Skocz do zawartości

STI ver.3 problem z przepływką 3.3V


sektorone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po wielkich bojach udało mi sie odpalić moją Imprezkę GC Kombi STI ver.3 (1996), jednakże pojawił się pewien problem. Gdy podczas jazdy wyjście na przepływce da wartość powyżej 3.3V następuje nagłe odcięcie (boost-cut lub odcięcie paliwa) Samochód ma też bardzo wysokie AFR, w granicach 14-16. Oszukiwanie przepływki powoduje wzbogacenie mieszanki, ale oczywiście odcięcie następuje wcześniej. Zastanawiam się czy komputer nie pracuje w jakiegoś rodzaju trybie awaryjnym.

Istnieją także podejrzenia, że przepływka może być nie od tego samochodu (poprzedni mechanik coś z nią kombinował).

Proszę o pomoc ekspertów. Z góry dzieki.

 

[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 1:50 pm ]

Oczywiście poprzedni mechanik wyciągnął żarówkę od lampki "Check Engine", taki "patencik" ;-)

Kody błędów z test mode to 23 i 45.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Po wielkich bojach udało mi sie odpalić moją Imprezkę GC Kombi STI ver.3 (1996), jednakże pojawił się pewien problem. Gdy podczas jazdy wyjście na przepływce da wartość powyżej 3.3V następuje nagłe odcięcie (boost-cut lub odcięcie paliwa) Samochód ma też bardzo wysokie AFR, w granicach 14-16. Oszukiwanie przepływki powoduje wzbogacenie mieszanki, ale oczywiście odcięcie następuje wcześniej. Zastanawiam się czy komputer nie pracuje w jakiegoś rodzaju trybie awaryjnym.

Istnieją także podejrzenia, że przepływka może być nie od tego samochodu (poprzedni mechanik coś z nią kombinował).

Proszę o pomoc ekspertów. Z góry dzieki.

 

[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 1:50 pm ]

Oczywiście poprzedni mechanik wyciągnął żarówkę od lampki "Check Engine", taki "patencik" ;-)

Kody błędów z test mode to 23 i 45.

 

Myślę, że piszesz o dwóch problemach, jeden to odcinka od zbyt wysokiego ciśnienia doładowania, a drugi to ubogie paliwo.

3,3V, to widocznie wartość przepływu powietrza, przy której następuje przeładowanie, w zakresie od 3500 do 4500 jest możliwa i może być prawidłowa.

Skoro znasz napięcie na przepływce, to pewnie możesz też sprawdzić napięcie na czujniku ciśnienia, czyli wartość nadciśnienia.

Ubogi AFR może być skutkiem słabej pompy paliwa, czy zanieczyszczonych wtrysków. Nie zawsze winny jest przepływomierz.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MY96 to STi v.2 - v.3 MY97 - v.4 MY98

 

odcinanie tak jak jako napisal jest to boost cut - pojawia sie w momencie przeladowywania - nie dzialajaca przeplywka, lub zle dzialajaca nie spowoduje odciecia - tylko dziure w tloku

 

sprawdz cisnienie paliwa, przed listwa i przed regulatorem. Pozycz od kogos sprawna pompe paliwa i wtedy zmierz AFR

 

[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 12:21 am ]

jezeli auto stalo dlugi czas to po uruchomieniu pompa mogla zassac syfu ze zbiornika i sie uklad poprzytykal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...