Jump to content

STI 03-04-05-06


MARKO RALLY
 Share

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

MARKO RALLY,

STi MY03/04:

-brak DCCD(był w wersji Solberg Edition)

-piasty 5x100

-silnik 2.0l 265KM

STi MY05:

-piasty 5x114,3

-większy rozstaw kół z tyłu

-silnik 2.0l 265KM

-na zamówieie był dostępny DCCD pierwszej generacji

STI MY06:

-seryjnie montowane DCCD drugiej generacji

-piasty 5x114,3

-silnik 2.5l 280KM

STI MY07:

-silnik 2.5l 280KM

-seryjnie montowane DCCD drugiej generacji

-piasty 5x114,3

-z tyłu zastosowano dyfer typu Torsen

Link to comment
Share on other sites

STi MY05:

-piasty 5x114,3

-większy rozstaw kół z tyłu

-silnik 2.0l 265KM

-na zamówieie był dostępny DCCD pierwszej generacji

 

Rozstaw kół jest też większy z przodu.

 

Zwiększono również rozstaw osi o 15mm. Gdzieś też czytałem, że 05 jest lżejszy o 15 kg.

Z przodu zmieniono dyfer na helikalny (wcześniej suretrack). Auto ma też dodany czujnik prędkości kątowej.

Link to comment
Share on other sites

czyli wiskoza tak jak w GT ?

 

Nie - jak w STI :twisted:. Tyle tylko, że nie ma możliwości ręcznego ustawienia wstępnego spięcia dyfrów.

 

co to daje?

Nic.

 

co to daje ?

 

Inna technologia. Realnie - raczej niewiele.

 

Zwiększono również rozstaw osi o 15mm. Gdzieś też czytałem, że 05 jest lżejszy o 15 kg.

Z przodu zmieniono dyfer na helikalny (wcześniej suretrack). Auto ma też dodany czujnik prędkości kątowej.

 

A toś się wyedukował :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

Co daje Torsen z tyłu w MY07 ? Jaki ma wpływ na prowadzenie ?

torsen mocniej spina jak mocniej dodasz gazu - mialem MX5tke z torsenem i duzo sie nim bawilem, głowna zaleta taka ze jak parkujesz z malym gazem to nie ma naprezen, poza tym jest niezniszczalny (chyba)

Link to comment
Share on other sites

Co daje Torsen z tyłu w MY07 ? Jaki ma wpływ na prowadzenie ?

torsen mocniej spina jak mocniej dodasz gazu - mialem MX5tke z torsenem i duzo sie nim bawilem, głowna zaleta taka ze jak parkujesz z malym gazem to nie ma naprezen, poza tym jest niezniszczalny (chyba)

 

chyba.....a audi S2 quattro mi się wychrupał, chyba od bezlitosnych cięć hydraulicznym ręcznym..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

-piasty 5x100
-piasty 5x114,3

co to daje? (...)

mocniejsze lozyska (nie wystepuje zjawisko "knock back") + wiekszy wybor felg, wchodzacych na zaciski Brembo

Link to comment
Share on other sites

-piasty 5x100
-piasty 5x114,3

co to daje? (...)

mocniejsze lozyska (nie wystepuje zjawisko "knock back") + wiekszy wybor felg, wchodzacych na zaciski Brembo

 

Eddie, z tym większym wyborem felg to chyba trochę podkoloryzowałeś.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

-piasty 5x100
-piasty 5x114,3

co to daje? (...)

mocniejsze lozyska (nie wystepuje zjawisko "knock back") + wiekszy wybor felg, wchodzacych na zaciski Brembo

 

Eddie, z tym większym wyborem felg to chyba trochę podkoloryzowałeś.... :lol:

nie sledze zbyt dokladnie tematu, ale odnosze pobiezne wrazenie, ze wybor felg (szczegolnie uzywanych) do STi z 5x114.3 jest znacznie wiekszy niz do STi z 5x100 :roll:

Link to comment
Share on other sites

Może mi ktoś w skrócie napisać jakie są różnice (mechaniczne nie stylistyczne) pomiędzy STI 03,04,05,06 ? Oczywiście bez wersji hamerykańskich, które mnie nie interesują.

 

Kup sobie wolnossaka, i tak wolno jeździsz :razz:

 

:mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A cóż to jest?

 

 

Subaru z 5x100 ma słabe łożyska. Przy dość agresywnej geometrii i jeździe po zakrętach zaczyna pracować piasta z tarczą hamulcową i rozpycha klocki, co powoduje wpadnięcie pedału hamulca przy pierwszym hamowaniu.

 

MARKO RALLY --> PW.

Link to comment
Share on other sites

Subaru z 5x100 ma słabe łożyska. Przy dość agresywnej geometrii i jeździe po zakrętach zaczyna pracować piasta z tarczą hamulcową i rozpycha klocki, co powoduje wpadnięcie pedału hamulca przy pierwszym hamowaniu.

 

To prawda, ale można się do tego przyzwyczaić. :wink:

Link to comment
Share on other sites

To prawda, ale można się do tego przyzwyczaić. :wink:

 

No wiadomo.

 

Jeszcze dopiszę, że problem się pojawia pod warunkiem POSIADANIA hamulców - kierowników GTków i WRXów z seryjnymi zaciskami to zjawisko nie dotyczy :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

To prawda, ale można się do tego przyzwyczaić. :wink:

 

No wiadomo.

 

Jeszcze dopiszę, że problem się pojawia pod warunkiem POSIADANIA hamulców - kierowników GTków i WRXów z seryjnymi zaciskami to zjawisko nie dotyczy :mrgreen: .

 

Ty mądrala, nie zostały Ci egzaminy jeszcze jakieś? :twisted::mrgreen:

 

Na szuterku ten GT-kowe 4 tłoki dają rade. Na asfalcie w normalnych warunkach też. Na słomce nie narzekałem na brak hebli :P

Link to comment
Share on other sites

A cóż to jest?

 

 

Subaru z 5x100 ma słabe łożyska. Przy dość agresywnej geometrii i jeździe po zakrętach zaczyna pracować piasta z tarczą hamulcową i rozpycha klocki, co powoduje wpadnięcie pedału hamulca przy pierwszym hamowaniu.

 

 

 

oooo to to mam u siebie. nie ma na to rady? (oczywiscie oporcz przejscia na 5x114).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...