Jump to content

Jak sprawdzic na 100% działanie amortyzatorów ???


Szary
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam Legacy kombi z 2004 2.0 i mam pytanko:

w jaki sposób można sprawdzić poprawne działanie amortyzatorów?

Wiadomo ze na stacji diagnostycznej to jedna możliwość (mi wyszło 80 przód i 68 tył srednio).

Ale jadąc buja autem i to mocno.

Macie jakieś pomysły ?

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Szary, badanie amorów jest delikatnie mówiąc mało miarodajne. Moje wychodziły ponad 70% a były wylane, po odkręceniu tłok sam pod wpływem grawitacji chował się w kolumnie. Jeżeli amorki masz od nowości i przebieg w okolicach 100 tys po naszych drogach to ja bym raczej odkładał na nowy komplet amorów. Co do bujania, to jeszcze warto dodać do czego porównujesz? Być może jeździłeś innym autem o nieco sztywniejszym zawieszeniu? Można to też poprawić zakładając mocniejsze stabilizatory.

Link to comment
Share on other sites

Sachs opracował takie fajne urządzenie które się nazywa schocktester, które w przeciwieństwie do zwykłych trzęsałek nie mierzy % sprawności tylko amplitude drgań, która jest inna dla każdego auta/modelu (mają do tego odpowiednią tabelę). Tylko może być ciężko znaleźć warsztat dysponujący tym urządzeniem.

Link to comment
Share on other sites

Być może jeździłeś innym autem o nieco sztywniejszym zawieszeniu?

aflinta, zgadza sie, jezdziłem wczesniej volvo s40 my'07, sluzbowo nadal jeżdze V50 i moze to moje odczucia co do jazdy legasiem, natomiast bujanie objawia sie lekkim brakiem stabilnej jazdy na nierównej drodze i duzym bujaniem. Przebieg to ponad 130 tys wiec tak jak piszesz nowe amorki na horyzoncie :smile: i kasiorka do wydania :???:

Jakiej firmy wpakowac amorki? KYB czy inne? Jakas podpowiedz z Twojej strony?

 

[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 10:26 pm ]

Sachs opracował takie fajne urządzenie które się nazywa schocktester

lukass tu respect w Twoja strone, kolesie z serwisu opon gdzie wymieniam oponki, mowili mi tez o powyzszym, generalnie badanie amorow na stacji nic nie daje lub daje bardzo malo z tego wynika.

Link to comment
Share on other sites

Ale jadąc buja autem i to mocno.

 

A czy przypadkiem nie jest tak, żę ten model tak ma? :evil:

 

Też mam Legacy i wydaje mi się, że bujanie zakupiłem razem z tym modelem. :razz:

 

Z przodu tego nie czuję, ale szczególnie negatywne wrażenie robi na mnie tył, który wręcz się huśta (może to ma znaczenie, a może nie, ale dla ścisłości - mam kombi) :???:

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Stanu amortyzatorów nie sprawdzisz na szoktesterze . Tobie chodzi o bujanie , a on sprawdza tylko tłumienie drgań . W twoim aucie amory mogą być zupełnie sprawne , ale taki urok tego zawieszenia , bo masz chyba samopoziomujące . Jeśli nie wyciekły , to jest wszystko ok .

W imprezie mam 74/74 a w OBK jest 90/70 a są sprawne .

Link to comment
Share on other sites

po tym ze buja... :)

i lubi wyrzucac na zakretach :)

ale ja wiedzialem ze to springi bo laweta sobie zalatwilem.. :)

Ja po prostu czuje takie rzeczy jak jezdze autem, jak to sprawdzic inaczej to nie pomoge...

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
po tym ze buja... :)

i lubi wyrzucac na zakretach :)

ale ja wiedzialem ze to springi bo laweta sobie zalatwilem.. :)

Ja po prostu czuje takie rzeczy jak jezdze autem, jak to sprawdzic inaczej to nie pomoge...

 

 

 

Bo ty masz padnięte amory a nie sprężyny . Masz zawias samopoziomujący .

Link to comment
Share on other sites

Bo ty masz padnięte amory a nie sprężyny

marek-szulczyk chyba bardziej prawdopodobne ze amory, ale czy mozecie napisac jak sprawdzic tak na 99,90% ze sa walniete amory lub/i sprezyny ?

Pewne to bedzie jak je wymontuje - to wiem, ale zeby sprawdzic bez sciagania, jak amory tak sprezyny ??? :neutral:

Link to comment
Share on other sites

Trzeba sprawdzić jak amortyzator powraca do pozycji neutralnej po ściśnięciu.

Można to zrobić poprzez mocne naciśnięcie samochodu w okolicy kola. Samochód powinien powrócić do pozycji neutralnej od razu, bez kilkukrotnych wahnięć. Można również obserwować z innego samochodu/miejsca zachowanie kół/nadwozia podczas jazdy po różnego rodzaju nierównościach. Osobie z pewnym doświadczeniem technicznym powinno to wystarczyć ( +jazda próbna) do oceny tłumienia amortyzatorów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...