Kapitan Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Panowie powiedzcie mi czy to normalne ze przewody klimy sa gorace gdy klima pracuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Panowie powiedzcie mi czy to normalne ze przewody klimy sa gorace gdy klima pracuje? Zasada dziaania jest podobna do układu chłodniczego (też masz przecież chłodnicę od klimy-wymiennik ciepła). Nie wiem, co dla Ciebie znaczy "gorące", ale tak, nagrzewają się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niumen Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Ważne, żeby oprócz tych gorących, były jakieś zimne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Ważne, żeby oprócz tych gorących, były jakieś zimne. Chyba nawet najważniejsze :wink: Jeśli klima chłodzi, to nie ma powodu do zmartwień, ale jeśli dawno nie był robiony jej przegląd, powinieneś go zrobić. Nie jest taki drogi a zapewnia bezproblemowe korzystanie z chłodku w aucie. No i możesz przycisnąć pomuka Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 I przy okazji zdezynfekuj klimę i wymień filtr przeciwpyłkowy, bo bakterie tam i tam się znajdujące moga być powodem wielu groźnych schorzeń i po prostu smrodu w aucie... :grin: też zbieram pomuczki... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 I przy okazji zdezynfekuj klimę i wymień filtr przeciwpyłkowy, Mnie się wydawało, że to normalna procedura przy przeglądzie klimy :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Przegląd i dopełnianie klimy powinno się robić nie rzadziej niż co 3 lata. Filtr przeciw pyłkowy Powinno się wymieniać raz do roku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapitan Posted July 23, 2009 Author Share Posted July 23, 2009 dzieki panowie dzieki ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 dzieki panowie dzieki Jeszcze tylko naciśniesz magiczne guziczki i będziesz spoał spokojnie z poczuciem dobrze wypełnionego obowiązku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Nie pogardzę... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
xyg Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Mam też drobny problem z klimą, ale żeby nie zakładać nowego tematu, zapytam tutaj. Mianowicie, gdy szyby są zaparowane, włączenie klimy powoduje błyskawicznie odparowanie (tak jak powinno być). Niestety po wyłączeniu, szyby zaczynają masakrycznie parować ponownie, bardziej niż przed włączeniem klimy. Wygląda jakby para odprowadzona z kabiny wracała tyle że ze zdwojoną siłą. Co może być przyczyną? Pozdrawiam, AD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Sprawdź przełącznik nawiewu - z zewnątrz / z wewnątrz. Jak masz ustawione na z wewnątrz to będzie parowało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Mam też drobny problem z klimą, ale żeby nie zakładać nowego tematu, zapytam tutaj. Mianowicie, gdy szyby są zaparowane, włączenie klimy powoduje błyskawicznie odparowanie (tak jak powinno być). Niestety po wyłączeniu, szyby zaczynają masakrycznie parować ponownie, bardziej niż przed włączeniem klimy. Wygląda jakby para odprowadzona z kabiny wracała tyle że ze zdwojoną siłą. Co może być przyczyną? Normalka. W nawiewie nagle zamiast suchego, zimnego powietrza pojawia się ciepłe, wilgotne (to, które powoduje parowanie szyb) i występuje dodatkowy efekt parowania przez zmianę temperatury w nawiewie - ten sam efekt, co przy podstawieniu na stole szklanki z zimnym piwem 8). Link to comment Share on other sites More sharing options...
xyg Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Sprawdź przełącznik nawiewu - z zewnątrz / z wewnątrz. Jak masz ustawione na z wewnątrz to będzie parowało. Niezleżnie czy z wewnątrz czy z zewnątrz, para "powraca". Czasem nawet jak auto stoi wyłączone. [ Dodano: Pią Lip 24, 2009 6:14 pm ] Normalka Czyli się nie przejmować i po prostu z tym życ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Czyli się nie przejmować i po prostu z tym życ? Dokładnie tak. Dodam, że nasze wysilone wozy generują sporo ciepła i ogrzewają dodatkowo powietrze, które leci przez nawiew... Dlatego ja staram się do ostatniej chwili opóźnić włączenie klimy - bo jak już włączę, to wiem, że całą drogę będę musiał jechać z nią włączoną. A bardzo nie lubię klimy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Niestety po wyłączeniu, szyby zaczynają masakrycznie parować ponownie, bardziej niż przed włączeniem klimy. Przemeq, ma rację, ale na wszelki wypadek sprawdź, kiedy był wymieniany filtr kabinowy. Czasem nowy filtr poprawi sytuację. Powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mile Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Tak z ciekawości: czy w Subaru również nie można włączyć obiegu zamkniętego jeśli nawiew skierowany jest tylko i wyłącznie na szybe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Moja rada jest taka , aby nie wyłączać klimy :cool: Poza tym zawsze na chwilę przed wyłączeniem , ustawić wyższą temperaturę o 3 stopnie wyżej - potem wyłączyć klimę i regulować nawiew . Drugie wyjście jest takie , że nawiew z działającej klimy skierować na inny kierunek niż szyba , a wtedy można ją wyłączyć w dowolnym czasie . Cały problem polega na tym , że z klimy szyba jest zimna i w pewnym momencie dostaje cieplejsze i wilgotne powietrze , więc - nie ma siły - musi powstać rosa na szybie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 xyg dodam, ze warto dokladnie umyc szybe od wewnatrz (jakis dobry plyn do mycia szyb i szybka polerka powinny dac rade) para bedzie osadzac sie pozniej i szybciej bedzie znikac Link to comment Share on other sites More sharing options...
szuster Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Tak z ciekawości: czy w Subaru również nie można włączyć obiegu zamkniętego jeśli nawiew skierowany jest tylko i wyłącznie na szybe ? Ja moge zamknac obieg w kazdej pozycji nawiewu. Sam zamykam sam otwieram. Taki japonski myk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Tak z ciekawości: czy w Subaru również nie można włączyć obiegu zamkniętego jeśli nawiew skierowany jest tylko i wyłącznie na szybe ? Można włączyć i wyłączyć. Jak się chce 8). Jedyna rzecz jest taka, że jak kierunek nawiewu ustawiony jest na szybę i włączasz AC, to on domyślnie włącza obieg zamknięty (można to wyłączyć, bez wyłączania AC). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Można włączyć i wyłączyć. Jak się chce 8) . Jedyna rzecz jest taka, że jak kierunek nawiewu ustawiony jest na szybę i włączasz AC, to on domyślnie włącza obieg zamknięty (można to wyłączyć, bez wyłączania AC)._________________ Tego nie zrozumiałem , albo u mnie jest inaczej . Jak włączę klimę , to zamyka mi się w obiegu wewnętrznym i cała klima idzie na klatkę piersiową i na twarz . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Jak włączę klimę , to zamyka mi się w obiegu wewnętrznym i cała klima idzie na klatkę piersiową i na twarz . Ale możesz przy zachowaniu włączonej klimy wyłączyć obieg wewnętrzny, tak? Bo ja mogę :cool: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Dlatego trzeba mieć klimę mechaniczną i nie ma problemu. :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 A ja mam jaką? Mechaniczną chyba, no nie? Sam nie wiem . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now