Jump to content

Smarowanie, a praca niektórych elementów


luksp
 Share

Recommended Posts

W moim zacnym EJ20 zauwazylem, że przy wysprzegliku [chyba tak to sie nazywa] nad skrzynia biegow [man] jest tzw smarowniczka przez ktora wiadomo co sie robi.

 

Moje pytanie to :

Jakiego rodzaju smar nalezy stosowac? Gdzie jeszcze znajduja sie tego typu elementy do ktorych ewentualnie nalezy dodac/sprawdzic.

 

W manualu czytalem tez, że w łozyskach koł nalezy sprawdzac ale cos mi sie wydaje ze tam chyba nie ma smarowniczek :)

Link to comment
Share on other sites

Witam. To nie jest punkt smarny (kalamidka ,smarowniczka) tylko odpowietrznik wysprzęglika- ja tak mam w Legasiu 99. Raczej w autach osobowych nie ma punktów smarnych -to nie ciężarówka( kiedyś w osobówkach były:

Maluch -zwrotnice

duży fiat-wał pędny

-ale teraz to inne czasy :lol:

Więc nie musisz się pytać jaki smar :!:

Link to comment
Share on other sites

W moim zacnym EJ20 zauwazylem, że przy wysprzegliku [chyba tak to sie nazywa] nad skrzynia biegow [man] jest tzw smarowniczka przez ktora wiadomo co sie robi.

 

Moje pytanie to :

Jakiego rodzaju smar nalezy stosowac? Gdzie jeszcze znajduja sie tego typu elementy do ktorych ewentualnie nalezy dodac/sprawdzic.

 

W manualu czytalem tez, że w łozyskach koł nalezy sprawdzac ale cos mi sie wydaje ze tam chyba nie ma smarowniczek :)

 

Polecam Smalec Babuni. :lol: Miejsca które trzeba smarować: tuleje przednich i tylnych resorów, wał pędny, górne i dolne sworznie przedniego zawieszenia, zaczep holowniczy, siodło naczepy, zawiasy w drzwiach od szoferki, zamek armaty i karabinu maszynowego. Ale to wszystko nie w Subaru, w Subaru trzeba smarować a raczej wysmarowywac kasiorkę w kasie przy zakupie nowych części :lol: Łożyska w kołach też nie wymagają smarowania, w zasadzie odrobina smaru w zamki drzwi i klap, coby nie zardzewiały i wszystko! Pozdrawiam, e

Link to comment
Share on other sites

W moim zacnym EJ20 zauwazylem, że przy wysprzegliku [chyba tak to sie nazywa] nad skrzynia biegow [man] jest tzw smarowniczka przez ktora wiadomo co sie robi.

 

Moje pytanie to :

Jakiego rodzaju smar nalezy stosowac? Gdzie jeszcze znajduja sie tego typu elementy do ktorych ewentualnie nalezy dodac/sprawdzic.

 

W manualu czytalem tez, że w łozyskach koł nalezy sprawdzac ale cos mi sie wydaje ze tam chyba nie ma smarowniczek :)

 

Polecam Smalec Babuni. :lol: Miejsca które trzeba smarować: tuleje przednich i tylnych resorów, wał pędny, górne i dolne sworznie przedniego zawieszenia, zaczep holowniczy, siodło naczepy, zawiasy w drzwiach od szoferki, zamek armaty i karabinu maszynowego. Ale to wszystko nie w Subaru, w Subaru trzeba smarować a raczej wysmarowywac kasiorkę w kasie przy zakupie nowych części :lol: Łożyska w kołach też nie wymagają smarowania, w zasadzie odrobina smaru w zamki drzwi i klap, coby nie zardzewiały i wszystko! Pozdrawiam, e

 

 

A ja polecam paseczek na uspokojenie, zastosowac ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...