Jump to content

Hamulce w OBK wersja US a EU?


Jankes
 Share

Recommended Posts

Z tego co kiedyś wyczytałem (chyba nawet tutaj) jest różnica w rozmiarach tarcz i rodzajach klocków stosowanych w Outbackach. Tarcze w samochodach produkowanych na na rynek hamerykański są mniejsze?

 

Przerabiał to ktoś? W moim generalnie hamulce masakra - trzęsie kierą kiedy tylko lekko depnę po hamplach przy prędkości 90km/h... wiem, tarcze i klocki do wymiany - będę teraz wymieniał i pomyślałem, żeby może upgradować do europejskiej wersji? da się tak przerobić?

Link to comment
Share on other sites

masz tarcze z przodu 277mm i słabe zaciski, zmień na czterotoczkowe od GT/WRX 297mm bedzie zdycydowanie lepiej.

Link to comment
Share on other sites

carfit, w moim h6 '01 US są z przodu 294 tarcze...

 

ano tak, w H6 fakt były 294mm, ale nie zmienia to faktu że nawet w H6 zaciski tez nie dają rady :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jankes, Jaki masz silnik?

 

mam 2.5 - czyli, że faktycznie się da... :roll:

 

wszystko sie da, kwestia kasy :idea::lol:

Link to comment
Share on other sites

No dobrze, skoro to kwestia kasy to od czego mam zacząć? Zaciski, tarcze, klocki... felgi mam 16" - czy to się zmieści? Handluję z EBC w hurcie więc tarcze i klocki praktycznie EBC - zaciski dealer?

 

Od czego zacząć? eksperymentować lubię, hamulce muszę poprawić bo to co jest teraz to jest masakra. Dodam, że zrobić wszystko mogę sam.

Link to comment
Share on other sites

ale nie zmienia to faktu że nawet w H6 zaciski tez nie dają rady

Mowa chyba o moim OBK :mrgreen:

Tydzień temu Carfit wsadził mi zaciski z GTka i hamulec ZDECYDOWANIE się poprawił (dzięki Leszczyk). Zobaczymy ile tarcze wytrzymają i kiedy znowu pojawi się "masaż" na kierownicy :mrgreen:

 

[ Dodano: Nie Lip 12, 2009 11:02 pm ]

Handluję z EBC w hurcie więc tarcze i klocki praktycznie EBC

EBC już przerabiałem i pisałem o ich jakości..... Szkoda zakładać :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jankes, tylko ze u ciebie jest juz tarcza 294mm, z tylu 290.

No właśnie śmiem podejrzewać, że nie jest tak jak mówisz. Podejrzewam, że tarcza to 277mm... podejrzewam, gdyż nie mierzyłem jej przy okazji wymiany jakieś dwa lata temu. Wersje hamerykańskie miały bodajze z założenia mniejsze tarcze. Klocki wymieniane były nie tak dawno temu - nie pamiętam jednak czy z przodu czy z tyłu ale po jakimś czasie wytworzył się rancik na klockach gdyż nie ogarniały całkowicie tarczy.

 

Tak czy inaczej, wymiana tarcz i klocków z przodu jest konieczna - myślałem już nawet o założeniu tylko i wyłącznie większych tarcz i klocków - zaciski wymienić jeśli nie będzie wyraźnej poprawy. Na hamulcach nie ma co oszczędzać.

Link to comment
Share on other sites

Moze zalozyles cos innego. Wedlug tej strony http://www.cars101.com/subaru/outback/outback2002.html wynika ze wszystkie Outbacki US MY01-04 lacznie z H6 maja tarcze 11.4" przod i 11.3" tyl.

 

Wedlug katalogu DBA http://www.dba.com.au/product_search_dev.php ich zamienniki dla Outbacka USA maja rozmiar 295mm przod i 290mm tyl.

 

Gdybys chcial miec lepsze hamulce, to trzeba by niestety zmienic kola na 17".

Jedynie z tylu mozna by zmienic zaciski i tarcze na wentylowane od LGT '05+ jezeli masz problem z przegrzewaniem (290mmx18mm).

Link to comment
Share on other sites

co muszę to przede wszystkim rozebrać całość, wyczyścić, wymienić tarcze i klocki i zobaczyć co będzie się działo. Sprawa jest tego typu, ze zmieniając klocki (przód lub tył - nie pamiętam) zauważyłem dziwny rant na klocku - tak jakby tarcza była za mała na klocek, którego część się po prostu nie ścierała.

 

Zobaczymy...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

coś mi się wydaje, ze jak zmieniałem tarcze w US to założyłem nie te co trzeba...pewnie założyłem 277mm

 

nic to... nareszcie rozłożyłem się ze wszystkim i mogę zabrać się za samochód - myślę, że jutro uda mi się wymienić tarcze i klocki.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie zmierzyłem tarcze i mam 277mm . Większe tarcze były montowane od września 2000 . Dot. OBK wersja europejska .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Próbowałaś?

 

Tak, próbowałam, pod moją oryginalną felgę nie wchodzą WRXowe zaciski.

Dystanse byłyby potrzebne.

 

Kiedyś fotki nawet wklejałam, ale nie pamiętam gdzie je mam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...