subuk Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Witam, chciałem zapytać, z jakiego powodu w OBK (chyba w Forysiu też) na przedniej osi zalecane kąty nachylenia kół są pozytywne, o wartośći 30 minut - może ma to polepszyć ewentualne właściwości terenowe ... nie wiem ? Wiem natomiast, że przez takie ustawienie OBK ma większą tendencję do podsterowności (zwłaszcza mój - potęgowane przez 4EAT) oraz, że strasznie wyciera przednie opony na zewnętrznej krawędzi. Czy można ustawić kąty negatywne np -25 minut jak to jest w Legacy ? Na pewno polepszyło by to trzymanie w zakrętach oraz zapobiegło szybkiemu, nierównomiernemu zużywaniu się opon. Jedyny samochód z ustawionymi wartościami dodatnimi, który przychodzi mi na myśl ... to nieobciążona TATRA ... Dopuszczalna różnica między kątami obu kół w Subaru to aż niedorzeczne 45 stopni :!: Więc chyba nic wielkiego by się nie stało gdyby oba koła miały ten sam, niewielki kąt negatywny ... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Jedyny samochód z ustawionymi wartościami dodatnimi, który przychodzi mi na myśl ... to nieobciążona TATRA ... Dobry, WYRAZISTY przykład. Ale 126p też miał pozytyw W swoim Forku też mam delikatny pozytyw i myślałem ostatnio nad zmianą ustawień. Nie mogę tylko znaleźć info odnośnie zalet takiej zmiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subuk Posted June 27, 2009 Author Share Posted June 27, 2009 Auto zdecydowanie lepiej trzyma się na zakrętach przy negatywach, BMW ma np 1,5 - 2 stopni ! W BMW strasznie szybko gumy zbierają się od wewnątrz przez takie ustawienie, ale coś za coś. OBK lubi dawać nura dziobem na zakrętach przez swoją wysokość i dość komfortowe zawieszenie. Podwijająca się pod auto opona nie sprzyja trzymaniu w zakręcie, lepiej gdy daje opór kątem w przeciwną stronę. Nie mówię tu o jakiś strasznych pochyleniach, ale właśnie takich jak np w Legacy -20 - 25 minut. Chciałbym, żeby ktoś z Dz T się wypowiedział, jednak że, wszystkie wypowiedzi osób, które mogą mieć doświadczenia w tej materii będą mile widziane W najnowszej aktualizacji Beissbartha jest OBK 2004-2009 i tam ustawienia są podane też 30 stopni ... tylko że na minus W wydruku ze specyfikacji Subaru z ASO (nie z maszyny pomiarowej) jest 30 na plus ... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Hmmm...... Dział Techniczny choć od czasu zadania tego pytania udzielał sie co najmniej dwa razy w innym temacie, to tu pełna olewka.....pozostawię to bez komentarza. Wracając do tematu: Czy można ustawić kąty negatywne np -25 minut jak to jest w Legacy ? Na pewno polepszyło by to trzymanie w zakrętach oraz zapobiegło szybkiemu, nierównomiernemu zużywaniu się opon. -moim zdaniem śmiało można tak zrobić i na 100% będzie lepiej bez skutków ubocznych :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
subuk Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 lukass, poczekamy jeszcze ... może wysłano list do Japonii z takowym zapytaniem ... albo gołębia i biedaczek nie dał rady ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 subuk, ustaw sobie negatyw i ustaw porządnie geometrię, będziesz w szoku o ile lepiej będzie się prowadził samochód. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Auto zdecydowanie lepiej trzyma się na zakrętach przy negatywach, BMW ma np 1,5 - 2 stopni ! W BMW strasznie szybko gumy zbierają się od wewnątrz przez takie ustawienie, ale coś za coś. OBK lubi dawać nura dziobem na zakrętach przez swoją wysokość i dość komfortowe zawieszenie. Podwijająca się pod auto opona nie sprzyja trzymaniu w zakręcie, lepiej gdy daje opór kątem w przeciwną stronę. Nie mówię tu o jakiś strasznych pochyleniach, ale właśnie takich jak np w Legacy -20 - 25 minut. Chciałbym, żeby ktoś z Dz T się wypowiedział, jednak że, wszystkie wypowiedzi osób, które mogą mieć doświadczenia w tej materii będą mile widziane W najnowszej aktualizacji Beissbartha jest OBK 2004-2009 i tam ustawienia są podane też 30 stopni ... tylko że na minus W wydruku ze specyfikacji Subaru z ASO (nie z maszyny pomiarowej) jest 30 na plus ... :roll: BMW ma napęd na tył :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
subuk Posted July 9, 2009 Author Share Posted July 9, 2009 BMW ma napęd na tył :!: Niekoniecznie, ale mniejsza z tym ... W Legacy też są negatywy tak jak napisałem już wyżej ... Ooo widzę, że też jesteś szczęśliwym posiadaczem OBK z 4EAT, więc tak jak ty powiedziałeś, że BMW ma napęd na tył, ja mogę powiedzieć, że Twój OBK ma napęd na przód :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts