Jump to content

Geometria zawieszenia


Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Qrka! A ja wczoraj przy zmianie hamowania poodkręcałem koła i patrzę, a przednie lewe ścięte na szerokości 6-7cm od wewnątrz!!! Szlag mnie trafia bo zbieżność była ustawiana raz w lutym w 4T i drugi r

Ja ustawilem ostatnio tak:

-1.5 na wszystkich kolach

przod zbiezny na 0 i tyl rozbiezny 1 - jestem zadowolony auto zachowuje sie bardziej neutralnie i mniej wyjezdza przodem

Link to post
Share on other sites
Przód

Kat wyprz lewy 3st 40 min kat pochyl -0st 35min

Prawy 4st -0st 35min

Zbież przód -1

Tył kat poch lewy -1st 35min

Prawy tak samo

Zbiez tył 1,1

 

Co wy na to?

_________________

 

Coś chyba źle przeczytałeś...

zbieżny tył na 1.1 stopnia? :shock:

Link to post
Share on other sites

hmm... koledzy zonk :mrgreen:

 

pojechałem dziś na ustawienie geometrii i się okazuje, że tylne lewe koło nie ma regulacji pochylenia :shock:

prawego nie ruszaliśmy, bo ma -1,42

 

generalnie chcę osiągnąć:

pochylenie przód 1'30 na stronę,

zbieżność 0,

 

pochylenie tył 1'50 na str,

rozbieżnie 0'10 na str.

 

Tak żeby za bardzo opon nie zjadało. Co wy na to ??

 

Najbardziej brak regulacji pochylenia tyłu mnie zdziwił...

Link to post
Share on other sites

Bardzo fajnie, tylko przód powinien mieć większe pochylenie niż tył, tak ze 2 st. byłoby ok na jesień i zwykłą oponę.

natomiast rozbieżność z tyłu super sprawa, tylko przy 10 minutach trzeba uważać na szybkich zakrętach zeby z kontrą zdążyć :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Jasne :lol:

 

tylko nie rozumiem jednej sprawy:

w drugim wątku o geometrii podawane są dane dla rozbieżności w [ mm ], a może ktoś to na stopnie / minuty przełożyć ??

Link to post
Share on other sites

dla kazdego kola inaczej bedzie po przelozeniu mm na stopnie/minuty

 

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 9:08 pm ]

hmm... koledzy zonk :mrgreen:

 

pojechałem dziś na ustawienie geometrii i się okazuje, że tylne lewe koło nie ma regulacji pochylenia :shock:

prawego nie ruszaliśmy, bo ma -1,42

 

generalnie chcę osiągnąć:

pochylenie przód 1'30 na stronę,

zbieżność 0,

 

pochylenie tył 1'50 na str,

rozbieżnie 0'10 na str.

 

Tak żeby za bardzo opon nie zjadało. Co wy na to ??

 

Najbardziej brak regulacji pochylenia tyłu mnie zdziwił...

 

obawiam sie, ze mozesz nie trafic w droge przy 10 minutach rozbieznie na strone, chyba, ze chcesz bokami jezdzic to jest to jakas opcja tyle ze neutralnie na pewno nie bedzie

Link to post
Share on other sites

rozumiem, że dla bezpieczeństwa swojego i innych na drodze lepiej to zmienić ? na ile, 0'05 ? i pochylenie przód 1'37 zostawić , a tył cofnąć na 1'10-15 ??

Link to post
Share on other sites

zrob sobie rozbieznie po 3 minuty na strone z tylu

 

w kwestii pochylenia uwazam podobnie do bryka ( z przodu nieco wieksze niz z tylu )

 

ustawil bym ok -2 z przodu i 1'20-1'30 z tylu

Link to post
Share on other sites
hmmm, 2 powiadasz... to chyba tył zmniejszę na 1 bo przecież przy pochyleniu 2' z przodu nie będzie jadło ale wchłaniało opony :mrgreen:

 

Ja mam 2,5 z przodu a na tyle 1,25 i z oponami nic się nie dzieje

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

W sumie na "lotnisko" sobie na 'unibalu' przestawiłem a że dobrze mi się jeździło (a leniwy też jestem :razz:) to tak zostało - a potem z ciekawości pojechałem zobaczyć ile wyszło :mrgreen: (oczywiście pisze cały czas o kacie pochylenia)

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Jak ustawić zawieszenie w Outbacku XT MY07 AT by mniej wyjeżdżał przodem nie pogarszając trzymania się tyłu.

Aktualnie sprawa wygląda tak ze ruszając ze skrzyżowania na śniegu jeśli się da troche wiecej gazu to wyjeżdza przodem i ESP jakoś nie reaguje, ale jeśli ruszając ze skrzyżowania przyśpieszy się solidnie w odpowiednim momencie to ładnie zarzuci tyłem i jest ok:) Problem polega na tym że matka chcąc włączyć się szybciej do ruchu nie naciska gazu ostro wchodząc bokiem tylko właśnie tak średnio wyjeżdżając przodem. Pytałem w serwisie czy wiedzą jak to ustawić to powiedzieli że nie mają pojęcia, ale jak im podam jakieś ustawienia jak najbardziej mogą je ustawić.

Opony w bardzo dobrym stanie Michelin Alpine cisnienie przód:2.2 tył.2.2

 

Podsumowując potrzebuje jakieś sugestie jak ustawić geometrie by auto mniej wyjeżdżało przodem, ale nie trzymało się gorzej tyłem?

Link to post
Share on other sites

Ja mam ustawione tak:

Przód: pochylenie max na minus ile się da na seryjnych śrubach i bardzo delikatnie zbieżnie.

Tył: zbieżność na 0

 

Prócz tego stabilizatory 22mm, sprężyny Eibach Prokit i AGX. Auto to gc8 i zachowuje się bardzo neutralnie i nadsterownosc bardzo łatwo wywołać gazem. Nie wiem czy to wina setupu czy wyczucia auta ale podsterownoscia już mnie bardzo dawno nie zaskoczyło.

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...

Odświeżam trochę temat ponieważ potrzebuję informacji nt ustawienia geometrii.

Otóż jutro odbieram auto po wymianie sprężyn z Eibachów na STI.

Wypadałoby więc wszystko poustawiać. Czy jak pojadę na stację to mi to zrobią od ręki czy muszę mieć jakieś konkretne dane?

Chodzi mi o standardowe ustawienia.

 

e4c7b4bdf821b02am.png

 

Czy ta tabelka ma sens?

 

Jest dosyć pilna sprawa ponieważ w czwartek wyjeżdżam i nie chcę mieć niespodzianki po drodze;)

 

DEIT: na szczęście facet na stacji miał dane do Subarów więc jest już ustawione.

Edited by lordpix
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...