Jump to content
Siela

Dziadki i Turbodziadki łączcie się

Recommended Posts

w tym stanie jak nie ma rudej 8-9 realne pow.10 idiotyzm - plus tam jest automat

ale moze znajdzie się głupi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, gumas_72 napisał:

w tym stanie jak nie ma rudej 8-9 realne

Powiedzmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 pytania-

1. ma ktoś klaksony  hella tudzież repliki- czy pasuje to w ogóle do dziada?

2. jaki jest numer OEM przewodów zapłonowych do 2.2? A może ktoś ma jakieś sprawne do odsprzedania- bo chciałbym się upewnić czy wszystko jest OK (szukam dziury w całym:) )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Dymian napisał:

2. jaki jest numer OEM przewodów zapłonowych do 2.2?

22451AA240

22451AA241

22451AA250

22451AA251

22451AA260

22451AA261

22451AA270

22451AA410 (chyba komplet)

22451AA420 (też komplet)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat ubezpieczenia - kończy mi się pod koniec maja - z kim gadać i jak gadać? Widziałem ze mieliście tu całkiem fajne składki też chce :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spóźniłeś się małolat ;)

Tylko PZU miało sens na zniżkę PZM

Teraz pytaj wszędzie i wybieraj najtaniej, sądzę że Axa wygra w tej chwili

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i compensę sobie dla żartu wylicz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z PZU faktycznie już nie da rady jak pani mi zaczęła przez telefon wyliczać to powiedziała ze 364zl potem jednak jak się zapytała czy samochód jest na żółtych tablicach a nie jest to powiedziała 1147zl. Axa wygrała potwierdzam. Radzę wyliczać dwa tygodnie przed końcem ubezpieczenia, sprawdzone wielokrotnie jak wyliczasz dzień albo dwa przed to oni chyba wychodzą z założenia ze masz nóż na gardle i zapłacisz:biglol:

Swoją droga to czy ktoś ma dwie spinki do listwy tej idącej przy szybie czołowej numer oem 91084AA000 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doświadczenie z dziś. Wycena za BMW E36 kompakta. Link4 -469pln

mBank/Axa -884pln w mbanku mam3 inne jeszcze auta,ale pozmieniam na linka na to wychodzi:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.04.2019 o 23:15, Adi660r napisał:

Doświadczenie z dziś. Wycena za BMW E36 kompakta. Link4 -469pln

mBank/Axa -884pln w mbanku mam3 inne jeszcze auta,ale pozmieniam na linka na to wychodzi:)

 

każdy wóz jest liczony indywidualnie- przy następnych zamiast link czy axa może wypaść co innego. Tylko w AC jest sens unikania niektórych ubezpieczalni, bo potrafią robić problemy- przy OC pełna cebula- gdzie tanio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dwa pytanka do Was w sprawie mojego turbodziadka, a wiem, że wspomożecie mnie wiedzą!:hi:

1. Jakie macie ładowanie akumulatora podczas jazdy? Wiem, że prawidłowe to pomiędzy 13.8-14.4, ale u mnie wygląda trochę inaczej. Po odpaleniu jest jakieś 14-14.1 i z przejechanymi kilometrami spada, włączone tylko światła i radio, by po ok. pół godziny osiągnąć 13.4-13.5! A jak włączę klimę to nawet poniżej 13 (12.8-13)! Podmieniłem alternator i jest tak samo! Gdzie szukać usterki, czy TTTM?

2. Następne pytanie odnośnie obrotów przez pierwsze minuty jazdy. Po odpaleniu ma podniesione, ale to akurat całkiem normalne, do ok. 1.7k i jak jest dość ciepło powoli opadają. Najgorzej jest podczas jazdy, bo gdy zmieniam bieg przy ok. 2.5k to obroty nie spadają, i tak przy każdej zmianie biegów. Jak wrzucę luz to spadają powoli, by znowu przy zmianie biegu trzymać podniesione powyżej 2k! Po ok. 5 minutach się normuje, ale po postoju (po wyłączonym silniku) po godzinie lub dłużej, gdy odpalam obroty rosną do 2k i spadają i jest w miarę dobrze. Podczas jazdy nie zauważyłem nic niepojącego. Źle się tak jeździ, bo jakbym zmieniał biegi na wciśniętym gazie.

Może ktoś coś podpowie z waszych doświadczeń, będę wdzięczny!

 

Ale się rozpisałem, ale rzadko piszę (raczej czytam), więc mam na miesiąc głowy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,7k? Dużo, coś jest nie tak. Subaraki nawet na zimno mają coś koło 1-1,1k, na ciepło 900. 

