Skocz do zawartości

[OBK] Automat a reduktor


sredniaq

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w autach z automatem występuje reduktor taki sam jak w manualach, jeżel tak czy jego działanie jest tak samo dobre, które lepiej sprawuje się na bezdrożach?

aha mnie szczególnie interesują modele 1996-2002 ale pytanie dotyczy także nowszych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie może powiecie mi jak automat spisuje się w terenie, ktoś może porównywał walory terenowe automatu i manuala? Czy znacie np. miejsca gdzie autem z manualem da się przejechać a automat sobie nie poradził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. miejsca gdzie autem z manualem da się przejechać a automat sobie nie poradził?

Ja znam wyłącznie odwrotny schemat :mrgreen:

 

Żaden z subaraków nie jest autem terenowym. Radzą sobie. Jakoś. Na Camel Trophy bym się jednakowoż nie wybrał .

 

:mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co koledzy napisali jest prawda w przypadku Subaru.

 

Jesli zas chodzi o prawdziwe terenowki to:

a. istnieja automat + reduktor... + blokady mechanizmow roznicowych + rozlaczane stabilizatory itd.;

b. dobry automat jest lepszy niz manual - nie spalisz sprzegla, masz plynnosc ruchow wiec trudniej zerwac przyczepnosc, jedna noge kladziesz na gazie a druga na hamulcu i nie masz opoznienia w przekladaniu - mozesz pelznac wolniej od pieszego plynnie manewrujac.

 

Ulubione zestawienie off-roadowe to wielki silnik benzynowi i dobry automat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi możliwościami terenowymi automatu muszę polemizować . Czy lepszy automat czy manual w terenie - wiele zależy od umiejętności kierowcy , wprawy , mocy silnika i sytuacji w jakiej się znależliśmy . To nie ma zawsze przełożenia na zdolności terenowe . Ja codziennie jeżdżę w terenie lekkim i wolę automat . W trudnym terenie pewniej czuję się z manualem i reduktorem . W moim na dodatek skrzynia działa bardzo opieszale , więc przy wychodzeniu z opresji można skrzynię zagotować . Moim zdaniem z automatem trudniej wpakować się w kłopoty , ale i trudniej z nich wyjść .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden z subaraków nie jest autem terenowym. Radzą sobie. Jakoś. Na Camel Trophy bym się jednakowoż nie wybrał .

 

miałem już doczynienia z autami w manulau z reduktorem (stary legaś, forek) i nawet leśna droga pływająca w błocie nie mogła zatrzymać tych aut, chociaż na pierwszy rzut oka nie nadawała się ona do przejazdu.ale nie powiem CAMEL TROPHY to to nie był chociaż niewiele mu brakowało

śmiem zatem twierdzić że subaru można nazwać autem terenowym, skoro SUV'y też niby są ale jakoś kiepsko sobie radzą bez asfaltu pod kołami :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylicie koledzy systemy walutowe. OK, nie ma aut terenowych bez reduktora. Jednak czestosc jego uzycia w terenie jest znikoma.

 

Reduktor jedynie zwieksza sile na kolach i pozwala precyzyjniej poruszac sie z niewielka predkoscia. Przydaje sie przy stromych podjazdach, czasem zjazdach, przy ciagnieciu ladunkow i przy wydostawaniu sie z blota, ale takiego ze siega do maski i kola sa juz totalnie wklejone - bez niego na pewno auto zgasnie (a z nim to moze sie uda, jesli beda pelne blokady i ktores kolo znajdzie oparcie). W Defenderze np. w gorzystym terenie wygodnie jest zalaczyc reduktor, a pozniej rusza sie z 3 biegu i przelacza tylko 3-4-3-4 etc. Nie mam specjalnie pomyslu na normalne uzytkowanie zeby zalaczyc reduktor i ruszyc z jedynki... :mrgreen:

 

A to co piszecio o przedostawaniu sie przez bloto, to w pierwszej kolojnosci opony - na bloto ostre, musza sie przedrzec az do twardej ziemi, na piasku odwrotnie, balony. W drugiej dalbym symetryczny naped z blokadami - im wiecej tym lepiej, zeykle jednak wystarczy centralna blokada. W trzeciej miekki zawias o duzym skoku z rozlaczanymi stabilizatorami. A pozniej to juz katy zejscia, wykrzyzowanie osi, wyprowadzone pod dach odpowietrzenia skrzyn, mostow, dolot powietrza, wyciagarki etc, etc... czyli to co potrzebne jest w jezdzie przeprawowej, ktora nas nie dotyczy.

 

O ile sie orientuje, OBK ma naped symetryczny, ma centralna szpere (nie jest to pelna blokada, ale zawsze), nie wiem czy sa szpery przod/tyl ale dolozyc mozna, zawias tez nie jest twardy, przeswit powiekszony a dobre opony A/T zawsze mozna zalozyc. I dlatego sprawuje sie w terenie rownie dobrze - a moze nawet lepiej - niz bulwarowki, a jednoczesnie mozna pomknac na trasie.

 

Tak przy okazji, znaczna czesc dzisiejszych terenowek z dopinanym napedem nie ma centralnego mechanizmu roznicowego - mozna zatem jezdzic 4x4 wylacznie w miekkim terenie i na oblodzonym asfalcie. I tu Subaru gora!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mądrze gadasz...czuje się zbudowany nową wiedzą :mrgreen:

Dużo w tym racji !

Jeżdżę w teren na ryby . Nigdy nie zakopałem się , jeśli nie zaczepiłem podwoziem . Reduktor w foresterze 122 KM dawał mi większe możliwości niż automat OBK 2,5 l . Mam taką gorę z płytami betonowymi . Kiedyś zjechałem po płytach , a potem jakiś dowcipniś ciągnikiem powyciągał kilka płyt do lasu i nie było jak wyjechać . Na dole zostało kilka aut . Wydostałem się bokiem po piasku . W tym roku próbowałem zrobić to samo OBK a samochód w połowie zaczął się dusić .

W teren wolę jednak manual - może dlatego , że mam inne doświadczenia z autami terenowymi . Doświadczenia nabierałem takim wynalazkiem w którym nawet palec rozdzielacza chodził w lewą stronę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenia nabierałem takim wynalazkiem w którym nawet palec rozdzielacza chodził w lewą stronę .

...a reczny wbijal sie w prawe kolano i nie bylo miejsca na lewa stope? Hehehe... niewielka czesc swiata jest mocno przekonana, ze siedzi po wlasciwej stronie :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...