Skocz do zawartości

świst, wycie po wymianie rozrządu


coob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W foresterze turbo 1999 wymienili mi w warsztacie sprzęgło, rozrząd, olej w skrzyni i wszystko chodzi super. Pojawił mi sie tylko nowy dźwięk. Nie słyszałem tego wcześniej albo brzmiało inaczej. To jest jakieś takie wycie , świst , cos jak w maluchu :) Generalnie teraz czuję się jak w uturbionym meleksie :) W warsztacie i w ASO w Wawie byłem, dałem posłuchać i nikt nic nie słyszy. W ASO powiedział jeden chłopak że jest jakis szum, ale chyba to na nim wymusiłem :) Może jestem przewrażliwiony, ale tego dźwięku nie było. Może to byc nowy sztywny pasek? jakaś rolka? albo cokolwiek innego? ten dźwiek jest połączony z obrotami silnika więc to nie turbina:)

Z góry dzięki za jakąś sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może któryś z pasków jest za mocno napięty i przez to powoduje wycie któregoś z łożysk. Najprościej stestować zdejmując lub luzujac trochę paski napędzajacy pompę wspomagania, alternator i kompresor klimy, jak po zdjeciu któregoś paska dalej będzie wyło, szukaj w rozrządzie. Drogą eliminacji można bez problemu namierzyć w wiekszości przypadków ,,wyjca" :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet niekoniecznie... u mnei np. lozysko alternatora jest tak wywalone ze po zdjeciu paska i recznym kreceniu alternatorem slychac ze to to :) musze sie za to wziasc w koncu... nie wiecie moze jakie lozysko tam idzie??

pmlody może tutaj znajdziesz http://opposedforces.com/parts/forester/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wiec już coraz bliżej jestem tego, gdzie szukać. Powiedzcie jeszcze czy te wszystkie paski (wspomaganie, alternator, klima) kręcą się równo z obrotami silnika? Bo poziom wycia jest równy obrotom, czyli bezpośrednio związany z obrotami silnika.

Sorry za laickie pytania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fajnie ale wymiarow tam nie podali niestety... ;/

dzwoń do lubelskiego ASO i podaj numer części - może Ci podadzą wymiary :mrgreen: :razz:

Z tego co wiem , to w Lublinie nie ma już ASO :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie rozrządu musieli zdjąć chiba fszystkie paski (tak jest w moim 2.0 MY'07) więc może cuś siem panom w serwisie pozajączkowało :?:

 

U mnie po 7000km od wymiany pękła śruba od rolki prowadzącej rozrząd :shock: i wyszła przez obudowę :evil: - lepiej się upewnij

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mareknl napisał/a:

U mnie po 7000km od wymiany pękła śruba od rolki prowadzącej rozrząd i wyszła przez obudowę - lepiej się upewnij

 

A gdzie robiłeś rozrząd? No i czy części orginalne?

 

W AutoABC, części orydżinalne były (logo subaru na pudełkach od rolek) pasek chiba Continental, tylko jedna śrubka okazała siem troszku słabiuchna - chłopaki z AutoABC naprawili za free (nawet obudowy rozrządu nowiutkie dali) :mrgreen: - problem polegał na tym że było to tuż przed Plejadami i bałem się czy SIP z obudową zdąży :???: ale zdążyli i było miodzio :twisted:

 

[ Dodano: Wto Cze 23, 2009 9:35 am ]

Problem rozwiązany. Unikajcie pasków Continental. Może w modelach bez turbiny są ok, ale u mnie facet założył rolki SKF i pasek Continental i mocno świstał. Wymieniony na oryginał (nie wiem jakiej firmy) i chodzi tak jak powinien.

Przy okazji polecam http://www.autobosch.pl/

 

Jeśli orginał to może MITSUBOSHI :razz: , ale z tym Conti to troche mnie zmartwiłeś :evil: , mam nadzieje że u mnie bedzie OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...