Skocz do zawartości

Odpięcie Napędu tylnego.Tylko przód.


2korona

Rekomendowane odpowiedzi

Na takie opinie czekam :!:

jeśli się nie doczekasz w ciągu 2 dni, to wpinaj bezpiecznik i rób test...sądzisz, że 20kkm wystarczy :idea: :? :?: : wszyscy się dowiedzą jaka jest prawda, a ty nie będziesz należeć do:

związanych z tym Forum teoretykami - tjuningowcami :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie opinie czekam :!:

jeśli się nie doczekasz w ciągu 2 dni, to wpinaj bezpiecznik i rób test...sądzisz, że 20kkm wystarczy :idea: :? :?: : wszyscy się dowiedzą jaka jest prawda, a ty nie będziesz należeć do:

związanych z tym Forum teoretykami - tjuningowcami :cry:

Wole jednak poczekać na gotową i fachową odpowiedź :!: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat (z http://www.i-club.com/forums/archive/in ... 10862.html) ponizej,

natomiast na poczatku watku jest informacja o kierowcach, ktorzy wkladaja bezpiecznik na cale lato i jezdza.

 

4EAT w/o VTD:

Have the FWD Fuse. It can be used for short distances when the temp tire is in place. I you run it like this on a semi-regular basis you will break your tranny. Power split is 80/20 under normal conditions and can go up to 60/40 during slippage, pre-00 4EAT used speed sensors to detect slippage only, post-00 speed, weight and computer pre-emptively splitting power was established. Uses clutch packs to vary torque. When in "1" the ATF line pressure is increased to max pump as well as the clutch fluid pressure, this will give it a faster reaction time according to the factory manuals. Pre-96 4EAT had an initial split of 90/10.

 

5MT:

No FWD fuse, cannot disable AWD via fuse or easy means. Center diffy is viscous and will vary power. 50/50 initial split with up to 80/20 and 20/80 under slipping conditions.

 

XT6 5MT:

Same as 5MT but has manually controlled locking center differential that will lock power in at 50/50 no matter what slippage occurs.

 

4EAT w/VTD:

No FWD Fuse. This has initial split of 45/55 torque and can vary it up to 80/20 and 20/80 during slippage. Uses planetary gears along with clutch packs to vary torque. Also uses speed sensors, weight sensors and computer pre-emptive torque distribution like the 4EAT.

 

4EAT w/VDC:

Same as VTD but adds: Yaw sensors and use of brakes to stop slippage of individual wheels.

 

4EAT w/VTD & Sportshifter:

Same as VTD but adds tiptronic like controls for changing gears.

 

What vehicles have what ATs?

Imprezas/Forester up to 01 had 4EAT w/o weight and Ecu sensors.

Legacy up to 99 had 4EAT w/o weght and ECU sensors.

02 WRX has 4EAT w/VTD

VDC has 4EAT w/VDC

03 Legacy GT has 4EAT w/VTD and Sportshifter

00->03 Legacy and Outbacks have 4EAT w/ weight and ECU sensors

88,89,91 XT6: 4EAT w/o weght and ECU sensors or 5MT w/Locking center diffy.

 

4EAT non VTD/VDC units have electronically controlled clutch packs (3)

4EAT VTD/VDC units have electronically controlled clutch packs (6) plus a planetary gearset.

 

Manual Button, and Power Light:

 

Vehicles with "power" mode light can engage "power" mode when you hit the accelerator quickly, even if you are in the "2" "3" or "D" positions, this will raise your shift points to redline.

 

Vehicles without the "power" light do the same thing, except there is no light to indicate this.

 

If you have the "manual" button on your car, then you hit the manual button and place the car in "2" or "3" and the car will be held in that gear regardless of where the 4EAT thinks it should be.

 

Vehicles w/o the "manual" button, you can start out in 2nd gear by placing the shifter in the "2" slot, this will start you in 2nd gear and bounce you off the rev limiter.

 

I recently took my '92 SVX to Limreock Park for a track day. I tried several different combinations of gear slections. Finally settled on "2" which kept me in 2nd gear most of the track, when I hit the straightaway, it hit redline and upshifted to 3rd.

 

 

Hope this helps.

 

There you go. Everything and then some you could want to know.

 

//Mark

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a ja widziałem ładną skodę MB 100, w zasadzie może się przesiąść do niej z STi, bo już zapomniałem jak się jeździ mocnym.... tyłem.... :lol:

 

1000MB.

 

masz rację, poprawiłem :lol:

 

[ Dodano: Pon Lip 13, 2009 12:27 pm ]

a ja widziałem ładną skodę MB 100, w zasadzie może się przesiąść do niej z STi, bo już zapomniałem jak się jeździ mocnym.... tyłem....

A tak na temat... Widzę, że 2korona zadał trudne TECHNICZNE pytanie.... :roll: :sad:

 

Zadał trudne, techniczne pytanie, na które każde ASO powinno mieć odpowiedź, która częściowo stoi też w instrukcji, na to powinien w pierwszej kolejności zwrócić uwagę, a nie na spekulacje forumowiczów - może tak, może siak, spróbuj tak, zobacz srak, może sie nie rozpadnie, a jak tak, miałeś pecha....a swoja drogą wpada nagle nowy kolega na Forum, i : TERA ZARA NATENTYCHMIAST DAWAĆ MNIE TU ODPOWIEDŹ!!! BO MAM PROBLEMA!!! A WY MUSICIE ZNAC ODPOWIEDŹ, BO JESTEŚCIE NA FORUM....otrzymuje odpowiedź: nie wolno tak jeździć, i dalej: a może jednak.....nie wolno....a jakbym jednak spróbował....litości...... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na to powinien w pierwszej kolejności zwrócić uwagę, a nie na spekulacje forumowiczów - może tak, może siak, spróbuj tak, zobacz srak, może sie nie rozpadnie, a jak tak, miałeś pecha

 

:)

 

Jakiekolwiek sugestie "sprawdź, może można" są niebezpieczne. Można też odkręcić oba tylne koła i ciągać pupcię, przecież od razu się nie rozpadnie - i nawet ASO nie powie dokładnie po ilu kilometrach. Wolę być tylko "teoretykiem tjuningowcem". Nie ma nad czym dyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpięcie tego bezpiecznika rozpina napęd na sprzęgle wielopłytkowym.

