Jump to content

różne indeksy prędkości na oponach


slesz
 Share

Recommended Posts

mój teges zmienił się w nieteges jak doczytałem, ze opona którą okazyjnie na allegro kupiłem ma inny indeks prędkości o d pozostałych moich:

potenza 215/45/17 re050a

no i moje mają indeks y

a ta ma mieć indeks w

odbierać czy nie odbierać?

 

i tak przy okazji czym grozi taka jazda? mechanicznie czy ewentualnie przepisowo?

Link to comment
Share on other sites

Nawet jesli te opony maja taki sam bieznik to roznia sie skladem mieszanki gumy, twaroscia bokow itp. w sumie beda sie roznie zuzywac i miec rozna przyczepnosc. Mechanicznie taka jazda grozi szybsza utrata przyczepnosci, prawnie to szara strefa, policja nie powinna sie przyczepic, ale w razie wypadku ubezpieczelnia moze nie wyplacic odszkodowania na tej podstwie. Ogolnie nie montowalbym dwoch roznych opon na jednej osi.

Link to comment
Share on other sites

no i moje mają indeks y

a ta ma mieć indeks w

 

znaczy, że jak założysz tą z indeksem W to przyśpieszanie zakończ na 270km/h :twisted:

 

a poważniej.. to przepisowo chyba nic Ci nie grozi, bo i tak masz indeks wyższy niż powinieneś.

 

Mechanicznie, to teoretycznie, tak jak piszę Legacy96, mogą to być trochę inne konstrukcyjnie opony (mieszanka, raczej na pewno jest ta sama), a więc i wymiary mogą się delikatnie różnić.

W praktyce jednak zdarza się, że producentom często nie opłaca się tworzyć różnych konstrukcji, gdy różnice są tak niewielkie :arrow: po prostu robi się jedną konstrukcję (np w indeksie Y), a potem zmienia się w prasie wulkanizacyjnej tylko oznaczenia i sprzedaje się ją również jako niższe indeksy :cool: Tak jest taniej, ale czy tak jest w przypadku tej opony nie wiem :roll:

Link to comment
Share on other sites

a potem zmienia się w prasie wulkanizacyjnej tylko oznaczenia

Widziałes kiedyś nowoczesną prasę? Tam nie da się zmienić jednego napisu na inny, cała forma jest inna, a żeby było taniej to właśnie stosuje się inne mieszanki, im niższy indeks prędkości tym mniej odporna na działania wysokich temperatur.

Link to comment
Share on other sites

chodzi mi w zasadzie o jedną rzecz - czy mogę założyć ją i dojeździć do końca sezonu z 'w' i 'y' na tylnej osi (bo jedną ewidentnie dogiąłem), czy odpuścić (po zimie i tak nowe a tu się trafiła.. choć jakbym doczytał, że to 'w' to bym nie brał :evil: )

nie chcę jakiejś lipy odpierniczyć :evil:

Link to comment
Share on other sites

chodzi mi w zasadzie o jedną rzecz - czy mogę założyć ją i dojeździć do końca sezonu z 'w' i 'y' na tylnej osi (

Łatwiej opanować uślizg przedniej osi.

Link to comment
Share on other sites

Łatwiej opanować uślizg przedniej osi.

:shock: Pozwolę sobie mieć inne zdanie na ten temat...

slesz, jeżeli się już zdecydujesz na różne gumy na jednej osi (nie polecam), to zakładaj na tył taki "mieszany" komplet. Pamiętaj, że przód hamuje i skręca, a moim zdaniem to są trochę ważniejsze sprawy niż nieco niestabilny tył.

Link to comment
Share on other sites

różne gumy na jednej osi

właśnie lipa jest bo bieżnik ten sam, nośność ta sama, rozmiar ten sam tylko ten indeks zamiast y to w :evil: wezmę ją bo już wylicytowałem ale zakładać nie muszę.. dlatego podpytuję :wink:

Link to comment
Share on other sites

Możesz zadzwonić/zamailować do dystrybutora w Polsce z pytaniem, czym się tak naprawdę różnią. Jeżeli mieszanka jest ta sama, a różnią się na przykład oplotem w ściance, to różnicę pewnie odczułbyś tylko podczas upalania. Jeżeli mieszanki są różne, efekty uboczne mogą być nieco ciekawsze niestety :/

 

Tak na przyszłość, proponuję obczaić sobie w okolicy firmę, co się zajmuje handlem używanymi oponami. Takie przybytki mają tą przewagę nad Allegro, że można sobie z bliska obejrzeć, pomacać itp., a ceny zazwyczaj nie powalają na kolana ;)

Link to comment
Share on other sites

Widziałes kiedyś nowoczesną prasę?

