Siela Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Chciałem sobie zamontować radio, odciołem kostkę taką uniwersalną która nie pasowała do radia Subaru, coś sie chyba spieło i nie działa mi podświetlenie zegarów, kontroli nawiewów i zapalniczki. Nie działał też zegar i ten wyświetlacz od otwierania drzwi ale wymieniłem bezpiecznik i teraz działa. Niestety podświetlenie nie powróciło :/ Co się mogło popsuć i jak to można sprawdzić/naprawić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Chciałem sobie zamontować radio, odciołem kostkę taką uniwersalną która nie pasowała do radia Subaru, coś sie chyba spieło i nie działa mi podświetlenie zegarów, kontroli nawiewów i zapalniczki. Nie działał też zegar i ten wyświetlacz od otwierania drzwi ale wymieniłem bezpiecznik i teraz działa. Niestety podświetlenie nie powróciło :/ Co się mogło popsuć i jak to można sprawdzić/naprawić? Wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 zamontuj sobie klime odemnie i wszystko będzie oki... :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 Chciałem sobie zamontować radio, odciołem kostkę taką uniwersalną która nie pasowała do radia Subaru, coś sie chyba spieło i nie działa mi podświetlenie zegarów, kontroli nawiewów i zapalniczki. Nie działał też zegar i ten wyświetlacz od otwierania drzwi ale wymieniłem bezpiecznik i teraz działa. Niestety podświetlenie nie powróciło :/ Co się mogło popsuć i jak to można sprawdzić/naprawić? Wszystkie bezpieczniki sprawdziłeś? Wszystkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Moze regulator jasnosci jest skrecony na minimum ? :wink: Lub poprostu padl, jesli bezpieczniki sa dobre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 Ustawiony jest na maksa. Może sie popsuł. Gdzie on jest żeby go można było wymontować i zobaczyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Sprawdz najpierw bezpiecznik nr. 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted July 3, 2009 Author Share Posted July 3, 2009 Sprawdz najpierw bezpiecznik nr. 9 był przepalony ale po wymianie niestety nadal podświetlenie nie działa Zna ktoś w Warszawie jakiegoś dobrego elektyka który by to wszystko ogarnął, żeby podłączyć radio i przywrócić podświetlenie deski? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Chciałem ponowić temat Czy ktoś rozwiązał ten problem z podświetleniem również chciałem podłączyć radio i coś się stało nie działa całe podświetlenie deski :/ Bezpieczniki sprawdziłem pod maską miałem jeden spalony którego wymieniłem wszystko działa prócz podświetlenia :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Chciałem ponowić temat Czy ktoś rozwiązał ten problem z podświetleniem również chciałem podłączyć radio i coś się stało nie działa całe podświetlenie deski :/ Bezpieczniki sprawdziłem pod maską miałem jeden spalony którego wymieniłem wszystko działa prócz podświetlenia :/ Łatwiej będzie coś doradzić, jak będziemy wiedzieć do schematu jakiego pojazdu zajrzeć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 ah sorry Subaru Legacy III 2000 rok Chciałem dodać również że wróciłem do starej oryginalnej kostki pospinałem kable kolorami tak jak były oryginalnie i podłączyłem stare radio ale nadal nie działa. Po przełączeniu świateł przygasa jedynie światło na klimatroniku a nadal nic nie świeci :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 (edited) ah sorry Subaru Legacy III 2000 rok Chciałem dodać również że wróciłem do starej oryginalnej kostki pospinałem kable kolorami tak jak były oryginalnie i podłączyłem stare radio ale nadal nie działa. Po przełączeniu świateł przygasa jedynie światło na klimatroniku a nadal nic nie świeci :/ To H4 czy H6? EU czy US? Zakładam, że EU H4 Opisz dokładnie objawy. Napisałeś, że nie działa "podświetlanie deski". Liczniki, czy przyciski na desce rozdzielczej? Rozejrzyj się w samochodzie, co jeszcze nie działa (lub nie jest podświetlone). Który bezpiecznik był uszkodzony - #12 10A pod deską rozdzielczą? Co zaczęło działać po jego wymianie? Jeżeli tak, to przed nim jest przekaźnik podświetlenia, a jeszcze wcześniej bezpiecznik #7 20A w przedziale silnikowym. Mogło się tak zdarzyć (choć to mało prawdopodobne), że masz uszkodzone wszystkie trzy elementy obwodu. Zacznij od sprawdzenie