Skocz do zawartości

Zglebiłem Forka.


Kical

Rekomendowane odpowiedzi

zyg,

a może to jakaś hybryda, buda z s-turbo a silnik wolnyssak ?

 

Oczywiście pokrajać się nie dam ale ktoś, gdzieś, kiedyś wspominał, że w wolnychssakach nie było samopoziomujących. Zresztą, jak się przegląda katalog KYB to do forków I generacji 122 i 125 KM znajduje się pozycje tylnych amorków (oczywiście, bez samopoziomowania).

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 170
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hogi,

to tak dla oświecenie :

 

Part numbers for non-self levelling struts

 

right hand side

 

20360FC100

20360FC101

20360FC120

20360FC140

 

left hand side

 

20360FC110

20360FC111

20360FC130

20360FC150

 

Part numbers for Self Levelling Struts

 

right hand side

 

20360FC200

20360FC220

20360FC221

20360FC240

 

left hand side

 

20360FC210

20360FC230

20360FC231

20360FC250

 

i teraz proszę :

 

http://www.yiparts.com/Part/fr/HFAYF

 

Znaczy się występuje również niesamopoziomujące dla SF5 KW 90 i 92 (czyli wolnychssaków) , czy nie ? :wink:

Głośno prosimy :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

quote="Grzesiek_67"

to tak dla oświecenie :

Part numbers for non-self levelling struts

 

right hand side

 

20360FC100

20360FC101

20360FC120

20360FC140

 

left hand side

 

20360FC110

20360FC111

20360FC130

20360FC150

 

Part numbers for Self Levelling Struts

 

right hand side

 

20360FC200

20360FC220

20360FC221

20360FC240

 

left hand side

 

20360FC210

20360FC230

20360FC231

20360FC250

 

i teraz proszę :

 

http://www.yiparts.com/Part/fr/HFAYF

 

Znaczy się występuje również niesamopoziomujące dla SF5 KW 90 i 92 (czyli wolnychssaków) , czy nie ? :wink:

Głośno prosimy :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz Czyli moje są /były/ samopoziomujące - fc200 i fc 210. Proszę! Powiedzcie wprost. Można jeździć z tymi krótszymi zamiennikami? Czy mają one wpływ na bezpieczeństwo i inne aspekty jazdy? Bo wygląda to z boku nieciekawie! Tył smętnie zwisa nad asfaltem kilka cm niżej niż przedtem! Nie próbowałem jeszcze jazdy z pełnym stanem osobowym. Będzie pewnie jeszcze gorzej. Wyawlić je i szukać tych "FC"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zyg,

tak ma to wpływ na bezpieczeństwo, stabilność i właściwości jezdne auta. Skoro miałeś samopoziomujące to na takie proponowałbym zmienić, a więc oryginał i w ASO. Nie kupuj używek bo nie jesteś w stanie sam zweryfikować czy przejechały 200m czy też 200000 km.

 

Są na forum koledzy, którzy dokonali skutecznej zmiany tylnych amortyzatorów z samopoziomujących na zwykłe. Zgłoś się na przykład do kolegi Janosika, on ma chyba też wolnegossaczka i również miał początkowo samopoziomujące.

 

Wybór jest prosty :

- albo ASO , pozostanie przy samopoziomowaniu tyłu , minusy : droga operacja ok. 2.500 - 3.000 PLN

- albo "rzeżba" i zmiana na zwykłe.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zyg,

tak ma to wpływ na bezpieczeństwo, stabilność i właściwości jezdne auta. Skoro miałeś samopoziomujące to na takie proponowałbym zmienić, a więc oryginał i w ASO. Nie kupuj używek bo nie jesteś w stanie sam zweryfikować czy przejechały 200m czy też 200000 km.

 

Są na forum koledzy, którzy dokonali skutecznej zmiany tylnych amortyzatorów z samopoziomujących na zwykłe. Zgłoś się na przykład do kolegi Janosika, on ma chyba też wolnegossaczka i również miał początkowo samopoziomujące.

