Skocz do zawartości

Zmiana radia na niefabryczne - problem


Tomasz_555

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A ja, kilka dni temu, wstawiłem radio ze zmieniarką 6 * CD\MP3 - Clarion WXZ-468RMP

http://www.bartex-caraudio.com.pl/product_info.php?cPath=23_51_936_937&products_id=4032

. Ponieważ na wcześniejszych postach zgłaszano wątpliwości czy się uda - informuję, że w Bartex'ie ( Łódź ) udało się też podłączyć sterowanie w kierownicy. Wcześneij dzowniłem do serwisu Clariona w Wa-wie i otrzymałem info, że Clarion dostarcza przejściówki do obsługi sterowania z kierownicy dla Forków dopiero od rocznika 2008 ( mój jest MY'07 ).. Ponoć można też skorzystać z zestawów Audio-Media, ale nie dawali gwarancji.. Koledzy z Bartex jakoś dali radę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anakinsky, merci :D

 

Jedno urządzenie, a załatwia wiele forkowych "niedociągnięć":

- navi, aktualne mapy, info o utrudnieniach w ruchu

- audio, jakość dźwięku

- video, dvd itd...

- bluetooth, zestaw głośnomówiący

- mp3, usb

...

... tak jest - mam Alpine IVA-W505 z takim samym zestawem plus AutoMapa Europe :D

w pełni rozumiem Twoje zadowolenie... 8)

 

update - (słabe) foto:

konsola3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ma takie pytanie jak takie fajne sprzety dzialaja:)

fajnie działają :wink:

Jesli jade z navi czy moge sluchac w rownoczesnie muzyki?

muzyki, radia - u mnie w Alpine jest to funkcja "Visual" - dobrze się sprawdza z nawigacją na dłuższych trasach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
musisz miec kompter, takie urzadzenie z Windows CE, gdzie instalujesz Auto Mape a nastepnie podpinasz to pod Alpine i obslugujesz ekranem dotykowym. Ja mam Audiomedia, mam dedykowane wyjscie na Alpine.

 

Podpiąłeś to pod procesor czy bezpośrednio do stacji? Możesz podać dokładnie model tej Audiomedii? I jak rozwiązałeś jej ładowanie?

Kurcze nikt nie umie złamać Alpine`a :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz miec kompter, takie urzadzenie z Windows CE, gdzie instalujesz Auto Mape a nastepnie podpinasz to pod Alpine i obslugujesz ekranem dotykowym. Ja mam Audiomedia, mam dedykowane wyjscie na Alpine.

 

Podpiąłeś to pod procesor czy bezpośrednio do stacji? Możesz podać dokładnie model tej Audiomedii? I jak rozwiązałeś jej ładowanie?

Kurcze nikt nie umie złamać Alpine`a :cry:

jakto: złamać :?: A w Alpine jest coś do łamania... :?: :shock: Audiomedia ma dedydkowane wyjścia na wielu producentów (Kenwood, Clarion, Pioneer) :idea:

mam cos takiego: http://sklep.barieradzwieku.pl/produkt/ ... oMapa.html

zakładałem tez u nich, goście ogarniają temat profesjonalnie, na konsoli nawet ryski nie było, antena GPS pod kokpitem, kompter za schowkiem

to nie moja instalacja (moja kilka postów wyżej), ale tak to wygląda w Foresterze MY07: http://www.barieradzwieku.pl/instalacje/137.html 8)

 

-- 12 sty 2011, o 10:26 --

 

Dzięki, może na jakimś spocie lub parkingu będę mógł zobaczyc co i jak
no problem, btw. masz fajny avatar :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakto: złamać :?: A w Alpine jest coś do łamania... :?: :shock:

 

Złamać - w sensie wgrać windowsa do nawigacji alpine i cieszyć się automapą a nie tym shitowym paździerzem niestety jaki oferują. Alpine był sprytny podobnie jak TomTom i ich urządzenia są dedykowane jedynie do ich softu/map. O to mnie się rozchodziło.

Wojtka znam dobrze i też już robiłem u niego parę rzeczy. Rzeczywiście montaz i jakość jego usług jest mega.

Dzięki za info jak masz to rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtka znam dobrze i też już robiłem u niego parę rzeczy. Rzeczywiście montaz i jakość jego usług jest mega.
Letkas, jakbyś może z nim gadał w temacie, to podpytaj się czy mają nowy soft do Bluetootha Alpine KCE-400BT, konkretnie chodzi mi o synchronizację z Nokią E72. Dzięki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeżę temat.