tego bezpiecznika pod deską rozdzielczą. Edited March 13, 2016 by WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Więc tak sprawdzone są wszystkie bezpieczniki i są dobre. Pod maską miałem spalony jeden zrobiłem zdjęcie i oznaczyłem go który to był on spowodował że nie działało światło w kabinie nie palił się kluczyk na zegarach w sensie nie mrugał i nie było centralnego zamka. Po wymianie wszystko wróciło nie ma tylko podświetlenia to jedyne co nie działa prócz tego nie działa mi przeciwmgielne z tyłu żarówka jest dobra sprawdzałem. reszta działa Jeśli wiesz co mogło by być jeszcze uszkodzone zaznacz proszę na zdjęciu o dodaj to w poście postaram się ogarnąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 (edited) Więc tak sprawdzone są wszystkie bezpieczniki i są dobre. Pod maską miałem spalony jeden zrobiłem zdjęcie i oznaczyłem go który to był on spowodował że nie działało światło w kabinie nie palił się kluczyk na zegarach w sensie nie mrugał i nie było centralnego zamka. Po wymianie wszystko wróciło nie ma tylko podświetlenia to jedyne co nie działa prócz tego nie działa mi przeciwmgielne z tyłu żarówka jest dobra sprawdzałem. reszta działa Jeśli wiesz co mogło by być jeszcze uszkodzone zaznacz proszę na zdjęciu o dodaj to w poście postaram się ogarnąć. Na podstawie zabezpieczenia wentylatorów wnioskuję, że posiadasz 2.0L Uszkodzony i wymieniony przez Ciebie bezpiecznik to właśnie #2 - powinien mieć wartość 15A. U Ciebie jest założony 30A - zmień go na prawidłowy! Skoro piszesz, że pozostałe w przedziale silnikowym są sprawne, to do sprawdzenia pozostaje drugi pod deską rozdzielczą #12 10A. Zabezpiecza on obwody FB-26 i FB-27. Zgadza się zatem Twój brak tylnego przeciwmgłowego (zabezpieczony włącznik przeciwmgłowych tylnych). Nie powinieneś mieć działających (jeżeli występują) także przeciwmgłowych przednich, podświetlania oraz samopoziomowanie (jeżeli występuje) nie powinno działać. FB-26 Front fog light relay Illumination control module Illumination light OP connector Rear fog light relay FB-27 Combination meter Front fog light switch Headlight leveling switch Illumination light Rear fog light switch Załączam schemat do poszukiwań. Power Supply Routing.pdf Edited March 13, 2016 by WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 No ale pod kierownicą wszystkie są sprawne. 30A pod maską jest tylko dlatego że nie miałem innego pod ręką ale jutro kupie i wymienię na prawidłowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 (edited) No ale pod kierownicą wszystkie są sprawne. 30A pod maską jest tylko dlatego że nie miałem innego pod ręką ale jutro kupie i wymienię na prawidłowy. Jeżeli jesteś pewien wszystkich bezpieczników, to pozostaje Ci sprawdzić przekaźnik między nimi. Wyciągnij bezpiecznik #12 10A pod kierownicą, włącz oświetlenie i sprawdź multimetrem czy masz napięcie na jednym konektorze wyciągniętego bezpiecznika. Jeżeli bezpiecznik pod maską #7 20A jest sprawny, to powinien podać prąd przez przekaźnik (jeżeli jest sprawny) dalej do bezpiecznika #12 10A pod deską rozdzielczą. Zamień miejscami przekaźniki "Rear Defogger Relay" i "Tail & Illumination Relay". Potwierdzisz w ten sposób uszkodzenie przekaźnika. Jeżeli zamiana przekaźników nic nie da, pozostaje Ci pomiar kabelków między bezpiecznikami, a przekaźnikiem. Załączam rysunek z umiejscowieniem przekaźników. Edited March 14, 2016 by WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 Ok jutro biorę się za sprawdzanie zapewne masz racje odnośnie przekaźnika. Dam znać czy udało mi się coś poradzić Wymieniłem przekaźnik bo był uszkodzony jeden lecz nadal nie przyniosło to żadnego efektu co najlepsze przekładałem je na zmiane i również nic to nie dawało, raz jeszcze sprawdziłem bezpieczniki wszystkie dobre i te pod maską i te pod kierownica. Chyba czeka mnie elektryk. Sprawdziłem tak jak pisałeś czy z komory silnika dochodzi napiecie na bezpiecznik i dochodzi po włączeniu świateł :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 Ok jutro biorę się za sprawdzanie zapewne masz racje odnośnie przekaźnika. Dam znać czy udało mi się coś poradzić Wymieniłem przekaźnik bo był uszkodzony jeden lecz nadal nie przyniosło to żadnego efektu co najlepsze przekładałem je na zmiane i również nic to