Skocz do zawartości

Turbiny i ich potencjał.


Kical

Rekomendowane odpowiedzi

iC STI nie jest dedykowany do 350KM , no chyba że jest max 10 -15 stp na dworze i najlepiej ten z Spec C lub sti 01-05, ale jak jest zew. 25 C , 60 C uzyskujesz na dolocie co jest wysoko.

Wtrysk wody na IC spadek przy 60C około 5 -8stp, pomoże jak i zastosowanie odp turbiny wydajnej i odpowiednie zestrojenie i kompletacja odpowiednich osłon.

Montując IC od sti warto i trzeba zadbać o odpowiedni wlot powietrza na IC, montaż większego IC i zostawienie ori. prowadnicy powietrza na masce mija się z celem.

Jak juz staniesz i się nagrzeje wtedy temperatura rośnie gwałtownie na dolocie to cecha każdego TMIC. Zaleta to krótka droga powietrza doładowanego i dobra reakcja.

Nie sprawdzaj wydajności turbosprężarki z starej listy, wciąz są nowe wirniki , obudowy , które zmieniają dużo. Ja używam GT30 jest ich co najmniej 15 różnych i to z osobnym WD jak i wbudowanym...

Reasumując wybór turbosprężarki dokonuj według pojemności silnika jego cech,osprzętu i oczekiwanej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iC STI nie jest dedykowany do 350KM , no chyba że jest max 10 -15 stp na dworze i najlepiej ten z Spec C lub sti 01-05, ale jak jest zew. 25 C , 60 C uzyskujesz na dolocie co jest wysoko.

Wtrysk wody na IC spadek przy 60C około 5 -8stp, pomoże jak i zastosowanie odp turbiny wydajnej i odpowiednie zestrojenie i kompletacja odpowiednich osłon.

Montując IC od sti warto i trzeba zadbać o odpowiedni wlot powietrza na IC, montaż większego IC i zostawienie ori. prowadnicy powietrza na masce mija się z celem.

Jak juz staniesz i się nagrzeje wtedy temperatura rośnie gwałtownie na dolocie to cecha każdego TMIC. Zaleta to krótka droga powietrza doładowanego i dobra reakcja.

Nie sprawdzaj wydajności turbosprężarki z starej listy, wciąz są nowe wirniki , obudowy , które zmieniają dużo. Ja używam GT30 jest ich co najmniej 15 różnych i to z osobnym WD jak i wbudowanym...

Reasumując wybór turbosprężarki dokonuj według pojemności silnika jego cech,osprzętu i oczekiwanej mocy.

 

czy spec C ma inna prowadnice powietrza do wiekszego IC wzgledem zwyklego STI :?:

czy IC spec C jest tylko grubszy czy rowniez pozeostale wymiary sa zmienione w stosunku do serii :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersje europa sti 01-05 i spec c do 07 nie miały elektronicznej przepustnicy i największy montowany IC z subaru... nowsze EJ25 05-07 mają juz mniejsze , 08-09 też inne ...

wymiar: szerokość około 20- 25mm większa tyle ile zajmuje elektroniczna przepustnica...

 

chodzi mi aby guma czy cokolwiek co przylega do IC naprowadzało strumień powietrza na cały intercooler, inaczej np montaż ic sti do WRX, forestera bez zmiany tego elementu daje dużo mniej niż mógłby bo przepływ powietrza nie chłodzi odp rdzenia...

w 90 % przypadkach , które widziałem nikt o tym nie pamiętał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersje europa sti 01-05 i spec c do 07 nie miały elektronicznej przepustnicy i największy montowany IC z subaru... nowsze EJ25 05-07 mają juz mniejsze , 08-09 też inne ...

wymiar: szerokość około 20- 25mm większa tyle ile zajmuje elektroniczna przepustnica...

 

sorry za OT ale jestem ciekaw czy zatem EU STi 01-05 mialy podobnych rozmiarów IC co spec C czy ten ostatni mial jednak wiekszy (wydawalo mi sie ze spec C ma najwiekszy z seryjnych coolerów) co daje w takim razie "drive by wire", skoro spec C nie mialo elektronicznej przepustnicy to zakładam ze jest to gorsze rozwiazanie?

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompletacja odpowiednich osłon

 

Se kupiłem ostatnio z nudów osłonę termiczną do turbiny (tj. taką, która powoduje, że ciepło wydzielane przez turbinę ma ograniczoną możliwość przedostawania się dalej do komory silnika). Warte to coś, czy raczej tyle, co magnetyzery? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze spytam przy jakich wartościach trzeba już kuć motor?

Są jakieś reguły ,czy jak sie wysra to jest znak na zakucie ;) ??

Ja bym zakuł powyzej 380KM, jesli chodzi o 2.0 , 2.5 to nawet 250KM jest dużo na serii :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja si troche podepne do tematu i zapytam. Z gory mowie, ze szukalem ale niestety nie znalazlem. podejrzewałem, że mam padnięte turbo sprawdzilem cisnienie doladowania i sie okazalo za wynosi 0,5 bar! Pewnie troche malo? i tu pytanie jakie powinno byc w WRX US 03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Se kupiłem ostatnio z nudów osłonę termiczną do turbiny (tj. taką, która powoduje, że ciepło wydzielane przez turbinę ma ograniczoną możliwość przedostawania się dalej do komory silnika). Warte to coś, czy raczej tyle, co magnetyzery?

 

Czy to jest coś w stylu kominka jak w mojej ex-Turbo Babci? Czyżby powrót do przeszłości i stare rozwiązania okazały się nie takie głupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Se kupiłem ostatnio z nudów osłonę termiczną do turbiny (tj. taką, która powoduje, że ciepło wydzielane przez turbinę ma ograniczoną możliwość przedostawania się dalej do komory silnika). Warte to coś, czy raczej tyle, co magnetyzery? :mrgreen:

Masz na mysli taki "koc" na turbine?

Jesli powietrze jest brane spod maski, to na pewno duzo daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...