Jacky X Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Benzynowe silniki subaru są rozkminione dokładnie. A diesel jest już tak długo na rynku,że piersze feedback powinien się pojawić. Zapraszam do dyskusji na temat jak sprawuje się subarowski diesel boxer ? -) Mnie się wydaje,że nie jest mocarny +) Nie ma PDF(pompowtrysków) jak grupa VW a nie lubię tego rozwiązania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 +) Nie ma PDF(pompowtrysków) jak grupa VW a nie lubię tego rozwiązania oni juz tez to porzucili (teraz tylko wyprzedaja stare modele silnikow z PD), ale czy CR to takie genialne rozwiazanie? byc moze w subaru tak, jezeli sa porzadne wtryski... a w temacie - to istotna wada diesla subaru - ma niestety DPF! pewnie niedlugo juz w kazdej wersji bedzie zamknięty wiec klapa na całej linii... :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 pewnie niedlugo juz w kazdej wersji bedzie zamknięty wiec klapa na całej linii... Nie ma co płakać, diesel i tak nie ma większej przyszłości w autach osobowych, coraz bardziej wyśrubowane normy czystości spalin spowodują, że oczyszczenie tego co powstaje ze spalania oleju napędowego będzie zbyt kosztowne. Większość producentów rozwija teraz małe silniki turbo (benzynowe), oszczędne, lekkie i całkiem tanie a przy okazji o sensownej mocy. Zresztą dobrą wiadomością jest to, że Audi R8 nie będzie miało diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 @Aflinta 1A) Akurat diesle niezmiennie mają coraz większy udział w sprzedaży aut nowych i nie bez powodu subaru także skonstruowało diesla 1B) Diesle nie mają przyszłości? Za miesiąc jest Le Mans i zapewne diesle złoją tyłki turbobenzynom choć przepisami założono im kagańce i co tam jeszcze 2) Więc twierdzisz,że spalając w dieslu olej napędowy zanieczyszczamy środowisko. A karmiąc go czystym B100 czyli estrem rzepkowym ? Tyle tylko ,że właśnie DPF- tego nie wytrzymują. Duży błąd, bo przysłością są silniki diesla spalające bezawaryjnie estry rzepakowe.CBDU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 jak sprawuje się subarowski diesel boxer ? http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=116290 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=122255 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121137 i jeszcze parę drobniejszych :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Nie ma co płakać, diesel i tak nie ma większej przyszłości w autach osobowych, coraz bardziej wyśrubowane normy czystości spalin spowodują, że oczyszczenie tego co powstaje ze spalania oleju napędowego będzie zbyt kosztowne. 1B) Diesle nie mają przyszłości? Za miesiąc jest Le Mans i zapewne diesle złoją tyłki turbobenzynom choć przepisami założono im kagańce i co tam jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Zapraszam do dyskusji na temat jak sprawuje się subarowski diesel boxer ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 A cóż to Hogi się tak załamałeś? Za mało techniczny temat? Za drobny ? Za wcześnie ? Czy za,późno założony ? Ja na forum nie widze zbyt dużo informacji,rzeczowej analizy na ten temat. Owszem natknałem się w prasie bulwarowo-psełdomotoryzacyjnej na sponsorowane marketingowe bełkoty i to tyle . A ja bym chciał wiedzieć jak się udała ta konstrukcja i jak odbieraja ją użytkownicy.Nie tylko Ci,którzy założyli na forum topic bo wystapiły określone usterki ale i opinie zadowolonych klientów,których jak mniemam jest w tym przypadku większość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Jacky X, może użyj opcji "szukaj' :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Nie ma co płakać, diesel i tak nie ma większej przyszłości w autach osobowych, coraz bardziej wyśrubowane normy czystości spalin spowodują, że oczyszczenie tego co powstaje ze spalania oleju napędowego będzie zbyt kosztowne. Większość producentów rozwija teraz małe silniki turbo (benzynowe), oszczędne, lekkie i całkiem tanie a przy okazji o sensownej mocy absolutnie sie zgadzam :smile: ekoterrorysci skutecznie wykończyli diesla :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Akurat diesle niezmiennie mają coraz większy udział w sprzedaży aut nowych