torro Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 witam mam problem z pierwszym biegiem WRX 2001 , zaczęło sie po wymianie sprzęgła tzn. wchodzi z małym zgrzytem na postoju (nie zawsze) i do 5 km/h bo wyrzej nie ma mowy np. 20 km/h gdzie szukać przyczyny? próbowałem z podwójnym wysprzeglaniem ale też klapa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike.l Posted July 23, 2009 Share Posted July 23, 2009 znam ten problem mi tez ale nie zawsze zgrzyta jedynka mi jeszcze wywala bieg jak szybciej do tyłu przyspieszam Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 synchronizatory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 U mnie nie jest aż tak źle, ale też coś czuję, że trzeba będzie to wymienić niedługo. Wolf- mówisz, że to synchronizator? Robił to ktoś może u siebie? Jaki jest koszt takiej "zabawy"? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Jak już mowa o skrzyni biegów, to mam problem z: - ciężko wchodzącym wstecznym (często trzeba wysprzęglić na 2 razy, albo wrzucić jedynkę, podtoczyć się z 5 cm, i dopiero wsteczny - wtedy wchodzi luźno), - czasami wypadającą "piątką" - zdarzyło mi się to ze 4 razy, przy puszczeniu pedału gazu przy dużej prędkości (gała biegów wtedy cofnęła się i wypadła na luz). Jestem nowy w łym temacie i ciekawy Waszych opinii... Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 po tym jak uszkodzilem trzeci bieg, mialem rewizje skrzyni. Jak tylko kupilem mialem problem ze wstecznym, tzn ciezko wchodzil itp. Jedyna tez bez rewelacji wchodzila. Natomiast zaden bieg nie wyskakiwal ani nie bylo innych zlych objawów. Naprawiono mi 3 bieg oraz powymieniano synchronizatory i wszystko zaczelo do razu lepiej działac.... acz jedynki przy 60km/h nie jestem w stanie wpiac jak niektorzy z tego forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Poczytałem trochę o tym na forach amerykańskich i, jak wiadomo od dawna, WRXy nie mają mocnych skrzyń. Problem z jedynką i innymi biegami jest powszechny, a jego wystąpienie jest tylko kwestią czasu (chyba, że ktoś jeździ jak kapelusznik :razz:). Z tego co wyczytałem wymiana oleju w skrzyni może nieco pomóc, kolejny krok, jak pisał the.wolf to wymiana synchronizatorów. Jeśli to nie pomoże to pozostaje, niestety, remont skrzyni lub jej wymiana :roll:. Jeśli już ktoś się na to zdecyduje to może warto pomyśleć o zmianie trybów na te z Type RA (wydatek 1500-2000$! ) Spotkałem się też z opinią, że WRX ma jakąś blokadę, która uniemożliwia wrzucenie jedynki w czasie jazdy. Podobno właśnie po wrzuceniu ileś razy na siłę (podwójne wysprzęglanie itp.) pierwszego biegu padają synchronizatory. Tutaj link do dyskusji: http://forums.nasioc.com/forums/archive ... 01640.html I tu kolejne rozmowy na temat: http://www.clubwrx.net/forums/transmiss ... dvice.html http://www.turbomagazine.com/features/0 ... index.html ps. nie było gdzieś na forum tematu o skrzyniach? EDIT: Tutaj porady z instrukcji US Speca (ale dla EU pewnie będą takie same. Generalnie, jak coś się w skrzyni schrzaniło porada jest jedna- "replace") http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9af ... af26e.html EDIT 2: Zdjęcia z procesu wymiany bebechów skrzyni WRX'a: http://www.turbomagazine.com/tech/0305_ ... to_06.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
torro Posted July 24, 2009 Author Share Posted July 24, 2009 ja też myśle że to synchronizatory ' to znaczy że czeka mie robota Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 wiadomo od dawna, WRXy nie mają mocnych skrzyń.................. taaaa Problem z jedynkąTeż miałem, też zgrzytała i w końcu wyskoczył z niej ząb.... innymi biegamiTeż miałem..... dwójkę ogoliłem na golutko.... a jego wystąpienie jest tylko kwestią czasukrótkiego czasu.... wymiana :roll: . Jeśli już ktoś się na to zdecyduje to może warto pomyśleć o zmianie trybów na te z Type RAAlbo poprostu 6MT na którego właśnie jestem etapie..... :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Albo poprostu 6MT na którego właśnie jestem etapie..... :razz: Tia, tylko ile kosztuje nowa 6MT !! (5000 $). Nawet używana kosztuje w cholerę! