Jump to content

czy jeździł ktoś na felgach 19 cali w sti ????? pilne


sti380hp
 Share

Recommended Posts

sti380hp, zasadniczo odradzam. Jeżeli chcesz, to przeczytaj poniżej przydługi wywód, dlaczego.

 

Generalnie nie pomogę odnośnie 19-tek w STi, ale ja mam 18x8 w WRX no i to jest absolutnie maks do auta tej wagi. To znaczy podejrzewam, że "plusów ujemnych" po założeniu 19-stek będzie jeszcze więcej u Ciebie niż u mnie przy 18x8.

 

Skupiając się na temacie od strony czysto technicznej - pamiętaj, że imprezy (inne subaru raczej też) mają nietypowo duże odsadzenie felg ~50mm. Do tego te felgi, o których piszesz raczej nie są dedykowane do SI, bo chyba specjalnie do tego modelu żadna firma nie robi w tym rozmiarze. Stąd wnioskuję, że najprawdopodobniej mają znacznie mniejsze, niż seryjne odsadzenie. Podejrzewam, że przy średnicy felg rzędu 19 cali ich szerokość to też co najmniej 8,5 cala, może 9 cali... Zgadłem? Problem może się pojawić taki, że opony będą Ci obcierać o nadkola, bo na takie felgi to z kolei musiałbyś założyć oponki minimum 235, albo lepiej 245.

 

Skoro jeździsz STI, to pewnie to wszystko wiesz, ale i tak napiszę :lol: dl potomności :razz: Zasadniczo już przy serii, czyli 225/45/17 nie ma jakoś zbyt wiele miejsca w nadkolach, tzn. nie ma zbyt dużego pola manewru co do odsadzenia felg - szczególnie, jeżeli ma się obniżony zawias. Dlatego dobór felg do imprezy to nie taka prosta sprawa

No i idąc dalej - jeżeli rozmiar 235 albo 245, to przy feldze 19 cali maksymalny profil, jaki się uwzględnia w SI, to chyba 35. Zobacz sobie, ile kosztują przyzwoite opony (bo zakładam, że nalewkami nie jesteś zainteresowany) w rozmiarze 235/35R19, albo 245/30R19 i później zastanów się, czy na pewno te kółka wyjdą Cię tak tanio. Z tego co widzę, to jakiekolwiek dobre opony to wydatek od 1000PLN za sztukę...

 

Kolejna sprawa to komfort. No bo co Ci z tego, że inni będą cieszyć oczy "boskim wyglądem" Twojego auta, skoro Ty będziesz cierpiał na każdym wyboju i w rok wydasz na dentystę więcej, niż zaoszczędzisz na kupnie tych felg. Nawet jeżeli komuś dynda to czy go wytelepie na naszych polskich dziurach czy nie, to pamiętaj, że taka jazda bardzo męczy - jeżeli w ogóle planujesz jakieś dalsze wypady tym autem. Zasadniczo jazda po polskich drogach jest już utrudniona nawet na 18-stkach przy profilu 40. Bierze się to nie tylko z niższego profilu, ale też z tego, że w opony o takim profilu nie ładuje się dwóch barów ciśnienia, jak mówi "user manual" dla opon 225/45R17, tylko powiedzmy 2.4-2.5, bo inaczej załatwisz i felgi i opony na pierwszej dziurze.

 

No i jeszcze jedna sprawa - wygląd. Naturalnie kwestia gustu, tu głosu nie zabieram.

 

Ale... :twisted:

 

Impreza to auto sportowe. Nie mam nic przeciwko nawet 20-calowym felgom w mercedesie S klasy, czy w audi A8. Ale w imprezie? Przyznam Ci się, że 18-stki to chyba naprawdę maks - na takich prodrive'ach jak moje w STi prezencja byłaby rewelacyjna, a w mniej agresywnym WRX już wyglądają trochę "murzyńsko". Co do 19stek w STi to mówię - kwestia gustu, zależy to też od modelu felgi, koloru... no ale kurczę... no nie obraź się... chyba nie może to dobrze wyglądać. Zapodaj zdjęcia, jak masz, może się mylę.

 

Cytując znanego polskiego kierowcę rajdowego można powiedzieć, że "z dużymi felgami jest tak, jak z prezerwatywami w rozmiarze XXL - chwila dobrej prezencji nie jest warta późniejszych problemów" czy jakoś tak :lol:

 

Nie wiem, o jakiej myślisz cenie pisząc "tanio", ale zastanów się, czy przypadkiem nie kupić lepiej porządnych 17" takich, żeby weszły na zaciski z STI. Pomyśl może nawet o kutych - będą ważyć co najwyżej połowę tego, co te 19-stki, auto będzie się lepiej prowadziło, lepiej przyspieszało i lepiej hamowało. Jeżeli już koniecznie chcesz większe, to rozważaj maksymalnie 18 cali z oponami 225/40R18, a serię 17" zostaw sobie na zimę.

Link to comment
Share on other sites

Teraz taka moda panuje, zeby wypuszczac auta na wielkich felgach :???: Prawdziwe samochody sportowe z lat '80 to wygladaja przy nich jak resoraki...

 

Kolega sie niedawno podniecal, bo kupil nissana qaszaka za wspanialych 18". Jak mu pokazalem ile taka opona kosztuje, to oslabl :wink: Auto wazy jakies 1300 kg, ma benzynowy silnik 115 KM, naped na przednia os i... postawili to na 215(albo 225)/55/R18 :shock:

 

Swoim N/A jezdze na 16", wlasnie zamowilem 3 zestaw na tor i jak dla mnie to optimum. Na torze opony klada sie za bardzo, ale zejde na nizszy profil, 205/50 zamiast 55. Natomiast na drogach publicznych jest dobrze, zwlaszcza ze zaliczylem kilka wyrw w nawierzchni i opony cale... ino jedna felga potrzebuje teraz kilku ciezarkow.

 

Pieniadze to tez wazny argument. Zalozylem nowe opony - przejechaly jedne Kielce i piec Ulezy (tam gdzie z Ivi to licze x2), w niedziele jeszcze raz skocze do Uleza i... opony na smietnik. I tak byly ze 4 razy przekladane na aucie i raz obracane na feldze. Gdybym mial nie 170 a 260 albo wiecej koni, to juz dawno by ich nie bylo. Komplet 16" kupuje nawet w cenie jednej 18".

 

19" to przesada.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli samochód ma służyć wyłącznie do turlania się, to czemu nie, jeżeli Ci się podoba, ale do normalnej jazdy z chwilami zapomnienia 17" to wg mnie optimum, no może 18" na równe drogi. Ja bym odpuścił.

Link to comment
Share on other sites

Zasadniczo są firmy które produkują 19" z ET np. 50. Nie jest to nic super szczególnego. Jezeli choci o komfort: faktycznie na pewno spadnie w porownaniu do 18". Ja raczej zwróciłbym uwagę na niszczenie (nie zuzywanie sie) opony. Niski profil to na naszych drogach dość odważna decyzja:) Jednak, Impreza na 19 napewno wyglada ładnie.

 

Oto forek na 20:)

 

138689963.jpg

 

PZDR

 

Bodek

Link to comment
Share on other sites

Ten Forek wyglada gangsta-rapersko (jest takie slowo?) :???:

Ja raczej celuje w takiego jak wczoraj na Ulezu - gumy lysawe, boki czarne od opon, oba zderzaki zderzone, jeden halogen zwisniety na kablach... a robil czasy az milo :cool:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...