Jump to content

Przegląd na 90k - czego nie odpuścić? i moje wątpliwości


AdaSch
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

zaraz mam przegląd na 90k i trochę się go obawiam. W moim aso nie mają ustrojstwa do automatycznej wymiany płynu, a czytałem, że to nie jest fajne dla pompy przepchnie całego syfiastego płynu itd czy pojechać do kogoś innego, nawet zielonego w sprawie subaru ale z ustrojstwem do wymiany? trochę przeraża mnie możliwość uszkodzenia odpowietrzników przez jakiś amatorów

 

dostałem taką listę przed przeglądem

 

przegld90000.jpg

 

i już postanowiłem:

 

olej 5w30 300v motul wchodzi 4 litry + 2 na zapas (tyle mi zużywa na 15k)

płyn hamulcowy motul rbf660 - nie mam pojęcia ile kupić do przepłukania układu a on musi byś przepłukany bo po kilko ostrych forek nie ma pojaca co to hamulce! Pewnie mam wlane jakieś dziadostwo całkowicie zawodnione. ktoś wie ile litrów kupić?

 

nie wiem czy warto wlać motul engine clean? czy mogę trochę z tym czyściwem pojeździć? do aso mam 20 km, czy mogę to wlać przed dojazdem? Wcześniej auto jeździło na shell 10w40 i 5w40 a shell to jedna z najstarszych technologii i kto wie co tam w silniku siedzi. Ostatnie 15k na motul 300v 5w40 ale teraz zgodnie z manuałem wleje motul 300v 5w30,

 

no i co jako płyn chodzący?? czy wszystkie mają takie same właściwości absorbujące ciepło?

sprawa sławnego czwartego cylindra jest znana, więc może da się coś pomóc mojemu ulubionemu autku. Nie wiem co wlewa Aso

 

dodatkowo, chce być przy tym przeglądzie i odhaczać punkty na kartce. Czy zwrócić uwagą na coś specjalnie, nie wiem kiedy asowcy mogą podchodzić do auta z młotkiem szlifierką czy czymś innym brutalnym

 

dodatkowo, moja przepustnica jest brudna, czasami auto przy hamowaniu gaśnie ale wg mne wina leży też po stronie przepływki, Co ją przeczyszczę ustrojstwem go czyszczenia gaźników to tego zachowania nie ma. Wg aso to przepustnica. Kiedś miałem to 2 razy w tygodniu, teraz 2 razy w mc i tylko w mega upalne dni.

 

IMGP6536.jpg

 

czy faktycznie jest aż tak brudna? czy musza ją wyciągnąć aby dokładnie wyczyścić? Czy po wyciągnięciu i włożeniu konieczna jest jakieś strojenie regulacja?

 

czy ktoś może coś dorzucić na co mam jeszcze zwrócić uwagę?

 

Czy aso ma możliwość sprawdzenia poprawności działania zaboru BOV? pytam, bo mam wskaźnik boost, a doładowanie brutalnie spada (prawie do 0) powyżej 5,5k-6krpm i być może on puszcza i doładowania nie ma :( W filmach na yotube w innych subaru ludzie mają ciśnienie do odcinki, fakt to nie są forki, ale jakieś wrx, sti i itp. no chyba, że w forku tak ma być.

 

niedawno było wymienione sprzęgło i inaczej-gorzej zachowuje się hill holder. Czy ma to związek? czasami jak stoję na górce i trzymam nogę na hamulcu, naciskam sprzęgło puszczam hamulec a auto delikatnie zjeżdża do tyłu, naciskam hamulec ponownie (trzymając sprzęgło) to hil holder już w ogóle nie trzyma. Pomaga odpuszczenie sprzęgła mocniejsze wdepnięcie hamulca i po nadciśnieniu sprzęgła auto nie zjeżdża. Wydaje mi się, że tak nie było na starym zużytym sprzęgle.

 

Pozdrowionka dla wszystkich

 

p.s. na zdjęciu widać elastyczną obejmę na przewodzie, gdzie takie kupić?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nie myslales o innym oleju - 15W50, 20W60 ? I wchodzi 4,7 litra.

nie chcesz wymieniac oleju troche czesciej, niz 15kkm ? Ja wymieniam do 5-7,5tys.

popros o regulacje HH, to jest 10 minut. ja zawsze prosze o sprawdzenie zawieszenia, stanu elementow gumowych ( :mrgreen: ), lacznikow.