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Tia, tylko ile kosztuje nowa 6MT !! (5000 $). Nawet używana kosztuje w cholerę!Cóż..... niestety jakość kosztuje.... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike.l Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 a jak to wygląda ze skrzynią ze STI pasuje do WRX :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Cóż..... niestety jakość kosztuje.... :roll: Tylko jak doliczysz do ceny WRX'a cenę takiej skrzyni i jeszcze paru gratów to wyjdzie na to, że mogłeś kupić STi :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 zaki79, wiem, ale czy teraz to ma jakieś znaczenie jeszcze ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Jak się nie zmienia biegów 5 kilowym młotem to jest szansa, żeby się skrzynia co chwilę nie sypała. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Jak się nie zmienia biegów 5 kilowym młotem to jest szansa, żeby się skrzynia co chwilę nie sypała. Jest jeszcze jedno wytłumaczenie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
bileka Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Jak już mowa o skrzyni biegów, to mam problem z:- ciężko wchodzącym wstecznym (często trzeba wysprzęglić na 2 razy, albo wrzucić jedynkę, podtoczyć się z 5 cm, i dopiero wsteczny - wtedy wchodzi luźno), - czasami wypadającą "piątką" - zdarzyło mi się to ze 4 razy, przy puszczeniu pedału gazu przy dużej prędkości (gała biegów wtedy cofnęła się i wypadła na luz). Jestem nowy w łym temacie i ciekawy Waszych opinii... Czy znalazłeś rozwiązanie swojego problemu ? Bo ja mam identycznie, ostatnio nawet pojawia się większy problem. Po wbiciu wstecznego i wyjęciu go lewarek pozostaje w dziwnej pozycji (taki dziwny luz) i nie da się wbić jedynki. Trochę pomieszałem i poszło, ale boję się z tym jeździć, więc wziąłem auto na warsztat. Wymieniłem już olej (było go mało), ale nic nie pomogło. Poduszka pod skrzynią trochę jest oberwana, czy to może być powód ? Nie mają nigdzie seryjnej. W nie-ASO mają od STI i chyba ją założę. Jakieś sugestie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mzy Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Poduszka pod skrzynią trochę jest oberwana, czy to może być powód ? Zależy, jak duże jest to "trochę" :wink: Być może. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 tzd, bileka jeśli chodzi o wsteczny to może już sprzęgło lekko przydarte, co do piątki to może byc poduszka skrzyni, synchronizator lub poluzowała się nakrętka na wałku sprzęgłowym (synchro i nakretka to jakies 3 godz. roborty dla dobrego mechanika). Wstecznym nie trzeba się przejmowac TTTM, czasem pomaga wymiana płynu i odpowietrzenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Intakwrx Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 W mojej czwartej skrzyni, jedynka wchodzi jak w poprzednich, czyli ciężko, najlepiej bić ja przez dwójkę Ale trochę wprawy i da się przed nawrotem ja wsadzić przy 40 km/h ! Wsteczny jak to w WRX-sie czasem trzeba sprzęgło popuścić to wejdzie, ogólnie wsteczny żyje własnym życiem tak od 260.000 km Link to comment Share on other sites More sharing options...
bileka Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Dobra, wyjąłem skrzynię i ją rozebrałem. Rzeczywiście poluzowana była nakrętka na wałku głównym (tzd, miał to samo - dzięki za sugestię). Dodatkowo uszkodził się taki plastikowy grzybek (w dokumentacji nazywa to się Oil Guide). Wygląda na to, że uda się to naprawić małym kosztem . Zainstalowałem Subaru Fast i mam numery części. Gdzie polecacie kupić nakrętkę, ten Oil Guide i uszczelkę? W ATZ w Łodzi, czy w nie-ASO ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now