torro Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 witam mam problem z pierwszym biegiem WRX 2001 , zaczęło sie po wymianie sprzęgła tzn. wchodzi z małym zgrzytem na postoju (nie zawsze) i do 5 km/h bo wyrzej nie ma mowy np. 20 km/h gdzie szukać przyczyny? próbowałem z podwójnym wysprzeglaniem ale też klapa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike.l Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 znam ten problem mi tez ale nie zawsze zgrzyta jedynka mi jeszcze wywala bieg jak szybciej do tyłu przyspieszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 synchronizatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 U mnie nie jest aż tak źle, ale też coś czuję, że trzeba będzie to wymienić niedługo. Wolf- mówisz, że to synchronizator? Robił to ktoś może u siebie? Jaki jest koszt takiej "zabawy"? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Jak już mowa o skrzyni biegów, to mam problem z: - ciężko wchodzącym wstecznym (często trzeba wysprzęglić na 2 razy, albo wrzucić jedynkę, podtoczyć się z 5 cm, i dopiero wsteczny - wtedy wchodzi luźno), - czasami wypadającą "piątką" - zdarzyło mi się to ze 4 razy, przy puszczeniu pedału gazu przy dużej prędkości (gała biegów wtedy cofnęła się i wypadła na luz). Jestem nowy w łym temacie i ciekawy Waszych opinii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 po tym jak uszkodzilem trzeci bieg, mialem rewizje skrzyni. Jak tylko kupilem mialem problem ze wstecznym, tzn ciezko wchodzil itp. Jedyna tez bez rewelacji wchodzila. Natomiast zaden bieg nie wyskakiwal ani nie bylo innych zlych objawów. Naprawiono mi 3 bieg oraz powymieniano synchronizatory i wszystko zaczelo do razu lepiej działac.... acz jedynki przy 60km/h nie jestem w stanie wpiac jak niektorzy z tego forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Poczytałem trochę o tym na forach amerykańskich i, jak wiadomo od dawna, WRXy nie mają mocnych skrzyń. Problem z jedynką i innymi biegami jest powszechny, a jego wystąpienie jest tylko kwestią czasu (chyba, że ktoś jeździ jak kapelusznik :razz:). Z tego co wyczytałem wymiana oleju w skrzyni może nieco pomóc, kolejny krok, jak pisał the.wolf to wymiana synchronizatorów. Jeśli to nie pomoże to pozostaje, niestety, remont skrzyni lub jej wymiana :roll:. Jeśli już ktoś się na to zdecyduje to może warto pomyśleć o zmianie trybów na te z Type RA (wydatek 1500-2000$! ) Spotkałem się też z opinią, że WRX ma jakąś blokadę, która uniemożliwia wrzucenie jedynki w czasie jazdy. Podobno właśnie po wrzuceniu ileś razy na siłę (podwójne wysprzęglanie itp.) pierwszego biegu padają synchronizatory. Tutaj link do dyskusji: http://forums.nasioc.com/forums/archive ... 01640.html I tu kolejne rozmowy na temat: http://www.clubwrx.net/forums/transmiss ... dvice.html http://www.turbomagazine.com/features/0 ... index.html ps. nie było gdzieś na forum tematu o skrzyniach? EDIT: Tutaj porady z instrukcji US Speca (ale dla EU pewnie będą takie same. Generalnie, jak coś się w skrzyni schrzaniło porada jest jedna- "replace") http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9af ... af26e.html EDIT 2: Zdjęcia z procesu wymiany bebechów skrzyni WRX'a: http://www.turbomagazine.com/tech/0305_ ... to_06.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torro Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 ja też myśle że to synchronizatory ' to znaczy że czeka mie robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 wiadomo od dawna, WRXy nie mają mocnych skrzyń.................. taaaa Problem z jedynkąTeż miałem, też zgrzytała i w końcu wyskoczył z niej ząb.... innymi biegamiTeż miałem..... dwójkę ogoliłem na golutko.... a jego wystąpienie jest tylko kwestią czasukrótkiego czasu.... wymiana :roll: . Jeśli już ktoś się na to zdecyduje to może warto pomyśleć o zmianie trybów na te z Type RAAlbo poprostu 6MT na którego właśnie jestem etapie..... :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Albo poprostu 6MT na którego właśnie jestem etapie..... :razz: Tia, tylko ile kosztuje nowa 6MT !! (5000 $). Nawet używana kosztuje w cholerę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Tia, tylko ile kosztuje nowa 6MT !! (5000 $). Nawet używana kosztuje w cholerę!Cóż..... niestety jakość kosztuje.... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike.l Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 a jak to wygląda ze skrzynią ze STI pasuje do WRX :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Cóż..... niestety jakość kosztuje.... :roll: Tylko jak doliczysz do ceny WRX'a cenę takiej skrzyni i jeszcze paru gratów to wyjdzie na to, że mogłeś kupić STi :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 zaki79, wiem, ale czy teraz to ma jakieś znaczenie jeszcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Jak się nie zmienia biegów 5 kilowym młotem to jest szansa, żeby się skrzynia co chwilę nie sypała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Jak się nie zmienia biegów 5 kilowym młotem to jest szansa, żeby się skrzynia co chwilę nie sypała. Jest jeszcze jedno wytłumaczenie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bileka Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Jak już mowa o skrzyni biegów, to mam problem z:- ciężko wchodzącym wstecznym (często trzeba wysprzęglić na 2 razy, albo wrzucić jedynkę, podtoczyć się z 5 cm, i dopiero wsteczny - wtedy wchodzi luźno), - czasami wypadającą "piątką" - zdarzyło mi się to ze 4 razy, przy puszczeniu pedału gazu przy dużej prędkości (gała biegów wtedy cofnęła się i wypadła na luz). Jestem nowy w łym temacie i ciekawy Waszych opinii... Czy znalazłeś rozwiązanie swojego problemu ? Bo ja mam identycznie, ostatnio nawet pojawia się większy problem. Po wbiciu wstecznego i wyjęciu go lewarek pozostaje w dziwnej pozycji (taki dziwny luz) i nie da się wbić jedynki. Trochę pomieszałem i poszło, ale boję się z tym jeździć, więc wziąłem auto na warsztat. Wymieniłem już olej (było go mało), ale nic nie pomogło. Poduszka pod skrzynią trochę jest oberwana, czy to może być powód ? Nie mają nigdzie seryjnej. W nie-ASO mają od STI i chyba ją założę. Jakieś sugestie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Poduszka pod skrzynią trochę jest oberwana, czy to może być powód ? Zależy, jak duże jest to "trochę" :wink: Być może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 tzd, bileka jeśli chodzi o wsteczny to może już sprzęgło lekko przydarte, co do piątki to może byc poduszka skrzyni, synchronizator lub poluzowała się nakrętka na wałku sprzęgłowym (synchro i nakretka to jakies 3 godz. roborty dla dobrego mechanika). Wstecznym nie trzeba się przejmowac TTTM, czasem pomaga wymiana płynu i odpowietrzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 W mojej czwartej skrzyni, jedynka wchodzi jak w poprzednich, czyli ciężko, najlepiej bić ja przez dwójkę Ale trochę wprawy i da się przed nawrotem ja wsadzić przy 40 km/h ! Wsteczny jak to w WRX-sie czasem trzeba sprzęgło popuścić to wejdzie, ogólnie wsteczny żyje własnym życiem tak od 260.000 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bileka Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Dobra, wyjąłem skrzynię i ją rozebrałem. Rzeczywiście poluzowana była nakrętka na wałku głównym (tzd, miał to samo - dzięki za sugestię). Dodatkowo uszkodził się taki plastikowy grzybek (w dokumentacji nazywa to się Oil Guide). Wygląda na to, że uda się to naprawić małym kosztem . Zainstalowałem Subaru Fast i mam numery części. Gdzie polecacie kupić nakrętkę, ten Oil Guide i uszczelkę? W ATZ w Łodzi, czy w nie-ASO ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się