 

wywal BOVa :twisted: moze sprezyna nie trzyma cisnienia ?

 

ogolna zasada brzmi: jak o czyms nie powiesz, nie bedzie zrobione :>

 

a w ogole to przyjedz do poznania, od razu sobie zestroisz auto...

Link to comment
Share on other sites

Dzięki,

 

miałem 300v 15w50 i ewidentnie silnik się gorzej wkręca w porównaniu z 5w40. Ale dlaczego 4,7l ?? na poprxzednim przeglądze wlali 4l. W instrukcji piszą, że jest 4l więc może mamy nieco inne silniki.

 

dzięki za info o HH nie wiedziałem, ze to pikuś

 

co do bov, to co masz na myśli?

 

zasadę znam

 

niedawno byłem w poznaniu, napisz więcej o tym zestrojeniu.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Adasch, nie przezywasz czasem zbytnio tego przegladu?:D Wiadomo ze chce sie zeby wszystko bylo zrobione dobrze ale bez przesady z tym odchaczaniem pkt z kartki.

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

a na konfiguratorze motul wyszło, że nie powinienem wlewać 300v tylko

 

Best 8100 X-clean C3 5W-30

Better 8100 Eco-nergy 5W-30

Good 8100 X-cess 5W-40

 

zadzwoniłem do motula i się dowiedziałem:

 

300v się nie nadaje bo nie spełnia norm euro4, a silnik wymaga, i może się rozwalić katalizator, bo 300v jest robiony inaczej, zostawia osady sadzy czy jakoś tak zrozumiałem potem bla bla bla i jakiś tam mądre pierwiastki.

Więc chyba go nie zastosuję.

 

Co do 300v 5w30 i 5w40 na forum, nikt się nie chwalił tym, że ten olej nie nadaje się do silników euro 4 ale jako ewentualny zamiennik jest podany 15w50 dla wrx 2005-2007 równie dla sti

 

Best 8100 Eco-nergy 5W-30

Better 8100 X-cess 5W-40

Good 300V COMPETITION 15W-50

 

Chyba mój silnik jest za nowy do 300v i teraz nie wiem co robić :shock:

co więcej na stronie malesia motul, jest napisane, ze nie wolno mieszać 300v 5w40 z 5w30 bo mają całkowicie inna charakterystykę lepkości, o czym nikt inny nie napisał.

 

Pytałem też motula o engine clean. Bardzo niezalecana jest jazda z tym preparatem

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Ale na engine clean to sie chyba nei jezdzi - tylko sie go przeplukuje - przed zmiana oleju dolewa sie to do rozgrzanego oleju - 15 minut na jalowym - i wymiana oleju z filtrem

Link to comment
Share on other sites

Ale na engine clean to sie chyba nei jezdzi - tylko sie go przeplukuje - przed zmiana oleju dolewa sie to do rozgrzanego oleju - 15 minut na jalowym - i wymiana oleju z filtrem

 

tak zrobię, ale ulotką wprowadzają w błąd, że właściwości smarne się polepszają stosując ten preparat; stąd moje pytanie. Pojade do aso, sam wleje i mam czekac 15 min? pomyślałem, że mam tan ze 20 min drogi więc wleje w garage i dojadę z wypłukanym silnikiem. Gość w motul już mi powiedział, że mocno nie poleca takiego postępowania.

 

co do płynu hamulcowego, to wyczytałem w różnych miejscach, że powinien litr wystarczyć. Martwi mnie tylko brak tego automatu do wymiany płynu. Carfit też o tym wspominał, że raczej jest to pożądane, bo wtedy układ naprawdę da się wypłukać. Auto ma starczyć na wiele lat więc muszę o nie dbać a materiały eksploatacyjne, to nie są koszty które mnie przerażają. Przynajmniej będę się lepiej z tym czuł

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Łączę się z Tobą w tych rozterkach, bo za ok. 1,5 kkm też mój forek będzie wymagał wymiany tych samych płynów itp., mój na dodatek jest A/T - co ile należy wymienić olej w skrzyni i dyfrach? Silnik w moim forku chyba nie bierze oleju ( przynajmniej zauważalnie ) - sprawdzam raz w tygodniu i po przejechaniu 6700 km tym autem nie stwierdziłem ubytku - ale ja delikatnie traktuję silnik :razz: .