 

Może przepływka albo przepustnica do przeczyszczenia. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, chojny napisał:

1,7k? Dużo, coś jest nie tak. Subaraki nawet na zimno mają coś koło 1-1,1k, na ciepło 900. 

 

Może przepływka albo przepustnica do przeczyszczenia. 

 

 

 

Też mi się tak wydaje, że dużo. Silnik był składany pół roku temu i przepustnicę sam czysciłem. Silnik po złożeniu ma przejechane zaledwie 700km!

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, adamski napisał:

gdy zmieniam bieg przy ok. 2.5k to obroty nie spadają,

taki trochę anty lag system haha

 

A na poważnie - w moim dziadku tak jest, ale tylko przez chwilę. Odczuwalne szczególnie między 1 a 2 biegiem. Jest swego rodzaju zwiecha (w sumie podobna do tego co w wielu nowych autach z elektroniczna sterowaną przepustnicą), ale jak tylko auto sie ciut rozgrzeje to wszystko wraca do normy. Przed remontem i po remoncie to samo. W poprzednim dziadku tego "funkcji" nie miałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, frisco napisał:

taki trochę anty lag system haha

 

A na poważnie - w moim dziadku tak jest, ale tylko przez chwilę. Odczuwalne szczególnie między 1 a 2 biegiem. Jest swego rodzaju zwiecha (w sumie podobna do tego co w wielu nowych autach z elektroniczna sterowaną przepustnicą), ale jak tylko auto sie ciut rozgrzeje to wszystko wraca do normy. Przed remontem i po remoncie to samo. W poprzednim dziadku tego "funkcji" nie miałem.

 

Też mam wrażenie, że jak już się deczko rozgrzeje to powoli ustępuje! Czas zależny od temperatury na zewnątrz- takie mam wrażenie! Ludzie patrzą jakbym pierwszy raz jechał samochodem i nie umiał zmieniać biegów, a że wydech nie cichy to słychać! :D

 

A z innej beczki! Padło mi podświetlenie zegarów i panelu klimatyzacji. Kontrolki świecą, przyciski od nawiewów też a oświetlenia nie ma. Bezpieczniki bipkiem od multimetra sprawdziłem pod kierą (wszystkie, bo nie mam schematu, który od czego) i wszystkie pikały. Gdzie jeszcze mogę szukać usterki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, adamski napisał:

A z innej beczki! Padło mi podświetlenie zegarów i panelu klimatyzacji. Kontrolki świecą, przyciski od nawiewów też a oświetlenia nie ma. Bezpieczniki bipkiem od multimetra sprawdziłem pod kierą (wszystkie, bo nie mam schematu, który od czego) i wszystkie pikały. Gdzie jeszcze mogę szukać usterki?

To plus efekty opisane wyżej - miałem podobnie, alternator powoli zaliczał zgon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 18.04.2019 o 11:26, adamski napisał:

1. Jakie macie ładowanie akumulatora podczas jazdy? Wiem, że prawidłowe to pomiędzy 13.8-14.4, ale u mnie wygląda trochę inaczej. Po odpaleniu jest jakieś 14-14.1 i z przejechanymi kilometrami spada, włączone tylko światła i radio, by po ok. pół godziny osiągnąć 13.4-13.5! A jak włączę klimę to nawet poniżej 13 (12.8-13)! Podmieniłem alternator i jest tak samo! Gdzie szukać usterki, czy TTTM?

Sprawdź masę, ja w dziadku miałem spadek 1V od alternatora do aku, któregoś dnia jak grzebałem przy aucie to dotknąłem śruby od masy nad lampą i się poparzyłem. Wystarczyło odkręcić przeczyścić i przykręcić znów żeby napięcie było wyższe o 0,4V. Potem kupiłem przewód 25^2 i zmasowałem porządnie. Możesz poprowadzić przewód bezpośrednio z plusa akumulatora do plusa alternatora i tak samo minus - od akumulatora do silnika i karoserii, będą Ci lepiej lampy świecić :D

 

W dniu 18.04.2019 o 11:26, adamski napisał:

2. Następne pytanie odnośnie obrotów przez pierwsze minuty jazdy. Po odpaleniu ma podniesione, ale to akurat całkiem normalne, do ok. 1.7k i jak jest dość ciepło powoli opadają. Najgorzej jest podczas jazdy, bo gdy zmieniam bieg przy ok. 2.5k to obroty nie spadają, i tak przy każdej zmianie biegów. Jak wrzucę luz to spadają powoli, by znowu przy zmianie biegu trzymać podniesione powyżej 2k! Po ok. 5 minutach się normuje, ale po postoju (po wyłączonym silniku) po godzinie lub dłużej, gdy odpalam obroty rosną do 2k i spadają i jest w miarę dobrze. Podczas jazdy nie zauważyłem nic niepojącego. Źle się tak jeździ, bo jakbym zmieniał biegi na wciśniętym gazie.

