siekla Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 I wyjaśniło się jedno: w pytaniach do działu technicznego - DZIAŁ Techniczny napisał: "Do kontroli / regulacji luzu zaworowego silnik BOXER musi zostać wymontowany z pojazdu . Kontynuowanie eksploatacji ze skasowanymi luzami zaworowymi w krótkim czasie spowoduje poważne uszkodzenie silnika." a zatem skoro zalecaja kontrole luzu zaworowego to wiadomo ze silnik musi zostac wyjety z auta - chociazby mechanik z ASO sie zapieral ze skontrolowal to inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Kontynuowanie eksploatacji ze skasowanymi luzami zaworowymi w krótkim czasie spowoduje poważne uszkodzenie silnika to te luzy maja byc czy ma ich nie byc ? bo ja - generalnie - mam luz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Piotr, pytałeś o rozpórki do naszych xt było coś takiego, ja kupiłem trochę pierdół na filipinach ale tego okurat nie było to jakiś czas temu a tam właśnie takie rozpórki były, jest też PN subaru została kopia na google http://209.85.129.132/search?q=cache:uP ... ient=opera pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 AdaSch, dzieki ! obawiam sie tylko, ze moze byc problem z intercoolerem od STi :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 to co jest w forkach sti?, musi się jakoś mieścić Pozdrawiam [ Dodano: Wto Sie 04, 2009 8:57 pm ] Drodzy koledzy, i koleżanki, jestem już po i o dziwo jestem wybitnie zadowolony bo wszystko jest cacy. Największy szok jest w pracy silnika po enginecleanie i po wlaniu 8100 x-clean 5w30 motul. Totalna cisza!!!. Szok! ale to jest pikuś, po wlaniu rbf660 charakterystyka hamulca zmieniła się nie do poznania. tego się nie da opisać, Nie jest już gumowy, jest sztywny i zdecydowanie łatwiej wyczuć siłę hamowania. Już zapamiętałem imię mechanika i nie oddam auta nikomu innemu. duży plus. Koszty? rachunek rewelacja, spodziewałem się znacznie więcej, Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Mam dokument, ktory zapewne jest tlumaczeniem, opisujacy w jezyku polskim wszystkie oleje Motula wraz z przenaczeniem. Cytuje: Motul 300v Competition 15W-50 Główne przeznaczenie: Wyścigi wytrzymałościowe, 24-godzinne, wyścigi pustynne, rajdy samochodowe. Do silników po tuningu, których moc znacznie przekracza wartości standardowe. Do silników, które powodują zanieczyszczenie oleju przez paliwo. Inne zastosowania: Wszelkiego rodzaju wyścigi torowe i rajdy. Konwencjonalne silniki benzynowe i Diesla, z turbodoładowaniem lub atmosferyczne, z katalizatorem lub bez. Odpowiedni do wszelkiego rodzaju paliwa: standardowego, bezołowiowego, oleju napędowego, LPG. motul 8100 eco-nergy 5w-30 Zastosowanie: Oszczędzający paliwo olej silnikowy specjalnie zaprojektowany do nowoczesnych silników, turbodiesli z bezpośrednim wtryskiem lub silników benzynowych, przystosowanych do olejów o niskiej lepkości HTHS (Hight Temperature High Shear). Do nowoczesnych silników Diesla z turbodoładowaniem, silników benzynowych za katalizatorami, wymagających olejów oszczędzających paliwo (ACEA A1/B1 lub ACEA A5/B5). Pytanie. Dlaczego wiekszosc uzytkownikow forum z takim uporem poleca do SERYJNYCH samochodow 300v Competition skoro wiekszosc z nas w zadnych rajdach nie jezdzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 bo wlasciciele sie lepiej czuja jak leja najdrozszy olej do ukochanych autek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 bo wlasciciele sie lepiej czuja jak leja najdrozszy olej do ukochanych autek Mysle, ze to jedyne rozsadne wytlumaczenie. Sam jezdze na 300v, ale nie dlatego, ze go sam wybralem tylko dlatego, ze tak mi polecono. Widze, ze przy najblizszym przegladzie czeka mnie zmiana na 8100... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 wiesz, mozna za zwykla sciezke ( badanie hamulcow, amortyzatorow i szarpaki ) zaplacic 300pln... a mozna 20pln... pytanie czym sie roznia?? jedno robione w aso a drugie w normalnej stacji diagnostycznej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 wkróte porównamy na wykresach mój załączony w podpisie wykres jest robiony na 5w40 shell - tak lali w moim aso. Wynik jest niezły bo więcej niż seria. Potem robiłem testy na 300v i nie była już takich wyników. Winę zrzuciłem na warunki zewnętrzne. Przedtem, bez nawiewy i zamkniętej masce, a na motulu z otwartą machą z nawiewami i itp. testy na motulu 300v 5w40 generalnie walczyliśmy z afr. Potem sam znalażlem nieszczelność i auto się totalnie odmieniło. W przyszłym tygodniu jadę pomierzyć forka bo w tym mierzyłem żony stilo 1.9 to tym jak je przywracałem do życia po totalnym mule. Przepływkę umyłem i chodzi auto dużo lepiej więc przepływki można myć Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Podziel się wiedzą jak myłeś przepływkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Pytanie. Dlaczego wiekszosc uzytkownikow forum z takim uporem poleca do SERYJNYCH samochodow 300v Competition skoro wiekszosc z nas w zadnych rajdach nie jezdzi? Bo to jedyny olej który wytrzymuje temp 150 C. Mam do czynienia z tym olejem od 4 lat - złego słowa na niego nie powiem - testuję go w 2l - 400 konnym silniku (którego nazwy tutaj nie wspomnę :cool: ) i nie miałem żadnej awarii. Jedyną wadą jest to że jest mocno podrabiany. Ale umówmy się - który olej w Polsce nie jest podrabiany? :roll: Jednak IMO lanie go do seryjnego Forka chyba faktycznie nie ma zbytnio sensu - ewentualnie w lato - gdzie w korku i pod góre oliwa może się przygrzać z