Skocz do zawartości

impreza kombi róznice


rally

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do kupna imrezy kombi 2.5l w automacie i mam kilka pytań:

- nie szukam imprezy do latania, jaka wersja?

- różnice pomiędzy specyfikacjami?

- wersja USA czy EU różnice, wady i zalety?

- na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie od strony mechanicznej, żeby nie wdepnąć na minę :?:

Z góry dziękuje.

 

[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 7:02 pm ]

nr. VIN , w których miejscach powinny się znajdować? Ważne informacje z nr. VIN, potwierdzające rocznik i model, specyfikacje, kraj pochodzenia, poproszę o wskazówki. Tak samo jeżeli chodzi o nr. silnika i skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5l - czyli bez turbo? To ja mam taka US-spec z 2007.

 

Roznice takie: tansza, wzgardzana, tansza, tansza, brak kierunkowskazow w blotnikach przednich, brak tylnego przeciwmglowego, zegary w milach (predkosciomierz ma tez male kilometry), termometr... od czapy, z byle powodu robi bing.bing.bing (pasu niezapiete, drzwi cos tam etc.), hamulce do wiadomo czego (malo ze dwa tloczki przod, to tarcza 277mm), jeniec moze samodzielnie zbiec z bagaznika, radio lapie tylko wieksze stacje, kluczyk i pilot to dwa urzadzenia. Wiecej roznic sobie nie przypominam, ale na dzien dzisiejszy pijany jestem.

 

A o roznicach pomiedzy kombi a sedanem niech napisza Ci co sie znaja. Chyba inne rozstawy, wiekszy bagaznik i reduktor na pokladzie.

 

I taki OT:

Dlaczego dzis juz tego nie kreca :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interesuje mnie kombi impreza.

Czytam ,że Twoje zadowolenie z auta umiarkowane :neutral: ??

 

grzywaczewski pisze ogólnie o US-spec

 

kombi impreza jest bardzo fajowa - mam więc wiem :wink:

 

Wolnossąca jednostka nie zapewnia sportowych wrażeń, ale

jeżeli chodzi Ci o kombi - impreza się dobrze sprawdza.

 

Czyli wniosek Legacy lub Outback??

 

Większe kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do VIN, to jest temat gdzieś w technicznym z FAQ, tam szukaj.

 

Co do użytkowania (co prawda kombi WRX 2004 US, ale moze sie przyda), to tak jak pisze grzywaczewski, a ja jeszcze bym do tego dorzucił ciut bardziej kanapowate zawieszenie niż EU (może to tylko subiektywne odczucie) oraz wszechobecne wlepy i zawieszki WARNING, ale to akurat proste do pozbycia się :)

 

Autem można przewieźć dosłownie wszystko. Począwszy od 2 sztuk rowerów (w środku oczywiście) + bagaże, skończywszy na zapakowaniu po dach i 700km wycieczce w 4 osoby. Spokojnie do bagażnika (bez składania foteli) wchodzą dwie 30 litrowe beczki piwa i do tego jeszcze nawet pompka i grill :mrgreen:

 

Jak najbardziej polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś takiego mi potrzeba, żeby zapakować i przy okazji 4napędówka śmigać :grin:

Tylko te ameryki to bite i te kluczyki (1kluczyk). Fajnie żeby był automat.

Trochę sportu i rodzinne kombi razem. Tylko teraz taką sztukę wychaczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest oczywiście różnica w silnikach pomiędzy EU i US. W US masz 2,5 a EU to 2,0 (160 KM). Ale dodatkowo jest reduktor :smile: Mam taką jako autko rodzinne (2+2) - sprawdz się świetnie, ale na dłuższe wyjazdy i tak trzeba box na dach założyć, bo trochę przy ciasno. Ze spalaniem nie ma tragedii jak na silnik 2,0 i 4x4 (zobacz w mojej stopce). Jak trafisz na zadbany egzemplarz to masz święty spokój, bo to dobre autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombi generalnie ciężko spotkać :lol: Ale z tego co wiem, to 2,0R z automatem też były w ofercie. Myślę, że prędzej znajdziesz coś takiego u sąsiadów za zachodnią miedzą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu LPG nie? Zaturbione też jeżdżą na gaz :mrgreen:, a impreza N/A to prawie taki zwykły samochodzik jak każdy inny, tyle że ma boxerka, SAWD, reduktor, hillholder no i jest ich dużo mniej.

Nie miałem okazji jeździć 2,5 N/A, więc nie wiem czy jest dużo lepiej od tych 160KM. Natomiast odpada cała masa problemów z przeróbkami typu lampy tył + przód, inna zawiecha i hamulce + problemy z serwisowaniem a ASO :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG to dodatkowe serwisowanie. Gdybym jeździł DUZO to wtedy kwestie ekonomiczne, a tak to jeden problem z głowy :wink:

Te sprowadzone i zarejestrowane też nie mają powymienianych lamp i całej reszty...

Tylko w imprezowskich automatach brak sekwencyjnej zmiany biegów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rally, ja jestem mega zadowolony. Wybacz, ze zabrzmialo inaczej, po prostu jestem depresyjnym maniakiem :???:

 

Roznica pomiedzy 2.0 a 2.5 w N/A jest znaczna. To nie tylko dwadziescia kilka koni w maksymalnych obrotach - to wyzszy moment obrotowy o bardzo przyjemnej charakterystyce. Na forum poczytasz sobie, ze 2.5 sie psuja (uszczeliki pod glowica) ale dotyczy to tylko doladowanych, i to mocno deptanych.

 

Uswiadomiono mi dzis jeszcze jeden szczegol w US-spec - jak sie nawiew ustawi na szybe, to sie klima sama wlacza i nie mozna jej wylaczyc (pracuje nawet gdy sie guziczek od klimy nie swieci).

 

Jesli chcesz rodzinnie, to pamietaj ze w sedanach ze starej budy nie sklada sie tylna kanapa. W nowej (czyli od 2008) kanapa sie sklada i mimo ze jest to tylko HB mozna go pieknie zapakowac. Przywiazlem takim na przyklad z Berlina powiekszalnik do wielkiego formatu Durst L1200 z dwiema glowicami i calym mozliwym osprzetem. Poszukaj sobie w googlach to zrozumiesz jakie to pakowne autko :twisted: Przy silniku 2.0 Lodz-Berlin zrobilem w 4,5h, a Berlin-Lodz w 5,5h (bo juz z gratami) i spalil okolo 12l/100km. Palce lizac :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie filtry się wymienia dodatkowo przy instalacji gazowej?

Przy LPG wymieniasz dodatkowo filtr kabinowy, powietrza i oleju? :shock:

 

 

Słyszałem, że przy LPG trzeba opony pompować większym ciśnieniem i częściej wymieniać akumulator. Nie wspomnę o częstym myciu nadwozia i częstej zmianie choinki zapachowej. :wink: :razz: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Uswiadomiono mi dzis jeszcze jeden szczegol w US-spec - jak sie nawiew ustawi na szybe, to sie klima sama wlacza i nie mozna jej wylaczyc (pracuje nawet gdy sie guziczek od klimy nie swieci) (...)

wersje europejskie Forkow tez tak maja, "europejskie" Imprezy - nie? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...