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Tak się jakoś głupio złożyło, że parę typów pras wulkanizacyjnych widziałem, zarówno te mniej nowoczesne jak i te najnowocześniejsze :razz:

 

Tak jak zaznaczyłem, nie wiem jak jest w tym przypadku, ale w tak mało popularnych rozmiarach nagminne jest, że konstruuje się jedną mocną oponę, a żeby wypełnić gamę produktów sprzedaje się ją również jako słabszą.

 

a żeby było taniej to właśnie stosuje się inne mieszanki

chyba nie zdajesz sobie sprawy ile różnych typów opon, jest produkowane z tego samej mieszanki :wink:

Jak już coś, to mieszanka jest związana raczej z gamą opon, a nie z jej parametrami jak rozmiar, indeks prędkości czy nośności.

 

 

ale ja tylko tak.. ja się w sumie nie znam :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jak już coś, to mieszanka jest związana raczej z gamą opon

Niekoniecznie - niby taka sama opona z homolagacjami dla różnych producentów może mieć zupełnie inną mieszankę - coś o tym wiem.

Tak się jakoś głupio złożyło, że parę typów pras wulkanizacyjnych widziałem, zarówno te mniej nowoczesne jak i te najnowocześniejsze

Chodziło mi o to że nie da się do formy wrzucić po prostu innego oznaczenia indeksu prędkości tylko trzeba zastosować drugą oddzielna formę - tzw muldę (lub jej część) która ma odpowiednie oznaczenia.

Nie twierdzę że tak się nie zdaża :

ale w tak mało popularnych rozmiarach nagminne jest, że konstruuje się jedną mocną oponę, a żeby wypełnić gamę produktów sprzedaje się ją również jako słabszą.
z tymże dotyczy to raczej niższych indeksów Q,T,H.

 

Ale wracając do tematu

chodzi mi w zasadzie o jedną rzecz - czy mogę założyć ją i dojeździć do końca sezonu z 'w' i 'y' na tylnej osi

Choć to mało profesjonalna rada, to ja bym chyba założył na tył i dojeździł.

Link to comment
Share on other sites

Są kraje, gdzie można mieć nawet i cztery różne opony założone i jest to całkiem legalne. Co więce, w tych krajach (UK na przykład) pomimo 60mln obywateli, rocznie ginie na drogach o połowę mniej ludzi, niż w nadwiślańskiej krainie, więc trudno powiedzieć żeby samochody na takich gumach rozbijały się trzy razy w tygodniu.

 

Nieraz tak jeździłem (studenckie czasy, hehe:) i uwierz na słowo, że mając identyczne opony tego samego poducenta, za chiny ludowe nie zauważysz różnicy podczas jazdy, a że jakiś nadgorliwy policjant dostrzeże jedną literę inną, to już szansa jak na szóstkę w totka.

 

Zakładaj i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Hogi napisał/a:

Łatwiej opanować uślizg przedniej osi.

 

:shock: Pozwolę sobie mieć inne zdanie na ten temat...

slesz, jeżeli się już zdecydujesz na różne gumy na jednej osi (nie polecam), to zakładaj na tył taki "mieszany" komplet. Pamiętaj, że przód hamuje i skręca, a moim zdaniem to są trochę ważniejsze sprawy niż nieco niestabilny tył.

Wałkowaliśmy ten temat dawno temu, dla kogoś kto nie jeździ non stop poślizgami, łatwiej jest opanować uślizg przedniej osi niż tylnej.

Link to comment
Share on other sites

Każda szkoła mówi, żeby lepsze opony na tył dawać. A do tego nie sądzę, żeby kolega slesz kupił legasia diesel po to, żeby każde rondo powerslidem przelatywać...

Link to comment
Share on other sites

Chodziło mi o to że nie da się do formy wrzucić po prostu innego oznaczenia indeksu prędkości tylko trzeba zastosować drugą oddzielna formę - tzw muldę (lub jej część) która ma odpowiednie oznaczenia.

 

Masz rację, forma (nie spotkałem się z określeniem mulda, chyba raczej chodziło o angielskie słówko "mould") może składać się z segmentów (bardzo upraszczając).

Wnioskuję, że trochę orientujesz się w tym temacie, a więc zdajesz sobie sprawę ile wykonanie takiej formy czy też poszczególnych jej segmentów kosztuje.

