MARKO RALLY Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Może mi ktoś w skrócie napisać jakie są różnice (mechaniczne nie stylistyczne) pomiędzy STI 03,04,05,06 ? Oczywiście bez wersji hamerykańskich, które mnie nie interesują. Kup sobie wolnossaka, i tak wolno jeździsz :razz: Nawet nie wiesz jak się mylisz Nie znasz mnie ani trochę [ Dodano: Sro Cze 24, 2009 12:52 pm ] Nie - jak w STI . Tyle tylko, że nie ma możliwości ręcznego ustawienia wstępnego spięcia dyfrów. Czy dobrze pojmuję że jak występuje różnica prędkości pomiędzy osiami, to wtedy viskoza spina napęd ? Jak mocno spina ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Nie - jak w STI . Tyle tylko, że nie ma możliwości ręcznego ustawienia wstępnego spięcia dyfrów. Czy dobrze pojmuję że jak występuje różnica prędkości pomiędzy osiami, to wtedy viskoza spina napęd ? Jak mocno spina ? hmmm, wiskoza stale spina przednia i tylna os z odpowidnmia sila, w subaru zazwyczaj fabrycznie wynosi 4kgf. Jak chcesz sie przejechac seryjnym STI to zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Czyli co? TTTM czy zmieniac lozyska?chyba trzeba troche wiecej zmienic niz tylko lozyska chodzilo mi o to czy wrzucenie nowych lozysk cos zmieni... moze toi zjawisko jest zalezne od wyekspoatowania lozysk... nie chodzilo mi o zmiane na 5x114, bo o tej opcji wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 wiskoza stale spina przednia i tylna os z odpowidnmia sila, w subaru zazwyczaj fabrycznie wynosi 4kgf. Jeśli np. tylna oś wpada w poślizg to wtedy dzięki wiskozie możliwa jest różnica prędkości pomiędzy osiami ? Czy niekoniecznie? A co na taką sytuację DCCD, czy jak użyję ręcznego to prędkości pomiędzy osiami będą różne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Jeśli np. tylna oś wpada w poślizg to wtedy dzięki wiskozie możliwa jest różnica prędkości pomiędzy osiami ? Czy niekoniecznie? Jeśli nie masz pospawanych wszystkich dyfrów, różnica prędkości obrotowej między osiami jest z definicji możliwa . A co na taką sytuację DCCD Ano to, że, w trybie "auto" na podstawie odczytów z czujników przekaże moment na odpowiednią oś i pomoże ograniczyć uślizg. Przy ustawieniu manualnym - nic; po prostu będzie miał ustawiony wstępny stopień spięcia dyfrów i od tego poziomu będzie startował z przekazywaniem momentu na oś, która ma lepszą przyczepność. czy jak użyję ręcznego to prędkości pomiędzy osiami będą różne ? Co do ręcznego: trochę nie rozumiem pytania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Co do ręcznego: trochę nie rozumiem pytania Chwilowo blokuję ręcznym tylną oś, co wtedy dzieje się w centralnym dyfrze? Rozumiem że dzięki wisko możliwy jest poślizg pomiędzy napędem na przód a napędem na tył (?) A przy DCCD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Chwilowo blokuję ręcznym tylną oś, co wtedy dzieje się w centralnym dyfrze? Jeśli nacisnąłeś sprzęgło - nic. Jeśli nie, właśnie się psuje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Jeśli nacisnąłeś sprzęgło - nic. Jeśli nie, właśnie się psuje Nieee, no sprzęgło to ja wiem. Chodzi mi o to że jak zablokuję tylne koła to przednie się kręcą dalej (?) gdzie konkretnie występuje ta różnica fizycznie i jak ona jest możliwa ? Jeśli nie masz pospawanych wszystkich dyfrów, różnica prędkości obrotowej między osiami jest z definicji możliwa . Nie znam się na tym, dlatego pytam. Ale jak mam zeszperowany przedni mechanizm różnicowy oraz tylny np, to przecież to nie ma wpływu na prędkość pomiędzy osiami. Lecę bokiem - tył się ślizga - a przód ciągnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Chodzi mi o to że jak zablokuję tylne koła to przednie się kręcą dalej (?) gdzie konkretnie występuje ta różnica fizycznie i jak ona jest możliwa ? Centralny dyferencjał jest bezpośrednio powiązany ze skrzynią biegów; różnica jest możliwa dlatego, że