Jump to content

Turbiny i ich potencjał.


Kical
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Kiedys na forum ktos dał spis turbin wraz z ich zastosowaniem oraz potencjałem.

Potrzebuje odszukać te informacje.

Jakie turbo można zastosowac w sti 2.0 aby polepszyć dynamike.

 

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

iC STI nie jest dedykowany do 350KM , no chyba że jest max 10 -15 stp na dworze i najlepiej ten z Spec C lub sti 01-05, ale jak jest zew. 25 C , 60 C uzyskujesz na dolocie co jest wysoko.

Wtrysk wody na IC spadek przy 60C około 5 -8stp, pomoże jak i zastosowanie odp turbiny wydajnej i odpowiednie zestrojenie i kompletacja odpowiednich osłon.

Montując IC od sti warto i trzeba zadbać o odpowiedni wlot powietrza na IC, montaż większego IC i zostawienie ori. prowadnicy powietrza na masce mija się z celem.

Jak juz staniesz i się nagrzeje wtedy temperatura rośnie gwałtownie na dolocie to cecha każdego TMIC. Zaleta to krótka droga powietrza doładowanego i dobra reakcja.

Nie sprawdzaj wydajności turbosprężarki z starej listy, wciąz są nowe wirniki , obudowy , które zmieniają dużo. Ja używam GT30 jest ich co najmniej 15 różnych i to z osobnym WD jak i wbudowanym...

Reasumując wybór turbosprężarki dokonuj według pojemności silnika jego cech,osprzętu i oczekiwanej mocy.

Link to comment
Share on other sites

iC STI nie jest dedykowany do 350KM , no chyba że jest max 10 -15 stp na dworze i najlepiej ten z Spec C lub sti 01-05, ale jak jest zew. 25 C , 60 C uzyskujesz na dolocie co jest wysoko.

Wtrysk wody na IC spadek przy 60C około 5 -8stp, pomoże jak i zastosowanie odp turbiny wydajnej i odpowiednie zestrojenie i kompletacja odpowiednich osłon.

Montując IC od sti warto i trzeba zadbać o odpowiedni wlot powietrza na IC, montaż większego IC i zostawienie ori. prowadnicy powietrza na masce mija się z celem.

Jak juz staniesz i się nagrzeje wtedy temperatura rośnie gwałtownie na dolocie to cecha każdego TMIC. Zaleta to krótka droga powietrza doładowanego i dobra reakcja.

Nie sprawdzaj wydajności turbosprężarki z starej listy, wciąz są nowe wirniki , obudowy , które zmieniają dużo. Ja używam GT30 jest ich co najmniej 15 różnych i to z osobnym WD jak i wbudowanym...

Reasumując wybór turbosprężarki dokonuj według pojemności silnika jego cech,osprzętu i oczekiwanej mocy.

 

czy spec C ma inna prowadnice powietrza do wiekszego IC wzgledem zwyklego STI :?:

czy IC spec C jest tylko grubszy czy rowniez pozeostale wymiary sa zmienione w stosunku do serii :?:

Link to comment
Share on other sites

wersje europa sti 01-05 i spec c do 07 nie miały elektronicznej przepustnicy i największy montowany IC z subaru... nowsze EJ25 05-07 mają juz mniejsze , 08-09 też inne ...

wymiar: szerokość około 20- 25mm większa tyle ile zajmuje elektroniczna przepustnica...

 

chodzi mi aby guma czy cokolwiek co przylega do IC naprowadzało strumień powietrza na cały intercooler, inaczej np montaż ic sti do WRX, forestera bez zmiany tego elementu daje dużo mniej niż mógłby bo przepływ powietrza nie chłodzi odp rdzenia...

w 90 % przypadkach , które widziałem nikt o tym nie pamiętał

Link to comment
Share on other sites

wersje europa sti 01-05 i spec c do 07 nie miały elektronicznej przepustnicy i największy montowany IC z subaru... nowsze EJ25 05-07 mają juz mniejsze , 08-09 też inne ...

wymiar: szerokość około 20- 25mm większa tyle ile zajmuje elektroniczna przepustnica...

 

sorry za OT ale jestem ciekaw czy zatem EU STi 01-05 mialy podobnych rozmiarów IC co spec C czy ten ostatni mial jednak wiekszy (wydawalo mi sie ze spec C ma najwiekszy z seryjnych coolerów) co daje w takim razie "drive by wire", skoro spec C nie mialo elektronicznej przepustnicy to zakładam ze jest to gorsze rozwiazanie?

z gory dzieki

Link to comment
Share on other sites

taki sam miały IC ...spec a europa w tych latach

DBW zmienia system sterowania silnikiem... jak coś się niebezpiecznego dzieje zamyka po prostu wrota ::) LOL

Link to comment
Share on other sites

kompletacja odpowiednich osłon

 

Se kupiłem ostatnio z nudów osłonę termiczną do turbiny (tj. taką, która powoduje, że ciepło wydzielane przez turbinę ma ograniczoną możliwość przedostawania się dalej do komory silnika). Warte to coś, czy raczej tyle, co magnetyzery? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A jeszcze spytam przy jakich wartościach trzeba już kuć motor?

Są jakieś reguły ,czy jak sie wysra to jest znak na zakucie ;) ??

Ja bym zakuł powyzej 380KM, jesli chodzi o 2.0 , 2.5 to nawet 250KM jest dużo na serii :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja si troche podepne do tematu i zapytam. Z gory mowie, ze szukalem ale niestety nie znalazlem. podejrzewałem, że mam padnięte turbo sprawdzilem cisnienie doladowania i sie okazalo za wynosi 0,5 bar! Pewnie troche malo? i tu pytanie jakie powinno byc w WRX US 03

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
przy 350KM zazwyczaj najsłabszym elementem jest kierowca :wink:

 

Moze i tak, to może zadam inaczej pytanie:

Co pierwsze wysiądzie w tym silniku przy takich mocach, w 2.5 ponoc najsłabsze tłoki, a w ej20??

Link to comment
Share on other sites

korby , wał ... ???
korby i wal spokojnie wytrzymaja. Ten drugi wymienia sie glownie przy podniesieniu limitera obrotow - za to slabym punktem moga byc panewki
Link to comment
Share on other sites

Se kupiłem ostatnio z nudów osłonę termiczną do turbiny (tj. taką, która powoduje, że ciepło wydzielane przez turbinę ma ograniczoną możliwość przedostawania się dalej do komory silnika). Warte to coś, czy raczej tyle, co magnetyzery?

 

Czy to jest coś w stylu kominka jak w mojej ex-Turbo Babci? Czyżby powrót do przeszłości i stare rozwiązania okazały się nie takie głupie?

Link to comment
Share on other sites

Se kupiłem ostatnio z nudów osłonę termiczną do turbiny (tj. taką, która powoduje, że ciepło wydzielane przez turbinę ma ograniczoną możliwość przedostawania się dalej do komory silnika). Warte to coś, czy raczej tyle, co magnetyzery? :mrgreen:

Masz na mysli taki "koc" na turbine?

Jesli powietrze jest brane spod maski, to na pewno duzo daje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...