coob Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Witam W foresterze turbo 1999 wymienili mi w warsztacie sprzęgło, rozrząd, olej w skrzyni i wszystko chodzi super. Pojawił mi sie tylko nowy dźwięk. Nie słyszałem tego wcześniej albo brzmiało inaczej. To jest jakieś takie wycie , świst , cos jak w maluchu Generalnie teraz czuję się jak w uturbionym meleksie W warsztacie i w ASO w Wawie byłem, dałem posłuchać i nikt nic nie słyszy. W ASO powiedział jeden chłopak że jest jakis szum, ale chyba to na nim wymusiłem Może jestem przewrażliwiony, ale tego dźwięku nie było. Może to byc nowy sztywny pasek? jakaś rolka? albo cokolwiek innego? ten dźwiek jest połączony z obrotami silnika więc to nie turbina:) Z góry dzięki za jakąś sugestię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bujak27 Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Może pasek klimy albo alternatora :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
coob Posted June 16, 2009 Author Share Posted June 16, 2009 Może pasek klimy albo alternatora :wink: Nie jestem mechanikiem, więc nie wiem czy to żart czy poważna sugestia Jeśli poważna, to czy te paski "odczują" wymianę rozrządu na nowy? Czy to po prostu może być zbieg okoliczności? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Może któryś z pasków jest za mocno napięty i przez to powoduje wycie któregoś z łożysk. Najprościej stestować zdejmując lub luzujac trochę paski napędzajacy pompę wspomagania, alternator i kompresor klimy, jak po zdjeciu któregoś paska dalej będzie wyło, szukaj w rozrządzie. Drogą eliminacji można bez problemu namierzyć w wiekszości przypadków ,,wyjca" :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 nawet niekoniecznie... u mnei np. lozysko alternatora jest tak wywalone ze po zdjeciu paska i recznym kreceniu alternatorem slychac ze to to musze sie za to wziasc w koncu... nie wiecie moze jakie lozysko tam idzie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
naLeśnik Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 nawet niekoniecznie... u mnei np. lozysko alternatora jest tak wywalone ze po zdjeciu paska i recznym kreceniu alternatorem slychac ze to to musze sie za to wziasc w koncu... nie wiecie moze jakie lozysko tam idzie?? pmlody może tutaj znajdziesz http://opposedforces.com/parts/forester/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 a poszukam, dzieki, dzieki [ Dodano: Wto Cze 16, 2009 10:25 am ] no fajnie ale wymiarow tam nie podali niestety... ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
coob Posted June 16, 2009 Author Share Posted June 16, 2009 Ok, wiec już coraz bliżej jestem tego, gdzie szukać. Powiedzcie jeszcze czy te wszystkie paski (wspomaganie, alternator, klima) kręcą się równo z obrotami silnika? Bo poziom wycia jest równy obrotom, czyli bezpośrednio związany z obrotami silnika. Sorry za laickie pytania Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 tak kreca sie rowno... przynajmneij powinny jesli sa dobrze napiete za luzny ( badz stary pasek ) moze sie slizgac... Link to comment Share on other sites More sharing options...
naLeśnik Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 no fajnie ale wymiarow tam nie podali niestety... ;/ dzwoń do lubelskiego ASO i podaj numer części - może Ci podadzą wymiary :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 lol no... po tygodniu szukania powiedza ze w tym aucie nie ma alternatora a w ogole to wersja USA wiec oni nie wiedza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 no fajnie ale wymiarow tam nie podali niestety... ;/ dzwoń do lubelskiego ASO i podaj numer części - może Ci podadzą wymiary :razz: Z tego co wiem , to w Lublinie nie ma już ASO :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareknl Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 Przy wymianie rozrządu musieli zdjąć chiba fszystkie paski (tak jest w moim 2.0 MY'07) więc może cuś siem panom w serwisie pozajączkowało :?: U mnie po 7000km od wymiany pękła śruba od rolki prowadzącej rozrząd :shock: i wyszła przez obudowę - lepiej się upewnij Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek1 Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 U mnie po 7000km od wymiany pękła śruba od rolki prowadzącej rozrząd i wyszła przez obudowę - lepiej się upewnij A gdzie robiłeś rozrząd? No i czy części orginalne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
coob Posted June 20, 2009 Author Share Posted June 20, 2009 Problem rozwiązany. Unikajcie pasków Continental. Może w modelach bez turbiny są ok, ale u mnie facet założył rolki SKF i pasek Continental i mocno świstał. Wymieniony na oryginał (nie wiem jakiej firmy) i chodzi tak jak powinien. Przy okazji polecam http://www.autobosch.pl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareknl Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 mareknl napisał/a:U mnie po 7000km od wymiany pękła śruba od rolki prowadzącej rozrząd i wyszła przez obudowę - lepiej się upewnij A gdzie robiłeś rozrząd? No i czy części orginalne? W AutoABC, części orydżinalne były (logo subaru na pudełkach od rolek) pasek chiba Continental, tylko jedna śrubka okazała siem troszku słabiuchna - chłopaki z AutoABC naprawili za free (nawet obudowy rozrządu nowiutkie dali) - problem polegał na tym że było to tuż przed Plejadami i bałem się czy SIP z obudową zdąży :???: ale zdążyli i było miodzio [ Dodano: Wto Cze 23, 2009 9:35 am ] Problem rozwiązany. Unikajcie pasków Continental. Może w modelach bez turbiny są ok, ale u mnie facet założył rolki SKF i pasek Continental i mocno świstał. Wymieniony na oryginał (nie wiem jakiej firmy) i chodzi tak jak powinien. Przy okazji polecam http://www.autobosch.pl/ Jeśli orginał to może MITSUBOSHI :razz: , ale z tym Conti to troche mnie zmartwiłeś , mam nadzieje że u mnie bedzie OK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now