Jump to content

kilka dolegliwosci


padre218
 Share

Recommended Posts

witam, posiadam forka 2.0 turbo 1999r (mam go od 8 miesiecy) od niedawna zauwazylem kilka dolegliwosci.:

1. zapach spalonego oleju przy wlaczonym nawiewie na postoju, z tego co znalazlem to podobno cieknace plyny ustrojowe gdzies pod IC, kapiace na wydech, czy dobrze przypuszczam?

2. przy powolnym cofaniu czy to na luzie z gorki czy na biegu i przy skreconych dosc mocno kolach (do przodu nieczuc prawie wogole), co obrot kola czuc na budzie lekkie szarpniecie , co to moze byc bo nigdzie tego zachowania nieznalazlem

3. wydechy okopcil mi najblizsza czesc zderzaka ktora jest juz przez to czarna, a na koncu wydechu zbiera sie przepalony olej lub cos takiego, co jest przyczyna

prosze o pomoc , czego to sa przyczyny, co zrobic i jakie elementy powymieniac

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

1.Olej po prostu kapie na gorące części i nie koniecznie z miejsc o których piszesz . W czasie jazdy nie czujesz , bo smród zostaje za autem .

2. Szarpanie na wstecznym / tylko / może być spowodowane wyszczerbieniem w dyfrze . Czasami poszarpuje z innych przyczyn , ale to zależy czy manual czy automat .

3. Ile oleju Ci bierze ?

Link to comment
Share on other sites

skrzynia manual, co do tego szarpania to moze byc tak jak piszesz dyfer bo gdy robilem dluga trase ok. 3 tygodni temu (400km), to zapalila mi sie kontrolka od temperatury dyfra, pierwszy raz od kupna i parkujac(aby zbic temperature) na wstecznym to szarpniecie bylo owiele wieksze niz zawsze.

co do oleju niedolewalem nigdy ani kropelki zawsze byl prawidlowy stan, wiec co to moze byc?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Mnie w imprezie też czasami śmierdzi jak u ciebie , ale nie ubywa , więc nie są to ilości znaczące . Największa dolegliwość , to ten smród . Upewnij się gdzie puszcza olej .

 

[ Dodano: Wto Cze 16, 2009 11:34 pm ]

Co do szarpania , to jak miałem już wyrobione gumy w zawieszeniu , to trochę szarpało / może tylko bujało / na skręconych kołach . Po serwisie zawieszenia szarpanie przechodziło . Czy ty czasem nie masz LSD w tylnej ośce ?

Link to comment
Share on other sites

1. zapach spalonego oleju przy wlaczonym nawiewie na postoju, z tego co znalazlem to podobno cieknace plyny ustrojowe gdzies pod IC, kapiace na wydech, czy dobrze przypuszczam?

Poci się pewnie uszczelka pod deklem zaworów i kapie na wydech. Najczęściej prawa.

Link to comment
Share on other sites

olej wymienilem zaraz po zapaleniu sie kontrolki od temperatury dyfra na korku niebylo zadnych opilkow, a czemu mi wydech osmala mi zderzak, oleju nieubywa, wiec co to za przyczyna?

ktos jeszcze ma pomysly jaka jest przyczyna tego szarpania na wstecznym?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jesli opony na jednej osi sa bardziej zuzyte niz na drugiej to moze sie blokowac wiskoza w skrzyni i wtedy mamy szarpanie przy ostrym skrecie.

Jesli chodzi o okopcony wydech to S-turbo ma dosc bogata mieszanke w wyzszym zakresie obrotow (powyzej 3000). Zapewne filtr powietrza sprawdzales ? Moze byc tez brudny przeplywomierz, uszkodzony czujnik temperatury silnika lub jego okablowanie, wreszcie zuzyta sonda lambda.

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
olej wymienilem zaraz po zapaleniu sie kontrolki od temperatury dyfra na korku niebylo zadnych opilkow, a czemu mi wydech osmala mi zderzak, oleju nieubywa, wiec co to za przyczyna?

ktos jeszcze ma pomysly jaka jest przyczyna tego szarpania na wstecznym?

 

pozdrawiam

Czy na zimno tak samo szarpie jak po długiej trasie ?

Link to comment
Share on other sites

po zrobieniu kilkukilometrowej trasy czuć ale nietragicznie, natomiast jak robiłem trasę 350 km ,bez pitstopow i parkowałem do tylu to zdecydowanie bardzie było odczuwalne.

czyli przebieg ma wpływ. a podejrzewasz co możne być?

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Podejrzewam wiskozę . Może na początek wymienić żel ? Sprawdż stan opon i ciśnienia w oponach . Mogło tak być , że jechałeś mocno załadowanym i nie dopompowałeś . Przeanalizuj całą sytuację i spróbuj sam dojść do tego , a jeśli nie to szukaj raczej przyczyny w wiskozie . Myślałem w pierwszej chwili ,że może wyskubany jest ząb w tylnym dyfrze , ale wtedy byś słyszał pukanie na wstecznym .

Link to comment
Share on other sites

Przydażyły mi się dwie z trzech twoich dolegliwości:

1. zapach spalonego oleju: pierwszy raz pękła mi guma na wewnętrznym przegubie prawej półosi i podczas szybszej jazdy smar chlapał na wydech; w drugim przypadku olej wyciekał spod pokrywy zaworów z prawej strony (patrząc od strony kierowcy).

Wjedź na kanał i przyjżyj się z pomocą porządnego oświetlenia tym elementom.

 

2. szarpanie przy cofaniu po łuku: bardzo możliwe że masz spaloną wiskozę czyli centralny dyferencjał.

Aby zrobić pierwszą diagnozę wystarczy podnieść samochód na podnośniku aby wszystkie koła były w powietrzu i na luzie, przy zaciągniętym ręcznym próbować ręcznie zakręcić kołami przedniej osi. Jeśli przednia oś jest zblokowana, znaczy że centralny dyfer jest spięty na stałe czyli wiskoza jest spalona. Może też być że ów smród oleju nie jest smrodem oleju a właśnie specyficznym smrodem z wiskozy.

 

W pierwszym przypadku naprawa jest stosunkowo tania i bezbolesna.

Wiskoza zaś to już niestety wydatek znacznie solidniejszy i trzeba się za to zabrać w miarę szybko bo inaczej dostanie się tylnemu dyferencjałowi (to jest jedynie moje przypuszczenie :roll:).

 

Jest jednak jeden plus upalonej wiskozy... zimą na śniegu auto chodzi bokami jak rasowe rajdówki :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...