Skocz do zawartości

Dystanse na koła


georg_drugi

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę poszukałem na forum ale nie wiele znalazłem, więc proszę o poradę albo link. Czy warto zakładać dystanse na koła i ile 5 mm, 10 mm? Czy jest odczuwalna poprawa stabilności? Wyczytałem, że niektórzy zakładają felgi ze zmniejszonym offsetem o 13 mm w stosunku do oryginału. W przyszłości planuję zakup felg z ET 35, ale na razie jest opcja tańsza :cry: i chciałbym wiedzieć czy warto wydać coś z półtorej setki na dystanse?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie odradzam Ci taka opcje - poza tym jak planujesz dystanse to powinienes wymienic takze szpilki na dluzsze. Lepszy efekt da Ci wymiana stabilizatorow na grubsze, ewentualna modyfikacja zawieszenia, geometrii, zmiana rozmiaru felg i opon. IMO dystanse to rozwiazanie na krotka mete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariant z dłuższymi szpilkami to jest jedno rozwiazanie, przy małych (do ca.0,5-1,5cm poszerzenia na stronę) a drugie to przykręcane dystanse do piast, te stosuje się przy większych poszerzeniach, np. 2-3cm na stronę, i tu jest na ogół wymagane skrócenie oryginalnych szpilek. Drugie rozwiazanie jest moim zdaniem bezpieczniejsze, bo w pierwszym może dojść do poluzowania koła. Co do zasadności poszerzania w ten sposób - kwestia gustu, lepiej założyć felgi z ET 35 i nie martwić się i cały czas sprawdzać, czy nic się nie poluzowało, a poszerzenie o 1cm moim zdaniem naprawdę nic nie daje. Stabilność uzyskuje się zawieszeniem, amorami, stabilizatorami, tulejkami, a nie poszerzeniem czy rozpórkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emotorsport nie do końca się z tobą zgadzam jeśli chodzi stabilność. Zawiecha to naczynie połączone i wszystko ma wpływ na zachowanie samochodu. Co z grubsza robią firmy tuningowe: obniżają środek ciężkości, usztywniają zawieszenie i zwiększają rozstaw kół do granic możlowości. Co robisz jak idziesz po torach oczywiście nie na czołówę z pociągiem :mrgreen: to rozczapierzasz ręce by wystabilizować ciało i tu jest podobnie. Szerszy rozstaw kół to lepsza stabilność na zakrętach. Jeszcze lepsze rezultaty będą gdy zwiększymy rozstaw osi, ale to już nie takie proste w instniejącej konstrukcji.

emotorsport zważ, że napisałem o wymianie felg w przyszłości, a na teraz chciałem posłuchać uwag odnośnie dystansów za i przeciw. W grę wchodzą dystanse wąskie do 1 cm i dłuższe szpilki. Nie mam zamiaru "piłować" piast :mrgreen:

Czy nikt tego nie stosował? Czy naprawdę to badziew, że są tylko głosy przeciw?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariant z dłuższymi szpilkami to jest jedno rozwiazanie, przy małych (do ca.0,5-1,5cm poszerzenia na stronę) a drugie to przykręcane dystanse do piast, te stosuje się przy większych poszerzeniach, np. 2-3cm na stronę, i tu jest na ogół wymagane skrócenie oryginalnych szpilek. Drugie rozwiazanie jest moim zdaniem bezpieczniejsze, bo w pierwszym może dojść do poluzowania koła (...)

dokladnie tak, jak pisze Elek :smile:

 

w kilku slowach: dystanse to zlo :evil:

odpowiednio pobrane kola (szerokosc, ET, etc.) to jest TO :idea:

 

jak juz zakladac dystanse, to imho wlasbie takie przykrecane do oryginalnych szpilekc + dystanse KONIECZNIE maja byc tzw. hubcentric (tj. maja centrowac kolo na piascie)

 

polecam dystanse firmy H&R (super jakosc)

