Jump to content

Ile Nm wytrzyma skrzynia w automacie?


Letkas
 Share

Recommended Posts

jak wyżej - a chodzi mi o Forka MY06 wersja US. Bo nie wiem czy jest sens grzebania w silniku i nie tylko :cool: przy tej skrzyni. Z tego co wiem to nienajnowsza konstrukcja i dość oporna w działaniu. Ale może wytrzymała. Dzięki z góry za info

Link to comment
Share on other sites

Letkas,

witaj.

U mnie obecnie jest ok 350-360Nm. Skrzynia 4EAT ledwo zipie. Jakoś tam jeżdzi (dwa lata od remapu miną w październiku) ale :

- pomiędzy 2-3 następują czasami przeciągnięcia ,

- przy mocnym katowaniu auta, a więc i skrzyni (jazda z nagłymi przyśpieszeniami z pedałem w podłodze, długotrwale) potrafi się zagotować olej w skrzyni i wywala go takim fajnym odpowietrznikiem na górze skrzyni.

 

Generalnie, nie jest to najlepsze urządzenia do "wzmocnionego" silnika Subarki. Ani konwerter, ani elementy wykonawcze skrzyni nie są przewidziane do przenoszenia takiego momentu.

 

Tak jak pisze Adam. - 6MT STi rulez :mrgreen:

Tylko skąd taką furmankę kasy na to dorwać ? :cry:

Adaś , nie wiesz ? :wink: Tylko please, bez słów zaczynających się na Ż i P :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

ale ja chce automat

 

no to swap na 5EAT taki np: z outback 2.5XT

 

250KM ponad 300Nm w serii wytrzymuje...

podobno stara dobra ( :mrgreen: ) seryjna 4EAT w Forkach XT i USDM WRX'ach tez sporo wytrzymuje... w USA sporo mocnych AT Subarakow jezdzi na 1/4 mili :smile:

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4,

Edus tak ale po poważnych przeróbkach, np. konwertera, który jest specjalnie wzmacniany. W Polsce takiej usług nie uświadczysz nawet w...ASO :mrgreen:

 

Legac biturbo też był w automacie. Jaka tam była skrzynia ?

 

A co ma piernik do...skrzyni ? Legaś B-Turbo nie miał w serii więcej niż 360Nm.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, ale przecież przy ślizganiu nastąpiło by wycieranie elementów. Moim zdaniem, mogę błądzić, te elementy muszą być wzmocniony.

 

No właśnie, mała to pociecha przy braku jazdy z dołu.

 

Dzięki za info, tak czy siak :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Letkas,

daj żyć, 400 niutków to całkiem poważny moment, jak na auto cywilne :wink:

 

Pamiętaj, że to rozwiązanie (4EAT) w serii przenosi w turbawkach subarowych w granicach od 245Nm do 300Nm. Tak więc dodatkowe 25% momentu to już nie w kij dmuchał i stanowi dla skrzyni problem :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Kuba,

kurczaki pieczone, no przecież sam bym się z dobrej woli nie dołował.

:mrgreen:

Przy 360Nm pojawiają się problemy, jeżdzić jeżdzi ale szału z trwałością nie ma. Z plusów mogę potwierdzić, iż po podniesieniu mocy i momentu znika problem "ospałości" w redukowaniu/zmianie biegów. Szybko i akuratnie !

 

Kuba, gdybyś był tak dobry, podrzuć link do tych wątków na nasioc, może być tu, może być na priv.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4,

czym o ? :mrgreen:

(u mnie siedzi 4EAT w tej nowszej wersji, technicznie nie jestem jednak w stanie wymienić różnic. O, obudowa jest inna, bardziej kanciasta albo jak kto woli mniej obła :mrgreen: ).

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...