szuster Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Dzis postanowilem blizej przyjrzec sie (przysluchac) odglosom podczas puszczania sprzegla przy ruszaniu. Jako ze niebardzo mi sie podobaja chcialem zapytac o porade. Na zalaczonym filmiku slychac wyraznie dosc brzydkie dzwieki podczas puszczania sprzegla (puszczanie jest szybsze niz przy zwyklym ruszaniu ale dla mnie niepokojace). Czy ktos moglby na podstawie tego jakze profesjonalnego dokumentu wystawic diagnoze, lub ewentualnie nakierowac na dobre droge? Bede dzwieczny za wszelki uwagi. under-board (285 K) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Nie odsłucham na moim laptoku, ale sprzęgło ,,stuka" na ogół rzadko samo w sobie (chyba że zdeptanymi sprężynami w docisku) , raczej stuka przy puszczaniu sprzęgła układ przniesienia napędu czyli gumowo-metalowe poduszki; zawieszenia silnika, skrzyni biegów, tylnego mostu i tuleje gumowe w wahaczach. Czasami wał napędowy lub któryś z przegubów w półośkach. Niestety najlepszą metodą sprawdzenia będzie podniesienie auta na podnośniku i gwałtowne puszczenie sprzęgła, powinno być widać i słychać co się najbardziej przemieszcza i stuka. Oczywiście może stukać też coś w skrzyni, ale radziłbym zacząć od sprawdzenia wszystkich gum. Pozdrawiam, E :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 takie jakieś tykanie może tez wydawać łożysko oporowe. u mnie zostało wymienione i przestało tykać/pstrykać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Czyli zostaje metoda organoleptyczna. Trza kombinowac podnosnik Odlgosy pochodza z przodu auta a dyfer wali swoja droga. Dzwiek jest raczej metalowo-..metalowy, ale i tak trzeba bedzie przejrzec co sie rusza albo poluzowalo. Nie wiem w jakim stanie jest sprzeglo, ale dosc czesto auto wpada w 'drgawki' przy ruszaniu, ale z tego co wyczytalem to raczej nie wina sprzegla tylko ukladu zaplonowego/silnika (zdarza sie wypadanie zaplonu i check engine). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 szuster, nie wiem czy to będzie to ale jak miałem wymieniane synchronizatory w skrzyni to po zamontowaniu skrzynki panowie zapomnieli dobrze dokręcić śruby od jej mocowania i przy ruszaniu jak sprzęgło łapało to waliło strasznie - może na wszelki wypadek sprawdź czy nic się nie poluzowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Kruk, u mnie jeszcze ani przy skrzyni ani przy sprzegle nikt nie grzebal wiec sruby powinny byc ok. Same raczej sie nie ruszyly. Ale tak czy siak, bede musial sprawdzic na podnosniku lub bez niego co tak napieprza. Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Jak sie dowiem co jest przyczyna i sie z tym uporam, nie omieszkam sie podzielic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się