http://moto.onet.pl/1556411,1,artykul.html Diesle nie mają przyszłości? Za miesiąc jest Le Mans i zapewne diesle złoją tyłki turbobenzynom Wskaż mi proszę stajnię o budżecie Audi wystawiającą do konkurencji turbodoładowaną jednostkę benzynową? O ile wiem te co się liczą są wolnossące. I tutaj podobnie jest jak w F1, nie samym silnikiem się wygrywa... w zasadzie to silnik i to czym jest napędzany ma najmniejsze znaczenie. Duży błąd, bo przysłością są silniki diesla spalające bezawaryjnie estry rzepakowe I takie diesle będą w ciężarówkach, do auta osobowego będzie to nieopłacalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 15 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 @ Aflinta Ten krótki tekst mozna analizowac na wszelkie sposoby tak jak i statystyka to jest dziedzina poddającą się manipulacją. Od klasy średniej diesle maja się dobrze ! Co do Le Mans to nie rozmawiamy o budżecie tylko o technologii.Jesli Audi i Pug miliony pakuja w diesla i wygrywają znaczy ten napęd jest lepszy. Inaczej pojechali by na terpentynie. Diesle były w ciężarówkach ... przed wojną. Teraz mają się dobrze w osobówkach. B100 kosztuje 2,99zł i to na tym (może) jeździć się najtaniej.Kłopot w tym,że paliwo jest dostępne ale na dobrą sprawę żaden producent nie powiedził: lejcie to do baku-będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Co do Le Mans to nie rozmawiamy o budżecie tylko o technologii.Jesli Audi i Pug miliony pakuja w diesla i wygrywają znaczy ten napęd jest lepszy. Pakując tyle kasy mają jeden cel - zwycięstwo marketingowe by przekonać ludzi do tego jakie TDI czy HDI jest fantastyczne, patrzcie wygrywamy wyścigi, Wy też możecie to mieć kupując (nie mające nic wspólnego z wyścigówką) nasze auta. Audi wygrywało zresztą też poprzednie edycje na silnikach benzynowych. Inaczej pojechali by na terpentynie Jeżeli będą chcieli sprzedawać auta na takie "paliwo" to pewnie pojadą. B100 kosztuje 2,99zł i to na tym (może) jeździć się najtaniej Ta cena wynika tylko z braku obciążenia podatkiem akcyzowym w takim stopniu jak benzyny. Ogólnie to diesel ma niższe stawki niż benzyna, ale jak jego udział będzie wzrastał to wierz mi, i po niego politycy wyciągną żebrzącą rękę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Nie ma co płakać, diesel i tak nie ma większej przyszłości w autach osobowych, coraz bardziej wyśrubowane normy czystości spalin spowodują, że oczyszczenie tego co powstaje ze spalania oleju napędowego będzie zbyt kosztowne. Co bedzie w przyszlosci? W przyszlosci, to 1USD mial byc teraz po 1.5 PLN A tymczasem 2.0D pali nieco ponad polowe tego co 2.0 benzynowy. 350Nm tez nie da sie przecenic. A ze zimny klekocze, ze DPF wymaga przedmuchania od czasu do czasu na trasie..? Ja z tym moge zyc No moze zeby tylko czerwona linia na obrotomierzu zaczynala sie 2tys. rpm wyzej. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Co bedzie w przyszlosci? W przyszlosci, to 1USD mial byc teraz po 1.5 PLN To chyba ktoś na przykurzonej szklanej kuli wróżył taki scenariusz A co do dyszli, obaczym kiedy u nas normy będą podkręcać - choć z tym pewnie ostrożnie, bo wielu europejskich producentów nagle by rynek straciło. Póki co, dzisiaj na trasie liczebnie przeważały auta bez DPF, bo co depnięcie gazu to tylko kłęby czarnego dymu zostawiały, przeraża - że to auta 2-3 letnie a nie jakieś zdezelowane dziesięcioletnie trupy. 350Nm tez nie da sie przecenic Ja to już nie wiem jak to jest z tymi Nm... bo taki WRX ma ich mniej... a zbiera się lepiej :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Póki co, dzisiaj na trasie liczebnie przeważały auta bez DPF, bo co depnięcie gazu to tylko kłęby czarnego dymu zostawiały, przeraża - że to auta 2-3 letnie a nie jakieś zdezelowane dziesięcioletnie trupy. popatrz tylko jakie przebiegi maja te auta... :] bo wiekszosc to nowki sztuki od dziadka z wermachtu co do kosciola jezdzil... swojego czasu widzialem a6 w komisie ktory mial rok i kilka miesiecy, przyjechal z reichu i wierze ze mial oryginalny przebieg... a przebieg to bylo 160kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Chyba coś popierdzieliłem. DPF - - myślałem,że oznaczenie DPF to są pompowtryskiwacze - a może DPF to filtr cząsteczek stałych ??? Nie lubię pompowtrysków ze względu na słabą tolerancję paliwa w/g najnowszych norm. 1) Czy BOXER Diesel ma pompowtryski czy inne rozwiązanie ? 