Jump to content

Stabilizatory przod-tył w GTku


the.wolf
 Share

Recommended Posts

Siema,

 

 

nosze sie z zakupem stabilizatorów. Jednak kupię na poczatku jedna sztukę. I teraz pytanie ktory lepiej kupić najpierw? Przedni czy tylny?

Link to comment
Share on other sites

the.wolf, człowiek z zakazanego sklepu powiedział mi ze oba na raz, a gdy ma się jeden to położyć go na półeczkę niech czeka na drugi. Z doświadczenia wiem jednak że można wymienić tylny i tez gra :razz:

Link to comment
Share on other sites

Siema,

 

 

nosze sie z zakupem stabilizatorów. Jednak kupię na poczatku jedna sztukę. I teraz pytanie ktory lepiej kupić najpierw? Przedni czy tylny?

 

a co w tej chwili ci przeszkadza w prowadzeniu GT? Podsterownosc? Nadsterownosc? (ROTFL)

 

albo czego ci brakuje w prowadzeniu? Tylko nie pisz ze wszystkiego :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

I teraz pytanie ktory lepiej kupić najpierw? Przedni czy tylny

 

tylny kup sobie regulowany bo do GT byly i takie i takie .

Link to comment
Share on other sites

kashmere, chyba ten sam czlowiek mi dokladnie to samo mowi :)

 

 

komancz, podsterownosc mnie boli, no i generalnie..nie idzie, nie skreca, nie hamuje :)

 

 

turdziGT, oczywiscie ze regulowany bedzie.

 

problem z tym ze nigdy nie moge uzbierac wymaganej kwoty bo zawsze z miedzy czasie pojawi sie cos ciekawego, co warto kupic, co by GTeczek fajniejszy byl :grin:

 

a ze ostatnio CHF mnie gniecie, wiec jest trudniej :evil:

Link to comment
Share on other sites

the.wolf, ja się też interesowałem tematem.. i jeśli już jeden wymieniać to tylny..

a najlepiej (jak brak funduszy) kupić jeden odłożyć na półkę, za jakiś czas drugi i zamontować oba na raz  :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Siema,

 

nosze sie z zakupem stabilizatorów. Jednak kupię na poczatku jedna sztukę. I teraz pytanie ktory lepiej kupić najpierw? Przedni czy tylny?

jak ma byc najpierw tylko jeden, to zdecydowanie tylny :idea:

 

jakis czas pojezdzilem tylko z tylnym grubszym/twardszym stab'em (mialem oba kupione, ale do przedniego brakowalo mi tulejek - musialem poczekac az dotra z JPN :mrgreen: ) i pierwsze, co "rzucilo sie w oczy" (nie sposob bylo tego nie odczuc nawet takiemu laikowi jak mnie :lol: ), to "bardziej chetne" skrecanie i mniejsza podsterownosc\ w szybkich zakretach

 

czolem :wink:

Link to comment
Share on other sites

komancz, podsterownosc mnie boli, no i generalnie..nie idzie, nie skreca, nie hamuje :)

 

to gruby tyl, przod zostaw narazie. Potem dozloz ALK, a jak bedziesz mial jakis wiekszy budzet to napisz :)

Link to comment
Share on other sites

Mnie ktos tlumaczyl, ze zmiana stabilizatorow na sztywniejsze powinna isc razem ze zmiana calego zawiasu na twardszy.

 

W sumie ma to pewne uzasadnienie, bo w zakrecie auto kladzie sie nie tylko przez slabe stabilizatory, ale tez przez miekkie amortyzatory/sprezyny (poglebienie na zewnetrznej). Wprawdzie mocniejsze stabilizatory beda staraly sie to ograniczac, ale ze zawias miekki bedzie to auto i tak sie polozy... a wtedy beda obrywac sie mocowania stabilizatorow. Mnie to - w teorii - przekonuje i dlatego nie dotykam sie do zawieszenia. Czekam az sie ori zeszmaci.

 

O ile pamietam, tydzien temu Carfit mial piekny tylny stabilizator na zbyciu.

