Norbi GT Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Witam! Dzisiaj po odpaleniu GT MY98 miałem bardzo dziwny objaw: silnik działał tak jak by wypalało się właśnie paliwo... po czym zgasł... Doszedłem do wniosku że to musi być NIE DZIAŁAJĄCA POMPA PALIWA, diagnoza potwierdzona w 3 minuty (wężyk z ręczną pompką - silnik działał) Pytanie: 1. jak sprawdzić działanie pompy paliwa nie wyciągając jej z samochodu (ew. jakiś schemat elektryczny) 2.Gdzie znajduje się bezpiecznik / przekaźnik od pompy paliwa Bardzo proszę o pomoc, bo niestety dzisiaj właśnie zaczął się długi weekend, a ja mam autko unieruchomione... Pozdrawiam! [ Dodano: Sro Cze 10, 2009 7:38 pm ] Dodam coś do tematu: teraz jest 3/4 baku paliwa (i przy takim stanie pompa odmówiła posłuszeństwa), nigdy nie jeżdżone na rezerwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 pompa tez ma jakas swoja zywotnosc najprosciej - zdejmij tylna kanape i nasluchuj. kluczyk przekrec na "zaplon" (bez odpalania) i powinienes uslyszec zalaczajaca sie pompe paliwa - jak jest sprawna powinna na jakas sekunde/dwie sie zalaczyc jak sie nie zalaczy - wymien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi GT Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 zanim wyjmę pompę (dzisiaj i tak nigdzie nie kupie, a operacja wydaje się dość prosta) chciałbym sprawdzić przekaźnik, może ktoś wie gdzie się takowy znajduje? bo po przekręceniu kluczyka nic nie słychać (powinienem słyszeć przekaźnik?) adamusmax dzięki za radę, już nasłuchiwałem i niestety lipa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 sprobuj podac chwilowe napiecie na pompe na krotko, wtedy bedizesz wiedzial czy to pompa czy przekaznik nie wyjmujac jej ze zbiornika podaj 12v na sekunde i juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi GT Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Właśnie wróciłem z garażu. Wyjąłem pompę ze zbiornika, podłączyłem i cisza... delikatnie obstukałem + - i OŻYŁA Niestety czas jej się skończył. Poskładałem wszystko i autko działa. Oczywiście jutro zakup nowej pompy i wymiana. Temat byłby skończony ALE dalej nie wiem gzie jest przekaźnik i bezpiecznik od pompy paliwa w GT MY98 (teraz mi to nie potrzebne, ale warto by takie rzeczy zlokalizować... dzisiaj rozebrałem nawet plastik pod kierownicą i szukałem, poza poukładaniem kabli nic nie znalazłem ) Pozdrawiam Serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Opisane objawy wskazują na zacieranie się pompy, teraz na chwilę odpusciła, ale zatrze się raczej na ,,dębowo", także wymiana jest nieunikniona, kup sobie od razu jakieś Walbro czy Boscha, i nie kupuj używki, bo zaraz będziesz zmuszony znowu do grzebaniny...pompa zaciera się ze względu na brud w paliwie, który niestety zawsze jest w paliwie plus resztki korozji wywołanej skroploną wodą w zbiorniku i gotowe. Słyszałem teorię o dodawaniu dodatków smarujących i czyszczących do paliwa, uważam, że na pewno nie zaszkodzą, wyciagną wodę z paliwa (starym sposobem kierowców było dodawanie denaturatu który łącząc się z wodą oczyszczał paliwo) odrobina oleju do dwusuwów dodana do benzyny też dobrze działa na pompę i wtryski, ale z kolei niespecjalnie na katalizator. Marzeniem by było kryształowo czyste paliwo....tylko skąd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Miałem kiedyś AUDI 100 w latach 80 . Jak w zbiorniku było około 10 litrów , to przy hamowaniu paliwo przelewało się do przodu i pompa pracowała "na sucho" . Po wymianie kilku pomp , powiedzieli mi , że taka jest wada zbiornika . ZABÓJSTWEM JEST JAZDA NA OPARACH PALIWA . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi GT Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 nigdy nie jeżdżone na rezerwie Właśnie wróciłem z garażu. Wyjąłem pompę ze zbiornika, podłączyłem i cisza... delikatnie obstukałem + - i OŻYŁA Niestety czas jej się skończył Oczywiście jutro zakup nowej pompy i wymiana Pytanie brzmi: gdzie znajduje się przekaźnik oraz bezpiecznik w Imprezie GT MY98 Pozdro! i dzięki wszystkim za pomoc oraz swoje zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Bezpiecznik numer 16 w skrzynce bezpiecznikow, przekaznik jest pod deska rozdzielcza, od strony drzwi kierowcy blisko podszybia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Słyszałem teorię o dodawaniu dodatków smarujących i czyszczących do paliwa, uważam, że na pewno nie zaszkodzą, wyciagną wodę z paliwa Ktoś coś może polecić z takich dodatków? Czy taki dodatek smarująco-czyszczący do paliwa nie obniży jego liczby oktanowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi GT Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Bezpiecznik numer 16 w skrzynce bezpiecznikow, przekaznik jest pod deska rozdzielcza, od strony drzwi kierowcy blisko podszybia. myślę że nie tylko mi przydadzą się te informacje! (mam nadzieje że nigdy nie będę musiał ich wykorzystywać ) Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Tak, normalnie nikt nie musi tego wiedziec. A na przyszlosc tu jest kompletna serwisowka do MY98: http://www.extreme-machines.nl/manual98.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 troche OT ale dotyczy pompy paliwa. duzo roboty jest z obnizeniem pompy paliwa? Jak wiadomo ponizej polowy wahy w baku nie mozna upalac bo przerywa. pompa walbro oczywiscie siedzi w baku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi GT Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 tu jest kompletna serwisowka do MY98: szukałem czegoś podobnego od pół roku ... :razz: BARDZO DZIĘKUJĘ !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 troche OT ale dotyczy pompy paliwa. duzo roboty jest z obnizeniem pompy paliwa? Jak wiadomo ponizej polowy wahy w baku nie mozna upalac bo przerywa. pompa walbro oczywiscie siedzi w baku. powiem Ci nie długo, bede to ćwiczył, bo też mnie to wkurza, jedno rozwiązanie juz znam, ale dość kłopotliwe, poszukam czegoś łatwiejszego :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 troche OT ale dotyczy pompy paliwa. duzo roboty jest z obnizeniem pompy paliwa? Jak wiadomo ponizej polowy wahy w baku nie mozna upalac bo przerywa. pompa walbro oczywiscie siedzi w baku. powiem Ci nie długo, bede to ćwiczył, bo też mnie to wkurza, jedno rozwiązanie juz znam, ale dość kłopotliwe, poszukam czegoś łatwiejszego :cool: jest pewne - niedrogie i proste rozwiazanie, ale nie mam czasu go wdrozyc, mysle ze bede mial troche czasu w lipcu to to ogarne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 adamusmax, Ty z tymi pewnymi i niedrogimi rozwiazania daj se spokoj :razz: tylko powiedz ocb! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 adamusmax, Ty z tymi pewnymi i niedrogimi rozwiazania daj se spokoj :razz: tylko powiedz ocb! nie powiem tylko Ci to potem sprzedam za grube dulary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się