junasz Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=124365 I nadzieję jednak jakąś tam mam, że ktoś mi to w końcu wytłumaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Ktoś próbował , ale koszty przerosły wartość samochodu . Lepiej sprzedać auto i kupić z reduktorem . Tylko kalkulował , ale nie zaczął . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Rzecz w tym, że reduktor tylko w 2-litrowych bez wiatraczka... a chciałoby się mieć te dwa w jednym (i trochę więcej mocy/momentu i trochę ulgi dla sprzęgła poza asfaltem). Zostały może na forum jakieś ślady po tych czyichś tam przymiarkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Z tego co pamiętam to nie pisał na forum . Wyszło mu chyba 30 tyś na używkach i jeszcze robocizna i efekt nieznany . Największy problem był z dyframi i wałem . Elektronika była do ogarnięcia . Postanowił zaniechać i kupił Merca G . Potrzebował taki ciągnik w terenie górskim , bo ma pensjonat . Ale przecież OBK 2,5 2000 r miał reduktor . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Hmmm... zakładając, że przód i tył zostawiam ten, co jest - konfliktu przełożeń dyfrów nie będzie. Ewentualne nieznacznie inne przełożenie centralnego (być może skrzynia z OTB tak ma) da w efecie nieco inną wynikową charakterystykę napędu (jakaś tam zmiana Vmax i siły trakcyjnej na kołach) i oraz zmianę sił obwodowych na kołach zębatych w dyfrach (w przypadku użycia reduktora - dosyć znaczącą, bo chyba coś ok. 1,5 raza większe) i momentu skręcającego wałów oraz półosi. No i pytanie - czy stosowany, przy obliczeniach wytrzymałości i trwałości, przez każdego projektanta "współczynnik strachu" jest tutaj wystarczający? :cool: No i oczywiście - najprawdopodobniej pojawiłyby się kłopoty z długością samych wałów (czyli wymiana lub przeróbka) oraz konieczność stosunkowo drobnych przeróbek karoserii, tapicerki itp. związanych z wpuszczeniem do środka wajchy reduktora (ale tutaj wystarczy wiernie powtórzyć rozwiązania fabryczne). :roll: Czyli do kupienia (w wersji maksymalnej, gdyby współczynnik strachu okazał się za mały) mamy stosowną skrzynię z OTB, odpowiednie wały nap. i 2 kompletne dyfry z półosiami. Do tego powiedzmy z tydzień zabawy warsztatowej. Czy da to razem te ok. 30 000? W wersji optymistycznej - kupno tylko skrzyni z OTB plus ten przysłowiowy tydzień w warsztacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 ok. 30 000? Chodziło o wstawienie silnika 2.5 t do wolnossącego Forestera...innych przymiarek nie pamiętam. W Twoim przypadku komplet ; skrzynia z dyfrem + wał od 2.5 powinna pasowac ( problem może byc z sterowaniem sprzęgła , konsola wewnątrz i może z półosiami -trzeba sprawdzić) Czy ta skrzynia wytrzyma większy "moment" obawiam sie , że nie..... :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Czy ta skrzynia wytrzyma większy "moment" obawiam sie , że nie..... Skrzymia byłaby z OTB z silnikiem 2,5... praktycznie takim samym, jaki mam w Forku... to jaki "większy moment" :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Skrzymia byłaby z OTB z silnikiem 2,5... praktycznie takim samym, jaki mam w Forku... to jaki "większy moment" ..... myslalem , ze to For.2.5T... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Znaczy się, Panie Andrzeju, że - tak na mojego czuja tylko - pomysł chyba wygląda na nie do końca szalony Nooo... o ile taką skrzynię z OTB da się bez poważnego rzeźbienia wstawić do forka... :?: Jak Pan sądzi - skrzynia i mech. wybierania biegów podpasują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Jak Pan sądzi - skrzynia i mech. wybierania biegów podpasują? Tak , ale dyfer tył raczej nie. Trzeba spr. przelozenie. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Nooo... ze wstydem przyznaję, że nie pamiętam z zalądania Forkowi w podbrzusze, czy przedni dyfer jest wmontowany w skrzynię Jeżeli tak - ma Pan 1000% racji. Dzięki wielkie. [ Dodano: Pon Cze 08, 2009 10:50 pm ] I jeszcze: jest gdzieś na forum link do arkusza "trannychart.pdf" - jeżeli mu wierzyć, to mam teraz na przednim (czyli też i na tylnym) przełożenie 4,111. Wedle tego samego zestawienia, Outbacki z różnych roczników mają to samo! Nooo... znaczy... o ile wierzyć tej tabelce można... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 czyli też i na tylnym) przełożenie 4,111. Wtedy bez problemu ale lepiej miec 100% pewnosci :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Na obudowie tylnego wybijane jest chyba jakieś oznaczenie, z którego da się rozczytać i przełożenie i rodzaj wiskozy... jak wlezę pod auteczko i jakoś to rozszyfruję, pozwolę sobie jeszcze Waści głowę pozawracać. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi