Skocz do zawartości

Forester s/tb jdm


rj.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na wstępie: miałem okazję przejechać się fakowym forysiem (s/tb sti AT MY 2000) jakiś czas temu i od tego momentu strasznie choruję.

Muszę zmienić auto, a jednocześnie w ciągu najbliższych 9 m-cy wracam do PL (czyli pojeżdżę sobie jeszcze trochę po Wyspie a potem zabieam siebie i samochód do kraju jako moje tzw. mienie.

Tak sobie myślę: (zdarza mi się :))

Czy warto w ogóle bawić się w sprowadzenie i przekładkę tej wersji?

Z moich wstępnych ustaleń ca. koszt takiej operacji na peno zamknąłby się w kwocie 30 000 PLN (zakup samochodu, fracht do Dublina, cło, VAT, opłaty rejestracyjne, późniejsza przekładka i części w Polsce).

240 KM w Foresterze bez modyfikacji jednak robi wrażenie, nieprawdaż?

 

Potraktujcie ten post jako wstępną przymiarkę do takowej operacji, wszelka krytyka mile widziana.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

rj., jeździłeś Foresterem STi w AT :?: Dobrze zrozumiałem?

Krytyki, to tu raczej nie będzie :wink: bo chyba marzeniem każdego Forkomaniaka jest wersja STi :cool:

Wszyscy, którzy się na to nie zdecydowali, zrobili to wyłacznie ze względu na problemy i duże koszty przekładki. Był kiedyś wątek na ten temat założony przez Maćka (nick: mstar), jeśli uda Ci się go znaleźć, mimo zwalonej szukajki, to będzie tam na pewno kilka odpowiedzi na Twoje pytania.

B.t.w. witamy na Forum: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=869433#869433

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ju zna forum jeden przelozony forek s/tb.

 

Znajomy przyprowadzil tez s/tb w automacie - ale poszedl na czesci - swoja droga ladnie wygladal pod dywanikiem komputer z logo sti

 

Ja poszedlem nieco inna droga - i swojego upodabniam do s/tb - silnikowo i zewnetrznie. Cichociemni mi sie podobaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rj., jeździłeś Foresterem STi w AT :?: Dobrze zrozumiałem?

Tak. Fakt, że był to zaledwie jeden dzień, ale wystarczyło...

 

Wszyscy, którzy się na to nie zdecydowali, zrobili to wyłacznie ze względu na problemy i duże koszty przekładki.

No właśnie...na początku zakładałem 10000 PLN na części i robotę, ale powoli wydaje mi się to nierealne

 

Jest ju zna forum jeden przelozony forek s/tb

ciężko go znaleźć

 

Ja poszedlem nieco inna droga - i swojego upodabniam do s/tb - silnikowo i zewnetrznie. Cichociemni mi sie podobaja

A czy znajdę gdzieś na forum historię twojego samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że (nie tanią opcją) ale chyba mniej kosztowną i nie tak problemową jak przekładka jest upodobnienie do wersji STI .

Ja też poszedłem drogą co kolega siekla tyle że u niego strasznie męczą mnie te jego tylne lampy od JDM (też takie chce :lol: ) . A po remapie na STAGE3 w poznańskiej firmie MA.... masz ponad 260PS (LodówkoPotwór) :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek_gtx, "prawie jak STi" robi wielką różnicę - wiem coś na ten temat... :mrgreen:

 

poza tym rj. chyba chodziło o to żeby mieć te STi a nie się upodabniać, inna sprawa, że to przykre, że takie fajne wersje są tylko dostępne z kierą gdzie pasażer prowadzi... :evil:

 

No właśnie...na początku zakładałem 10000 PLN na części i robotę, ale powoli wydaje mi się to nierealne
raczej na pewno

 

[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 9:24 am ]

A po remapie na STAGE3 w poznańskiej firmie MA.... masz ponad 260PS (LodówkoPotwór)
no właśnie też o tym myślałem, ale podobno remap w silnikach 2.5 nie jest wskazany... :???:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek_gtx, "prawie jak STi" robi wielką różnicę - wiem coś na ten temat... :mrgreen:

 

poza tym rj. chyba chodziło o to żeby mieć te STi a nie się upodabniać, inna sprawa, że to przykre, że takie fajne wersje są tylko dostępne z kierą gdzie pasażer prowadzi... :evil:

 

No właśnie...na początku zakładałem 10000 PLN na części i robotę, ale powoli wydaje mi się to nierealne
raczej na pewno

 

Możliwe że chce konkretnie STI - no ale to już ciężki temat i ciężka kasa, wybór należy do niego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia mojego auta pewnie sie niedlugo pojawi w nielegalu - chroniczny brak czasu :mrgreen: - mozesz znalezc kilkla fotek i opisow w moim profilu

 

Moje prawie jak - w zasadzie niewiele odbiega juz od s/tb - silnik legitymuje sie zblizona moca, skrzynia to wytrzymuje - zawieszenie jest inne niz w serii - ale w planach juz jest tein.

