MARKO RALLY Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 Może mi ktoś w skrócie napisać jakie są różnice (mechaniczne nie stylistyczne) pomiędzy STI 03,04,05,06 ? Oczywiście bez wersji hamerykańskich, które mnie nie interesują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOŁEK Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 MARKO RALLY, STi MY03/04: -brak DCCD(był w wersji Solberg Edition) -piasty 5x100 -silnik 2.0l 265KM STi MY05: -piasty 5x114,3 -większy rozstaw kół z tyłu -silnik 2.0l 265KM -na zamówieie był dostępny DCCD pierwszej generacji STI MY06: -seryjnie montowane DCCD drugiej generacji -piasty 5x114,3 -silnik 2.5l 280KM STI MY07: -silnik 2.5l 280KM -seryjnie montowane DCCD drugiej generacji -piasty 5x114,3 -z tyłu zastosowano dyfer typu Torsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 STi MY05:-piasty 5x114,3 -większy rozstaw kół z tyłu -silnik 2.0l 265KM -na zamówieie był dostępny DCCD pierwszej generacji Rozstaw kół jest też większy z przodu. Zwiększono również rozstaw osi o 15mm. Gdzieś też czytałem, że 05 jest lżejszy o 15 kg. Z przodu zmieniono dyfer na helikalny (wcześniej suretrack). Auto ma też dodany czujnik prędkości kątowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARKO RALLY Posted June 20, 2009 Author Share Posted June 20, 2009 Dzięki, mniej więcej o to mi chodziło. Skrzynia biegów ta sama ? Jaka jest różnica między DCCD pierwszej generacji a drugiej ? Co daje Torsen z tyłu w MY07 ? Jaki ma wpływ na prowadzenie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michal K Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 Jaka jest różnica między DCCD pierwszej generacji a drugiej ? :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=112272 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARKO RALLY Posted June 23, 2009 Author Share Posted June 23, 2009 -piasty 5x100 -piasty 5x114,3 co to daje?-brak DCCD czyli wiskoza tak jak w GT ?-z tyłu zastosowano dyfer typu Torsen co to daje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 czyli wiskoza tak jak w GT ? Nie - jak w STI . Tyle tylko, że nie ma możliwości ręcznego ustawienia wstępnego spięcia dyfrów. co to daje? Nic. co to daje ? Inna technologia. Realnie - raczej niewiele. Zwiększono również rozstaw osi o 15mm. Gdzieś też czytałem, że 05 jest lżejszy o 15 kg.Z przodu zmieniono dyfer na helikalny (wcześniej suretrack). Auto ma też dodany czujnik prędkości kątowej. A toś się wyedukował . Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Co daje Torsen z tyłu w MY07 ? Jaki ma wpływ na prowadzenie ? torsen mocniej spina jak mocniej dodasz gazu - mialem MX5tke z torsenem i duzo sie nim bawilem, głowna zaleta taka ze jak parkujesz z malym gazem to nie ma naprezen, poza tym jest niezniszczalny (chyba) Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Co daje Torsen z tyłu w MY07 ? Jaki ma wpływ na prowadzenie ? torsen mocniej spina jak mocniej dodasz gazu - mialem MX5tke z torsenem i duzo sie nim bawilem, głowna zaleta taka ze jak parkujesz z malym gazem to nie ma naprezen, poza tym jest niezniszczalny (chyba) chyba.....a audi S2 quattro mi się wychrupał, chyba od bezlitosnych cięć hydraulicznym ręcznym..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 -piasty 5x100 -piasty 5x114,3 co to daje? (...) mocniejsze lozyska (nie wystepuje zjawisko "knock back") + wiekszy wybor felg, wchodzacych na zaciski Brembo Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 -piasty 5x100 -piasty 5x114,3 co to daje? (...) mocniejsze lozyska (nie wystepuje zjawisko "knock back") + wiekszy wybor felg, wchodzacych na zaciski Brembo Eddie, z tym większym wyborem felg to chyba trochę podkoloryzowałeś.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 -piasty 5x100 -piasty 5x114,3 co to daje? (...) mocniejsze lozyska (nie wystepuje zjawisko "knock back") + wiekszy wybor felg, wchodzacych na zaciski Brembo Eddie, z tym większym wyborem felg to chyba trochę podkoloryzowałeś.... nie sledze zbyt dokladnie tematu, ale odnosze pobiezne wrazenie, ze wybor felg (szczegolnie uzywanych) do STi z 5x114.3 jest znacznie wiekszy niz do STi z 5x100 :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 nie wystepuje zjawisko "knock back" A cóż to jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 A cóż to jest? Przeciwieństwo knock-forward. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Może mi ktoś w skrócie napisać jakie są różnice (mechaniczne nie stylistyczne) pomiędzy STI 03,04,05,06 ? Oczywiście bez wersji hamerykańskich, które mnie nie interesują. Kup sobie wolnossaka, i tak wolno jeździsz :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 A cóż to jest? Subaru z 5x100 ma słabe łożyska. Przy dość agresywnej geometrii i jeździe po zakrętach zaczyna pracować piasta z tarczą hamulcową i rozpycha klocki, co powoduje wpadnięcie pedału hamulca przy pierwszym hamowaniu. MARKO RALLY --> PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Subaru z 5x100 ma słabe łożyska. Przy dość agresywnej geometrii i jeździe po zakrętach zaczyna pracować piasta z tarczą hamulcową i rozpycha klocki, co powoduje wpadnięcie pedału hamulca przy pierwszym hamowaniu. To prawda, ale można się do tego przyzwyczaić. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 To prawda, ale można się do tego przyzwyczaić. :wink: No wiadomo. Jeszcze dopiszę, że problem się pojawia pod warunkiem POSIADANIA hamulców - kierowników GTków i WRXów z seryjnymi zaciskami to zjawisko nie dotyczy . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 To prawda, ale można się do tego przyzwyczaić. :wink: No wiadomo. Jeszcze dopiszę, że problem się pojawia pod warunkiem POSIADANIA hamulców - kierowników GTków i WRXów z seryjnymi zaciskami to zjawisko nie dotyczy . Ty mądrala, nie zostały Ci egzaminy jeszcze jakieś? Na szuterku ten GT-kowe 4 tłoki dają rade. Na asfalcie w normalnych warunkach też. Na słomce nie narzekałem na brak hebli Link to comment Share on other sites More sharing options...
waszka Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Na słomce nie narzekałem na brak hebli Bo na słomce masz max 140km/h.Jedź na Poznań to zobaczysz Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 A cóż to jest? Subaru z 5x100 ma słabe łożyska. Przy dość agresywnej geometrii i jeździe po zakrętach zaczyna pracować piasta z tarczą hamulcową i rozpycha klocki, co powoduje wpadnięcie pedału hamulca przy pierwszym hamowaniu. oooo to to mam u siebie. nie ma na to rady? (oczywiscie oporcz przejscia na 5x114). Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Podobno pływające tarcze w jakiś sposób eliminują problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jabar Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Czyli co? TTTM czy zmieniac lozyska?chyba trzeba troche wiecej zmienic niz tylko lozyska Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 chyba trzeba troche wiecej zmienic niz tylko lozyska "Trochę" . Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Aha dzięki. Kojarzę ten problem, nie wiedziałem, że tak się zwie :wink: W pierwszej chwili myślałem, że chodzi o klikające półosie. Pozdrawiam, Karol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now