Jump to content

Coupe Wide Body


GC8
 Share

Recommended Posts

Jak rozwiazac problem wiekszego rozstawu kol? Pomijam tutaj opcje nabycia elementow od 22B bo pewnie "troche" kosztuja. Dystanse tez odpadaja.

 

Czy mozna wsadzic caly tyl i przod od STi? STi jest szersze jakies 20mm na strone to powinno wystarczyc. Tylko pytanie czy to tak elegancko przypasi. Z tylem chyba nie bedzie problemu (nie wiem jak to bedzie z wahaczami podluznymi) no i co z przodem?

 

Ktos to przerabial, jakies sugestie?

 

ATB

Link to comment
Share on other sites

GC8, wsadzasz kompletny drive-train z STI z piastami 5x114,3 i masz rozwiązanych kilka kwestii - odpowiednio szeroki rozstaw osi do bodykitu 22B, dobry, mocny napęd, skrzynia 6MT. Polecam takie rozwiązanie. Wiele osób na tym forum już to przerabiało i napewno doradzą i pomogą. Koszt takiej przeróbki z częściami i robocizną ok.15tyś.zł, a nawet taniej jak się postarasz.

Link to comment
Share on other sites

GC8, wsadzasz kompletny drive-train z STI z piastami 5x114,3 i masz rozwiązanych kilka kwestii -

 

Tylko, ze w STi jest z przodu chyba jakas rama pomocnicza? W GT czegos takiego nie ma, no i punkty mocowan chyba w innym miejscu np. tylne mocowanie przedniego wahacza?

Chyba, ze cos pomieszalem.

 

ATB

Link to comment
Share on other sites

GC8, tak jak napisałem - zabieg jest dokładnie przećwiczony przez szereg osób na tym forum i z tego co wiem są bardzo zadowoleni - pytaj np. Waszki, Czarnego...

Link to comment
Share on other sites

GC8, tak jak napisałem - zabieg jest dokładnie przećwiczony przez szereg osób na tym forum i z tego co wiem są bardzo zadowoleni - pytaj np. Waszki, Czarnego...

 

Waszka to ma tylko skrzynie z STi.

 

ATB

Link to comment
Share on other sites

GC8, a faktycznie to pytaj Czarnego - udzieli na ten temat wyczerpujących odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

GC8, a faktycznie to pytaj Czarnego - udzieli na ten temat wyczerpujących odpowiedzi.

 

Kruk, chyba sie nie rozumiemy. Ja nie pytam czy mozna wsadzic zawieszenie od STi do GT-eka.

Jest jedna poszerzona ale byla przytargana z UK. Jakos nie kojarze, zeby ktos jeszcze to przerabial. O innych projektach nie slyszalem?

Pomyslalem o zawieszeniu z STi bo wiem, ze jest szerszy ale widze pewne problemy.

 

Np.:

- tylne amory - gorne mocowanie zostanie w tym samym miejscu ale na dole zwrotnica bedzie wysunieta bardziej na zewnatrz. Wiec kat pochylenia amora sie zmieni. Jak to sie ma do trwalosci amora. Jak zwrotnica bedzie bardziej na zewnatrz to wahacz wzdluzny tez nie bedzie pasowal z mocowaniem?

 

PS. Znalazlem jakis temat ale nie wiele tam jest.

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#813050

 

ATB

Link to comment
Share on other sites

GC8, ale co tu jest do rozumienia? Chcesz mieć szerzej żeby pasowało do bodykitu 22B więc mówię Ci że najlepiej założyć zawias i drive-train od STI z piastami 5x114,3 i będzie szerzej, a ponieważ sam tego nie robiłem to polecam Ci spytać kogoś kto to robił u siebie np. Czarny, Xbike. W czym problem?

Link to comment
Share on other sites

Przednia belka i amory od STI wejdą bez problemu do GT (różnica w belce jest taka, że ma mocowania do tego dużego U w STI), tylna belka też (jedynie inne mocowanie dyfra, gabaryty i punkty mocowania te same), ale jest inne mocowanie tylnych amorów do kielichów (inny rozstaw śrub w topmountach), więc zaczyna się rzeźba...to całe poszerzenie to jest bodaj 1cm czy 2cm na stronę, bo o tyle raptem jest dłuższy poprzeczny wachacz (na oko,bo nie mierzyłem) od WRXa w porównaniu do GT. Zwrotnice są gabarytowo raczej takie same (pomijając łożyska, piasty - średnica przegubu) czy średnicę bębna do ręcznego. Ogólnie powinno wydać po przeróbce i z geometrią. Na pewno po założeniu do GT z tyłu amorów od STI MY04 (konieczna przeróbka górnych mocowań) tylne koła stoją mniej w negatywie niż stały, stoja bardziej w pionie, bo to już przećwiczyłem.

