Kapitan Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Panowie powiedzcie mi czy to normalne ze przewody klimy sa gorace gdy klima pracuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Panowie powiedzcie mi czy to normalne ze przewody klimy sa gorace gdy klima pracuje? Zasada dziaania jest podobna do układu chłodniczego (też masz przecież chłodnicę od klimy-wymiennik ciepła). Nie wiem, co dla Ciebie znaczy "gorące", ale tak, nagrzewają się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Ważne, żeby oprócz tych gorących, były jakieś zimne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Ważne, żeby oprócz tych gorących, były jakieś zimne. Chyba nawet najważniejsze :wink: Jeśli klima chłodzi, to nie ma powodu do zmartwień, ale jeśli dawno nie był robiony jej przegląd, powinieneś go zrobić. Nie jest taki drogi a zapewnia bezproblemowe korzystanie z chłodku w aucie. No i możesz przycisnąć pomuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 I przy okazji zdezynfekuj klimę i wymień filtr przeciwpyłkowy, bo bakterie tam i tam się znajdujące moga być powodem wielu groźnych schorzeń i po prostu smrodu w aucie... :grin: też zbieram pomuczki... :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 I przy okazji zdezynfekuj klimę i wymień filtr przeciwpyłkowy, Mnie się wydawało, że to normalna procedura przy przeglądzie klimy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Przegląd i dopełnianie klimy powinno się robić nie rzadziej niż co 3 lata. Filtr przeciw pyłkowy Powinno się wymieniać raz do roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitan Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 dzieki panowie dzieki ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 dzieki panowie dzieki Jeszcze tylko naciśniesz magiczne guziczki i będziesz spoał spokojnie z poczuciem dobrze wypełnionego obowiązku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Nie pogardzę... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Mam też drobny problem z klimą, ale żeby nie zakładać nowego tematu, zapytam tutaj. Mianowicie, gdy szyby są zaparowane, włączenie klimy powoduje błyskawicznie odparowanie (tak jak powinno być). Niestety po wyłączeniu, szyby zaczynają masakrycznie parować ponownie, bardziej niż przed włączeniem klimy. Wygląda jakby para odprowadzona z kabiny wracała tyle że ze zdwojoną siłą. Co może być przyczyną? Pozdrawiam, AD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Sprawdź przełącznik nawiewu - z zewnątrz / z wewnątrz. Jak masz ustawione na z wewnątrz to będzie parowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Mam też drobny problem z klimą, ale żeby nie zakładać nowego tematu, zapytam tutaj. Mianowicie, gdy szyby są zaparowane, włączenie klimy powoduje błyskawicznie odparowanie (tak jak powinno być). Niestety po wyłączeniu, szyby zaczynają masakrycznie parować ponownie, bardziej niż przed włączeniem klimy. Wygląda jakby para odprowadzona z kabiny wracała tyle że ze zdwojoną siłą. Co może być przyczyną? Normalka. W nawiewie nagle zamiast suchego, zimnego powietrza pojawia się ciepłe, wilgotne (to, które powoduje parowanie szyb) i występuje dodatkowy efekt parowania przez zmianę temperatury w nawiewie - ten sam efekt, co przy podstawieniu na stole szklanki z zimnym piwem 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Sprawdź przełącznik nawiewu - z zewnątrz / z wewnątrz. Jak masz ustawione na z wewnątrz to będzie parowało. Niezleżnie czy z wewnątrz czy z zewnątrz, para "powraca". Czasem nawet jak auto stoi wyłączone. [ Dodano: Pią Lip 24, 2009 6:14 pm ] Normalka Czyli się nie przejmować i po prostu z tym życ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Czyli się nie przejmować i po prostu z tym życ? Dokładnie tak. Dodam, że nasze wysilone wozy generują sporo ciepła i ogrzewają dodatkowo powietrze, które leci przez nawiew... Dlatego ja staram się do ostatniej chwili opóźnić włączenie klimy - bo jak już włączę, to wiem, że całą drogę będę musiał jechać z nią włączoną. A bardzo nie lubię klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Niestety po wyłączeniu, szyby zaczynają masakrycznie parować ponownie, bardziej niż przed włączeniem klimy. Przemeq, ma rację, ale na wszelki wypadek sprawdź, kiedy był wymieniany filtr kabinowy. Czasem nowy filtr poprawi sytuację. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Tak z ciekawości: czy w Subaru również nie można włączyć obiegu zamkniętego jeśli nawiew skierowany jest tylko i wyłącznie na szybe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Moja rada jest taka , aby nie wyłączać klimy :cool: Poza tym zawsze na chwilę przed wyłączeniem , ustawić wyższą temperaturę o 3 stopnie wyżej - potem wyłączyć klimę i regulować nawiew . Drugie wyjście jest takie , że nawiew z działającej klimy skierować na inny kierunek niż szyba , a wtedy można ją wyłączyć w dowolnym czasie . Cały problem polega na tym , że z klimy szyba jest zimna i w pewnym momencie dostaje cieplejsze i wilgotne powietrze , więc - nie ma siły - musi powstać rosa na szybie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 xyg dodam, ze warto dokladnie umyc szybe od wewnatrz (jakis dobry plyn do mycia szyb i szybka polerka powinny dac rade) para bedzie osadzac sie pozniej i szybciej bedzie znikac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Tak z ciekawości: czy w Subaru również nie można włączyć obiegu zamkniętego jeśli nawiew skierowany jest tylko i wyłącznie na szybe ? Ja moge zamknac obieg w kazdej pozycji nawiewu. Sam zamykam sam otwieram. Taki japonski myk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Tak z ciekawości: czy w Subaru również nie można włączyć obiegu zamkniętego jeśli nawiew skierowany jest tylko i wyłącznie na szybe ? Można włączyć i wyłączyć. Jak się chce 8). Jedyna rzecz jest taka, że jak kierunek nawiewu ustawiony jest na szybę i włączasz AC, to on domyślnie włącza obieg zamknięty (można to wyłączyć, bez wyłączania AC). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Można włączyć i wyłączyć. Jak się chce 8) . Jedyna rzecz jest taka, że jak kierunek nawiewu ustawiony jest na szybę i włączasz AC, to on domyślnie włącza obieg zamknięty (można to wyłączyć, bez wyłączania AC)._________________ Tego nie zrozumiałem , albo u mnie jest inaczej . Jak włączę klimę , to zamyka mi się w obiegu wewnętrznym i cała klima idzie na klatkę piersiową i na twarz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Jak włączę klimę , to zamyka mi się w obiegu wewnętrznym i cała klima idzie na klatkę piersiową i na twarz . Ale możesz przy zachowaniu włączonej klimy wyłączyć obieg wewnętrzny, tak? Bo ja mogę :cool: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Dlatego trzeba mieć klimę mechaniczną i nie ma problemu. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 A ja mam jaką? Mechaniczną chyba, no nie? Sam nie wiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się