naciskając przy nawrocie sprzęgło odłączasz napęd, a więc eliminujesz wpływ różnych prędkości obrotowych obu osi. Ale jak mam zeszperowany Pamiętajmy o paru rzeczach: zeszperowany to nie znaczy spięty na 100%. Może to znaczyć, ale nie musi. Ale jak mam zeszperowany przedni mechanizm różnicowy oraz tylny np, to przecież to nie ma wpływu na prędkość pomiędzy osiami. Pisząc: Jeśli nie masz pospawanych wszystkich dyfrów miałem na myśli WSZYSTKIE, czyli również centralny mechanizm różnicowy. Jeśli tylko centralny mechanizm różnicowy nie jest w pełni spięty (zablokowany) istnieje z natury rzeczy możliwość wystąpienia różnic w prędkościach obrotowych obu osi. A o to pytałeś i to jest odpowiedź na Twoje pytanie :cool:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Centralny dyferencjał jest bezpośrednio powiązany ze skrzynią biegów; różnica jest możliwa dlatego, że naciskając przy nawrocie sprzęgło odłączasz napęd, a więc eliminujesz wpływ różnych prędkości obrotowych obu osi. Ogólnie naciskając sprzęgło odłączam skrzynie biegów od silnika (silnik pracuje, ale ta praca nie jest przekazywana dalej) w takim razie w Subaru naciskając sprzęgło rozłączam też napęd pomiędzy tylną a przednią osią ? Pamiętajmy o paru rzeczach: zeszperowany to nie znaczy spięty na 100%. Może to znaczyć, ale nie musi. Nieee, no to ja wiem, szpery znam od dziecka, ale czterołapa nie rozumiem :wink: Pisząc: Przemeq napisał/a: Jeśli nie masz pospawanych wszystkich dyfrów miałem na myśli WSZYSTKIE, czyli również centralny mechanizm różnicowy Jasne, teraz mnie się zgadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 różnica jest możliwa dlatego, że naciskając przy nawrocie sprzęgło odłączasz napęd, a więc eliminujesz wpływ różnych prędkości obrotowych obu osi. Trochę nie tak :wink: . Wciskając sprżęgło rozłączasz tylko silnik od skrzyni/napędów a nie rozpinasz dyfrów. Różnica prędkości jest możliwa dzięki zastosowaniu międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Oczywiście tenże mechanizm jest zeszperowany przy pomocy wiskozy co ogranicza mozliwość wystepowania zbyt dużych różnic prędkości obrotowych przedniej i tylnej osi. W przypadku gdy mamy wysprzęglony silnik i zaciągamy ręczny to zakładając że jedziemy 40km/h i blokuje nam koła tył to przednie nadal kręcą się z prędkością 40km/h. Oczywiście taka sytuacja jest odczuwalna dla wisko ale krótkotwałe zaciąganie recznego jej nie niszczy. W przypadku gdy mamy nie wysprzęglony silnik to zgodnie z zasadą działnia mechanizmu różnicowego jezeli prędkość na jednym wyjściu spadnie do 0 to nadrugim pojawi się 2 razy większa (pomijamy fakt czy nie zdusimy/zgasimy silnika), więc pozostajac przy moim przykładzie na przodzie będzie 80km/h i wisko dostanie 2 razy mocniej w dupę [ Dodano: Czw Lip 09, 2009 4:46 pm ] Rozumiem że dzięki wisko możliwy jest poślizg pomiędzy napędem na przód a napędem na tył (?) A przy DCCD ? Róznica prędkości osi przód i tył jest mozliwy dzięki zastosowaniu centralnego mechanizmu róznicowego, a wisko ogranicza te różnice do wymaganego minimum. Jednak te różnice muszą być żeby autem dało sie skręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Różnica prędkości jest możliwa dzięki zastosowaniu międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Oczywiście tenże mechanizm jest zeszperowany przy pomocy wiskozy co ogranicza mozliwość wystepowania zbyt dużych różnic prędkości obrotowych przedniej i tylnej osi. Czyli przy DCCD też jest wisko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Czyli przy DCCD też jest wisko ? Nie jestem na 100% pewny, ale wydaje mi się że tak (lub inne pokrewne rozwiązanie). Główna różnica polega na tym że w przypadku DCCD możesz sam regulować siłę spięcia tego "wisko" lub komputer sam aktywnie będzie to robił w trybie auto w zalezności od warunków jazdy itp (odczyt z czujników ABS, czujnika przeciążenia bocznego, połozenia kierownicy itp.