Skocz do zawartości

Czytamy parametry z ecuExplorera


goory

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...

W jaki sposób zczytujecie i przeglądacie logi z Romraidera? Ja mam podłączony kabel do komputera i do gniazda. W trybie "on line" wszystko się ładnie wyświetla, natomiast po zapisie wychodza jakieś bzdury, typu obroty o wartości 1, czy korekcja spalania stukowego 30-50.

Dodam tylko, że ten parametr mam w zakresie -5 do 0, a czasem maks na +1

Dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób zczytujecie i przeglądacie logi z Romraidera? Ja mam podłączony kabel do komputera i do gniazda. W trybie "on line" wszystko się ładnie wyświetla, natomiast po zapisie wychodza jakieś bzdury, typu obroty o wartości 1, czy korekcja spalania stukowego 30-50.

Dodam tylko, że ten parametr mam w zakresie -5 do 0, a czasem maks na +1

Dziękuję za pomoc

 

Żeby poprawnie zapisywał musisz przed odpaleniem tego programu zmienić język komputera na angielski stany zjednoczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie bede musial zakupic to

 

tylko się zastanów jaki,

 

gdy jest pod usb nie ma problemu z czytaniem dużej ilości parametrów ale podobną są problemy z samym uruchomieniem

 

niumen, ma pod złącze rs232 i jak zaznaczyliśmy wiele punktów to mocno muliło

 

Łukasz na 99% jadę w sobotę na hamownie do kosakowa, podłączasz się?

Jadę na ostateczne sprawdzenie czy już w moim silniku nie ma problemów z nieszczelnościami na dolocie ew na wylocie. pomierzę boost i afr. Chłopaki wreszcie ogarnęli nawiew na ic więc nawet pomiary powinny być powtarzalne bo się ostatnio mocno sypały jak się ic na maxa rozgrzał i straciłem 20KM :evil: .

Jak by co to do piątku mam sporo czasu

wymieniłeś połamany plastik na dokocie?? jak by co to już jestem oblatany w wyciąganiu ic więc jeżeli masz go nadal w rozsypce to można by go połatać.

ostatnio nawet twojej firmie najazdy kupiłem więc wreszcie mam ala kanał, z drugiej strony to mnie nieźle zerżnęli, bo musiałem pogrzebać we fiacie od dołu i musiałem szybko kupić. Na szczęście są solidne i moją turboświnie utrzymują bez problemu.

 

pozdro

 

[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 9:34 pm ]

zapomniałem dodać, że jedną z funkci której mi brakuje to jest ustawianie kierownicy. Serwisanci jak robią zbieżność to robią to na "oko" a prawie każdy ma jakiś astygmatyzm i różni ludzie róznie widzą czy coś jest proste lub krzywe. Wtedy powinno się podłączyć jakiś czytacz ustawić 0" i wg tego ustawiać geometrę auta.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 9:36 pm ]

ja chce kupić z interface bt i usb ale kompatybilny z pda aby np podczas jazdy sobie co nieco po kontrolować :D

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie może pomożecie. Mam kabel taki http://www.mari.pl/Interf...VAG_KKL-34.html i RomRaider Logger działa bez zarzutu, natomiast EcuFlash, EcuExplorer nie. W EcuFlash'u pokazuje w dolnym prawym rogu interface, który znalazł, natomast przy próbie zczytania ECU pokazuje sie komunikat ze nie może sie połączyc z interfacem. To samo jest w EcuExplorerze. Kombinowałem ze sterownikami kabla i nic. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

dzisiaj z niumen, popracowlismy nad moim forkiem

 

test 1500 rpm i czwarty bieg plus gaz z podłogę, Niestety za duży ruch aby dojechać do odcinki na czwartymi biegu

oto wyniki

 

log_forester_2_5_xt.png

 

jak pięknie i równo przyspiesza na 4 biegu od 1500 rpm

 

ciekawe dlaczego WG tak się dziwnie zachował.

 

szczegóły

 

http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... utput=html

 

wybrałem moim zdaniem najważniejsze dane. W legendzie jest podana podziałka. Zrobiłem ją aby log był czytelniejszy więc aby dobrze go czytać, należy zwrócić uwagę na dzielnik.

 

Szkoda, że nie dało się na czwórce do odcinki zrobić loga więc trzeba by to powtórzyć mam nadzieję, że nie będzie takiego ruchu.