nie dawało, raz jeszcze sprawdziłem bezpieczniki wszystkie dobre i te pod maską i te pod kierownica. Chyba czeka mnie elektryk. Sprawdziłem tak jak pisałeś czy z komory silnika dochodzi napiecie na bezpiecznik i dochodzi po włączeniu świateł :/ To dalej 12V+ powinno dojść przez sprawny przekaźnik do kolejnego bezpiecznika #12 10A. Z niego bezpośrednio są zasilane urządzenia. Teraz sprawdź na kolejnym bezpieczniku (#12) czy masz prąd za przekaźnikiem, po włączeniu świateł. Jeżeli przed bezpiecznikiem jest (sprawdzasz na wyjętym bezpieczniku i włączonych światłach, by przekaźnik zadziałał), to wkładasz bezpiecznik i sprawdzasz kolejny przekaźnik - ten od tylnych przeciwmgłowych. Dalej są już tylko światła przeciwmgłowe - sprawdzasz na oprawce żarówki czy masz 12V+. Jeżeli uda Ci się ożywić tylne przeciwmgłowe, to będziesz miał pewność, że masz sprawną drogę przez bezpieczniki odpowiedzialne także za podświetlanie. I teraz najciekawsze - masz tam pod deską Illumination Control Module (6 pinów), do którego powinno dojść zasilanie przez te wszystkie bezpieczniki. Sprawdzaj czy dochodzi, jak tak to prawdopodobnie moduł uległ uszkodzeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 (edited) Udało się Moduł wymieniony podświetlenie działa, nie pamiętam tylko czy u mnie świecą przyciski od podnoszenia szyb w drzwiach czy nie bo teraz nie świeca ale deska cała ładnie się pali wszystko wróciło do normy Zastanawiam się jeszcze bo za radiem znalazłem dwie nie wpięte w nic kostki po 6pin i zastanawiam się od czego są czy to jest jak bym inne radio posiadał ? Dzięki bardzo Wojo bez ciebie nie dał bym zapewne samemu rady Edited March 16, 2016 by xerox Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomson0073 Posted March 26, 2016 Share Posted March 26, 2016 przyciski od podnoszenia szyb w drzwiach czy nie bo teraz nie świeca Te przyciski nie są podświetlane, chyba, że sobie zrobisz taki bajer. Zastanawiam się jeszcze bo za radiem znalazłem dwie nie wpięte w nic kostki po 6pin i zastanawiam się od czego są czy to jest jak bym inne radio posiadał ? Masz wersje z klimatronikiem czy bez? U mnie do klimatronika podchodzą jedna albo dwie wiązki przewodów ale nie liczyłem ile pinów. I do przycisków też mam podciągniętą wiązkę. Na drugim obrazku zaznaczyłem do czego u mnie podpięte są te wiązki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted March 27, 2016 Share Posted March 27, 2016 Tak u mnie też w klimatronik wchodzą dwie kostki i jedna do radia i do tego mam jeszcze dwie kostki Wydaje mi się że są one od innego radia takiego co wymaga podłączenia na 3 kostki Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRAZAK Posted March 27, 2016 Share Posted March 27, 2016 przyciski od szyb powinny świecić po włączeniu stacyjki niezależnie od świateł (po włączeniu świateł powinny lekko przygasnąć ale nadal powinny świecić) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xerox Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 nie świecą i patrzyłem zdjęcia auta które akurat robiłem nocą przed całą awaria i nie świeciły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon666666 Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 hej. Mam Forestera z 2000 roku i jest problem z podswietlaniem deski, klimatyzacji . dzwigni biegów AT. Mierzyłem napiecie na bezpieczniku nr 12 i pokazuje 8,5V ale co dziwne podswietlenie na przelacznikach drzwi działa. Nie wiem czy tak powinno byc w automacie ale moge odpalic forka bez wcisnietego pedału hamulca i tu tez pytanie czy tak powinno byc?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kunu Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Dnia 27.03.2016 o 18:14, xerox napisał: Tak u mnie też w klimatronik wchodzą dwie kostki i jedna do radia i do tego mam jeszcze dwie kostki Wydaje mi się że są one od innego radia takiego co wymaga podłączenia na 3 kostki Akurat wczoraj rozbierałem u siebie to wszystko, te kostki to efekt standaryzacji wiązki, u mnie te dwie kostki były wpięte na ślepo do plastikowych zaślepek zastępujących jakieś przyciski na desce (nie wiem co tam jest w bogatszych wersjach, jakaś kontrola trakcji czy grzanie foteli). Tak czy siak nie musisz się nimi martwić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now