Skocz do zawartości

Podświetlenie deski rozdzielczej i zegarów


Siela

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem sobie zamontować radio, odciołem kostkę taką uniwersalną która nie pasowała do radia Subaru, coś sie chyba spieło i nie działa mi podświetlenie zegarów, kontroli nawiewów i zapalniczki. Nie działał też zegar i ten wyświetlacz od otwierania drzwi ale wymieniłem bezpiecznik i teraz działa. Niestety podświetlenie nie powróciło :/ Co się mogło popsuć i jak to można sprawdzić/naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sobie zamontować radio, odciołem kostkę taką uniwersalną która nie pasowała do radia Subaru, coś sie chyba spieło i nie działa mi podświetlenie zegarów, kontroli nawiewów i zapalniczki. Nie działał też zegar i ten wyświetlacz od otwierania drzwi ale wymieniłem bezpiecznik i teraz działa. Niestety podświetlenie nie powróciło :/ Co się mogło popsuć i jak to można sprawdzić/naprawić?

Wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sobie zamontować radio, odciołem kostkę taką uniwersalną która nie pasowała do radia Subaru, coś sie chyba spieło i nie działa mi podświetlenie zegarów, kontroli nawiewów i zapalniczki. Nie działał też zegar i ten wyświetlacz od otwierania drzwi ale wymieniłem bezpiecznik i teraz działa. Niestety podświetlenie nie powróciło :/ Co się mogło popsuć i jak to można sprawdzić/naprawić?

Wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś?

 

Wszystkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz najpierw bezpiecznik nr. 9

 

był przepalony ale po wymianie niestety nadal podświetlenie nie działa :(

 

Zna ktoś w Warszawie jakiegoś dobrego elektyka który by to wszystko ogarnął, żeby podłączyć radio i przywrócić podświetlenie deski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Chciałem ponowić temat 

Czy ktoś rozwiązał ten problem z podświetleniem 

również chciałem podłączyć radio i coś się stało nie działa całe podświetlenie deski :/

Bezpieczniki sprawdziłem pod maską miałem jeden spalony którego wymieniłem wszystko działa prócz podświetlenia :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem ponowić temat 

Czy ktoś rozwiązał ten problem z podświetleniem 

również chciałem podłączyć radio i coś się stało nie działa całe podświetlenie deski :/

Bezpieczniki sprawdziłem pod maską miałem jeden spalony którego wymieniłem wszystko działa prócz podświetlenia :/ 

Łatwiej będzie coś doradzić, jak będziemy wiedzieć do schematu jakiego pojazdu zajrzeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ah sorry 

Subaru Legacy III 2000 rok

 

Chciałem dodać również że wróciłem do starej oryginalnej kostki pospinałem kable kolorami tak jak były oryginalnie  i podłączyłem stare radio ale nadal nie działa.

Po przełączeniu świateł przygasa jedynie światło na klimatroniku  a nadal nic nie świeci :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ah sorry 

Subaru Legacy III 2000 rok

 

Chciałem dodać również że wróciłem do starej oryginalnej kostki pospinałem kable kolorami tak jak były oryginalnie  i podłączyłem stare radio ale nadal nie działa.

Po przełączeniu świateł przygasa jedynie światło na klimatroniku  a nadal nic nie świeci :/ 

To H4 czy H6? EU czy US?

Zakładam, że EU H4

Opisz dokładnie objawy. Napisałeś, że nie działa "podświetlanie deski". Liczniki, czy przyciski na desce rozdzielczej?

Rozejrzyj się w samochodzie, co jeszcze nie działa (lub nie jest podświetlone).

Który bezpiecznik był uszkodzony - #12 10A pod deską rozdzielczą?

Co zaczęło działać po jego wymianie?

Jeżeli tak, to przed nim jest przekaźnik podświetlenia, a jeszcze wcześniej bezpiecznik #7 20A w przedziale silnikowym.

Mogło się tak zdarzyć (choć to mało prawdopodobne), że masz uszkodzone wszystkie trzy elementy obwodu.

Zacznij od sprawdzenie tego bezpiecznika pod deską rozdzielczą.

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak sprawdzone są wszystkie bezpieczniki i są dobre.