 

Żadna z odpowiedzi nie do końca załatwia temat wymiany radia w foresterze z manualną obsługą klimy (pokrętła). Dzisiaj dokonałem (po 2 godzinach walki) cudu i wymieniłem fabryczne radio (USA) na radio z WRX STI (pasuje idealnie, gra pięknie i wygląda jeszcze lepiej).

 

Otóż samą instrukcję jak zdjęć osłonę skrzyni (u mnie automat), panel dookoła radia można znaleźć wszędzie. Problem pojawia się jednak gdy "jakiś ch... kabelek trzyma ten panel" (coś za pokrętłami od klimy). 

Po godzinie walki, obejrzeniu wszystkich filmików na utube i przeczytaniu wszytkich forów w 5 różnych językach nie znalazłem konkretnego rozwiązania. Po kolejnej chwili desperacji wziąłem sprawy w swoje ręce i od dzisiaj jestem specjalistą do spraw wymiany radia w foresterze....

 

Poniżej szybka instrukcja:

 

Pacjent: Forester 2003 2.5 X wersja USA z manualną klimą (pokrętła)

 

1. Podważamy płaskim śrubokrętem lub nożem w dwóch miejscach na dole (narzędzie warto okelić taśmą izolacyjną, podobnie jak miejsca podważania)

Poprzez na dole  mam na myśli sam dół panelu osłony gałki skrzyni biegów. 

2. Podważamy w okolicy 1/3 wysokości (od dołu) panel skrzyni. Kolejne zatrzaski. Już teraz powinno być na tyle luźno by ostatnie zatrzaski puściły. 

3. Zdejmujemy panel (gałka w automacie musi być w pozycji N - przy P nie da się zdjąć panelu)

4. Możemy odłączyć przewód zapalniczki ale nie musimy - u mnie wystarczyło by odłożyć panel na bok bez odpinania.

5. Teraz odkręcamy 2 śruby górnego panelu (radia i obsługi klimy) - to raczej proste.

6. Podważamy zatrzaski - ważne- od dołu do góry. Ostatnie zatrzaski nad nawiewem trzymają dosyć chamsko i trzeba trochę pogmerać. Na górze panelu są trzy zatrzaski - dwa nad nawiewami, jeden po środku. Te podważamy jako ostatnie. Jeżeli będziemy odpianali zatrzaski od dołu do góry, po kolei to powinno pójść łatwo. 

7. Odpinamy przycisk od awaryjnych.

8. Teraz motyw o którym mowa na każdym forum. Coś trzyma panel. Wszyscy piszą o przewodzie przycisków klimy.. Bullshit. to nie przewód trzyma ale METALOWE LINKI OD KONTROLI NAWIEWU. Należy je odłączyć - inaczej można się obsrac ;)  

 

Metalowa linka w pancerzu (wygląda jak rowerowy przewód od przerzutki) , a w zasadzie jej koniec, znajduje się pod deską rozdzielczą (na wysokości kolana - trzeba się trochę nagimnastykować ale nie jest to trudne. Koniec linki trzeba zdjąć z plastikowego bolca i wyciągnąć z gniazda które jest kilka centymetrów niżej. Samo zdjęcie z bolca nic nie da -trzeba ją odłączyć całkowicie. To samo robimy ze strony pasażera (regulacja temperatury i kierunek nawiewu). Jak już zdejmiemy linki z bolców i gniazd to cały panel odfrunie aż miło. 

 

9. Wkładamy radio - przykręcamy i składamy wszystko jak było. ;)

 

Jeżeli coś jest nei jasne to postaram się dodać fotki. Mam nadzieję, że oszczędzę komuś roboty - mi to zajęło cały ranek ale się udało i efekt jest naprawdę fajny. Miałem amerykańskie radio z szufladką, za 200 pln kupiłem radio z WRX STI 2004 2Din. Pasuje tam idealnie - kolorem również, przez co kokpit nie wygląda już jak z lat 90 ;) Prawdopodobnie pasuje tam też radio z wersji po lifcie - zmieniara na 6 cd ale jest to dosyc droga opcja ;)

 

Aha - nie musiałem kupować żadnych przejściówek czy innych patentów.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

udalo się podłączyć nieseryjne radyjko do sterowania z kierownicy,

Nie ma z tym większego problemu,przynajmniej u kilku producentów sprzętu grającego. 

 

 

Jedna uwaga, dawno nie spotkałem takiego buraka jak jednego z współwłaścicieli. Dramat poprostu.
 

Trza było się zapytać,wiedziałbyś wcześniej i byłbyś przygotowany.A tak zostałeś wzięty z zaskoczenia. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...