Jump to content

Wymiana Ksenonów


AdaSch
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

jutro będę wymieniał żarówki ksenonowe na nowe D2R philips 85126. Czy jest jakaś do tego procedura postępowania? Na próbę wyciągnąłem 1 żarówkę i problemu nie było żadnego, wręcz łatwo i przyjemne, beż używania siły. Czy po wymianie będę musiał jechać na jakieś ponowne ustawienie/kalibrację?

 

czy ktoś wie czy w fabrycznych forkach są 85126+ czy 85126 Różnią się ciepłotą światła. Pierwsze maja 5000k a drugie 4300k

 

Manual nic nie mówi o regulacjach ksenonów, a wiem, ze taka jest bo już miałem ustawiane

 

Ma ktoś jakieś doświadczenia?

 

P.S.

żarówka zechała ze światła białego/księżycowego na fioletowe dosłownie w kilka dni. Generalnie się zapala na księżycowo a po kilu minutach jest różowa.

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

jutro będę wymieniał żarówki ksenonowe na nowe D2R philips 85126. Czy jest jakaś do tego procedura postępowania? Na próbę wyciągnąłem 1 żarówkę i problemu nie było żadnego, wręcz łatwo i przyjemne, beż używania siły. Czy po wymianie będę musiał jechać na jakieś ponowne ustawienie/kalibrację?

 

czy ktoś wie czy w fabrycznych forkach są 85126+ czy 85126 Różnią się ciepłotą światła. Pierwsze maja 5000k a drugie 4300k

 

Manual nic nie mówi o regulacjach ksenonów, a wiem, ze taka jest bo już miałem ustawiane

 

Ma ktoś jakieś doświadczenia?

 

P.S.

żarówka zechała ze światła białego/księżycowego na fioletowe dosłownie w kilka dni. Generalnie się zapala na księżycowo a po kilu minutach jest różowa.

 

wymieniasz jak każdą żarówke , nie musisz nic regulować, kalibrowac (oczywiscie nie zaskodzi sprawdzić w stacji diagstocznej ), seryjnie jest 4300K

Oprócz automatycznej regulacji poziomu, masz również ręczną w reflektorze

Link to comment
Share on other sites

dzięki, o to mi chodziło

 

pozdro

 

[ Dodano: Nie Cze 21, 2009 1:44 am ]

OK wymieniłem bez problemów nie licząc akumulatora i pełnego resetu wszystkiego. Najłatwiejsza wymiana żarówek w karierze :D

 

Ale już wiem dlaczego moja żarówka zaczęła świecić na różowo :evil:

na zewnętrznej bańce jest pękniecie. Ciekawe dlaczego?

 

żarówki kupiłem takie jak były oryginale czyli philips 85126+ ciepłota 4300k. Pełne oznaczenie philips 85126C1

 

Po wymianie, jest zdecydowanie jaśniej, chociaż i tak zawsze ksenony nawet zużyte deklasowały halogeny.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Czy przy wymianie żarników trzeba mieć odłączony akumulator? Mam na myśli aspekt bezpiecznej wymiany przy założeniu, że jest dostęp bez konieczności demontażu aku.

Link to comment
Share on other sites

Pedros, jeżeli jest dostęp to nie musisz nic odłączać. To jest wymiana jak każdej innej żarówki. Nic wielkiego w tym nie ma.

U mnie trzeba było wyjąć aku ale tylko dlatego, że nie było dostępu.

Link to comment
Share on other sites

sebachon,

nie było jakieś tragedii, kupiłem philips na allegro za około 100 pln czy jakoś tak

Wymienia się parami bo przy wymianie jednej każda ma inny kolor

 

http://allegro.pl/listing.php/search?string=philips+d2r+85126&category=0&sg=0

 

Pozdrawiam

 

A no to rzeczywiście luz. Myślałem, że jeżeli cała lampa kosztuje około tysiąca, to i żarówka parę setek...

Link to comment
Share on other sites

Pedros,

Czyli soczewka :idea:

 

kiedyś to wklejałem wiec wkleje jeszcze raz

 

hid.png

 

Pozdrawiam

 

-- 29 sie 2012, 07:00 --

 

czyli d2s to 85122

 

z plusem się kupuję jako drugą bo świeci bardziej jak zużyta - tak gdzieś wyczytałem, kolor też jest bardziej "księżycowy"

żarówki jak się starzeją, emitują mniej świtała w wyższej "temperaturze"

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

/-/żarówka zechała ze światła białego/księżycowego na fioletowe dosłownie w kilka dni. Generalnie się zapala na księżycowo a po kilu minutach jest różowa.
Napisz proszę - jaki wiek żarówki/przebieg auta ?