 

Wybór jest prosty :

- albo ASO , pozostanie przy samopoziomowaniu tyłu , minusy : droga operacja ok. 2.500 - 3.000 PLN

- albo "rzeżba" i zmiana na zwykłe.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Wybacz za infantylne pytanie, ale co to jest ta "rzeźba"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zyg,

nie mam fioletowego pojęcia - u siebie nie robiłęm. Wcześniej jeżdziłem na samopoziomujących, obecnie na Teinie.

"Chopaki" coś dorabiali (sprężyny), bodajże w Poznaniu, ktoś pakował sprężyny z Renaulta Kango, no rzeżba jednym słowem :mrgreen:

 

Skontaktuj się z Janosikiem.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dywagujecie i dywagujecie - na poprzedniej stronvce napisalem ze byly samopoziomujace :mrgreen:

 

Zyg - z takim setupem nie powinienes jezdzic - mozna te amorki przerobic nieco - toczy sie takie tuleje ze srubami i wtedy wysokosc znowu jest dobra, ale moze byc problem z geometria potem i wogole z zachowaniem auta, druga opcja to zawieszenie od Forestera XT -

Moj znajomy ma swoje tylne z poziomowaniem w dobrej cenie za 2 kompletne mcpersony skrecone- sprawdze jak maly maja przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się występuje również niesamopoziomujące dla SF5 KW 90 i 92 (czyli wolnychssaków) , czy nie ? :wink:

Głośno prosimy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Masz rację! Występuje. :cool:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tylko, że są to sporadyczne przypadki.

Cud nad Wisłą Grzechu, cud. :razz: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kropkowicz,

nie, nie straszę. Nie chcę natomiast brać odpowiedzialności za polecenie patentu, którego sam u siebie nie sprawdzilem.

 

Mam gwint dedykowany do SF5. I to rozwiązanie, jeżeli komuś nie zależy na zachowaniu pseudoterenowych właściwości Forka, mogę polecić ze szczerym sercem. Jest bardzo, bardzo :cool:

 

Te comba właśnie tak wychodzą, że potem koledzy piszą, że tylek za sobą ciągną. Ale jak to mówił Dziadek - "...jak stryjenka sobie

życzy....". :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ponieważ dokonałem upgrade hamulców zastanawiam się nad ruszeniem zawieszenia, ale tylko lajtowo, czyli nie zmieniamy amortyzatorów i sprężyn. W związku z tym mam pytania

- czy stabilizator z STI przypasuje do Forka 2.5 XT 06

- czy warto go wymieniać jeżeli będzie na początku to tylko stabilizator

- przód czy tył, czy oba

- czy zamiast stabilizatora może rozpórki wiem są od karoserii

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
- przód czy tył, czy oba

 

tył - i jest przepaść w zakręcaniu

 

czy zamiast stabilizatora może rozpórki wiem są od karoserii

one usztywniają budę. Widać do w braniu zakrętów. Przy lekkich zakrętach auto trzyma na przodzie negatywy, przy mocnych przeciążeniach ustawiania się rozjeżdżają w wyniku naprężeń. W mojej opinii górna rozpórka nieco pomaga ale najlepiej założyć przód dół przód góra i tył najlepiej 4 punktowy ale chyba takowego nie ma go forka. Jest dwupunktowy dość popularny.

góra

IMGP7460.jpg

tył

IMG_6344.jpg

dół

IMG_7272.jpg

 

Pozdrawiam

p.s.

ale odgrzany kotlet :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daab, Co do stabilizatora , to wszyscy piszą , że najlepsze efekty najtańszym kosztem osiągniesz zakładając tylko tylny z STI. Przedni mamy podobno taki sam jak w STI.

Sam tak planuje zrobić, wszystkie części już mam, załatwił mi je zacny Carfit.

 

Jakie części będziesz potrzebował i jak to zrobić, znajdziesz wszystko na tej stronie:

 

http://www.scoobymods.com/20mm-us-sti-r ... tml?t=2937

 

Kurcze, ale bym chciał dostać pomuka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zostało na seryjnym mocowaniu bo auto nie obniżone. Wymagana jest lekka modyfikacja gumy staba STI

 

IMAG0295.jpg

 

trzeba odciąć kołnierze. Sam obszar roboczy w obu autach jest bardzo podobny a nawet nieco większy w FXT!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...