Może ktoś coś podpowie z waszych doświadczeń, będę wdzięczny! 

Silnik krokowy. Wyjmij przeczyść porządnie, przeczyść styki, a potem zamontuj znów i wyreguluj. Odkręcasz dwie śrubki od góry i kręcisz silniczkiem. Popróbuj i ustaw tak jak Ci pasuje. Im mocniej go "otworzysz" tym będziesz miał wyższe obroty jałowe i wyższe obroty przy starcie silnika i odpuszczeniu gazu. Jak dasz za mało to będzie mulić przy ruszaniu.

 

17 godzin temu, adamski napisał:

A z innej beczki! Padło mi podświetlenie zegarów i panelu klimatyzacji. Kontrolki świecą, przyciski od nawiewów też a oświetlenia nie ma. Bezpieczniki bipkiem od multimetra sprawdziłem pod kierą (wszystkie, bo nie mam schematu, który od czego) i wszystkie pikały. Gdzie jeszcze mogę szukać usterki? 

Witaj w klubie. TTTM. Do wyjęcia cały panel, przeczyszczenia styki i do poprawy luty.

Edited by Michał Guz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, BartZ napisał:

To plus efekty opisane wyżej - miałem podobnie, alternator powoli zaliczał zgon.

Alternator podmieniłem na inny i to samo!

58 minut temu, Michał Guz napisał:

Sprawdź masę, ja w dziadku miałem spadek 1V od alternatora do aku, któregoś dnia jak grzebałem przy aucie to dotknąłem śruby od masy nad lampą i się poparzyłem. Wystarczyło odkręcić przeczyścić i przykręcić znów żeby napięcie było wyższe o 0,4V. Potem kupiłem przewód 25^2 i zmasowałem porządnie. Możesz poprowadzić przewód bezpośrednio z plusa akumulatora do plusa alternatora i tak samo minus - od akumulatora do silnika i karoserii, będą Ci lepiej lampy świecić :D

 

Silnik krokowy. Wyjmij przeczyść porządnie, przeczyść styki, a potem zamontuj znów i wyreguluj. Odkręcasz dwie śrubki od góry i kręcisz silniczkiem. Popróbuj i ustaw tak jak Ci pasuje. Im mocniej go "otworzysz" tym będziesz miał wyższe obroty jałowe i wyższe obroty przy starcie silnika i odpuszczeniu gazu. Jak dasz za mało to będzie mulić przy ruszaniu.

 

Witaj w klubie. TTTM. Do wyjęcia cały panel, przeczyszczenia styki i do poprawy luty.

Dzięki, będę sprawdzał. 

Ma ktoś może opis bezpieczników?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Axa Direct wylicza mi składkę na 605zł - Mam dopiero 26 latek szukać lepszej oferty czy brać to? W rozmowie telefonicznej bądź w placówce można ugrać coś więcej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wysłali ci propozycje ubezpieczenia na maila to zobacz co obejmuje może dorzucili Ci coś co stwierdzisz ze jest Ci nie potrzebne i będzie trochę taniej 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.04.2019 o 19:15, Michał Guz napisał:

Axa Direct wylicza mi składkę na 605zł - Mam dopiero 26 latek szukać lepszej oferty czy brać to? W rozmowie telefonicznej bądź w placówce można ugrać coś więcej?

 

chciałbym mieć 26lat;) a tak serio przelicz w innych miejscach- zakosztuje Cię to 30min, a może oszczędzisz ~200zł- na randkę z dziewczyną będzie w sam raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zmiana kół i nieco w dół, teraz jest o niebo lepiej :DIMG_20190429_125201.thumb.jpg.ebb024ca8e57a35324ad6ea2be90a394.jpg

Edited by Oktan
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

wygląda jak milion dolarów - zazdro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, gumas_72 napisał:

wygląda jak milion dolarów - zazdro

taaa tylko na zdjęciu, pamietajmy że to stare Subaru i daleko mu to miliona ;) ale ze dwadzieścia kawałków to może i wart teraz :P a będzie drożał, bo mody jeszcze będą :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Oktan napisał:

a będzie drożał

One chyba w ogóle powoli drożeją ostatnimi czasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...