lekka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Podziel się wiedzą jak myłeś przepływkę. kupiłem płyn w sprayu do mycia gaźniuków. Spryskałem diodę, potem dokładnie pod ciśnieniem kanał pomiarowy. Wszystko robiłem nad dużym słoikem. Potem resztę płynu przelałem do małego słoika. potem włożyłem na pionowo do słoika, kanał i elementy były zanurzone w płynie, aby najtwardszy bród odpadł, następnie pędzelkiem z włosia naturalnego domyłem elementy metalowe do połysku. Naprawiałem tak przepływkę od subaru i od stilo diesel. dwa razy sukces. Płyn jest mocno zasyfiony czarnymi cząsteczkami. Nie wiem skąd te mobby by nie myć przepływek tylko wymieniać pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabor Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Pytanie. Dlaczego wiekszosc uzytkownikow forum z takim uporem poleca do SERYJNYCH samochodow 300v Competition skoro wiekszosc z nas w zadnych rajdach nie jezdzi? Może dlatego, że z opisów które podałeś wynika, że doskonale nadaje się do benzynowych silników z turbodoładowaniem, a ten drugi nie. Można by sie zastanowić, ktory silnik dostaje bardziej w palnik - katowany wolnossący, czy "normalnie" użytkowany z turbo... To "normalnie" - rozumiem jako wykorzystywanie jego zalet... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Bo to jedyny olej który wytrzymuje temp 150 C. jak to? przecież 150 st/c jest momentem pomiaru HTST więc nie możliwa aby to był kres oleju już raz o tym pisałem w temacie o olejach ale przypomnę nawet z tej samej seri motul 8100 robi jest w wesji HTHS bardzo niskiej i bardzo wysokiej "HTHS - High temperature High shear A relatively new oil test/specification, the oil is subjected to high temperature 150C and is mechanically sheared at 1 x 10^6 per second. A value of 2.8 or is considered the minumum for normal bearing wear. Here are some HTHS numbers on well known oils, the higher the number the more shear stable the oil; 4's and 5's are excellent numbers and demonstrate basestock quality e.g. Silkolene and Motul." Mobil 1 0W40 HTHS 3.6 Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7 Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7 Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07 Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19 Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51 Redline 5w40 HTHS 4.6 Redline 10W40 HTHS 4.7 Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11 Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11 Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23 Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33 Redline 15W50 HTHS 5.8 zapraszam do lektury http://wiki.seloc.org/a/Oil_Labelling_Explained Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Może dlatego, że z opisów które podałeś wynika, że doskonale nadaje się do benzynowych silników z turbodoładowaniem, a ten drugi nie. W ktorym miejscu jest napisane ze Motul 8100 eco-nergy 5w-30 nie nadaje sie do benzynowych z turbodoladowaniem? Konfigurator Motul'a na stronie internetowej twierdzi dokladnie cos przeciwnego. Do 2.5XT zalecany jest wlasnie 8100 a nie 300v. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabor Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 W ktorym miejscu jest napisane ze Motul 8100 eco-nergy 5w-30 nie nadaje sie do benzynowych z turbodoladowaniem? W którym miejscu jest napisane, że sie nadaje? Skoro przy jednym jest to zaznaczone, przy drugim nie, to chyba informacja jest jednoznaczna, prawda? Nie ma też napisane, że nie nadaje się do podlewania kwiatków, jako dodatek do drinków też nie jest proponowany, ciekawe dlaczego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 W którym miejscu jest napisane, że sie nadaje? Przeciez wyraznie napisalem, ze konfigurator Motul'a na stronie zaleca do 2.5XT 8100 Eco-nergy. Znaczy sie, ze producent zaleca ten wlasnie olej a nie inny. Jasno i precyzyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 W ktorym miejscu jest napisane ze Motul 8100 eco-nergy 5w-30 nie nadaje sie do benzynowych z turbodoladowaniem? Konfigurator Motul'a na stronie internetowej twierdzi dokladnie cos przeciwnego. Do 2.5XT zalecany jest wlasnie 8100 a nie 300v. nie jest napisane ale napisali tak " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7 nie chce mi się szukać ale jak znajdę chwilę to wkleję Ci fotki jak wygląda silnik po tej oliwie - generalnie sam szlam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7 nie chce mi się szukać ale jak znajdę chwilę to wkleję Ci fotki jak wygląda silnik po tej oliwie - generalnie sam szlam testy pewnie na świeżym oleju castrola nie uznaje jako olej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 ooo to się zgadzamy jednak a już nie wyobrażam sobie jego wymiany co 15 tysi :shock: a tak zdaje się zaleca fabryka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kos Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Witam, z racji problemów z dostępnością Motula 8100 ( czekałem 2 tyg na realizacje zamowienia w inter cars i nic) zalałem silnik mobilem 0w40 - miałem dwa dni do wyjazdu na wakacje i nie chciałem czekać, poza tym gdyby się okazało, że bierze nowy olej to z dokupieniem mobila na dolewkę nie byłoby problemu , przejechałem 4 kkm i nie zauważyłem jakiegokolwiek ubytku, zrobię jeszcze ze 4-5 kkm i wymienię chyba na Motula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 od reki w www.motul.auto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się