Link to comment
Share on other sites

Cześć

 

mam też rozpiskę na 75k i nie ma wzmianki o zmianie w skrzyni, więc albo była wcześniej albo dopiero będzie

Pozdro

 

P.S.

ja też delikatnie traktuje silnik, ale ma starczyć na 380-500k km. Focus 1,6 ma przejechane 400k km w 8 lat prawie nie bierze oleju, i nadal pali 6l/100. Grzeczny mobil1 :D. I nikt go nie chce z takim przebiegiem. Corolla 1.4 98r również 450k km i też rewelacja. Auta zadbane to jeżdżą. Corolla pomimo że starsza ma 0 rdzy a focus na klapie tylnej klapie przogach drzwi ale i tak niewiele. Pewnie w rodzinie zostaną do śmierci, ale zdecydowanie corolla ma jeszcze daleko na tamten świat.

Link to comment
Share on other sites

Chyba mój silnik jest za nowy do 300v i teraz nie wiem co robić

i

 

Pytałem też motula o engine clean. Bardzo niezalecana jest jazda z tym preparatem

 

i

 

co więcej na stronie malesia motul, jest napisane,

 

i

 

300v się nie nadaje bo nie spełnia norm euro4

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

nie to żebym Cię nie lubił, wręcz odwrotnie - wal z powyższymi "cycatami" śmiało do offtopa, wątek "Zeby rozluznic atmosfere".

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67, ty sie nie znecaj, wszyscy wiedza, ze ty motulem zapijasz :>

 

AdaSch, zalej Motulem 300V 15W50, olej w dyfrze i skrzyni po 60 i 120tys (wlasnie mialem wymieniany). Hamulce, klocki, takie pierdoly.

Link to comment
Share on other sites

Lej 300V. Jesli ostro krecisz 15W50, jesli jezdzisz spokojnie 5W40 powinien byc OK, a tak pewnie masz napisane w instrukcji i na korku.

 

Jesli poczytasz opisy tych oliw, to zauwazysz ze sa przeznaczone do silnikow o sredniej i duzej konsumpcji oleju. A subarowe boxery pala olej. Jakikolwiek olej spalisz zostana jakies resztki. Moze i syf sie w katach osadza, ale lepiej tam niz w silniku.

 

Dodatkowo 'zwykly' olej koksowieje gdzies okolo 120*C a estrowe (takie jak 300V) przy chyba 150*C. Poprawcie mnie jesli sie myle.

Link to comment
Share on other sites

Witam, właśnie jestem po przeglądzie 90.000 km. I wszystko gra ;-) Zrobione to co należy zgodnie z wytycznymi producenta. Wymieniono olej w silniku, filtr oleju, filtr powietrza, filtr przeciwpyłkowy, wycieraczka z tyłu. Oprócz tego diagnostyka komputerowa. Na moją sugestie o "mułowatości" w pewnych zakresach obrotów serwis wiedział co i jak - wgrano nowy soft (i po problemie, mam nadzieje, że na zawsze) Całość łącznie z robocizną czyli przegląd całego auta - nie stwierdzono żadnych problemów z podzespołami (hamulce, amortyzatory, przeguby, płyny i inne zupełnie mi nie znane podzespoły ;-))- to koszt 1085,00 zł. Należy nadmienić, że zostałem powitany filiżanką kawy, wygodnym fotelem i masą ciekawej prasy ;-) Czas przeglądu to 2 godziny.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ASO to Subaru Point w Łodzi.

 

p.s.

 

Nie jestem ekspertem w kwestiach mechanicznych, ale skoro zostałem zapewniony, że wszystko jest OK to znaczy, że jest OK ;-) A jak wasze opinie o tym serwisie ?

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam wymiana rozrządu to jest koszt 3,5k

ale nie wiem czy czegoś nie mylę. Btw ciekawe jak bardzo demolują auto przy tej operacji, generalnie dostać się tam to katastrofa

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Dodoatkowo powinny byc sprawdzone luzy zaworowe i wyregulowane - najlepije wyjmuje sie do tego silnik - najwygodniej.

 

Do rozrzadu na aucie trzeba wymontowac chlodnice zeby bylo troche miejsca.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...