Jump to content

Dystanse na koła


georg_drugi
 Share

Recommended Posts

Trochę poszukałem na forum ale nie wiele znalazłem, więc proszę o poradę albo link. Czy warto zakładać dystanse na koła i ile 5 mm, 10 mm? Czy jest odczuwalna poprawa stabilności? Wyczytałem, że niektórzy zakładają felgi ze zmniejszonym offsetem o 13 mm w stosunku do oryginału. W przyszłości planuję zakup felg z ET 35, ale na razie jest opcja tańsza :cry: i chciałbym wiedzieć czy warto wydać coś z półtorej setki na dystanse?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja osobiscie odradzam Ci taka opcje - poza tym jak planujesz dystanse to powinienes wymienic takze szpilki na dluzsze. Lepszy efekt da Ci wymiana stabilizatorow na grubsze, ewentualna modyfikacja zawieszenia, geometrii, zmiana rozmiaru felg i opon. IMO dystanse to rozwiazanie na krotka mete.

Link to comment
Share on other sites

Wariant z dłuższymi szpilkami to jest jedno rozwiazanie, przy małych (do ca.0,5-1,5cm poszerzenia na stronę) a drugie to przykręcane dystanse do piast, te stosuje się przy większych poszerzeniach, np. 2-3cm na stronę, i tu jest na ogół wymagane skrócenie oryginalnych szpilek. Drugie rozwiazanie jest moim zdaniem bezpieczniejsze, bo w pierwszym może dojść do poluzowania koła. Co do zasadności poszerzania w ten sposób - kwestia gustu, lepiej założyć felgi z ET 35 i nie martwić się i cały czas sprawdzać, czy nic się nie poluzowało, a poszerzenie o 1cm moim zdaniem naprawdę nic nie daje. Stabilność uzyskuje się zawieszeniem, amorami, stabilizatorami, tulejkami, a nie poszerzeniem czy rozpórkami.

Link to comment
Share on other sites

emotorsport nie do końca się z tobą zgadzam jeśli chodzi stabilność. Zawiecha to naczynie połączone i wszystko ma wpływ na zachowanie samochodu. Co z grubsza robią firmy tuningowe: obniżają środek ciężkości, usztywniają zawieszenie i zwiększają rozstaw kół do granic możlowości. Co robisz jak idziesz po torach oczywiście nie na czołówę z pociągiem :mrgreen: to rozczapierzasz ręce by wystabilizować ciało i tu jest podobnie. Szerszy rozstaw kół to lepsza stabilność na zakrętach. Jeszcze lepsze rezultaty będą gdy zwiększymy rozstaw osi, ale to już nie takie proste w instniejącej konstrukcji.

emotorsport zważ, że napisałem o wymianie felg w przyszłości, a na teraz chciałem posłuchać uwag odnośnie dystansów za i przeciw. W grę wchodzą dystanse wąskie do 1 cm i dłuższe szpilki. Nie mam zamiaru "piłować" piast :mrgreen:

Czy nikt tego nie stosował? Czy naprawdę to badziew, że są tylko głosy przeciw?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Wariant z dłuższymi szpilkami to jest jedno rozwiazanie, przy małych (do ca.0,5-1,5cm poszerzenia na stronę) a drugie to przykręcane dystanse do piast, te stosuje się przy większych poszerzeniach, np. 2-3cm na stronę, i tu jest na ogół wymagane skrócenie oryginalnych szpilek. Drugie rozwiazanie jest moim zdaniem bezpieczniejsze, bo w pierwszym może dojść do poluzowania koła (...)

dokladnie tak, jak pisze Elek :smile:

 

w kilku slowach: dystanse to zlo :evil:

odpowiednio pobrane kola (szerokosc, ET, etc.) to jest TO :idea:

 

jak juz zakladac dystanse, to imho wlasbie takie przykrecane do oryginalnych szpilekc + dystanse KONIECZNIE maja byc tzw. hubcentric (tj. maja centrowac kolo na piascie)

 

polecam dystanse firmy H&R (super jakosc)

