sektorone Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Witam Po wielkich bojach udało mi sie odpalić moją Imprezkę GC Kombi STI ver.3 (1996), jednakże pojawił się pewien problem. Gdy podczas jazdy wyjście na przepływce da wartość powyżej 3.3V następuje nagłe odcięcie (boost-cut lub odcięcie paliwa) Samochód ma też bardzo wysokie AFR, w granicach 14-16. Oszukiwanie przepływki powoduje wzbogacenie mieszanki, ale oczywiście odcięcie następuje wcześniej. Zastanawiam się czy komputer nie pracuje w jakiegoś rodzaju trybie awaryjnym. Istnieją także podejrzenia, że przepływka może być nie od tego samochodu (poprzedni mechanik coś z nią kombinował). Proszę o pomoc ekspertów. Z góry dzieki. [ Dodano: Wto Lip 21, 2009 1:50 pm ] Oczywiście poprzedni mechanik wyciągnął żarówkę od lampki "Check Engine", taki "patencik" ;-) Kody błędów z test mode to 23 i 45. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Witam Po wielkich bojach udało mi sie odpalić moją Imprezkę GC Kombi STI ver.3 (1996), jednakże pojawił się pewien problem. Gdy podczas jazdy wyjście na przepływce da wartość powyżej 3.3V następuje nagłe odcięcie (boost-cut lub odcięcie paliwa) Samochód ma też bardzo wysokie AFR, w granicach 14-16. Oszukiwanie przepływki powoduje wzbogacenie mieszanki, ale oczywiście odcięcie następuje wcześniej. Zastanawiam się czy komputer nie pracuje w jakiegoś rodzaju trybie awaryjnym. Istnieją także podejrzenia, że przepływka może być nie od tego samochodu (poprzedni mechanik coś z nią kombinował). Proszę o pomoc ekspertów. Z góry dzieki. [ Dodano: Wto Lip 21, 2009 1:50 pm ] Oczywiście poprzedni mechanik wyciągnął żarówkę od lampki "Check Engine", taki "patencik" ;-) Kody błędów z test mode to 23 i 45. Myślę, że piszesz o dwóch problemach, jeden to odcinka od zbyt wysokiego ciśnienia doładowania, a drugi to ubogie paliwo. 3,3V, to widocznie wartość przepływu powietrza, przy której następuje przeładowanie, w zakresie od 3500 do 4500 jest możliwa i może być prawidłowa. Skoro znasz napięcie na przepływce, to pewnie możesz też sprawdzić napięcie na czujniku ciśnienia, czyli wartość nadciśnienia. Ubogi AFR może być skutkiem słabej pompy paliwa, czy zanieczyszczonych wtrysków. Nie zawsze winny jest przepływomierz. Pozdrawiam, jako Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 MY96 to STi v.2 - v.3 MY97 - v.4 MY98 odcinanie tak jak jako napisal jest to boost cut - pojawia sie w momencie przeladowywania - nie dzialajaca przeplywka, lub zle dzialajaca nie spowoduje odciecia - tylko dziure w tloku sprawdz cisnienie paliwa, przed listwa i przed regulatorem. Pozycz od kogos sprawna pompe paliwa i wtedy zmierz AFR [ Dodano: Sro Lip 22, 2009 12:21 am ] jezeli auto stalo dlugi czas to po uruchomieniu pompa mogla zassac syfu ze zbiornika i sie uklad poprzytykal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now