Jump to content

Problem z napędem?


robdrab
 Share

Recommended Posts

Witam. Siebie i auto przedstawiłem w wątku powitalnym. Od miesiąca jeżdżę Forestrem 2,0X z przebiegiem ok. 130 kkm. Samochód już po wymianie płynów, praniu tapicerki i polerce lakieru, w przyszłym tygodniu wymieniam amortyzatory z tyłu (zdecydowałem się na oryginały samopoziomujące po przeczytaniu wszystkich wątków o amorach). Niepokoi mnie jeszcze stan napędu. Konkretnie krótki głośni hałas (jakby wibracje) tylko w trakcie jazdy i zwasze przy tych samych obrotach o. 1700-1800 (bez względu na to czy obroty rosną w trakcie przyspieszania, czy spadają w trakcie zwalniania). Hałasu nie ma podczas zwiększania obrotów silnika na luzie. Z zamiarem lepszej lokalizacji źrodła hałasu samochód został podniesiony, silnik uruchomiony i zwiększane obroty na 1 i 2 biegu z reduktorem i bez. Hałas nie pojawił się, natomiast stwierdziłem, że przednie lewe koło nie było napędzane (pozostałe 3 się kręciły), tylko drgnęło i stało w miejscu. Czy takie zachowanie świadczy o niesprawności napędu? Czy powinienem jeszcze coś sprawdzić?

Pozdrawiam. Robert

Link to comment
Share on other sites

Witam. Siebie i auto przedstawiłem w wątku powitalnym. Od miesiąca jeżdżę Forestrem 2,0X z przebiegiem ok. 130 kkm. Samochód już po wymianie płynów, praniu tapicerki i polerce lakieru, w przyszłym tygodniu wymieniam amortyzatory z tyłu (zdecydowałem się na oryginały samopoziomujące po przeczytaniu wszystkich wątków o amorach). Niepokoi mnie jeszcze stan napędu. Konkretnie krótki głośni hałas (jakby wibracje) tylko w trakcie jazdy i zwasze przy tych samych obrotach o. 1700-1800 (bez względu na to czy obroty rosną w trakcie przyspieszania, czy spadają w trakcie zwalniania). Hałasu nie ma podczas zwiększania obrotów silnika na luzie. Z zamiarem lepszej lokalizacji źrodła hałasu samochód został podniesiony, silnik uruchomiony i zwiększane obroty na 1 i 2 biegu z reduktorem i bez. Hałas nie pojawił się, natomiast stwierdziłem, że przednie lewe koło nie było napędzane (pozostałe 3 się kręciły), tylko drgnęło i stało w miejscu. Czy takie zachowanie świadczy o niesprawności napędu? Czy powinienem jeszcze coś sprawdzić?

Pozdrawiam. Robert

 

Hamulce sprawdź, może lewy trochę trzyma, zachowanie normalne przy otwartym dyfrze.

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Nie mogło hałasować , bo układ napędowy nie był obciążony . Zastanawiam się , czy układ wydechowy nie rezonuje . Napisz na jakich biegach , to się dzieje . Czy hałas jest zależny od obrotów , czy może zależy od biegu załączonego ?

 

[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 10:35 pm ]

Z zamiarem lepszej lokalizacji źrodła hałasu samochód został podniesiony, silnik uruchomiony i zwiększane obroty na 1 i 2 biegu z reduktorem i bez
:idea:

 

[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 10:36 pm ]

tylko drgnęło i stało w miejscu.

Tak jak u mnie

Link to comment
Share on other sites

Tak więc rozumiem, że brakiem napędu jednego z kół w takiej "nienormalnej" sytuacji nie należy się martwić: mechanizm różnicowy zadziałał pod wpływem niewielkich różnic w oporze toczenia.

Opisany hałas występuje bez względu na rodzaj biegu, zawsze przy tym samym zakresie obrotów, jest głośniejszy po rozpoczęciu jazdy (rano lub dłuższym postoju), po rozgrzaniu jest cichszy, a chyba najgłośniejszy był podczas hamowania silnikiem. Próbowałem utrzymywać te obroty w trakcie jazdy (nie było łatwo, gdyż zakres jest naprawdę wąski) i hałas wtedy również był.

Także brałem pod uwagę rezonujący wydech lub jakieś osłony, ale nie miałem okazji obejrzeć od spodu, a poza tym nie wiem, czy jakiś luźny element można wykryć wzrokowo, czy też inaczej (np. uderzając lub szpanując).

Dzięki za dotychczasowe sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie podpiąć się do tematu, jako że mam objaw podobny.

U mnie podczas przyspieszania na 4 biegu w pewnym zakresie obrotów (muszę jeszcze sprawdzić, ale mniej więcej od 3000 do 4000), czuję wibrację dochodzącą z tylnej (tak mi się wydaje) osi. Przyspieszając dalej, wibracja ustaje. Wnioskując po częstotliwości wibracja pochodzi z układu jezdnego. Utwierdza mnie w tym fakt iż ów "problem" pojawił się po zamontowaniu twardego zawieszenia TEIN oraz spięciu mocowań kolumn rozpórkami.

Jakieś podpowiedzi mile widziane. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Tu pomocy raczej nie dostaniesz , bo trzeba zbadać organoleptycznie . Przyczyn może bardzo dużo . Myślę , że doświadczony mechanik - nie koniecznie z subaru - da sobie radę z diagnozą . Może któryś z miejscowych kolegów przejedzie się z Tobą i oceni , bo na podstawie postów naprawdę trudno .

Link to comment
Share on other sites

mnie podczas przyspieszania na 4 biegu w pewnym zakresie obrotów (muszę jeszcze sprawdzić, ale mniej więcej od 3000 do 4000), czuję wibrację dochodzącą z tylnej (tak mi się wydaje) osi. Przyspieszając dalej, wibracja ustaje.

 

Miałem coś podobnego, wibracje w okolicach 3 tys rpm przy przyspieszaniu; na początku delikatne, potem już wyraźnie odczuwalne na całej budzie.

Okazało się, że przeguby wewnętrzne przednich półosi miały luzy. TO chyba była wina smaru, bo części przgubu wyglądały na wytarte.

W każdym razie po wymianie półosi wibracje zniknęły :cool:

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
Okazało się, że przeguby wewnętrzne przednich półosi miały luzy

Ale tak samo może się dziać i przy zużytych przegubach na tylnej osi .

Link to comment
Share on other sites

Jestem po wizycie w ASO Mikołów i wymianie tylnych amortyzatorów (po prawej również konieczna ponoć była wymiana górnego mocowania, czyli dodatkowo ok. 350 PLN). Znaleziono również przyczynę opisywanego przeze mnie hałasu : wypalona metalowa osłona początkowego odcinka wydechu (zbiegające się rury przed katalizatorem). Wypalona wewnętrzna siatka metalowa jest przyczyną drgań powodujących hałas. Propozycja rozwiązania problemu to nowy element (700 PLN) lub próba rozebrania i zastąpienia siatki cienką matą azbestową, jeżeli by się taka znalazła. A może są inne możliwości?

Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Robert

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...