Jump to content

Przekleić sobie tutaj pozwolę...


Recommended Posts

Guest IRAZU

Ktoś próbował , ale koszty przerosły wartość samochodu . Lepiej sprzedać auto i kupić z reduktorem . Tylko kalkulował , ale nie zaczął .

Link to comment
Share on other sites

Rzecz w tym, że reduktor tylko w 2-litrowych bez wiatraczka... a chciałoby się mieć te dwa w jednym (i trochę więcej mocy/momentu i trochę ulgi dla sprzęgła poza asfaltem). :mrgreen:

Zostały może na forum jakieś ślady po tych czyichś tam przymiarkach?

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Z tego co pamiętam to nie pisał na forum . Wyszło mu chyba 30 tyś na używkach i jeszcze robocizna i efekt nieznany . Największy problem był z dyframi i wałem . Elektronika była do ogarnięcia . Postanowił zaniechać i kupił Merca G . Potrzebował taki ciągnik w terenie górskim , bo ma pensjonat .

Ale przecież OBK 2,5 2000 r miał reduktor .

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... zakładając, że przód i tył zostawiam ten, co jest - konfliktu przełożeń dyfrów nie będzie. Ewentualne nieznacznie inne przełożenie centralnego (być może skrzynia z OTB tak ma) da w efecie nieco inną wynikową charakterystykę napędu (jakaś tam zmiana Vmax i siły trakcyjnej na kołach) i oraz zmianę sił obwodowych na kołach zębatych w dyfrach (w przypadku użycia reduktora - dosyć znaczącą, bo chyba coś ok. 1,5 raza większe) i momentu skręcającego wałów oraz półosi. No i pytanie - czy stosowany, przy obliczeniach wytrzymałości i trwałości, przez każdego projektanta "współczynnik strachu" jest tutaj wystarczający? :cool: :mrgreen:

No i oczywiście - najprawdopodobniej pojawiłyby się kłopoty z długością samych wałów (czyli wymiana lub przeróbka) oraz konieczność stosunkowo drobnych przeróbek karoserii, tapicerki itp. związanych z wpuszczeniem do środka wajchy reduktora (ale tutaj wystarczy wiernie powtórzyć rozwiązania fabryczne). :roll:

Czyli do kupienia (w wersji maksymalnej, gdyby współczynnik strachu okazał się za mały) mamy stosowną skrzynię z OTB, odpowiednie wały nap. i 2 kompletne dyfry z półosiami. Do tego powiedzmy z tydzień zabawy warsztatowej. Czy da to razem te ok. 30 000? W wersji optymistycznej - kupno tylko skrzyni z OTB plus ten przysłowiowy tydzień w warsztacie. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ok. 30 000?

Chodziło o wstawienie silnika 2.5 t do wolnossącego Forestera...innych przymiarek nie pamiętam. W Twoim przypadku komplet ; skrzynia z dyfrem + wał od 2.5 powinna pasowac ( problem może byc z sterowaniem sprzęgła , konsola wewnątrz i może z półosiami -trzeba sprawdzić) Czy ta skrzynia wytrzyma większy "moment" obawiam sie , że nie..... :wink:

AK

Link to comment
Share on other sites

Czy ta skrzynia wytrzyma większy "moment" obawiam sie , że nie.....

 

Skrzymia byłaby z OTB z silnikiem 2,5... praktycznie takim samym, jaki mam w Forku... to jaki "większy moment" :?: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Znaczy się, Panie Andrzeju, że - tak na mojego czuja tylko - pomysł chyba wygląda na nie do końca szalony :mrgreen: Nooo... o ile taką skrzynię z OTB da się bez poważnego rzeźbienia wstawić do forka... :?: Jak Pan sądzi - skrzynia i mech. wybierania biegów podpasują?

Link to comment
Share on other sites

Nooo... ze wstydem przyznaję, że nie pamiętam z zalądania Forkowi w podbrzusze, czy przedni dyfer jest wmontowany w skrzynię :oops: Jeżeli tak - ma Pan 1000% racji. :mrgreen: Dzięki wielkie.

 

[ Dodano: Pon Cze 08, 2009 10:50 pm ]

I jeszcze: jest gdzieś na forum link do arkusza "trannychart.pdf" - jeżeli mu wierzyć, to mam teraz na przednim (czyli też i na tylnym) przełożenie 4,111. Wedle tego samego zestawienia, Outbacki z różnych roczników mają to samo! :idea::mrgreen:

Nooo... znaczy... o ile wierzyć tej tabelce można... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Na obudowie tylnego wybijane jest chyba jakieś oznaczenie, z którego da się rozczytać i przełożenie i rodzaj wiskozy... jak wlezę pod auteczko i jakoś to rozszyfruję, pozwolę sobie jeszcze Waści głowę pozawracać. Dzięki za pomoc. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...