2) A Tiguan 140 KM CR DPF to jest Common Rail czy pompowtryski ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Chyba coś popierdzieliłem. DPF - - myślałem,że oznaczenie DPF to są pompowtryskiwacze - a może DPF to filtr cząsteczek stałych ??? Nie lubię pompowtrysków ze względu na słabą tolerancję paliwa w/g najnowszych norm. 1) Czy BOXER Diesel ma pompowtryski czy inne rozwiązanie ? 2) A Tiguan 140 KM CR DPF to jest Common Rail czy pompowtryski ? oj, Jacky Jacky... :roll: 1. Subarowski 2.0D to jest Common Rail, iirc tzw. II-ej generacji 2. Tiguan, jak wskazuje nazwa tez ma system Common rail DPF - diesel particulate filter PD - pumpe duse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toks Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Poruszyłem już ten temat w wątku o PDF ale może ten będzie bardziej właściwy. Czy ktoś dysponuje wiedzą o harmonogramie serwisowym silnika 2.0D - jak, kiedy i za ile? Gdzieś tu na fourm krąży złowroga pogłoska o rzekomej wymianie świec żarowych po kilkudziesięciu :shock: tysiącach km z wyjmowaniem silnika przy okazji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Nie lubię pompowtrysków ze względu na słabą tolerancję paliwa w/g najnowszych norm. ale z tego co sie (chyba dosyc powszechnie) uwaza, pompowtryskiwacze sa bardziej odporne na kiepskie paliwo i w ogole trwalsze niz wtryskiwacze w systemie CR dlatego lepiej sie u nas sprawdzaja. przeszkadzac to moze raczej nieco wiekszy klekot, ale z kolei moim zdaniem te silniki przyjemniej jezdza - wiekszy zakres uzytecznych obrotow niz cr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 @ Gregg 1) Z tego co pamiętam pierwsze Stary diesle już miały pompowtryski zamiast pompy wtryskowej.Ocztwiście to były całkiem inne urządzenia,ale sam pomysł podobny 2) VW wszedł w pompowtryski ale już się z nich wycofuje 3) Na pewno pompowtryski gorzej znoszą estry oleju rzepakowego niż każde inne rozwiązanie Pytałem już czy subaru dopuszcza tankowanie Diesla estrami. Z tego co pamiętam asekuracyjna odpwiedź brzmiała nie. A tych w paliwie standardowym jest conajmniej 3% a mozliwe ,że i 5% i ok. 7%. Zdaje się kolejna norma to min.5% a na stacjach juz jest i B5 i B20(20%) ale i B100. Co zatem oficjalnie SIP twierdzi na temat zalewania BOXER DIESLA B100 ? Były badania ? jest oficjalne stanowisko ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bouler Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Na klapce wlewu mam nalepkę, że nie wolno wlewać Biodiesla. Podejrzewam, że jest to oficjalne stanowisko FHI :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 1) Z tego co pamiętam pierwsze Stary diesle już miały pompowtryski zamiast pompy wtryskowej.Ocztwiście to były całkiem inne urządzenia,ale sam pomysł podobny i dlatego te stare jeżdziły po pól miliona km a nie padały jak diesle z CR :wink: no ale faktem jest ze tamte nie byly tez tak wysilone jak obecnie 2) VW wszedł w pompowtryski ale już się z nich wycofuje ZTCW to vw wycofuje sie ze wzgledu na koszty (ta technologia juz obecnie byla drozsza niz CR a jej dalszy rozwoj nie mial ekonomicznego sensu), a nie kwestie stricte techniczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Na klapce wlewu mam nalepkę, że nie wolno wlewać Biodiesla. Podejrzewam, że jest to oficjalne stanowisko FHI :wink: Ale tak jak pisałem.Gdziebyś nie zatankował otrzymasz minimum 3% biodiesla w paliwie bo to minimalna ilość ustawowa. Ale z racji tego,że producencie muszą minimum dać 3% do ogólnej ilości paliw a do benzyn dają .... 0% to walą wszystko do ON. Zatem nalezy podejrzewać , że w ON jest 3-10% biodiela. A fajnie byłoby gdyby FHI powiedziało co im szkodzi ten biodiesel. Bo w sumie to można zakazaś w zimie jeździś i jak purchel wyskoczy to nieuznać reklamacji itp,itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 O ile pamiętam to czytałem gdzieś, że na pompowtryskach mieli też problem z utrzymaniem czystości spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się