Skocz do zawartości

Dziadki i Turbodziadki łączcie się


Siela

Rekomendowane odpowiedzi

2 pytania-

1. ma ktoś klaksony  hella tudzież repliki- czy pasuje to w ogóle do dziada?

2. jaki jest numer OEM przewodów zapłonowych do 2.2? A może ktoś ma jakieś sprawne do odsprzedania- bo chciałbym się upewnić czy wszystko jest OK (szukam dziury w całym:) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spóźniłeś się małolat ;)

Tylko PZU miało sens na zniżkę PZM

Teraz pytaj wszędzie i wybieraj najtaniej, sądzę że Axa wygra w tej chwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z PZU faktycznie już nie da rady jak pani mi zaczęła przez telefon wyliczać to powiedziała ze 364zl potem jednak jak się zapytała czy samochód jest na żółtych tablicach a nie jest to powiedziała 1147zl. Axa wygrała potwierdzam. Radzę wyliczać dwa tygodnie przed końcem ubezpieczenia, sprawdzone wielokrotnie jak wyliczasz dzień albo dwa przed to oni chyba wychodzą z założenia ze masz nóż na gardle i zapłacisz:biglol:

Swoją droga to czy ktoś ma dwie spinki do listwy tej idącej przy szybie czołowej numer oem 91084AA000 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2019 o 23:15, Adi660r napisał:

Doświadczenie z dziś. Wycena za BMW E36 kompakta. Link4 -469pln

mBank/Axa -884pln w mbanku mam3 inne jeszcze auta,ale pozmieniam na linka na to wychodzi:)

 

każdy wóz jest liczony indywidualnie- przy następnych zamiast link czy axa może wypaść co innego. Tylko w AC jest sens unikania niektórych ubezpieczalni, bo potrafią robić problemy- przy OC pełna cebula- gdzie tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytanka do Was w sprawie mojego turbodziadka, a wiem, że wspomożecie mnie wiedzą!:hi:

1. Jakie macie ładowanie akumulatora podczas jazdy? Wiem, że prawidłowe to pomiędzy 13.8-14.4, ale u mnie wygląda trochę inaczej. Po odpaleniu jest jakieś 14-14.1 i z przejechanymi kilometrami spada, włączone tylko światła i radio, by po ok. pół godziny osiągnąć 13.4-13.5! A jak włączę klimę to nawet poniżej 13 (12.8-13)! Podmieniłem alternator i jest tak samo! Gdzie szukać usterki, czy TTTM?

2. Następne pytanie odnośnie obrotów przez pierwsze minuty jazdy. Po odpaleniu ma podniesione, ale to akurat całkiem normalne, do ok. 1.7k i jak jest dość ciepło powoli opadają. Najgorzej jest podczas jazdy, bo gdy zmieniam bieg przy ok. 2.5k to obroty nie spadają, i tak przy każdej zmianie biegów. Jak wrzucę luz to spadają powoli, by znowu przy zmianie biegu trzymać podniesione powyżej 2k! Po ok. 5 minutach się normuje, ale po postoju (po wyłączonym silniku) po godzinie lub dłużej, gdy odpalam obroty rosną do 2k i spadają i jest w miarę dobrze. Podczas jazdy nie zauważyłem nic niepojącego. Źle się tak jeździ, bo jakbym zmieniał biegi na wciśniętym gazie.

Może ktoś coś podpowie z waszych doświadczeń, będę wdzięczny!

 

Ale się rozpisałem, ale rzadko piszę (raczej czytam), więc mam na miesiąc głowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:

1,7k? Dużo, coś jest nie tak. Subaraki nawet na zimno mają coś koło 1-1,1k, na ciepło 900. 

 

Może przepływka albo przepustnica do przeczyszczenia. 