 

Odleglejsze plany ( bo wykanczam mieszkanie) to graty z Sti pod maska w lodowkowej budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premo - tak wiem o tym - posiadalem takowa klape - ale miala zamocowany ten IMO glupi aluminiowy uchwyt do podnoszenia, który mi wogóle nie pasuje - zalozenie innych oznaczen to chyba najmniejszy problem :mrgreen:

 

jest bogaty wybór oznaczen:

http://www.japanparts.com/images/ImageFromDB.php?base=1&no=10820

 

Mial takze z przodu inny znaczek, w srodku niebieskie zegary do 180 km/h (

mialy tez predkosc ograniczona do 180 km/h :mrgreen: ) i automatyczna klime.

 

 

 

Tutaj jest filmik

 

s/tb

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no...dzięki panowie za odpowiedzi :razz: jestem pod wrażeniem

 

Wydaje mi się że (nie tanią opcją) ale chyba mniej kosztowną i nie tak problemową jak przekładka jest upodobnienie do wersji STI .

Ja też poszedłem drogą co kolega siekla tyle że u niego strasznie męczą mnie te jego tylne lampy od JDM (też takie chce :lol: ) . A po remapie na STAGE3 w poznańskiej firmie MA.... masz ponad 260PS (LodówkoPotwór) :!: :!:

Muszę to jeszcze na spokojnie przeliczyć, ale wydaje mi się, że obydwie drogi (kupno jdm i przekładka lub kupno europejczyka i modyfikacje) będą kosztować podobnie

 

 

wojtek_gtx, "prawie jak STi" robi wielką różnicę - wiem coś na ten temat... :mrgreen:

poza tym rj. chyba chodziło o to żeby mieć te STi a nie się upodabniać

no właśnie...

 

Na razie szukam właściwej drogi i taka dyskusja na pewno będzie mi pomocna.

Jak już napisałem, jeszcze jakiś czas będę w ojczyźnie dobrej whiskey, więc kierownica po stronie pasażera jest jak najbardziej wskazana :wink: poza tym sprowadzenie samochodu z Japonii do Irlandii jest prostsze niż do Polski i wydaje mi się, że tańsze, chociaż to moje subiektywne odczucie. Z serwisem i wszelkimi częściami też nie ma najmniejszego problemu.

Mam kilka namiarów na dobre firmy w Polsce mogące zrobić przekładkę, maszę ich popytać o całkowite koszty takiej operacji. Dam znać jak coś będę wiedział.

Z drugiej strony...przekładka to zawsze poważna ingerencja w samochód. Nie zarzekam się i nie upieram przy niej. Kupno europejczyka też wchodi w grę.

 

jeszcze raz dzięki i czekam na więcej

Może mar108 napisze coć o kosztach gratów i roboty? Albo ktoś inny coś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siekla w ST/b napis na klapie to forester a nie subaru.... ale to szczegół :wink:

 

St/b masz opisane tu :

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... start=7000

 

http://img132.imageshack.us/gal.php?g=dsc1108f.jpg

ze tez przegapilem... fury kozackie, a fele na Forku - pierwsza klasa :shock: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm - a moze znajdziesz rozbitego sti - ze sprawnymi napedami - a w Polsce kupisz dobra bude forestera - nawet wolny ssak by podpasowal - i przelozysz graty - wyjdzie mniej zabawy z przekladka i szukaniem czesci- IMO.

 

Mar napisal mi - ze gosc co przerabial klimatyzacje - malo rozstroju nerewowego nie dostal, ale jak na razie dziala :mrgreen:

 

No i chyba najwazniejsza rzecz - s/tb nie ma przycisku BRIGHT .... :mrgreen:

ani spryskiwaczy reflektorów, regulacji wysokosci swiatel tez nie posiada z tego co wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siekla,

Piotruś ale silniki tych dwóch forków z filmików w stanie, wg mnie, opłakanym. Ultra klekot, ja bym się niepokoił :evil:

 

Dla mnie jedyna słuszna droga to swap na ej207 i kompletna 6mt. Dobre wystrojenie i masz Greentopa number 2 :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzesiek ma jak zwykle racje (dac mu wodki!!!)

 

10k to niestety dobre hamulce albo zawieszenie + kola. budowa forka 300KM do jazdy to kilkadziesiat tys, nie liczac bazy. tak mi wychodzi.

w tej chwili mysle o kupnie rozbitego STi zaczeciu paru rzeczy od nowa...

 

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie Ci Grzesiu wodki naleje za te slowa :mrgreen:

 

Droga, ktora proponujesz - choc ciernista ( jak wytlumaczyc kobiecie ze ten nowy silnik i skrzynia sa potrzebne) - prowadzi do mega banana na twarzy.

 

Dawce znalazlem - funduszy troche mniej ... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc: Jako model wzorcowy przyjąłem Forka s/tb AT (nie STi) z 1999 roku

Co do ewentualnych kosztów przekładki, mam już odpowiedzi z dwóch warsztatów. W jednym robili już z powodzeniem imprezy (samochody, ma się rozumieć) i polecił mi go znajomy. Cena za robotę jest podobna i oscyluje w granicach 3500-4000. Cena za graty jeszcze nie ustalona - potrzeba więcej czasu. Jakoś tak zaskakująco tanio się wydaje, więc podchdzę do tego sceptycznie...

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo wersji s/tb jezdzi u naszych wschodnich sasiadow (RU)

 

jeszcze jeden filmik s/tb

 

 

[ Dodano: Pią Lip 03, 2009 1:48 pm ]

Ciekawostka jest to ze wystepowaly takze inne wersje:

 

S/TB

C/TB

T/TB

C/20

S/20

S/Tb Type A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...