Jump to content

Pompa paliwa


Norbi GT
 Share

Recommended Posts

Witam!

Dzisiaj po odpaleniu GT MY98 miałem bardzo dziwny objaw: silnik działał tak jak by wypalało się właśnie paliwo... po czym zgasł...

Doszedłem do wniosku że to musi być NIE DZIAŁAJĄCA POMPA PALIWA, diagnoza potwierdzona w 3 minuty (wężyk z ręczną pompką - silnik działał)

 

Pytanie:

1. jak sprawdzić działanie pompy paliwa nie wyciągając jej z samochodu (ew. jakiś schemat elektryczny)

2.Gdzie znajduje się bezpiecznik / przekaźnik od pompy paliwa

 

Bardzo proszę o pomoc, bo niestety dzisiaj właśnie zaczął się długi weekend, a ja mam autko unieruchomione... Pozdrawiam!

 

[ Dodano: Sro Cze 10, 2009 7:38 pm ]

Dodam coś do tematu: teraz jest 3/4 baku paliwa (i przy takim stanie pompa odmówiła posłuszeństwa), nigdy nie jeżdżone na rezerwie.

Link to comment
Share on other sites

pompa tez ma jakas swoja zywotnosc

 

 

najprosciej - zdejmij tylna kanape i nasluchuj. kluczyk przekrec na "zaplon" (bez odpalania) i powinienes uslyszec zalaczajaca sie pompe paliwa - jak jest sprawna powinna na jakas sekunde/dwie sie zalaczyc

 

jak sie nie zalaczy - wymien

Link to comment
Share on other sites

zanim wyjmę pompę (dzisiaj i tak nigdzie nie kupie, a operacja wydaje się dość prosta) chciałbym sprawdzić przekaźnik, może ktoś wie gdzie się takowy znajduje? bo po przekręceniu kluczyka nic nie słychać (powinienem słyszeć przekaźnik?)

adamusmax dzięki za radę, już nasłuchiwałem i niestety lipa...

Link to comment
Share on other sites

Właśnie wróciłem z garażu. Wyjąłem pompę ze zbiornika, podłączyłem i cisza... delikatnie obstukałem + - i OŻYŁA :) Niestety czas jej się skończył. Poskładałem wszystko i autko działa. Oczywiście jutro zakup nowej pompy i wymiana. Temat byłby skończony ALE dalej nie wiem gzie jest przekaźnik i bezpiecznik od pompy paliwa w GT MY98 (teraz mi to nie potrzebne, ale warto by takie rzeczy zlokalizować... dzisiaj rozebrałem nawet plastik pod kierownicą i szukałem, poza poukładaniem kabli nic nie znalazłem :) )

 

Pozdrawiam Serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

Opisane objawy wskazują na zacieranie się pompy, teraz na chwilę odpusciła, ale zatrze się raczej na ,,dębowo", także wymiana jest nieunikniona, kup sobie od razu jakieś Walbro czy Boscha, i nie kupuj używki, bo zaraz będziesz zmuszony znowu do grzebaniny...pompa zaciera się ze względu na brud w paliwie, który niestety zawsze jest w paliwie plus resztki korozji wywołanej skroploną wodą w zbiorniku i gotowe. Słyszałem teorię o dodawaniu dodatków smarujących i czyszczących do paliwa, uważam, że na pewno nie zaszkodzą, wyciagną wodę z paliwa (starym sposobem kierowców było dodawanie denaturatu który łącząc się z wodą oczyszczał paliwo) odrobina oleju do dwusuwów dodana do benzyny też dobrze działa na pompę i wtryski, ale z kolei niespecjalnie na katalizator. Marzeniem by było kryształowo czyste paliwo....tylko skąd.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Miałem kiedyś AUDI 100 w latach 80 . Jak w zbiorniku było około 10 litrów , to przy hamowaniu paliwo przelewało się do przodu i pompa pracowała "na sucho" . Po wymianie kilku pomp , powiedzieli mi , że taka jest wada zbiornika . ZABÓJSTWEM JEST JAZDA NA OPARACH PALIWA .

Link to comment
Share on other sites

nigdy nie jeżdżone na rezerwie
Właśnie wróciłem z garażu. Wyjąłem pompę ze zbiornika, podłączyłem i cisza... delikatnie obstukałem + - i OŻYŁA :) Niestety czas jej się skończył
Oczywiście jutro zakup nowej pompy i wymiana

 

Pytanie brzmi: gdzie znajduje się przekaźnik oraz bezpiecznik w Imprezie GT MY98

 

Pozdro! i dzięki wszystkim za pomoc oraz swoje zdanie ;)

Link to comment
Share on other sites

Słyszałem teorię o dodawaniu dodatków smarujących i czyszczących do paliwa, uważam, że na pewno nie zaszkodzą, wyciagną wodę z paliwa
Ktoś coś może polecić z takich dodatków? Czy taki dodatek smarująco-czyszczący do paliwa nie obniży jego liczby oktanowej?
Link to comment
Share on other sites

Bezpiecznik numer 16 w skrzynce bezpiecznikow, przekaznik jest pod deska rozdzielcza, od strony drzwi kierowcy blisko podszybia.

 

myślę że nie tylko mi przydadzą się te informacje! (mam nadzieje że nigdy nie będę musiał ich wykorzystywać ;) )

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

troche OT ale dotyczy pompy paliwa. duzo roboty jest z obnizeniem pompy paliwa? Jak wiadomo ponizej polowy wahy w baku nie mozna upalac bo przerywa. pompa walbro oczywiscie siedzi w baku.

Link to comment
Share on other sites

troche OT ale dotyczy pompy paliwa. duzo roboty jest z obnizeniem pompy paliwa? Jak wiadomo ponizej polowy wahy w baku nie mozna upalac bo przerywa. pompa walbro oczywiscie siedzi w baku.

 

powiem Ci nie długo, bede to ćwiczył, bo też mnie to wkurza, jedno rozwiązanie juz znam, ale dość kłopotliwe, poszukam czegoś łatwiejszego :cool:

Link to comment
Share on other sites

troche OT ale dotyczy pompy paliwa. duzo roboty jest z obnizeniem pompy paliwa? Jak wiadomo ponizej polowy wahy w baku nie mozna upalac bo przerywa. pompa walbro oczywiscie siedzi w baku.

 

powiem Ci nie długo, bede to ćwiczył, bo też mnie to wkurza, jedno rozwiązanie juz znam, ale dość kłopotliwe, poszukam czegoś łatwiejszego :cool:

 

jest pewne - niedrogie i proste rozwiazanie, ale nie mam czasu go wdrozyc, mysle ze bede mial troche czasu w lipcu to to ogarne ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...