Link to comment
Share on other sites

różnica w belce jest taka, że ma mocowania do tego dużego U w STI

jasne :lol: - sprawdz jeszcze raz

GC8 dobrze kombinuje: inność belki jest przede wszystkim taka, ze otwory mocowania wahacza są w nieco innym miejscu niz w GT. Roznica na szerokosci owych otworow jest niewielka /1cm/, ale przy "geografii" ma to juz znaczenie. "U" jest tu najmniej istotne. W coupe jest taka belka /nieco zmodyfikowana/, zakres regulacji jest przez to ograniczony, ale generalnie temat do ogarniecia przez dowolny, "myslacy" warsztat. Należy pamietac o camberplate’ach i punktach mocowania wahacza do budy, które powodują, ze próbuje byc on „skręcony”. Oczywiście pierdoly typu mocowania stabilizatora itp. – pomijam.

Jezeli chodzi o tyl: u mnie siedzi <2005, jest szerzej niz w GT, ale weziej niz w STI >2005. Kompletny swap z STI do GT znam w PL tylko jeden /i nie jest to zadne forumowe auto ani przez "forumowe" warsztaty budowane/, wiem, ze dziala, ale jak to trudno mi powiedziec. Z pewnoscią amortyzator pracuje w nieodpowiedniej pozycji. Mam na to jakis pomysl - jak zrobie to opowiem. Jeżeli tu Panowie twierdzą, ze to żaden problem to chetnie poczytam dalsze wynurzenia

Link to comment
Share on other sites

GC8, ale co tu jest do rozumienia?

Odpowiedz powyzej.

 

kruk ma racje, czesci bez problemu dostaniesz w *UK na ebay

 

A niby w czym ma racje?

Jak ktos mnie zapyta jaki silnik polecam to mu powiem, zeby sobie wsadzil V12 z Astona i wysle go do Czarnego, chociaz ten nigdy takiego czegos nie robil :wink:

 

różnica w belce jest taka, że ma mocowania do tego dużego U w STI

jasne :lol: - sprawdz jeszcze raz

GC8 dobrze kombinuje: inność belki jest przede wszystkim taka, ze otwory mocowania wahacza są w nieco innym miejscu niz w GT. Roznica na szerokosci owych otworow jest niewielka /1cm/, ale przy "geografii" ma to juz znaczenie. "U" jest tu najmniej istotne. W coupe jest taka belka /nieco zmodyfikowana/, zakres regulacji jest przez to ograniczony, ale generalnie temat do ogarniecia przez dowolny, "myslacy" warsztat. Należy pamietac o camberplate’ach i punktach mocowania wahacza do budy, które powodują, ze próbuje byc on „skręcony”. Oczywiście pierdoly typu mocowania stabilizatora itp. – pomijam.

 

Dzieki Xbike za info.

Wlasnie te wahacze podluzne mnie zastanawialy no i to inne pochylenie amorkow.

Czyli starszy WRX "jakos" wejdzie a z nowym STI to juz rocket science :???:

Xbike, ty masz ten body kit gdzies w garazu. O ile tam jest szerzej? Tyl/przod?

 

ATB

Link to comment
Share on other sites

Czyli starszy WRX "jakos" wejdzie a z nowym STI to juz rocket science

Starszy zmiesci się, ale przy felgach 17"x7,5" i ET 48 - /czyli takie dosyc popularne/, bedziesz skazany na opony max 215/45 /dotyczy tylu/ lub mocny negat. Alternatywa to ustawienie zawiasu na twardo. Jazda na -30mm po ulicy nie stanowi problemu, przy upalaniu i hopce potrafi przytrzec, ale w zakresie łatwym do wyeliminowania poprzez wlasciwe wyprofilowanie wewnetrznej czesci poszycia blotnika tylnego /z tego co slyszalem to jeden z warszawskich warsztatow :wink: myslal o zakupie specjalnego urządzenia do tego celu/.

Nie wiem czy Twoj plan zaklada montaz Wide Body Kitu i dostosowaniu do tego rozstawu kol czy tez odwrocenie sytuacji czyli montaz spodu z STI > 2005 1490/1500 i spowodowanie zeby to nie przycieralo. 22B ma 1480/1500. WBK ma kilka wad i ja na razie jestem jednak skutecznie zniechecony. Mam wrazenie, ze trzeba sie skupic na STI<2005 i przeprofilowaniu blotnikow. Ew felgi z innym ET /nie wiem jaki masz hamulec/ + "mlotkiem" w blotniki i wejdzie pewnie nawet 235.