 

 

 

Też mi się tak wydaje, że dużo. Silnik był składany pół roku temu i przepustnicę sam czysciłem. Silnik po złożeniu ma przejechane zaledwie 700km!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, adamski napisał:

gdy zmieniam bieg przy ok. 2.5k to obroty nie spadają,

taki trochę anty lag system haha

 

A na poważnie - w moim dziadku tak jest, ale tylko przez chwilę. Odczuwalne szczególnie między 1 a 2 biegiem. Jest swego rodzaju zwiecha (w sumie podobna do tego co w wielu nowych autach z elektroniczna sterowaną przepustnicą), ale jak tylko auto sie ciut rozgrzeje to wszystko wraca do normy. Przed remontem i po remoncie to samo. W poprzednim dziadku tego "funkcji" nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, frisco napisał:

taki trochę anty lag system haha

 

A na poważnie - w moim dziadku tak jest, ale tylko przez chwilę. Odczuwalne szczególnie między 1 a 2 biegiem. Jest swego rodzaju zwiecha (w sumie podobna do tego co w wielu nowych autach z elektroniczna sterowaną przepustnicą), ale jak tylko auto sie ciut rozgrzeje to wszystko wraca do normy. Przed remontem i po remoncie to samo. W poprzednim dziadku tego "funkcji" nie miałem.

 

Też mam wrażenie, że jak już się deczko rozgrzeje to powoli ustępuje! Czas zależny od temperatury na zewnątrz- takie mam wrażenie! Ludzie patrzą jakbym pierwszy raz jechał samochodem i nie umiał zmieniać biegów, a że wydech nie cichy to słychać! :D

 

A z innej beczki! Padło mi podświetlenie zegarów i panelu klimatyzacji. Kontrolki świecą, przyciski od nawiewów też a oświetlenia nie ma. Bezpieczniki bipkiem od multimetra sprawdziłem pod kierą (wszystkie, bo nie mam schematu, który od czego) i wszystkie pikały. Gdzie jeszcze mogę szukać usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, adamski napisał:

A z innej beczki! Padło mi podświetlenie zegarów i panelu klimatyzacji. Kontrolki świecą, przyciski od nawiewów też a oświetlenia nie ma. Bezpieczniki bipkiem od multimetra sprawdziłem pod kierą (wszystkie, bo nie mam schematu, który od czego) i wszystkie pikały. Gdzie jeszcze mogę szukać usterki?

To plus efekty opisane wyżej - miałem podobnie, alternator powoli zaliczał zgon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2019 o 11:26, adamski napisał:

1. Jakie macie ładowanie akumulatora podczas jazdy? Wiem, że prawidłowe to pomiędzy 13.8-14.4, ale u mnie wygląda trochę inaczej. Po odpaleniu jest jakieś 14-14.1 i z przejechanymi kilometrami spada, włączone tylko światła i radio, by po ok. pół godziny osiągnąć 13.4-13.5! A jak włączę klimę to nawet poniżej 13 (12.8-13)! Podmieniłem alternator i jest tak samo! Gdzie szukać usterki, czy TTTM?

Sprawdź masę, ja w dziadku miałem spadek 1V od alternatora do aku, któregoś dnia jak grzebałem przy aucie to dotknąłem śruby od masy nad lampą i się poparzyłem. Wystarczyło odkręcić przeczyścić i przykręcić znów żeby napięcie było wyższe o 0,4V. Potem kupiłem przewód 25^2 i zmasowałem porządnie. Możesz poprowadzić przewód bezpośrednio z plusa akumulatora do plusa alternatora i tak samo minus - od akumulatora do silnika i karoserii, będą Ci lepiej lampy świecić :D

 

W dniu 18.04.2019 o 11:26, adamski napisał:

2. Następne pytanie odnośnie obrotów przez pierwsze minuty jazdy. Po odpaleniu ma podniesione, ale to akurat całkiem normalne, do ok. 1.7k i jak jest dość ciepło powoli opadają. Najgorzej jest podczas jazdy, bo gdy zmieniam bieg przy ok. 2.5k to obroty nie spadają, i tak przy każdej zmianie biegów. Jak wrzucę luz to spadają powoli, by znowu przy zmianie biegu trzymać podniesione powyżej 2k! Po ok. 5 minutach się normuje, ale po postoju (po wyłączonym silniku) po godzinie lub dłużej, gdy odpalam obroty rosną do 2k i spadają i jest w miarę dobrze. Podczas jazdy nie zauważyłem nic niepojącego. Źle się tak jeździ, bo jakbym zmieniał biegi na wciśniętym gazie.