 

hrspacerspic.gif

 

spacerser6.jpg

 

co do zwiekszania rozstawu kol... mialem auto, ktore fabrycznie mialo felgi 6.5x15 ET39, natomiast sam producent przewidzial, ze mozna w tym aucie stosowac felgi o parametrach 7.5x15 ET28 (oryginalna opcja z takalogu akcesoriow), tj. o 24mm bardziej wystajace na zewnatrz... mowiac inaczej sam producent auta przewidzial mozliwosc zwiekszenia rozstawu kol i poprawienia wlasciwosci jezdnych, ale nie poprzez zakladanie dystansow, a poprzez ODPOWIEDNIO dobrane felgi (jezdzilem na obu zestawach (6.5 ET39 i 7.5 ET28) i owszem, auto z wiekszym rozstawem kol jezdzilo bardziej stabilnie w szybkich zakretach, natomiast promien skretu zwiekszyl sie jeszce bardziej :neutral: )

 

georg_drugi, poza tym, jezeli dasz fele z ET35 (zakladajac, ze szerokosc felgi nie ulegnie zmianie) i do tego dasz jeszcze jakies dystanse (tj. jeszcze bardziej wysuniesz kola na zewnatrz), to radze upewnic sie, ze kola nie beda haczyc o nadkola :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4 nie do końca się zgadzam z twoją sugestią:

"mialem auto, ktore fabrycznie mialo felgi 6.5x15 ET39, natomiast sam producent przewidzial, ze mozna w tym aucie stosowac felgi o parametrach 7.5x15 ET28 (oryginalna opcja z takalogu akcesoriow), tj. o 24mm bardziej wystajace na zewnatrz".

Z parametrów felg wynika, że offset jest zmniejszony o połowę zwiększonej szerokości. Wydaje mi się, że producent przewidział możliwość wstawienia różnych felg i offset jest tak dobrany, by wewnętrzne części opon były w tej samej płaszczyźnie. Fakt faktem, że rozstaw się zwiększy.

Dzięki wszystkim za opinie. Po dyskusji zostaję przy serii. :wink:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Z parametrów felg wynika, że offset jest zmniejszony o połowę zwiększonej szerokości. Wydaje mi się, że producent przewidział możliwość wstawienia różnych felg i offset jest tak dobrany, by wewnętrzne części opon były w tej samej płaszczyźnie (...)

nie do konca rozumiem, co miales na mysli z tymi plaszczyznami...

 

w tym przypadku, ktory opisalem, ani wewn., ani zewn. polozenie felg nie jest identyczne (szersze fele z mniejszym ET w porownaniu do serii bardziej wystawaly i na zewn (24mm)., i byly minimalnie (2mm) blizej amorkow)

 

tu mozesz sprawdzic jak wypada 6.5x15 ET39 vs 7.5x15 ET28

 

:arrow: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4 sam napisałeś: 2 mm bliżej amorków (dokładnie to mniej niż 2 mm :mrgreen: ). Właśnie o tę boczną płaszczyznę felgi mi chodziło. Producent podaje: szersza felga to niejszy offset by koła nie ocierały o sprężyny, nadkola ect.

Pytanie za 5 zeta: jak zmieni się rozstaw kół gdy na tę szerszą felgę założymy taką samą oponę jak na felgę węższą? Odpowiedź nie jest wymagana :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Pytanie za 5 zeta: jak zmieni się rozstaw kół (...)

wszystko zalezy od tego, jak bedziemy obliczac/obliczamy ten rozstaw kol

 

odp: NIJAK (bo rozstaw kol jest liczony, bodajze, od geometrycznego srodka felg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4 no niestety masz rację tylko w jednym :mrgreen: , w definicji rozstawu kół, który jest definiowany jako dystans między środkami kół w miejscu styku z podłożem. Środek koła będzie pokrywać się ze środkiem felgi i środkiem opony. W naszym przypadku koło odsunie się na zewnątrz o mniej więcej połowę przyrostu szerokości felgi czyli pół cala. 2mm przesunięcia wewnętrznej płaszczyzny koła możemy sobie na tę chwilę darować. :lol:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...