 

A więc czy sądzisz, że producent wymienia taki segment co tydzień jak musi zmienić DOT :?: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Każda szkoła mówi, żeby lepsze opony na tył dawać. A do tego nie sądzę, żeby kolega slesz kupił legasia diesel po to, żeby każde rondo powerslidem przelatywać...

Dokładnie.

Tu też było na temat: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... owno%B6%E6

 

[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 12:13 am ]

Hogi, ja się od początku liceum ślizgam :mrgreen: bez przerwy :mrgreen:

Śliski ślizgacz. :razz: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Każda szkoła mówi, żeby lepsze opony na tył dawać. A do tego nie sądzę, żeby kolega slesz kupił legasia diesel po to, żeby każde rondo powerslidem przelatywać...

 

nie no to jeszcze nie slick :mrgreen: po prostu krawędź przyszlifowałem ale trzyma dobrze - jest jakieś 5mm bieżnika

Link to comment
Share on other sites

nie spotkałem się z określeniem mulda, chyba raczej chodziło o angielskie słówko "mould"

Tak sobie spolszczyłem, ale chodzi o dokładnie o angielskie słówko.

a więc zdajesz sobie sprawę ile wykonanie takiej formy czy też poszczególnych jej segmentów kosztuje.

Zdaję.

A więc czy sądzisz, że producent wymienia taki segment co tydzień jak musi zmienić DOT :?: :wink:

Jest to jeden z niewielu elementów wymiennych w formie (w oponach ciężarowych jest jeszcze miejsce na blaszke z nr. seryjnym opony)

Każda szkoła mówi, żeby lepsze opony na tył dawać

Nie każda. Znam wiele opinii wg których lepsze na przód ze względu że przodem skręcamy, hamujemy i najpierw wjeżdżamy w kałużę (aquaplaning).

Na suchym nie ma to znaczenia, natomiast na mokrym jeżeli na wodzie tył będzie miał problemy z odprowadzeniem wody to znaczy że przód ma jeszcze większe gdyż to on najpierw wjeżdża w kałużę i ja rozcina.

Link to comment
Share on other sites

Widziałes kiedyś nowoczesną prasę? Tam nie da się zmienić jednego napisu na inny, cała forma jest inna

:neutral: :roll:

 

 

Jest to jeden z niewielu elementów wymiennych w formie (w oponach ciężarowych jest jeszcze miejsce na blaszke z nr. seryjnym opony)

:idea::twisted:

 

... jeden z niewielu... :roll: to jakie są te kolejne elementy wymienne, oprócz DOT :?:

I dlaczego wg Ciebie nie może to być oznaczenie indeksu :?: :roll: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

jeden z niewielu... :roll: to jakie są te kolejne elementy wymienne, oprócz DOT :?:

No przecież napisałem że:

w oponach ciężarowych jest jeszcze miejsce na blaszke z nr. seryjnym opony
I dlaczego wg Ciebie nie może to być oznaczenie indeksu :?: :roll: :twisted:

Oczywiście że teoretycznie dałoby się tak zrobić, ale wystarczy spojrzeć na jakąkolwiek oponę i zobaczysz że jakość wytopienia nr dot jest nieporównywalnie gorsza niż wszystkich innych. Po prostu widać że jest to lement dołożony/wymienny.

Link to comment
Share on other sites

slesz, dopiero teraz znalazłem wątek - nie wiesz jeszcze gdzie dzwonić :razz:

zakładaj bez problemu, dla Ciebie nie ma to znaczenia, jeżeli opona jest sprawdzona i nie ma uszkodzeń również po założeniu (bąble i nacięcia). Jedna z nich jest twardsza, sztywniejsza ale przy twoim aucie nie ma to znaczenia.

 

Co do szkół jazdy i opon lepszych na tył czy na przód to zgadzam się z lukass,

radnor napisał/a:

Każda szkoła mówi, żeby lepsze opony na tył dawać

 

Nie każda. Znam wiele opinii wg których lepsze na przód ze względu że przodem skręcamy, hamujemy i najpierw wjeżdżamy w kałużę (aquaplaning).

Na suchym nie ma to znaczenia, natomiast na mokrym jeżeli na wodzie tył będzie miał problemy z odprowadzeniem wody to znaczy że przód ma jeszcze większe gdyż to on najpierw wjeżdża w kałużę i ja rozcina.

 

w naszych subarakach ważniejszy jest przód

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...