 

hrspacerspic.gif

 

spacerser6.jpg

 

co do zwiekszania rozstawu kol... mialem auto, ktore fabrycznie mialo felgi 6.5x15 ET39, natomiast sam producent przewidzial, ze mozna w tym aucie stosowac felgi o parametrach 7.5x15 ET28 (oryginalna opcja z takalogu akcesoriow), tj. o 24mm bardziej wystajace na zewnatrz... mowiac inaczej sam producent auta przewidzial mozliwosc zwiekszenia rozstawu kol i poprawienia wlasciwosci jezdnych, ale nie poprzez zakladanie dystansow, a poprzez ODPOWIEDNIO dobrane felgi (jezdzilem na obu zestawach (6.5 ET39 i 7.5 ET28) i owszem, auto z wiekszym rozstawem kol jezdzilo bardziej stabilnie w szybkich zakretach, natomiast promien skretu zwiekszyl sie jeszce bardziej :neutral: )

 

georg_drugi, poza tym, jezeli dasz fele z ET35 (zakladajac, ze szerokosc felgi nie ulegnie zmianie) i do tego dasz jeszcze jakies dystanse (tj. jeszcze bardziej wysuniesz kola na zewnatrz), to radze upewnic sie, ze kola nie beda haczyc o nadkola :wink:

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4 nie do końca się zgadzam z twoją sugestią:

"mialem auto, ktore fabrycznie mialo felgi 6.5x15 ET39, natomiast sam producent przewidzial, ze mozna w tym aucie stosowac felgi o parametrach 7.5x15 ET28 (oryginalna opcja z takalogu akcesoriow), tj. o 24mm bardziej wystajace na zewnatrz".

Z parametrów felg wynika, że offset jest zmniejszony o połowę zwiększonej szerokości. Wydaje mi się, że producent przewidział możliwość wstawienia różnych felg i offset jest tak dobrany, by wewnętrzne części opon były w tej samej płaszczyźnie. Fakt faktem, że rozstaw się zwiększy.

Dzięki wszystkim za opinie. Po dyskusji zostaję przy serii. :wink:

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

(...) Z parametrów felg wynika, że offset jest zmniejszony o połowę zwiększonej szerokości. Wydaje mi się, że producent przewidział możliwość wstawienia różnych felg i offset jest tak dobrany, by wewnętrzne części opon były w tej samej płaszczyźnie (...)

nie do konca rozumiem, co miales na mysli z tymi plaszczyznami...

 

w tym przypadku, ktory opisalem, ani wewn., ani zewn. polozenie felg nie jest identyczne (szersze fele z mniejszym ET w porownaniu do serii bardziej wystawaly i na zewn (24mm)., i byly minimalnie (2mm) blizej amorkow)

 

tu mozesz sprawdzic jak wypada 6.5x15 ET39 vs 7.5x15 ET28

 

:arrow: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4 sam napisałeś: 2 mm bliżej amorków (dokładnie to mniej niż 2 mm :mrgreen: ). Właśnie o tę boczną płaszczyznę felgi mi chodziło. Producent podaje: szersza felga to niejszy offset by koła nie ocierały o sprężyny, nadkola ect.

Pytanie za 5 zeta: jak zmieni się rozstaw kół gdy na tę szerszą felgę założymy taką samą oponę jak na felgę węższą? Odpowiedź nie jest wymagana :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

(...) Pytanie za 5 zeta: jak zmieni się rozstaw kół (...)

wszystko zalezy od tego, jak bedziemy obliczac/obliczamy ten rozstaw kol

 

odp: NIJAK (bo rozstaw kol jest liczony, bodajze, od geometrycznego srodka felg)

Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4 no niestety masz rację tylko w jednym :mrgreen: , w definicji rozstawu kół, który jest definiowany jako dystans między środkami kół w miejscu styku z podłożem. Środek koła będzie pokrywać się ze środkiem felgi i środkiem opony. W naszym przypadku koło odsunie się na zewnątrz o mniej więcej połowę przyrostu szerokości felgi czyli pół cala. 2mm przesunięcia wewnętrznej płaszczyzny koła możemy sobie na tę chwilę darować. :lol:

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...