Skocz do zawartości

Układ zapłonowy i kąt zapłonu


inzynier_mamon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Proszę o pomoc i wyjaśnienie jak to działa. Chodzi mi o sprawy związane z układem zapłonowym i katem zapłonu.

Uruchamiam silnik po nocnym postoju. Silnik jest zimny. W tym momencie o tym, jaka jest jego temperatura informowany zostaje komputer i daje bogatszą mieszankę. Czy tylko to, czy dodatkowo zmieniany jest kąt zapłonu ( jest przyspieszany/opóźniony)????

Jadę dalej. Silnik się nagrzał. Wówczas zmieniana jest mieszanka na uboższą. Czy wówczas zmienia się kąt zaplonu??? Co jest za to odpowiedzialne? Czy mozliwe jest, aby element ten był uszkodzony tak, że po rozgrzaniu silnika, gdy mieszanka jest uboższa, zapłon był np zbyt wczesny?

 

Pytam o to, bo mam kłopot z zapłonem. Znaczy nie ja, a silnik :cool: Czy i jak mozna to regulować?? Może ktos poleci jakiś punkt usługowy, w którym mozna takie rzeczy sprawdzić. Proszę o wiadomość (PW)

 

Dziękuję za pomoc i wyjasnienia

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedzenie zaplonu ustala ECU na podstawie map zapisanych w pamieci. Pod uwage brana jest temperatura silnika, przeplyw powietrza, stopien otwarcia przepustnicy, naturalnie polozenie walu korbowego i walka rozrzadu i spalanie stukowe.

Samodzielnie lub w warszatcie mozna jedynie sprawdzic wyprzedzenie zaplonu. Ustawic sie nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana map to tuning ECU, mozna tak zrobic, ale na fabrycznych mapach silnik powinien chodzic normalnie. Stawialbym na problem z czujnikiem polozenia walu lub walka rozrzadu, zdarza sie ze jest zabrudzony. A jesli czujniki sa dobre, to zastanow sie czy problem nie pojawil sie wraz z wymiana paska rozrzadu lub innymi pracami przy rozrzadzie, wielu mechanikow zle ustawia rozrzad. Przesuniecie o jeden zab na walku powoduje takie problemy jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ten problem pojawil się przed wymianą rozrządu i pomimo jego wymiany jest nadal.

No chyba, że cos wcześniej przeskoczyło samo z siebie i potem tak zostało bo przy wymianie rozrządu nikt tego nie sprawdził :roll:

Mówisz - czujniki wałków i ze mogą byc zabrudzone? To się samemu da sprawdzić i oczyścić, czy bez warszatatu nie obędzie się ?

 

A zmieniać map nie chcę. Kiedyś o tym rozmawiałem w warszatacie zajmującym się takimi rzeczami. Zyskał bym tak może w porywach z 10 koni , w zamian za co musiałbym bawić się w częstsze przeglądy i inne tego typu rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki sa dostepne bez problemu z przodu silnika, przykrecone jedna sruba kazdy. Wystarczy wymontowac i wyczyscic dokladnie np. plynem do mycia hamulcow lub benzyna ekstrakcyjna.

Swoja droga moze problem nie lezy w zaplonie ? Moze mieszanka staje sie zbyt uboga, lub swiece sa za gorace ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nie są problemem. Były już zmieniane na zimniejsze i prawidłowe i nic.

A co do mieszanki - to nie wiem. A jak to wygląda, jeśli chodzi o jej zubożanie. Co tym steruje? Pewnie też ECU, ale na podstawie zaprogramowanych map, czy czegos innego ?

 

Jeszcze pytanie - gdzie te czujniki znaleźc mozna, albo jak się one po angielsku nazywają, to sam poszukam w dokumentacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei. Najpierw czyszczenie czujników, potem sprawdzenie rozrządu, potem sonda :mrgreen: Nie wiem, kiedy będę miał tyle czasu, ale jak już to zrobię, to opiszę, co i jak

 

Z tą sondą też mi się podoba. Zanim zaczęły się kłopoty z zapłonem miałem demontowaną część wydechu i jak się nie mylę wówczas byla ta sonda rozłączana. Może coś tam nie styka :roll: Błędów nie ma żadnych, ale jak to już przestałem w to wierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...