Jump to content

Hamulce GT 95' -upgrade


Simon
 Share

Recommended Posts

Chcialbylm wymienic hamulce w swojej babci (impreza GT 95') z dwu tloczkowego spowalniacza na te czterotloczkowe z pozniejszych wersji, wiem ze tarcza ma byc inna*, ale pytanie, czy z zaciskami nie bedzie jakiegos mocnego dlubania.

 

 

*choc ma pasowac bez zadnych problemow zamiast tarczy 277mm ktora mam teraz.

Link to comment
Share on other sites

Simon, jestem świeżo po takiej wymianie u siebie. Powiem Ci szczerze, że wielkiej rewelacji niema. Tarcze i klocki mam tego samego producenta co przy "mniejszym" hamulcu czyli różnica w jakości tarcz i klocków nie ma tu miejsca. Na razie byłem tylko na szutrowej pojeżdżawce gdzie i tak mało było hamowania. Być może różnicę zauważę po Cynie.

Na razie widzę tylko tyle, że nieco łatwiej dozuje się siłę hamowania (są łatwiejsze do "wyczucia", a co za tym idzie rzadziej blokuję koła przy hamowaniu - jeżdżę bez absu).

W skuteczności natomiast różnicy praktycznie nie zauważyłem :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja z kolei zauważyłem że od kiedy mam 4 tłoczki, hamulec "na dłużej starcza" Tzn mogę więcej niż jeden raz hamować z dużej prędkości i to jest jedyna mocno zauważalna różnica.

Link to comment
Share on other sites

Byly wlasciciel mojego wozu twierdzil, ze roznica pomiedzy zwykla gladka tarcza a taroxem byla kolosalna... Tarox to u mnie spowalniacz a nie hamulec, wiec nie wyobrazam sobie jaki musial byc dramat przedtem...

Link to comment
Share on other sites

Simon, zaloz najpierw dobry klocek, polecam Carbone Lorraine w mieszance RC6 i zobaczysz czy tak moze byc :)

...po ile i gdzie :wink: chodzą takie klocki?

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mam pytanko do forumowiczów, czy ktos przy wywałce ABS eliminował też reduktor i jak mu się z takim wynalzkiem jeździło. Logicznym jet, że na luźnych nawiezchniach łatwiej przy dochamowaniu złożyć auto ale jak to zachowuje się na asfalcie i śniegu ? Zaczym naburaczę chętnie posłucham opinii kogo kto już to testował . Na mitach często zarabiają blacharze a nie daj bóg doktorzy. :?:

Link to comment
Share on other sites

Witam. Mam pytanko do forumowiczów, czy ktos przy wywałce ABS eliminował też reduktor i jak mu się z takim wynalzkiem jeździło. Logicznym jet, że na luźnych nawiezchniach łatwiej przy dochamowaniu złożyć auto ale jak to zachowuje się na asfalcie i śniegu ? Zaczym naburaczę chętnie posłucham opinii kogo kto już to testował . Na mitach często zarabiają blacharze a nie daj bóg doktorzy. :?:

W większości przypadków, które znam na śliskich nawierzchniach idzie bokiem (tył mocniej i nierówno łapie), na suchym w miarę ok.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...