Szary Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam Mam Legacy kombi z 2004 2.0 i mam pytanko: w jaki sposób można sprawdzić poprawne działanie amortyzatorów? Wiadomo ze na stacji diagnostycznej to jedna możliwość (mi wyszło 80 przód i 68 tył srednio). Ale jadąc buja autem i to mocno. Macie jakieś pomysły ? pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Szary, badanie amorów jest delikatnie mówiąc mało miarodajne. Moje wychodziły ponad 70% a były wylane, po odkręceniu tłok sam pod wpływem grawitacji chował się w kolumnie. Jeżeli amorki masz od nowości i przebieg w okolicach 100 tys po naszych drogach to ja bym raczej odkładał na nowy komplet amorów. Co do bujania, to jeszcze warto dodać do czego porównujesz? Być może jeździłeś innym autem o nieco sztywniejszym zawieszeniu? Można to też poprawić zakładając mocniejsze stabilizatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Sachs opracował takie fajne urządzenie które się nazywa schocktester, które w przeciwieństwie do zwykłych trzęsałek nie mierzy % sprawności tylko amplitude drgań, która jest inna dla każdego auta/modelu (mają do tego odpowiednią tabelę). Tylko może być ciężko znaleźć warsztat dysponujący tym urządzeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szary Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Być może jeździłeś innym autem o nieco sztywniejszym zawieszeniu? aflinta, zgadza sie, jezdziłem wczesniej volvo s40 my'07, sluzbowo nadal jeżdze V50 i moze to moje odczucia co do jazdy legasiem, natomiast bujanie objawia sie lekkim brakiem stabilnej jazdy na nierównej drodze i duzym bujaniem. Przebieg to ponad 130 tys wiec tak jak piszesz nowe amorki na horyzoncie :smile: i kasiorka do wydania :???: Jakiej firmy wpakowac amorki? KYB czy inne? Jakas podpowiedz z Twojej strony? [ Dodano: Sro Cze 24, 2009 10:26 pm ] Sachs opracował takie fajne urządzenie które się nazywa schocktester lukass tu respect w Twoja strone, kolesie z serwisu opon gdzie wymieniam oponki, mowili mi tez o powyzszym, generalnie badanie amorow na stacji nic nie daje lub daje bardzo malo z tego wynika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Szary, jak najbardziej KYB będzie dobrym wyborem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 KYB czy inne KYB jest chyba oryginałem do Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Ale jadąc buja autem i to mocno. A czy przypadkiem nie jest tak, żę ten model tak ma? Też mam Legacy i wydaje mi się, że bujanie zakupiłem razem z tym modelem. :razz: Z przodu tego nie czuję, ale szczególnie negatywne wrażenie robi na mnie tył, który wręcz się huśta (może to ma znaczenie, a może nie, ale dla ścisłości - mam kombi) :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Stanu amortyzatorów nie sprawdzisz na szoktesterze . Tobie chodzi o bujanie , a on sprawdza tylko tłumienie drgań . W twoim aucie amory mogą być zupełnie sprawne , ale taki urok tego zawieszenia , bo masz chyba samopoziomujące . Jeśli nie wyciekły , to jest wszystko ok . W imprezie mam 74/74 a w OBK jest 90/70 a są sprawne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Jeszcze moga byc padniete sprezyny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szary Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Jeszcze moga byc padniete sprezyny... pmlody po czym poznac ze sa padniete ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 po tym ze buja... i lubi wyrzucac na zakretach ale ja wiedzialem ze to springi bo laweta sobie zalatwilem.. Ja po prostu czuje takie rzeczy jak jezdze autem, jak to sprawdzic inaczej to nie pomoge... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 po tym ze buja... i lubi wyrzucac na zakretach ale ja wiedzialem ze to springi bo laweta sobie zalatwilem.. Ja po prostu czuje takie rzeczy jak jezdze autem, jak to sprawdzic inaczej to nie pomoge... Bo ty masz padnięte amory a nie sprężyny . Masz zawias samopoziomujący . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 tylko to bylo w saabie... a amortyzatory byly nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szary Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Bo ty masz padnięte amory a nie sprężyny marek-szulczyk chyba bardziej prawdopodobne ze amory, ale czy mozecie napisac jak sprawdzic tak na 99,90% ze sa walniete amory lub/i sprezyny ? Pewne to bedzie jak je wymontuje - to wiem, ale zeby sprawdzic bez sciagania, jak amory tak sprezyny ??? :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Trzeba sprawdzić jak amortyzator powraca do pozycji neutralnej po ściśnięciu. Można to zrobić poprzez mocne naciśnięcie samochodu w okolicy kola. Samochód powinien powrócić do pozycji neutralnej od razu, bez kilkukrotnych wahnięć. Można również obserwować z innego samochodu/miejsca zachowanie kół/nadwozia podczas jazdy po różnego rodzaju nierównościach. Osobie z pewnym doświadczeniem technicznym powinno to wystarczyć ( +jazda próbna) do oceny tłumienia amortyzatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się