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, seria w GT jest wystarczajaco twarda a nawet na betonowym zawiasie i seryjnych stabilizatorach buda sie wygina.

Komplet tys stabilizatorow to najlepsza modyfikacja zawiasu i poprawy wlasciwosci patrzac na cena/efekt

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, nic ci stab. nie zrobi ja osobisie jestem zwolenniiem miekkiego zawiasu i bardzo jestem na to uczulony.Dla mnie rozwazania typu tein czy inne gwinty do uzytku codziennego w PL wogole odpadaja.Po wymianie stailizatorow w GT nie poczulem zadnej utraty komfortu natomiast roznie w prowadzeniu ogromna :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pozwolę się podpiąć pod temat :)

 

Na tylni stabilizator do GT jestem już prawie zdecydowany. Pytanie tylko jaki? Wiem, że whiteline robi 22mm i 24mm, który jest większy sens założyć. Autem jeżdżę na codzień i w miarę regularnie staram się startować w jakiś pojeżdżawkach - tylko asfaltowe.

 

A poza tym co oprócz tylnego stabilizatora warto założyć? Myslalem o ALK tez od whiteline. poza tym z rzeczy które wydają mi się sensowne to przedni stabilizator i przednia dolna rozpórka 4ro punktowa. Dobrze sobie kombinuje czy lepiej z czegoś zrezygnować kosztem czegoś innego?

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, nic ci stab. nie zrobi ja osobisie jestem zwolenniiem miekkiego zawiasu i bardzo jestem na to uczulony.Dla mnie rozwazania typu tein czy inne gwinty do uzytku codziennego w PL wogole odpadaja.Po wymianie stailizatorow w GT nie poczulem zadnej utraty komfortu natomiast roznie w prowadzeniu ogromna :cool:

Na zalozenie czeka juz WRXowy (czyli 20mm zamiast... 13mm). Dam znac jaka poprawa. Te grubsze np. Whiteline odpuscilem sobie, bo pasuje tylko tyl. Z przodu wadzi kolektor wydechowy, trzeba sciagac specjalny zestaw pod N/A. Moze pozniej...

Link to comment
Share on other sites

Zasada doboru stabilizatorów u niektórych zawodników walczących na torze jest taka, że montując grubsze stabilizatory najpierw powinno się zakładać te mniej grube i sprawdzać auto, a dopiero potem ewentualnie iść w coraz grubsze i tak dopasować auto do siebie i warunków, czyli idąc tym tropem jak mamy do wyboru 22 i 24mm to najpierw montujemy 22mm, sprawdzamy i w razie niedosytu dopiero 24mm a nie odwrotnie. Ja też zacząłbym od tylnego staba.

Link to comment
Share on other sites

Zasada doboru stabilizatorów u niektórych zawodników walczących na torze jest taka, że montując grubsze stabilizatory najpierw powinno się zakładać te mniej grube i sprawdzać auto, a dopiero potem ewentualnie iść w coraz grubsze i tak dopasować auto do siebie i warunków, czyli idąc tym tropem jak mamy do wyboru 22 i 24mm to najpierw montujemy 22mm, sprawdzamy i w razie niedosytu dopiero 24mm a nie odwrotnie. Ja też zacząłbym od tylnego staba.

 

Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że sztywniejszy zestaw do zamontowania tegoż stabilizatora oferowany przez whiteline to tez nie głupie rozwiązanie?

 

Najprawdopodobniej będę miał budżet trochę większy niż tylko na stabilizator więc co jeszcze warto zrobić przy zawieszeniu? Warto zainwestować w ALK czy lepiej jakieś rozpórki lub przedni stabilizator?

 

grzywaczewski, czy przypadkiem WRX nie ma tylnego staba 17mm ? Bo ja juz sie pogubiłem w związku z Twoim twierdzeniem o 20mm. Czy może jest róznica w stabach między EU i US ?

 

w GT z 99 roku mierzyłem i seryjny tylny ma 20mm. Nie sądzę, żeby do nowszych WRXów wkładali cieńsze. Chyba, że to faktycznie różnice EU - US.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...