Jump to content

Forester s/tb jdm


rj.
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Na wstępie: miałem okazję przejechać się fakowym forysiem (s/tb sti AT MY 2000) jakiś czas temu i od tego momentu strasznie choruję.

Muszę zmienić auto, a jednocześnie w ciągu najbliższych 9 m-cy wracam do PL (czyli pojeżdżę sobie jeszcze trochę po Wyspie a potem zabieam siebie i samochód do kraju jako moje tzw. mienie.

Tak sobie myślę: (zdarza mi się :))

Czy warto w ogóle bawić się w sprowadzenie i przekładkę tej wersji?

Z moich wstępnych ustaleń ca. koszt takiej operacji na peno zamknąłby się w kwocie 30 000 PLN (zakup samochodu, fracht do Dublina, cło, VAT, opłaty rejestracyjne, późniejsza przekładka i części w Polsce).

240 KM w Foresterze bez modyfikacji jednak robi wrażenie, nieprawdaż?

 

Potraktujcie ten post jako wstępną przymiarkę do takowej operacji, wszelka krytyka mile widziana.

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

rj., jeździłeś Foresterem STi w AT :?: Dobrze zrozumiałem?

Krytyki, to tu raczej nie będzie :wink: bo chyba marzeniem każdego Forkomaniaka jest wersja STi :cool:

Wszyscy, którzy się na to nie zdecydowali, zrobili to wyłacznie ze względu na problemy i duże koszty przekładki. Był kiedyś wątek na ten temat założony przez Maćka (nick: mstar), jeśli uda Ci się go znaleźć, mimo zwalonej szukajki, to będzie tam na pewno kilka odpowiedzi na Twoje pytania.

B.t.w. witamy na Forum: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=869433#869433

Link to comment
Share on other sites

Jest ju zna forum jeden przelozony forek s/tb.

 

Znajomy przyprowadzil tez s/tb w automacie - ale poszedl na czesci - swoja droga ladnie wygladal pod dywanikiem komputer z logo sti

 

Ja poszedlem nieco inna droga - i swojego upodabniam do s/tb - silnikowo i zewnetrznie. Cichociemni mi sie podobaja

Link to comment
Share on other sites

rj., jeździłeś Foresterem STi w AT :?: Dobrze zrozumiałem?

Tak. Fakt, że był to zaledwie jeden dzień, ale wystarczyło...

 

Wszyscy, którzy się na to nie zdecydowali, zrobili to wyłacznie ze względu na problemy i duże koszty przekładki.

No właśnie...na początku zakładałem 10000 PLN na części i robotę, ale powoli wydaje mi się to nierealne

 

Jest ju zna forum jeden przelozony forek s/tb

ciężko go znaleźć

 

Ja poszedlem nieco inna droga - i swojego upodabniam do s/tb - silnikowo i zewnetrznie. Cichociemni mi sie podobaja

A czy znajdę gdzieś na forum historię twojego samochodu?

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że (nie tanią opcją) ale chyba mniej kosztowną i nie tak problemową jak przekładka jest upodobnienie do wersji STI .

Ja też poszedłem drogą co kolega siekla tyle że u niego strasznie męczą mnie te jego tylne lampy od JDM (też takie chce :lol: ) . A po remapie na STAGE3 w poznańskiej firmie MA.... masz ponad 260PS (LodówkoPotwór) :!: :!:

Link to comment
Share on other sites

wojtek_gtx, "prawie jak STi" robi wielką różnicę - wiem coś na ten temat... :mrgreen:

 

poza tym rj. chyba chodziło o to żeby mieć te STi a nie się upodabniać, inna sprawa, że to przykre, że takie fajne wersje są tylko dostępne z kierą gdzie pasażer prowadzi... :evil:

 

No właśnie...na początku zakładałem 10000 PLN na części i robotę, ale powoli wydaje mi się to nierealne
raczej na pewno

 

[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 9:24 am ]

A po remapie na STAGE3 w poznańskiej firmie MA.... masz ponad 260PS (LodówkoPotwór)
no właśnie też o tym myślałem, ale podobno remap w silnikach 2.5 nie jest wskazany... :???:
Link to comment
Share on other sites

wojtek_gtx, "prawie jak STi" robi wielką różnicę - wiem coś na ten temat... :mrgreen:

 

poza tym rj. chyba chodziło o to żeby mieć te STi a nie się upodabniać, inna sprawa, że to przykre, że takie fajne wersje są tylko dostępne z kierą gdzie pasażer prowadzi... :evil:

 

No właśnie...na początku zakładałem 10000 PLN na części i robotę, ale powoli wydaje mi się to nierealne
raczej na pewno

 

Możliwe że chce konkretnie STI - no ale to już ciężki temat i ciężka kasa, wybór należy do niego .

Link to comment
Share on other sites

Historia mojego auta pewnie sie niedlugo pojawi w nielegalu - chroniczny brak czasu :mrgreen: - mozesz znalezc kilkla fotek i opisow w moim profilu

 

Moje prawie jak - w zasadzie niewiele odbiega juz od s/tb - silnik legitymuje sie zblizona moca, skrzynia to wytrzymuje - zawieszenie jest inne niz w serii - ale w planach juz jest tein.

 

Odleglejsze plany ( bo wykanczam mieszkanie) to graty z Sti pod maska w lodowkowej budzie.

Link to comment
Share on other sites

Premo - tak wiem o tym - posiadalem takowa klape - ale miala zamocowany ten IMO glupi aluminiowy uchwyt do podnoszenia, który mi wogóle nie pasuje - zalozenie innych oznaczen to chyba najmniejszy problem :mrgreen:

 

jest bogaty wybór oznaczen:

http://www.japanparts.com/images/ImageFromDB.php?base=1&no=10820

 

Mial takze z przodu inny znaczek, w srodku niebieskie zegary do 180 km/h (

mialy tez predkosc ograniczona do 180 km/h :mrgreen: ) i automatyczna klime.

 

 

 

Tutaj jest filmik

 

s/tb

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nie no...dzięki panowie za odpowiedzi :razz: jestem pod wrażeniem

 

Wydaje mi się że (nie tanią opcją) ale chyba mniej kosztowną i nie tak problemową jak przekładka jest upodobnienie do wersji STI .

Ja też poszedłem drogą co kolega siekla tyle że u niego strasznie męczą mnie te jego tylne lampy od JDM (też takie chce :lol: ) . A po remapie na STAGE3 w poznańskiej firmie MA.... masz ponad 260PS (LodówkoPotwór) :!: :!:

Muszę to jeszcze na spokojnie przeliczyć, ale wydaje mi się, że obydwie drogi (kupno jdm i przekładka lub kupno europejczyka i modyfikacje) będą kosztować podobnie

 

 

wojtek_gtx, "prawie jak STi" robi wielką różnicę - wiem coś na ten temat... :mrgreen:

poza tym rj. chyba chodziło o to żeby mieć te STi a nie się upodabniać

no właśnie...

 

Na razie szukam właściwej drogi i taka dyskusja na pewno będzie mi pomocna.

Jak już napisałem, jeszcze jakiś czas będę w ojczyźnie dobrej whiskey, więc kierownica po stronie pasażera jest jak najbardziej wskazana :wink: poza tym sprowadzenie samochodu z Japonii do Irlandii jest prostsze niż do Polski i wydaje mi się, że tańsze, chociaż to moje subiektywne odczucie. Z serwisem i wszelkimi częściami też nie ma najmniejszego problemu.

Mam kilka namiarów na dobre firmy w Polsce mogące zrobić przekładkę, maszę ich popytać o całkowite koszty takiej operacji. Dam znać jak coś będę wiedział.

Z drugiej strony...przekładka to zawsze poważna ingerencja w samochód. Nie zarzekam się i nie upieram przy niej. Kupno europejczyka też wchodi w grę.

 

jeszcze raz dzięki i czekam na więcej

Może mar108 napisze coć o kosztach gratów i roboty? Albo ktoś inny coś wie?

Link to comment
Share on other sites

Siekla w ST/b napis na klapie to forester a nie subaru.... ale to szczegół :wink:

 

St/b masz opisane tu :

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... start=7000

 

http://img132.imageshack.us/gal.php?g=dsc1108f.jpg

ze tez przegapilem... fury kozackie, a fele na Forku - pierwsza klasa :shock: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hmm - a moze znajdziesz rozbitego sti - ze sprawnymi napedami - a w Polsce kupisz dobra bude forestera - nawet wolny ssak by podpasowal - i przelozysz graty - wyjdzie mniej zabawy z przekladka i szukaniem czesci- IMO.

 

Mar napisal mi - ze gosc co przerabial klimatyzacje - malo rozstroju nerewowego nie dostal, ale jak na razie dziala :mrgreen:

 

No i chyba najwazniejsza rzecz - s/tb nie ma przycisku BRIGHT .... :mrgreen:

ani spryskiwaczy reflektorów, regulacji wysokosci swiatel tez nie posiada z tego co wiem

Link to comment
Share on other sites

siekla,

Piotruś ale silniki tych dwóch forków z filmików w stanie, wg mnie, opłakanym. Ultra klekot, ja bym się niepokoił :evil:

 

Dla mnie jedyna słuszna droga to swap na ej207 i kompletna 6mt. Dobre wystrojenie i masz Greentopa number 2 :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

grzesiek ma jak zwykle racje (dac mu wodki!!!)

 

10k to niestety dobre hamulce albo zawieszenie + kola. budowa forka 300KM do jazdy to kilkadziesiat tys, nie liczac bazy. tak mi wychodzi.

w tej chwili mysle o kupnie rozbitego STi zaczeciu paru rzeczy od nowa...

 

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Osobiscie Ci Grzesiu wodki naleje za te slowa :mrgreen:

 

Droga, ktora proponujesz - choc ciernista ( jak wytlumaczyc kobiecie ze ten nowy silnik i skrzynia sa potrzebne) - prowadzi do mega banana na twarzy.

 

Dawce znalazlem - funduszy troche mniej ... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A więc: Jako model wzorcowy przyjąłem Forka s/tb AT (nie STi) z 1999 roku

Co do ewentualnych kosztów przekładki, mam już odpowiedzi z dwóch warsztatów. W jednym robili już z powodzeniem imprezy (samochody, ma się rozumieć) i polecił mi go znajomy. Cena za robotę jest podobna i oscyluje w granicach 3500-4000. Cena za graty jeszcze nie ustalona - potrzeba więcej czasu. Jakoś tak zaskakująco tanio się wydaje, więc podchdzę do tego sceptycznie...

 

cdn...

Link to comment
Share on other sites

sporo wersji s/tb jezdzi u naszych wschodnich sasiadow (RU)

 

jeszcze jeden filmik s/tb

 

 

[ Dodano: Pią Lip 03, 2009 1:48 pm ]

Ciekawostka jest to ze wystepowaly takze inne wersje:

 

S/TB

C/TB

T/TB

C/20

S/20

S/Tb Type A

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...