Skocz do zawartości

problem z jedynką


torro

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z pierwszym biegiem WRX 2001 , zaczęło sie po wymianie sprzęgła tzn. wchodzi z małym zgrzytem na postoju (nie zawsze) i do 5 km/h bo wyrzej nie ma mowy np. 20 km/h gdzie szukać przyczyny? próbowałem z podwójnym wysprzeglaniem ale też klapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mowa o skrzyni biegów, to mam problem z:

- ciężko wchodzącym wstecznym (często trzeba wysprzęglić na 2 razy, albo wrzucić jedynkę, podtoczyć się z 5 cm, i dopiero wsteczny - wtedy wchodzi luźno),

- czasami wypadającą "piątką" - zdarzyło mi się to ze 4 razy, przy puszczeniu pedału gazu przy dużej prędkości (gała biegów wtedy cofnęła się i wypadła na luz).

 

Jestem nowy w łym temacie i ciekawy Waszych opinii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tym jak uszkodzilem trzeci bieg, mialem rewizje skrzyni. Jak tylko kupilem mialem problem ze wstecznym, tzn ciezko wchodzil itp. Jedyna tez bez rewelacji wchodzila. Natomiast zaden bieg nie wyskakiwal ani nie bylo innych zlych objawów. Naprawiono mi 3 bieg oraz powymieniano synchronizatory i wszystko zaczelo do razu lepiej działac.... acz jedynki przy 60km/h nie jestem w stanie wpiac jak niektorzy z tego forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę o tym na forach amerykańskich i, jak wiadomo od dawna, WRXy nie mają mocnych skrzyń. Problem z jedynką i innymi biegami jest powszechny, a jego wystąpienie jest tylko kwestią czasu (chyba, że ktoś jeździ jak kapelusznik :razz:). Z tego co wyczytałem wymiana oleju w skrzyni może nieco pomóc, kolejny krok, jak pisał the.wolf to wymiana synchronizatorów. Jeśli to nie pomoże to pozostaje, niestety, remont skrzyni lub jej wymiana :roll:. Jeśli już ktoś się na to zdecyduje to może warto pomyśleć o zmianie trybów na te z Type RA (wydatek 1500-2000$! :cry:)