Link to comment
Share on other sites

Czyli starszy WRX "jakos" wejdzie a z nowym STI to juz rocket science

Starszy zmiesci się, ale przy felgach 17"x7,5" i ET 48 - /czyli takie dosyc popularne/, bedziesz skazany na opony max 215/45 /dotyczy tylu/ lub mocny negat. Alternatywa to ustawienie zawiasu na twardo. Jazda na -30mm po ulicy nie stanowi problemu, przy upalaniu i hopce potrafi przytrzec, ale w zakresie łatwym do wyeliminowania poprzez wlasciwe wyprofilowanie wewnetrznej czesci poszycia blotnika tylnego /z tego co slyszalem to jeden z warszawskich warsztatow :wink: myslal o zakupie specjalnego urządzenia do tego celu/.

Nie wiem czy Twoj plan zaklada montaz Wide Body Kitu i dostosowaniu do tego rozstawu kol czy tez odwrocenie sytuacji czyli montaz spodu z STI > 2005 1490/1500 i spowodowanie zeby to nie przycieralo. 22B ma 1480/1500. WBK ma kilka wad i ja na razie jestem jednak skutecznie zniechecony. Mam wrazenie, ze trzeba sie skupic na STI<2005 i przeprofilowaniu blotnikow. Ew felgi z innym ET /nie wiem jaki masz hamulec/ + "mlotkiem" w blotniki i wejdzie pewnie nawet 235.

 

a czy Ty mozesz mi powiedziec, dlaczego Ty jeszcze nie poszerzyles tych blotnikow, he :?:

Link to comment
Share on other sites

Czyli starszy WRX "jakos" wejdzie a z nowym STI to juz rocket science

Starszy zmiesci się, ale przy felgach 17"x7,5" i ET 48 - /czyli takie dosyc popularne/, bedziesz skazany na opony max 215/45 /dotyczy tylu/ lub mocny negat. ...

 

Myslalem, zeby zrobic sobie cos na wzor 22B, takie auto na codzien.

Do upalania mam takie jedno :wink: a raczej bede mial jak sie w koncu zrobi :cry:

 

Czyli chcialbym zaczac od szerokiej budy i dopasowac do tego jakies sensowne zawieszenie, zebym nie musial stosowac dystansow i zeby to sie nie rozpadlo. Wiecej niz 215/45/17 i tak bym nie zakladal.

 

A co jest nie tak z tym WBK? Masz ten z HT Auros? Slabo wykonane czy masz obawy, ze to odpadnie na polskich drogach?

 

ATB

Link to comment
Share on other sites

A niby w czym ma racje?

Jak ktos mnie zapyta jaki silnik polecam to mu powiem, zeby sobie wsadzil V12 z Astona i wysle go do Czarnego, chociaz ten nigdy takiego czegos nie robil

Eeee...że niby Czarny nie wsadzał drive-train od STI do GT? Ja wiem że robił to wielokrotnie i wie co i jak ale nieważne, chciałem tylko pomóc - powodzenia.
Link to comment
Share on other sites

A niby w czym ma racje?

Jak ktos mnie zapyta jaki silnik polecam to mu powiem, zeby sobie wsadzil V12 z Astona i wysle go do Czarnego, chociaz ten nigdy takiego czegos nie robil

Eeee...że niby Czarny nie wsadzał drive-train od STI do GT? Ja wiem że robił to wielokrotnie i wie co i jak ale nieważne, chciałem tylko pomóc - powodzenia.

 

Ok, to napisz prosze komu robil wide body z zawieszeniem od STI? Bo miedzy innymi o to pytam w moim pierwszym poscie.

 

Kompletny swap z STI do GT znam w PL tylko jeden /i nie jest to zadne forumowe auto ani przez "forumowe" warsztaty budowane/, wiem, ze dziala, ale jak to trudno mi powiedziec.

 

To, ze wkladal 6MT z dyfrem to wie wiele osob ale nie o to pytalem.

 

ATB

Link to comment
Share on other sites

GC8, ale co za różnica czy wkładał drive-train STI z bodykitem, czy bez bodykitu?

Link to comment
Share on other sites

Ja zawsze planowałem zrobić najpierw dobry zawias i napęd i do tego ewentualnie dopasować bodykit a nie odwrotnie, no chyba że auto ma tylko ładnie wyglądać.

 

Co do HTAuto to widziałem ten bodykit na żywo i miałem to w rękach - jakość wykonania beznadziejna.

Link to comment
Share on other sites

GC8, ale co za różnica czy wkładał drive-train STI z bodykitem, czy bez bodykitu?

 

Kruk, czy ty wiesz co znaczy drive-train? Bo jak wiesz to nie rozumiem dlaczego caly czas o tym mowisz skoro ja pytam o zawieszenie?

 

ATB

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...