Skocz do zawartości

STI 03-04-05-06


MARKO RALLY

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

MARKO RALLY,

STi MY03/04:

-brak DCCD(był w wersji Solberg Edition)

-piasty 5x100

-silnik 2.0l 265KM

STi MY05:

-piasty 5x114,3

-większy rozstaw kół z tyłu

-silnik 2.0l 265KM

-na zamówieie był dostępny DCCD pierwszej generacji

STI MY06:

-seryjnie montowane DCCD drugiej generacji

-piasty 5x114,3

-silnik 2.5l 280KM

STI MY07:

-silnik 2.5l 280KM

-seryjnie montowane DCCD drugiej generacji

-piasty 5x114,3

-z tyłu zastosowano dyfer typu Torsen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STi MY05:

-piasty 5x114,3

-większy rozstaw kół z tyłu

-silnik 2.0l 265KM

-na zamówieie był dostępny DCCD pierwszej generacji

 

Rozstaw kół jest też większy z przodu.

 

Zwiększono również rozstaw osi o 15mm. Gdzieś też czytałem, że 05 jest lżejszy o 15 kg.

Z przodu zmieniono dyfer na helikalny (wcześniej suretrack). Auto ma też dodany czujnik prędkości kątowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wiskoza tak jak w GT ?

 

Nie - jak w STI :twisted:. Tyle tylko, że nie ma możliwości ręcznego ustawienia wstępnego spięcia dyfrów.

 

co to daje?

Nic.

 

co to daje ?

 

Inna technologia. Realnie - raczej niewiele.

 

Zwiększono również rozstaw osi o 15mm. Gdzieś też czytałem, że 05 jest lżejszy o 15 kg.

Z przodu zmieniono dyfer na helikalny (wcześniej suretrack). Auto ma też dodany czujnik prędkości kątowej.

 

A toś się wyedukował :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co daje Torsen z tyłu w MY07 ? Jaki ma wpływ na prowadzenie ?

torsen mocniej spina jak mocniej dodasz gazu - mialem MX5tke z torsenem i duzo sie nim bawilem, głowna zaleta taka ze jak parkujesz z malym gazem to nie ma naprezen, poza tym jest niezniszczalny (chyba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co daje Torsen z tyłu w MY07 ? Jaki ma wpływ na prowadzenie ?

torsen mocniej spina jak mocniej dodasz gazu - mialem MX5tke z torsenem i duzo sie nim bawilem, głowna zaleta taka ze jak parkujesz z malym gazem to nie ma naprezen, poza tym jest niezniszczalny (chyba)

 

chyba.....a audi S2 quattro mi się wychrupał, chyba od bezlitosnych cięć hydraulicznym ręcznym..... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-piasty 5x100
-piasty 5x114,3

co to daje? (...)

mocniejsze lozyska (nie wystepuje zjawisko "knock back") + wiekszy wybor felg, wchodzacych na zaciski Brembo

 

Eddie, z tym większym wyborem felg to chyba trochę podkoloryzowałeś.... :lol:

nie sledze zbyt dokladnie tematu, ale odnosze pobiezne wrazenie, ze wybor felg (szczegolnie uzywanych) do STi z 5x114.3 jest znacznie wiekszy niz do STi z 5x100 :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś w skrócie napisać jakie są różnice (mechaniczne nie stylistyczne) pomiędzy STI 03,04,05,06 ? Oczywiście bez wersji hamerykańskich, które mnie nie interesują.

 

Kup sobie wolnossaka, i tak wolno jeździsz :razz:

 

:mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cóż to jest?

 

 

Subaru z 5x100 ma słabe łożyska. Przy dość agresywnej geometrii i jeździe po zakrętach zaczyna pracować piasta z tarczą hamulcową i rozpycha klocki, co powoduje wpadnięcie pedału hamulca przy pierwszym hamowaniu.

 

MARKO RALLY --> PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru z 5x100 ma słabe łożyska. Przy dość agresywnej geometrii i jeździe po zakrętach zaczyna pracować piasta z tarczą hamulcową i rozpycha klocki, co powoduje wpadnięcie pedału hamulca przy pierwszym hamowaniu.

 

To prawda, ale można się do tego przyzwyczaić. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, ale można się do tego przyzwyczaić. :wink:

 

No wiadomo.

 

Jeszcze dopiszę, że problem się pojawia pod warunkiem POSIADANIA hamulców - kierowników GTków i WRXów z seryjnymi zaciskami to zjawisko nie dotyczy :mrgreen: .

 

Ty mądrala, nie zostały Ci egzaminy jeszcze jakieś? :twisted::mrgreen:

 

Na szuterku ten GT-kowe 4 tłoki dają rade. Na asfalcie w normalnych warunkach też. Na słomce nie narzekałem na brak hebli :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cóż to jest?

 

 

Subaru z 5x100 ma słabe łożyska. Przy dość agresywnej geometrii i jeździe po zakrętach zaczyna pracować piasta z tarczą hamulcową i rozpycha klocki, co powoduje wpadnięcie pedału hamulca przy pierwszym hamowaniu.

 

 

 

oooo to to mam u siebie. nie ma na to rady? (oczywiscie oporcz przejscia na 5x114).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...