Jump to content

problem z jedynką


torro
 Share

Recommended Posts

witam mam problem z pierwszym biegiem WRX 2001 , zaczęło sie po wymianie sprzęgła tzn. wchodzi z małym zgrzytem na postoju (nie zawsze) i do 5 km/h bo wyrzej nie ma mowy np. 20 km/h gdzie szukać przyczyny? próbowałem z podwójnym wysprzeglaniem ale też klapa.

Link to comment
Share on other sites

U mnie nie jest aż tak źle, ale też coś czuję, że trzeba będzie to wymienić niedługo. Wolf- mówisz, że to synchronizator? Robił to ktoś może u siebie? Jaki jest koszt takiej "zabawy"? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jak już mowa o skrzyni biegów, to mam problem z:

- ciężko wchodzącym wstecznym (często trzeba wysprzęglić na 2 razy, albo wrzucić jedynkę, podtoczyć się z 5 cm, i dopiero wsteczny - wtedy wchodzi luźno),

- czasami wypadającą "piątką" - zdarzyło mi się to ze 4 razy, przy puszczeniu pedału gazu przy dużej prędkości (gała biegów wtedy cofnęła się i wypadła na luz).

 

Jestem nowy w łym temacie i ciekawy Waszych opinii...

Link to comment
Share on other sites

po tym jak uszkodzilem trzeci bieg, mialem rewizje skrzyni. Jak tylko kupilem mialem problem ze wstecznym, tzn ciezko wchodzil itp. Jedyna tez bez rewelacji wchodzila. Natomiast zaden bieg nie wyskakiwal ani nie bylo innych zlych objawów. Naprawiono mi 3 bieg oraz powymieniano synchronizatory i wszystko zaczelo do razu lepiej działac.... acz jedynki przy 60km/h nie jestem w stanie wpiac jak niektorzy z tego forum :)

Link to comment
Share on other sites

Poczytałem trochę o tym na forach amerykańskich i, jak wiadomo od dawna, WRXy nie mają mocnych skrzyń. Problem z jedynką i innymi biegami jest powszechny, a jego wystąpienie jest tylko kwestią czasu (chyba, że ktoś jeździ jak kapelusznik :razz:). Z tego co wyczytałem wymiana oleju w skrzyni może nieco pomóc, kolejny krok, jak pisał the.wolf to wymiana synchronizatorów. Jeśli to nie pomoże to pozostaje, niestety, remont skrzyni lub jej wymiana :roll:. Jeśli już ktoś się na to zdecyduje to może warto pomyśleć o zmianie trybów na te z Type RA (wydatek 1500-2000$! :cry:)

 

Spotkałem się też z opinią, że WRX ma jakąś blokadę, która uniemożliwia wrzucenie jedynki w czasie jazdy. Podobno właśnie po wrzuceniu ileś razy na siłę (podwójne wysprzęglanie itp.) pierwszego biegu padają synchronizatory. Tutaj link do dyskusji:

 

http://forums.nasioc.com/forums/archive ... 01640.html

 

I tu kolejne rozmowy na temat:

 

http://www.clubwrx.net/forums/transmiss ... dvice.html

 

http://www.turbomagazine.com/features/0 ... index.html

 

ps. nie było gdzieś na forum tematu o skrzyniach?

 

EDIT:

 

Tutaj porady z instrukcji US Speca (ale dla EU pewnie będą takie same. Generalnie, jak coś się w skrzyni schrzaniło porada jest jedna- "replace")

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9af ... af26e.html

 

EDIT 2:

 

Zdjęcia z procesu wymiany bebechów skrzyni WRX'a:

 

http://www.turbomagazine.com/tech/0305_ ... to_06.html

Link to comment
Share on other sites

wiadomo od dawna, WRXy nie mają mocnych skrzyń.
................. taaaa

 

Problem z jedynką
Też miałem, też zgrzytała i w końcu wyskoczył z niej ząb....

 

innymi biegami
Też miałem..... dwójkę ogoliłem na golutko....

 

a jego wystąpienie jest tylko kwestią czasu
krótkiego czasu....

 

wymiana :roll: . Jeśli już ktoś się na to zdecyduje to może warto pomyśleć o zmianie trybów na te z Type RA
Albo poprostu 6MT na którego właśnie jestem etapie..... :razz:
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Jak już mowa o skrzyni biegów, to mam problem z:

- ciężko wchodzącym wstecznym (często trzeba wysprzęglić na 2 razy, albo wrzucić jedynkę, podtoczyć się z 5 cm, i dopiero wsteczny - wtedy wchodzi luźno),

- czasami wypadającą "piątką" - zdarzyło mi się to ze 4 razy, przy puszczeniu pedału gazu przy dużej prędkości (gała biegów wtedy cofnęła się i wypadła na luz).

 

Jestem nowy w łym temacie i ciekawy Waszych opinii...

 

Czy znalazłeś rozwiązanie swojego problemu ?

Bo ja mam identycznie, ostatnio nawet pojawia się większy problem.

Po wbiciu wstecznego i wyjęciu go lewarek pozostaje w dziwnej pozycji (taki dziwny luz) i nie da się wbić jedynki.

Trochę pomieszałem i poszło, ale boję się z tym jeździć, więc wziąłem auto na warsztat.

Wymieniłem już olej (było go mało), ale nic nie pomogło.

Poduszka pod skrzynią trochę jest oberwana, czy to może być powód ?

 

Nie mają nigdzie seryjnej. W nie-ASO mają od STI i chyba ją założę.

 

Jakieś sugestie ?

Link to comment
Share on other sites

tzd, bileka jeśli chodzi o wsteczny to może już sprzęgło lekko przydarte, co do piątki to może byc poduszka skrzyni, synchronizator lub poluzowała się nakrętka na wałku sprzęgłowym (synchro i nakretka to jakies 3 godz. roborty dla dobrego mechanika). Wstecznym nie trzeba się przejmowac TTTM, czasem pomaga wymiana płynu i odpowietrzenie.

Link to comment
Share on other sites

W mojej czwartej skrzyni, jedynka wchodzi jak w poprzednich, czyli ciężko, najlepiej bić ja przez dwójkę :P Ale trochę wprawy i da się przed nawrotem ja wsadzić przy 40 km/h ! Wsteczny jak to w WRX-sie czasem trzeba sprzęgło popuścić to wejdzie, ogólnie wsteczny żyje własnym życiem tak od 260.000 km :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dobra, wyjąłem skrzynię i ją rozebrałem.

Rzeczywiście poluzowana była nakrętka na wałku głównym (tzd, miał to samo - dzięki za sugestię).

 

Dodatkowo uszkodził się taki plastikowy grzybek (w dokumentacji nazywa to się Oil Guide).

 

Wygląda na to, że uda się to naprawić małym kosztem :).

 

Zainstalowałem Subaru Fast i mam numery części.

 

Gdzie polecacie kupić nakrętkę, ten Oil Guide i uszczelkę? W ATZ w Łodzi, czy w nie-ASO ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...