W domyśle - przód kręci się niezależnie od tyłu, żadnych naprężeń na sprzęgle (które udaje centralny dyfer) nie ma wtedy.

Na pewno wpływa to na przyspieszone zużycie przednich opon.

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na to powinien w pierwszej kolejności zwrócić uwagę, a nie na spekulacje forumowiczów - może tak, może siak, spróbuj tak, zobacz srak, może sie nie rozpadnie, a jak tak, miałeś pecha

 

:)

 

Jakiekolwiek sugestie "sprawdź, może można" są niebezpieczne. Można też odkręcić oba tylne koła i ciągać pupcię, przecież od razu się nie rozpadnie - i nawet ASO nie powie dokładnie po ilu kilometrach. Wolę być tylko "teoretykiem tjuningowcem". Nie ma nad czym dyskutować.

 

Po to Subaru buduje modele 4x4, żeby były 4x4. Pewnik. Jeżeli daje możliwość odpięcia któregoś napędu w celach serwisowych lub awaryjnych (holowanie) to jest to tylko i wyłącznie w tym celu, a nie żeby sobie jakiś eksperymentator-oszczędzacz ćwiczył swoja myśl techniczną....jedyna słuszna odpowiedź na nierozsądne pytanie powinna brzmieć: NIE WOLNO, i tyle, bo potem będzie, że na Forum mu poradzili żeby spróbował i się rozpadło...i co teraz...? gorzej jak ma kolega dobrego adwokata, który wyciągnie konsekwencje prawne z takiej ,,porady" ..... :grin:

A jak kolega chce sobie podróżować przednionapędowym Subarakiem, niech sobie kupi auto z limitowanej serii robionej chyba na Beneluxy w latach 90-tych....widziałem Legacy i Imprezę w takiej ,,żebraczej" wersji.... :lol: i nie radźcie mu, żeby sobie wyjmował półośki albo manipulował przy ustawieniach serwisowych....bo weźmie na poważnie i narobi sobie problemów.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak, dzięki dla tych którzy szczerze pomogli, bez zbędbych debilnych odpowiedzi.

A dla tych którzy g.. wiedzą i się wypowiadają, to taka odpowiedz.Ja każde auto które posiadam znam od podszewki, nigdy nie jade do majstra, wszystko robie sam.Jak bym chciał zaoszczędzić to bym sprzedał swoją Bmke 740, a subaru kupiłem niedawno i służy mi tylko do worzenia towaru, i chciałem go lepiej poznać, ale tu się nieda najwidoczniej.Ja wiem że, są tacy co sami oleju niepotrafią wymienić.Ale poco się wypowiadać jak sie niema nic mądrego do powiedzenia???????Ale ogólnie kretynizm panuje wszędzie, to i tu.

Jeszcze raz dzięki za opowiedzi NORMALNE.

 

[ Dodano: Pon Lip 13, 2009 8:33 pm ]

A jeśli chodzi o to jaki bezpiecznik wkładać, to nie pierwszy lepszy, tylko nie mniejszy niż 20A, a dlaczego?Bym powiedział, ale tylu tu mądrych że, napewno wiedzą co może się stać podczas holowania jakby był za mały bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2korona,

część Tolek, co u Ciebie ?

Wszedłeś elegancko :

- piszesz, jak Rumun (dyslekcja, czy 6 klas szkoły elementarnej i chwatit ? ),

- odnosisz się do ludzi, jak posiadacz 30 letniej bumy w obuwiu z siedmioma paskami,

 

to czego się kurna Tolek spodziewasz ? Poważnego potraktowania, dyskusji w języku i narzeczu Górnego Suahili ? No Tolas, powiedz sam :mrgreen:

 

Ciepło Cię

Wujek Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat w tej formie sie wyczerpal - zamykam.

Przy okazji prosba na przyszlosc o powstrzymanie sie od wycieczek osobistych i troszeczke dbalosci o ortografie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2korona, Może jednak nieco grzeczniej?

Forum ma specyficzny klimat którego jak widać jeszcze nie łapiesz. Odpowiedź na swoje pytanie dostałeś w 3 poście jednak dalej z uporem maniaka ciągniesz temat i wściekasz się na forumowiczów którzy nie podzielają Twojego entuzjazmu w kwestii jeżdżenia w trybie serwisowym.

Ludzie którzy mają sporą wiedzę o tych samochodach dali Ci różnymi sposobami (zarówno humorem jak i zgryźliwością) do zrozumienia, że tak jeździć nie powinieneś.

Czego jeszcze oczekujesz?

 

A na koniec "dziękujesz" wyzywając innych od kretynów.

 

Zaliczyłeś klasyczne "mocne wejście". Tylko dlatego, żeś świeżak nie dam Ci ostrzeżenia. Ale trzymaj klawiaturę na wodzy i następnym razem przeczytaj dwa razy swoją wypowiedź przed wysłaniem.

 

Za kolejne ataki na innych forumowiczów polecą paski.

 

Edit: Pumex był szybszy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...