Może ktoś coś podpowie z waszych doświadczeń, będę wdzięczny! 

Silnik krokowy. Wyjmij przeczyść porządnie, przeczyść styki, a potem zamontuj znów i wyreguluj. Odkręcasz dwie śrubki od góry i kręcisz silniczkiem. Popróbuj i ustaw tak jak Ci pasuje. Im mocniej go "otworzysz" tym będziesz miał wyższe obroty jałowe i wyższe obroty przy starcie silnika i odpuszczeniu gazu. Jak dasz za mało to będzie mulić przy ruszaniu.

 

17 godzin temu, adamski napisał:

A z innej beczki! Padło mi podświetlenie zegarów i panelu klimatyzacji. Kontrolki świecą, przyciski od nawiewów też a oświetlenia nie ma. Bezpieczniki bipkiem od multimetra sprawdziłem pod kierą (wszystkie, bo nie mam schematu, który od czego) i wszystkie pikały. Gdzie jeszcze mogę szukać usterki? 

Witaj w klubie. TTTM. Do wyjęcia cały panel, przeczyszczenia styki i do poprawy luty.

Edytowane przez Michał Guz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BartZ napisał:

To plus efekty opisane wyżej - miałem podobnie, alternator powoli zaliczał zgon.

Alternator podmieniłem na inny i to samo!

58 minut temu, Michał Guz napisał:

Sprawdź masę, ja w dziadku miałem spadek 1V od alternatora do aku, któregoś dnia jak grzebałem przy aucie to dotknąłem śruby od masy nad lampą i się poparzyłem. Wystarczyło odkręcić przeczyścić i przykręcić znów żeby napięcie było wyższe o 0,4V. Potem kupiłem przewód 25^2 i zmasowałem porządnie. Możesz poprowadzić przewód bezpośrednio z plusa akumulatora do plusa alternatora i tak samo minus - od akumulatora do silnika i karoserii, będą Ci lepiej lampy świecić :D

 

Silnik krokowy. Wyjmij przeczyść porządnie, przeczyść styki, a potem zamontuj znów i wyreguluj. Odkręcasz dwie śrubki od góry i kręcisz silniczkiem. Popróbuj i ustaw tak jak Ci pasuje. Im mocniej go "otworzysz" tym będziesz miał wyższe obroty jałowe i wyższe obroty przy starcie silnika i odpuszczeniu gazu. Jak dasz za mało to będzie mulić przy ruszaniu.

 

Witaj w klubie. TTTM. Do wyjęcia cały panel, przeczyszczenia styki i do poprawy luty.

Dzięki, będę sprawdzał. 

Ma ktoś może opis bezpieczników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2019 o 19:15, Michał Guz napisał:

Axa Direct wylicza mi składkę na 605zł - Mam dopiero 26 latek szukać lepszej oferty czy brać to? W rozmowie telefonicznej bądź w placówce można ugrać coś więcej?

 

chciałbym mieć 26lat;) a tak serio przelicz w innych miejscach- zakosztuje Cię to 30min, a może oszczędzisz ~200zł- na randkę z dziewczyną będzie w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana kół i nieco w dół, teraz jest o niebo lepiej :DIMG_20190429_125201.thumb.jpg.ebb024ca8e57a35324ad6ea2be90a394.jpg

Edytowane przez Oktan
  • Super! 2
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, gumas_72 napisał:

wygląda jak milion dolarów - zazdro

taaa tylko na zdjęciu, pamietajmy że to stare Subaru i daleko mu to miliona ;) ale ze dwadzieścia kawałków to może i wart teraz :P a będzie drożał, bo mody jeszcze będą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...