Jump to content

Recommended Posts

Panowie powiedzcie mi czy to normalne ze przewody klimy sa gorace gdy klima pracuje?

Zasada dziaania jest podobna do układu chłodniczego (też masz przecież chłodnicę od klimy-wymiennik ciepła). Nie wiem, co dla Ciebie znaczy "gorące", ale tak, nagrzewają się.

Link to post
Share on other sites
Ważne, żeby oprócz tych gorących, były jakieś zimne.

Chyba nawet najważniejsze :wink:

Jeśli klima chłodzi, to nie ma powodu do zmartwień, ale jeśli dawno nie był robiony jej przegląd, powinieneś go zrobić. Nie jest taki drogi a zapewnia bezproblemowe korzystanie z chłodku w aucie.

 

No i możesz przycisnąć pomuka :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

I przy okazji zdezynfekuj klimę i wymień filtr przeciwpyłkowy, bo bakterie tam i tam się znajdujące moga być powodem wielu groźnych schorzeń i po prostu smrodu w aucie... :grin: też zbieram pomuczki... :grin:

Link to post
Share on other sites
I przy okazji zdezynfekuj klimę i wymień filtr przeciwpyłkowy,

Mnie się wydawało, że to normalna procedura przy przeglądzie klimy :roll:

Link to post
Share on other sites

Przegląd i dopełnianie klimy powinno się robić nie rzadziej niż co 3 lata. Filtr przeciw pyłkowy Powinno się wymieniać raz do roku.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
dzieki panowie dzieki

Jeszcze tylko naciśniesz magiczne guziczki i będziesz spoał spokojnie z poczuciem dobrze wypełnionego obowiązku :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Mam też drobny problem z klimą, ale żeby nie zakładać nowego tematu, zapytam tutaj. Mianowicie, gdy szyby są zaparowane, włączenie klimy powoduje błyskawicznie odparowanie (tak jak powinno być). Niestety po wyłączeniu, szyby zaczynają masakrycznie parować ponownie, bardziej niż przed włączeniem klimy. Wygląda jakby para odprowadzona z kabiny wracała tyle że ze zdwojoną siłą. Co może być przyczyną?

 

Pozdrawiam,

AD

Link to post
Share on other sites

Sprawdź przełącznik nawiewu - z zewnątrz / z wewnątrz. Jak masz ustawione na z wewnątrz to będzie parowało.

Link to post
Share on other sites
Mam też drobny problem z klimą, ale żeby nie zakładać nowego tematu, zapytam tutaj. Mianowicie, gdy szyby są zaparowane, włączenie klimy powoduje błyskawicznie odparowanie (tak jak powinno być). Niestety po wyłączeniu, szyby zaczynają masakrycznie parować ponownie, bardziej niż przed włączeniem klimy. Wygląda jakby para odprowadzona z kabiny wracała tyle że ze zdwojoną siłą. Co może być przyczyną?

 

Normalka. W nawiewie nagle zamiast suchego, zimnego powietrza pojawia się ciepłe, wilgotne (to, które powoduje parowanie szyb) i występuje dodatkowy efekt parowania przez zmianę temperatury w nawiewie - ten sam efekt, co przy podstawieniu na stole szklanki z zimnym piwem 8).

Link to post
Share on other sites
Sprawdź przełącznik nawiewu - z zewnątrz / z wewnątrz. Jak masz ustawione na z wewnątrz to będzie parowało.

 

Niezleżnie czy z wewnątrz czy z zewnątrz, para "powraca". Czasem nawet jak auto stoi wyłączone.

 

[ Dodano: Pią Lip 24, 2009 6:14 pm ]

Normalka

Czyli się nie przejmować i po prostu z tym życ?

Link to post
Share on other sites
Czyli się nie przejmować i po prostu z tym życ?

 

Dokładnie tak. Dodam, że nasze wysilone wozy generują sporo ciepła i ogrzewają dodatkowo powietrze, które leci przez nawiew...

 

Dlatego ja staram się do ostatniej chwili opóźnić włączenie klimy - bo jak już włączę, to wiem, że całą drogę będę musiał jechać z nią włączoną. A bardzo nie lubię klimy.

Link to post
Share on other sites
Niestety po wyłączeniu, szyby zaczynają masakrycznie parować ponownie, bardziej niż przed włączeniem klimy.

 

Przemeq, ma rację, ale na wszelki wypadek sprawdź, kiedy był wymieniany filtr kabinowy. Czasem nowy filtr poprawi sytuację. Powodzenia!

Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawości: czy w Subaru również nie można włączyć obiegu zamkniętego jeśli nawiew skierowany jest tylko i wyłącznie na szybe ?

Link to post
Share on other sites
Guest IRAZU

Moja rada jest taka , aby nie wyłączać klimy :cool: Poza tym zawsze na chwilę przed wyłączeniem , ustawić wyższą temperaturę o 3 stopnie wyżej - potem wyłączyć klimę i regulować nawiew . Drugie wyjście jest takie , że nawiew z działającej klimy skierować na inny kierunek niż szyba , a wtedy można ją wyłączyć w dowolnym czasie .

Cały problem polega na tym , że z klimy szyba jest zimna i w pewnym momencie dostaje cieplejsze i wilgotne powietrze , więc - nie ma siły - musi powstać rosa na szybie .

Link to post
Share on other sites

xyg dodam, ze warto dokladnie umyc szybe od wewnatrz (jakis dobry plyn do mycia szyb i szybka polerka powinny dac rade) para bedzie osadzac sie pozniej i szybciej bedzie znikac

Link to post
Share on other sites
Tak z ciekawości: czy w Subaru również nie można włączyć obiegu zamkniętego jeśli nawiew skierowany jest tylko i wyłącznie na szybe ?

 

Ja moge zamknac obieg w kazdej pozycji nawiewu. Sam zamykam sam otwieram. Taki japonski myk :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
Tak z ciekawości: czy w Subaru również nie można włączyć obiegu zamkniętego jeśli nawiew skierowany jest tylko i wyłącznie na szybe ?

 

Można włączyć i wyłączyć. Jak się chce 8). Jedyna rzecz jest taka, że jak kierunek nawiewu ustawiony jest na szybę i włączasz AC, to on domyślnie włącza obieg zamknięty (można to wyłączyć, bez wyłączania AC).

Link to post
Share on other sites
Guest IRAZU
Można włączyć i wyłączyć. Jak się chce 8) . Jedyna rzecz jest taka, że jak kierunek nawiewu ustawiony jest na szybę i włączasz AC, to on domyślnie włącza obieg zamknięty (można to wyłączyć, bez wyłączania AC).

_________________

Tego nie zrozumiałem , albo u mnie jest inaczej . Jak włączę klimę , to zamyka mi się w obiegu wewnętrznym i cała klima idzie na klatkę piersiową i na twarz .

Link to post
Share on other sites
Jak włączę klimę , to zamyka mi się w obiegu wewnętrznym i cała klima idzie na klatkę piersiową i na twarz .

 

Ale możesz przy zachowaniu włączonej klimy wyłączyć obieg wewnętrzny, tak? Bo ja mogę :cool: :mrgreen:.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...