Ja w forku 5-letnim nie widzę spadku jasności ...

Link to comment
Share on other sites

sebachon,

nie było jakieś tragedii, kupiłem philips na allegro za około 100 pln czy jakoś tak

Wymienia się parami bo przy wymianie jednej każda ma inny kolor

 

http://allegro.pl/listing.php/search?string=philips+d2r+85126&category=0&sg=0

 

Pozdrawiam

 

Z tymi tanimi trzeba uważać bo to mogą byc podróby. Podobno cena w hurcie u Philipsa to ok 160zl, jak robiłem rozeznanie to u autoryzowanych sprzedawców Philpsa ceny oscylują ok 200zl. Gdzieś czytałem ze warto kupić GE cena ok 100zl i ich nie poprabiają, świeca równie dobrze :wink:

Link to comment
Share on other sites

sherif, możliwe, ciekawe jest to, że chciałem sprawdzić dokładnie po nr serii i z philipsa się dowiedziałem, że te nr były z wyposażenia na pierwszy montaż chyba do fabryki opla lub fiata :shock:

 

OEM mają zupełnie inne ceny - akurat wiem coś o tym :mrgreen:

 

Ja w forku 5-letnim nie widzę spadku jasności ...

załóż nówkę to zobaczysz 8)

 

85122+ nie ma 5000K. Ona ma nie więcej niż 85122 (4300K).

Widzisz, to z philipsa wiem, że te z plusem są jako "serwisówki" gdy jedna padnie. Być może się coś zmieniło.

 

tak czy inaczej forex 2.5xt ma bardzo dobre światła, bo nie są te przeklęte soczewki czułe na zabrudzenia klosza a pełne trapezy.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jestem już po wymianie. Obyło się bez rozłącznia aku :) Operacja na 10 min.

Wygląda na to, że miałem jeszcze oryginalne Koito czy jakoś tak. Wytrzymały 176 000 km i 6 lat.

Jedna zaczęła mrygać i dawała mało światła, druga dawała lekko różową barwę.

Muszę potestować w nocy, ale już w dzień widać różnicę na plus (po wymianie).

Zamontowałem D2S Philipsa z alledrogo za 80 zł/szt - podobno oryginał :wink:

Link to comment
Share on other sites

Widzisz, to z philipsa wiem, że te z plusem są jako "serwisówki" gdy jedna padnie. Być może się coś zmieniło.

Chyba mylisz '+' z 'CM' - colour match http://www.philips.pl/c/car-lamps/d2s-85-v-35-w-85122cms1/prd/

'+' różnią się od zwykłych przede wszystkim tym, że nie zmieniają barwy z czasem.

Link to comment
Share on other sites

sherif, możliwe, ciekawe jest to, że chciałem sprawdzić dokładnie po nr serii i z philipsa się dowiedziałem, że te nr były z wyposażenia na pierwszy montaż chyba do fabryki opla lub fiata :shock:

 

OEM mają zupełnie inne ceny - akurat wiem coś o tym :mrgreen:

 

 

ale przynajamniej rozne te nr byly :mrgreen: ?

dobrze ze sprawdziles, jak czytalem opinie to niestety loteria i nie pisze tu o zarnikach po 15zeta, bo teraz juz pisza w opisie jako "zamiennik Philipsa :mrgreen: "

 

Co ciekawe spotkalem sie tez, ze sprzedaja zarowki w opakowaniach OEM, jak np tutaj:

http://www.xenon-serwis.pl/pl/sklep/kat ... 498,1.html

 

Niestety, mimo brzydszego pudelka cena ta sama. Na stronce za to sa dosc ciekawe filmiki nt xenonow.

 

BTW. Jak sprawdziles nr u Philipsa, po prostu zadzwoniles na jakas infolinie ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

tym razem wymiana żarówek w Imprezie MY09 i po raz kolejny ten sam problem czyli pęknięta bańka przy górnej elektrodzie w żarówkach philips. Zakupiłem  D2S OSRAM ORIGINAL XENARC 66240 XENON i kolejny raz jestem zadowolony. Osram ma trochę cieplejszą barwę od philipsa i wg mnie lepiej widać.


tutaj link na testy

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-12-lamp-ksenonowych-sprawdzamy-czy-drozsze-lampy-lepiej-swieca/7vks2k

Link to comment
Share on other sites

 

 

Philipsa 85122

fabrycznie były zamontowane 85122+  a ten plus podobno oznacza wyższą temp światła czyli bardziej białe ale dla kierowcy jednak gorzej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...