Pod maską miałem spalony jeden zrobiłem zdjęcie i oznaczyłem go który to był on spowodował że nie działało światło w kabinie nie palił się kluczyk na zegarach w sensie nie mrugał i nie było centralnego zamka. Po wymianie wszystko wróciło nie ma tylko podświetlenia to jedyne co nie działa prócz tego nie działa mi przeciwmgielne z tyłu żarówka jest dobra sprawdzałem.

reszta działa

 

Jeśli wiesz co mogło by być jeszcze uszkodzone zaznacz proszę na zdjęciu o dodaj to w poście postaram się ogarnąć.

post-25125-0-42148900-1457891568_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak sprawdzone są wszystkie bezpieczniki i są dobre.

Pod maską miałem spalony jeden zrobiłem zdjęcie i oznaczyłem go który to był on spowodował że nie działało światło w kabinie nie palił się kluczyk na zegarach w sensie nie mrugał i nie było centralnego zamka. Po wymianie wszystko wróciło nie ma tylko podświetlenia to jedyne co nie działa prócz tego nie działa mi przeciwmgielne z tyłu żarówka jest dobra sprawdzałem.

reszta działa

 

Jeśli wiesz co mogło by być jeszcze uszkodzone zaznacz proszę na zdjęciu o dodaj to w poście postaram się ogarnąć.

Na podstawie zabezpieczenia wentylatorów wnioskuję, że posiadasz 2.0L

Uszkodzony i wymieniony przez Ciebie bezpiecznik to właśnie #2 - powinien mieć wartość 15A. U Ciebie jest założony 30A - zmień go na prawidłowy!

Skoro piszesz, że pozostałe w przedziale silnikowym są sprawne, to do sprawdzenia pozostaje drugi pod deską rozdzielczą #12 10A.

Zabezpiecza on obwody FB-26 i FB-27. Zgadza się zatem Twój brak tylnego przeciwmgłowego (zabezpieczony włącznik przeciwmgłowych tylnych).

Nie powinieneś mieć działających (jeżeli występują) także przeciwmgłowych przednich, podświetlania oraz samopoziomowanie (jeżeli występuje) nie powinno działać.

FB-26

Front fog light relay

Illumination control module

Illumination light

OP connector

Rear fog light relay

FB-27

Combination meter

Front fog light switch

Headlight leveling switch

Illumination light

Rear fog light switch

Załączam schemat do poszukiwań.

Power Supply Routing.pdf

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pod kierownicą wszystkie są sprawne.  30A pod maską jest tylko dlatego że nie miałem innego pod ręką ale jutro kupie i wymienię na prawidłowy.

Jeżeli jesteś pewien wszystkich bezpieczników, to pozostaje Ci sprawdzić przekaźnik między nimi.

Wyciągnij bezpiecznik #12 10A pod kierownicą, włącz oświetlenie i sprawdź multimetrem czy masz napięcie na jednym konektorze wyciągniętego bezpiecznika. Jeżeli bezpiecznik pod maską #7 20A jest sprawny, to powinien podać prąd przez przekaźnik (jeżeli jest sprawny) dalej do bezpiecznika #12 10A pod deską rozdzielczą. Zamień miejscami przekaźniki "Rear Defogger Relay"  i "Tail & Illumination Relay". Potwierdzisz w ten sposób uszkodzenie przekaźnika. Jeżeli zamiana przekaźników nic nie da, pozostaje Ci pomiar kabelków między bezpiecznikami, a przekaźnikiem. Załączam rysunek z umiejscowieniem przekaźników.

post-13696-0-38792600-1457900753_thumb.png

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro biorę się za sprawdzanie zapewne masz racje odnośnie przekaźnika. Dam znać czy udało mi się coś poradzić 


Wymieniłem przekaźnik bo był uszkodzony jeden lecz nadal nie przyniosło to żadnego efektu co najlepsze przekładałem je na zmiane i również nic to nie dawało, raz jeszcze sprawdziłem bezpieczniki wszystkie dobre i te pod maską i te pod kierownica. Chyba czeka mnie elektryk.

Sprawdziłem tak jak pisałeś czy z komory silnika dochodzi napiecie na bezpiecznik i dochodzi po włączeniu świateł :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro biorę się za sprawdzanie zapewne masz racje odnośnie przekaźnika. Dam znać czy udało mi się coś poradzić 

Wymieniłem przekaźnik bo był uszkodzony jeden lecz nadal nie przyniosło to żadnego efektu co najlepsze przekładałem je na zmiane i również nic to nie dawało, raz jeszcze sprawdziłem bezpieczniki wszystkie dobre i te pod maską i te pod kierownica. Chyba czeka mnie elektryk.

