Skocz do zawartości

Czytamy parametry z ecuExplorera


goory

Rekomendowane odpowiedzi

Dni weekendowa coraz dłuższe,

słońce zachodzi coraz później

coś trzeba robić :-)

 

Tak więc dziś pozgrywałem logi z kumpla forestera 2,5

Jest ich oczywiście dużo więcej niż w moim skromnym GT :oops:

 

Mam prośbę o pomoc w ustaleniu kilku prawidłowych parametrów dla tego pojazdu:

- Manifold Relative Pressure (Bar) - dochodzi w tym samochodzie do 0,88 w "piku" i utrzymuje się generalnie na poziomie 0,79 na 4 biegu

- Knock Correction (ーBTDC) - praktycznie cały czas jest jakiś parametr (1-7) jedynie przy odpuszczonym gazie osiąga "0". (w moim GT, nawet przy BOV tyle się tam nie dzieje, poza tym jak już coś się dzieje to poprzedzone jest "-")

- Fuel Pump Duty (%) - przy pełnym ogniu powyżej 3500 obrotów osiąga 100% i tak pozostaje do odpuszczenia gazu. - czy nie powinno tu być jakiegoś zapasu (wymiana pompy?)

 

Prośba o pomoc i informacje, czy parametry te są raczej standardowe, czy też samochód (niedawno zanabyty przez kolegę) nosi ślady jakiegoś tuningu, czy też może coś tam nie fafa prawidłowo?

Błędów brak i jak na moje oko/tyłek samochód jeździ zdrowo, ale właściciel twierdzi, że czasem słabiej przyspiesza (faluje).

 

Z góry dzięki za ewentualna pomoc.

 

Pozdro

goory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Fuel Pump Duty (%) - przy pełnym ogniu powyżej 3500 obrotów osiąga 100% i tak pozostaje do odpuszczenia gazu. - czy nie powinno tu być jakiegoś zapasu (wymiana pompy?)

 

Tak jest w każdym aucie.

 

Knock Correction (ーBTDC) - praktycznie cały czas jest jakiś parametr (1-7) jedynie przy odpuszczonym gazie osiąga "0". (w moim GT, nawet przy BOV tyle się tam nie dzieje, poza tym jak już coś się dzieje to poprzedzone jest "-")

 

WRX01 podobnie, zakres od 1-5 przy klepce.

 

Manifold Relative Pressure (Bar) - dochodzi w tym samochodzie do 0,88 w "piku" i utrzymuje się generalnie na poziomie 0,79 na 4 biegu

 

Jak na 2.5 to wg mnie ok.

 

Możesz wysłać mi pełne logi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

the.wolf, masz e-mail.

 

Wymieńmy się swoimi logami, to sobie poporównujemy co i jak.

 

Wyślij mi jak masz jakiś log pełnego ognia ze startu csv lub xls.

Ja Ci wyślę swoje.

 

Pozdro

goory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktos parametry pracy przeplywki? Czy jest w ogole mozliwosc diagnozy przeplywki po logach napiecia?

 

Wiem, że w moim WRX01 przepływka powinna osiągać wartość 200g/s przy klepce.

goory, wysłałem Ci jakieś przykładowe logi moje i kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

the.wolf, tak się też domyślałem, dlatego napisałem jak to u mnie wygląda. :wink:

 

Przykładowo z mojego loga:

 

g/s - V

20,5 - 2,16

100,2 - 3,32

5,88 - 1,82

32 - 2,4

40,9 - 2,6

129,1 - 3,62

183,9 - 4,06

 

Może coś z tego wywnioskujesz? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej wolf, jeden z plików, które Ci przesłałem jest bardzo podobny.

 

Może nie do odcięcia, ale od 3k w górę na IV.

Oczywiście jest to GT, więc samo napięcie.

 

pozdro

goory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

the.wolf, poszukam jeszcze na kompie, bo robiłem taki pomiar. Jeżeli nie znajdę to zrobię w najbliższym czasie. :wink: Zrobiłbym nawet zaraz, ale

na 4-tym biegu od 3kobr do odciny
nie da rady w centrum miasta, a mam mało czasu na dalsze wyjazdy. :mrgreen:

 

EDIT

Daj maila, mam coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

jak zczytujecie logi?

jestem ciemny w tej materii. moze jakis krotki opis, albo gdzie mozna to wyczytac?

 

co trzeba miec, jakis soft ?

mam forestera 2.0 '98. czy da sie cos wyciagnac z kompa?

 

pzd

 

Zapomnij, chyba, że turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
odgrzewam temat
Zwykły kabel VAG KKL

 

czyli coś takiego jest OK?

http://www.allegro.pl/item701974959_int ... b_kb1.html

 

Zapomnij, chyba, że turbo.

już mam turbo - GT my99

 

czy ewentualnie na podlaczenie mozna sie do kogos zglosic? Ktos pomoze?

 

Jasne, tylko pod warunkiem, że nie przywieziesz kabelka z linku ze sobą.

 

Właśnie wysłałem taki do rozpoznania. Nie funkcjonuje jak vag kkl z oprogramowaniem do subaru, nie daje się również odczytać jego ustawień programem FTDI, współpracuje za to z softem diagnostycznym do vw vag 409-1, zgłasza jako interfejs Ross Tech (nie jestem pewny pisowni), ale jako com!!!, a nie usb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.mari.pl/Interfejs_diagnostyc ... KL-34.html

 

Ten jest akurat czarny, ale miałem obydwa i działają identycznie. Tak przy okazji - polecam ten sklep, super obsługa i pełen profesjonalizm. Ja odbieram kable akurat osobiście, ale śmiało można brać wysyłkowo, są też na allegro.

 

jako, logi, które Ci wysyłałem były tworzone właśnie przez ten kabel, wcześniej miałem na COM, ale nie mogłem zaznaczyć wszystkiego na raz, bo przepustowość była za niska i się wszystko wieszało. Teraz zaznaczam każdą opcję i leci bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...