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Jasne! Drążę ten temat bo nie lubię jak coś decyduje za mnie w kwestii prowadzenia samochodu ( STI bez DCCD i następne modele z DCCD) W takiej sytuacji dla mnie osobiście samochód jest mniej przewidywalny. Za stary jestem na takie nowe rozwiązania :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Jasne! Drążę ten temat bo nie lubię jak coś decyduje za mnie w kwestii prowadzenia samochodu ( STI bez DCCD i następne modele z DCCD) W takiej sytuacji dla mnie osobiście samochód jest mniej przewidywalny. Za stary jestem na takie nowe rozwiązania :wink: Więc w przypadku DCCD przechodzisz w tryb manual i sam decydujesz jak auto jeździ od mega podsterownego lock do nadsterownego open IMO fajniejsze rozwiązanie niż w przypadku braku DCCD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Tak, a co wtedy z ABS-em ? lub jakąś kontrolą trakcji czy cuś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Tak, a co wtedy z ABS-em ? lub jakąś kontrolą trakcji czy cuś ? Kontoli trakcji brak, no chyba że lanos . ABS działa normalnie niezależnie od trybu pracy DCCD. No chyba że w drugą stronę i wyjmujemy na upalanie bezpiecznik ABS wtedy nie działa tryb AUTO bo brakuje odczytu o prędkościach poszczególnych kół ze sterownika ABS i trzeba sobie ustawić coś manualnie :razz: . Jest opcja wyłączenia tylko pompy ABS (ingerencja w instalację - chyba beben tak ma) i wtedy działa tryb AUTO [ Dodano: Pią Lip 10, 2009 3:31 pm ] No to teraz MARKO RALLY proszę ładnie rozdać należne pomuki i możesz udać się na poszukiwania idealnego STi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 11 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 To jeszcze nie koniec :wink: dlaczego w niektórych STI z przodu nie ma znaczka Subaru tylko jakieś " i " czy cuś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 dlaczego w niektórych STI z przodu nie ma znaczka Subaru tylko jakieś " i " czy cuś ? Te różowe "i" to tylko dziewczyny przyczepiają, wiesz taki znak rozpoznawczy tego gatunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 11 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Nie pisałem że różowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto555 Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 JDM Impreza kawior znaczek Już do mnie taki idzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 To jeszcze nie koniec :wink: A pomuki :?: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 12 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 JDM Impreza kawior znaczek Już do mnie taki idzie Znaczek idzie, czy Impreza ? A jak mam rozumieć "Impreza kawior" ? Czy była dostępna w polskich salonach ? Czy na forum są takie ? [ Dodano: Nie Lip 12, 2009 10:53 am ] To jeszcze nie koniec :wink: A pomuki :?: :razz: Ja jestem starej daty, nie wiem co to takiego "pomuki" i w jakim to języku. Jeśli to ma być jakaś zapłata za podzielenie się wiedzą to żałuję że pytałem. Myślałem że tutaj w ścisłym gronie pomagamy sobie z dobrego serca, bezinteresownie. Czyżbym się zawiódł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto555 Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Jak na ten czas poprzestanę na znaczku :neutral: Impreza w specyfikacji JDM jak sam skrót mówi (japanese domestic market) była dostępna tylko w japońskich salonach Ewentualnie była by możliwość sprowadzenia takiej dla siebie prywatnie i zrobienie przekładki kierownicy na lewą stronę. Kilka GC8 na forum jest, GD niestety chyba nie mamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 14 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 Czyli przy DCCD też jest wisko ? Nie jestem na 100% pewny, ale wydaje mi się że tak (lub inne pokrewne rozwiązanie). Jest wisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się