Sprawdziłem tak jak pisałeś czy z komory silnika dochodzi napiecie na bezpiecznik i dochodzi po włączeniu świateł :/

To dalej 12V+ powinno dojść przez sprawny przekaźnik do kolejnego bezpiecznika #12 10A. Z niego bezpośrednio są zasilane urządzenia. Teraz sprawdź na kolejnym bezpieczniku (#12) czy masz prąd za przekaźnikiem, po włączeniu świateł. Jeżeli przed bezpiecznikiem jest (sprawdzasz na wyjętym bezpieczniku i włączonych światłach, by przekaźnik zadziałał), to wkładasz bezpiecznik i sprawdzasz kolejny przekaźnik - ten od tylnych przeciwmgłowych. Dalej są już tylko światła przeciwmgłowe - sprawdzasz na oprawce żarówki czy masz 12V+. Jeżeli uda Ci się ożywić tylne przeciwmgłowe, to będziesz miał pewność, że masz sprawną drogę przez bezpieczniki odpowiedzialne także za podświetlanie. I teraz najciekawsze - masz tam pod deską Illumination Control Module (6 pinów), do którego powinno dojść zasilanie przez te wszystkie bezpieczniki. Sprawdzaj czy dochodzi, jak tak to prawdopodobnie moduł uległ uszkodzeniu.

post-13696-0-73363200-1457990600_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się :)

 

Moduł wymieniony podświetlenie działa, nie pamiętam tylko czy u mnie świecą przyciski od podnoszenia szyb w drzwiach czy nie bo teraz nie świeca :P ale deska cała ładnie się pali wszystko wróciło do normy 

Zastanawiam się jeszcze bo za radiem znalazłem dwie nie wpięte w nic kostki po 6pin i zastanawiam się od czego są czy to jest jak bym inne radio posiadał  ? 

Dzięki bardzo Wojo bez ciebie nie dał bym zapewne samemu rady :)

Edytowane przez xerox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przyciski od podnoszenia szyb w drzwiach czy nie bo teraz nie świeca

Te przyciski nie są podświetlane, chyba, że sobie zrobisz taki bajer. :)

 

 

Zastanawiam się jeszcze bo za radiem znalazłem dwie nie wpięte w nic kostki po 6pin i zastanawiam się od czego są czy to jest jak bym inne radio posiadał ?

Masz wersje z klimatronikiem czy bez?

U mnie do klimatronika podchodzą jedna albo dwie wiązki przewodów ale nie liczyłem ile pinów. I do przycisków też mam podciągniętą wiązkę. :) Na drugim obrazku zaznaczyłem do czego u mnie podpięte są te wiązki.

post-23450-0-91885600-1458977244_thumb.jpg

post-23450-0-89057500-1458977364_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak u mnie też w klimatronik wchodzą dwie kostki i jedna do radia i do tego mam jeszcze dwie kostki :D 

Wydaje mi się że są one od innego radia takiego co wymaga podłączenia na 3 kostki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

hej. Mam Forestera z 2000 roku i jest problem z podswietlaniem deski, klimatyzacji . dzwigni biegów AT. Mierzyłem napiecie na bezpieczniku nr 12 i pokazuje 8,5V  ale co dziwne podswietlenie na przelacznikach drzwi działa. Nie wiem czy tak powinno byc w automacie ale moge odpalic forka bez wcisnietego pedału hamulca i tu tez pytanie czy tak powinno byc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.03.2016 o 18:14, xerox napisał:

Tak u mnie też w klimatronik wchodzą dwie kostki i jedna do radia i do tego mam jeszcze dwie kostki :D 

Wydaje mi się że są one od innego radia takiego co wymaga podłączenia na 3 kostki 

Akurat wczoraj rozbierałem u siebie to wszystko, te kostki to efekt standaryzacji wiązki, u mnie te dwie kostki były wpięte na ślepo do plastikowych zaślepek zastępujących jakieś przyciski na desce (nie wiem co tam jest w bogatszych wersjach, jakaś kontrola trakcji czy grzanie foteli). Tak czy siak nie musisz się nimi martwić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...