 

Pozdrawiam

 

P.S.

nie umiem w tym google dokument wstawić więcej linii poziomych

 

[ Dodano: Nie Paź 18, 2009 10:41 am ]

dodam, jeszcze niezwykłą dla mnie ciekawostkę, pomimo buta w podłodze

i odcięciu na niecałym 7k rpb ecu przymyka przepustnicę powyżej obrotów 6,500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki log i dlatego wiem że się przepustnica się sama przymyka powyżej 6,500 rpm. Log robiłem dlatego, bo przy pełnym bucie mam szumy z pod maski i myślałem, że to zawór DV. Z naszych analiz wynika, że wszystko jest absolutnie dobrze a to że szumi to zasługa x-clen 5w30. Tłumasze dlaczego wysuwam taką tezę. Przedtem miałem 300v i tego raczej nie było albo nie zwróciłem uwagi. Przy obecnym oleju sprężarka natychmiast się rozkręca i boost controler otwiera selenoid i upuszcza ładowne ciśnienie które ostro ładuje sprężarka już od 2k rpm! Dodatkowo nie szumi kiedy silnik jest zimny czyli olej też i sprężarka aż tak się nie wkręca. Ciekawi mnie jeszcze jak rozumieć te wszystkie wykresy. np dlaczego czas wtryskiwanego paliwa jest coraz krótszy? może dlatego że ciśnienie doładownia opada? z drugiej strony widać, że wg nie jest zamknięty na max i wg mnie pokazuje to jak jeszcze ogromny potencjał jest w tej konstrukcji.

 

pozdro

 

p.s.

podczas testu nadziała się celica. Jak miło było popatrzeć tylne lusterko od 140 w górę :D ladówka totalnie odjechała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego czas wtryskiwanego paliwa jest coraz krótszy? może dlatego że ciśnienie doładownia opada?

 

No tak jest zazwyczaj na seryjnej turbinie, że powyżej chyba ~4-4,5 tysiąca obrotów ciśnienie doładowania zaczyna spadać. Poza tym jak się tak zastanowić, to tak chyba powinno być, że przy wzrastających obrotach masz coraz krótszy czas uniesienia zaworów, w związku z czym wtryskiwacze nie mogą być otwarte zbyt długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzibi,

 

Chyba masz rację, Ale widać, że można by znacznie mocniej pompować bo tylko na niskich biegach wg jest otwarte na4x%. Potem już znacznie słabiej i pewnie dzięki temu nie ma turbodziury. Domykając bardziej WG z pewnością dało by się ją mocno pogonić, ale chyba długo by nie wytrzymała :neutral:

 

Jak dla mnie jest ok. Wystarczy, że wiem jak to działa i wiem kiedy dokładnie zmieniać biegi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, to miałem na myśli.

 

najciekawsze jest to, że przepustnica sama się domyka przy bardzo wysokich rpm. Nie warto kręcić powyżej 6500.

 

te logi dają strasznie duża wiedzę.

 

albo jak spada temp na dolocie - super

 

w sprincie do 100 setki racę na przekręceniach powyżej 6,5k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo jak spada temp na dolocie - super

 

W lato jest miazga na postoju. :wink:

w sprincie do 100 setki racę na przekręceniach powyżej 6,5k

 

Ja muszę kręcić jedynkę prawie do końca, bo po zmianie na drugi bieg spadłbym poza użyteczne obroty.

 

te logi dają strasznie duża wiedzę.

 

:wink: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niumen,

 

Przeanalizowałem Twoje logi. Nasze silnik są nieporównywalne jeśli chodzi o zachowanie, ECU.

 

inna bajka inne ciśnienia zupełnie inne zachowania wg, wykres jest odwrotny, u mnie logi zaczynają się od niskich wartości i rosną w raz z obrotami potem maleje jak na rysunku. U Ciebie jest odwrotnie najpierw wysoko potem maleje. Może to być kwestia interpretacji otwarte zamknięte ale u mnie przy wysokich rpm widać, że wg coś tam jeszcze zmienia a u Ciebie nie.

 

Ciekawostka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
http://www.mari.pl/Interfejs_diagnostyczny_VAG_KKL-34.html

 

Ten jest akurat czarny, ale miałem obydwa i działają identycznie. Tak przy okazji - polecam ten sklep, super obsługa i pełen profesjonalizm. Ja odbieram kable akurat osobiście, ale śmiało można brać wysyłkowo, są też na allegro.

.

Niumen - czy na tym kablu EcuExplorer czyta ci błedy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...