Skocz do zawartości

Zglebiłem Forka.


Kical

Rekomendowane odpowiedzi

no przecie maja zadanie usztywnić zawieszenie
bardziej nadwozie i przeciwdziałać zmianom geometrii zawieszenia, przynajmniej ja to tak rozumiem, a usztywnić sam zawias to bardziej stabilizatory, sprężyny i amortyzator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 170
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no przecie maja zadanie usztywnić zawieszenie by progami nie rysować asfaltu????

Chyba bardziej usztywnić budę żeby się nie przeginała (wiadomo że buda podczas jazdy pracuje)

 

Ale tylny stabilizator naprawdę dużo daje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no no teraz to już na prawdę zdeczko zaszaleliście

ok wiem czego szukać bo portfel w tym wypadu mocno zredukował powyższą propozycję i wszystkie cytowane rozwiązania nie wchodzą w rachubę

Jeszcze tylko namiary w trójmieście mi sa potrzebne gdzie mogę pojechać na zakupy (w tajmenicy przed żona oczywiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sam coś chętnie z zawieszeniem Forka zrobił, byłem dziś nim po trasach rajdu magurskiego, i dramat :evil: . Ale jak cos w nim zmienie to żona mnie z chałupy wywali na zbity pysk :twisted::mrgreen:

 

 

Mam ten sam problem. Chętnie bym je obniżył, szczególnie po tym jak ostatnio mnie sąsiad przewiózł swiom nowym STI :mrgreen:

Niestety już mi żona zapowiedziała że jak cokolwiek zmienię w Forysiu, to mogę od razu zmienić też miejsce zamieszkania :sad:

 

Foryś oczywiście zostaje z nią :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no no teraz to już na prawdę zdeczko zaszaleliście

ok wiem czego szukać bo portfel w tym wypadu mocno zredukował powyższą propozycję i wszystkie cytowane rozwiązania nie wchodzą w rachubę

Jeszcze tylko namiary w trójmieście mi sa potrzebne gdzie mogę pojechać na zakupy (w tajmenicy przed żona oczywiście)

 

Moim skromnym zdaniem powinieneś zapodać grubszy tylny stabilizator np.whiteline

a potem rozpoznać się np w zawiasie KYB AGX + sprężyny STI ale to byś musiał skalkulować ile cię wyjdzie zakup wszystkich gratów bo może TEIN będzie porównywalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sam coś chętnie z zawieszeniem Forka zrobił, byłem dziś nim po trasach rajdu magurskiego, i dramat :evil: . Ale jak cos w nim zmienie to żona mnie z chałupy wywali na zbity pysk :twisted::mrgreen:

 

 

Mam ten sam problem. Chętnie bym je obniżył, szczególnie po tym jak ostatnio mnie sąsiad przewiózł swiom nowym STI :mrgreen:

Niestety już mi żona zapowiedziała że jak cokolwiek zmienię w Forysiu, to mogę od razu zmienić też miejsce zamieszkania :sad:

 

Foryś oczywiście zostaje z nią :evil:

 

No dlatego żadne obniżanie Forka i zmiany wizualne nie wchodza w rachube bo bym miał awanture przez miesiąc. Poza tym nie chce go obniżać bo przeswit mi się podoba a sniegu u mnie zawsze pod dostatkiem.

Poszukam zaraz cen podzespołów poprawiających jego stabilnosc w zakretach bo gdy robi się ciasno mam wrażenie że bedzie dachowanko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nie chce go obniżać bo przeswit mi się podoba a sniegu u mnie zawsze pod dostatkiem.

Poszukam zaraz cen podzespołów poprawiających jego stabilnosc w zakretach

czyli stabilizatory
gdy robi się ciasno mam wrażenie że bedzie dachowanko
bez przesady, aż tak łatwo samochodu przewrócić się nie da :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sam coś chętnie z zawieszeniem Forka zrobił, byłem dziś nim po trasach rajdu magurskiego, i dramat :evil: . Ale jak cos w nim zmienie to żona mnie z chałupy wywali na zbity pysk :twisted::mrgreen:

 

 

Mam ten sam problem. Chętnie bym je obniżył, szczególnie po tym jak ostatnio mnie sąsiad przewiózł swiom nowym STI :mrgreen:

Niestety już mi żona zapowiedziała że jak cokolwiek zmienię w Forysiu, to mogę od razu zmienić też miejsce zamieszkania :sad:

 

Foryś oczywiście zostaje z nią :evil:

 

No dlatego żadne obniżanie Forka i zmiany wizualne nie wchodza w rachube bo bym miał awanture przez miesiąc. Poza tym nie chce go obniżać bo przeswit mi się podoba a sniegu u mnie zawsze pod dostatkiem.

Poszukam zaraz cen podzespołów poprawiających jego stabilnosc w zakretach bo gdy robi się ciasno mam wrażenie że bedzie dachowanko

 

Jak ja bym swojego obniżył to oprócz żony to by się jeszcze pies obraził, bo skończyły by się ganianki po polu lub lesie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sam coś chętnie z zawieszeniem Forka zrobił, byłem dziś nim po trasach rajdu magurskiego, i dramat :evil: . Ale jak cos w nim zmienie to żona mnie z chałupy wywali na zbity pysk :twisted::mrgreen:

 

Tobie to i tak juz nic nie zaszkodzi :razz: :mrgreen:

 

najtansza opcja jest zalozenie stabow od GT i mysle ze zawiasu z STi - fajowo by to wygladalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym się z tym TDCI nie zgodził, jakoś zostają w tyle na ogół (nie mówię o posiadaczach 3-litrowców i większych lub ostro wzmocnionych)

A ja mówię o każdych :mrgreen:

 

Każdy narzeka na stabilność forków, ale s-turbo ze stabem od GTka prowadzi się i wchodzi w zakręty i tak lepiej niż większość "normalnych" aut jeżdżących po drogach.

No i ...?

Miękka, pływająca kaczunia i tyle. Miałem na początku zmieniony sam tylny stabilizator (bez większych modyfikacji). Było jakby lepiej. Podkreślam jakby - tak mi wydawało :grin: . Różnica jest dopiero rzeczywista po kompleksowej wymianie zawiechy na TEINa. Nie oszukujmy się - nie uzyskasz bezpiecznego zawieszenia wymieniając jedynie stabilizator :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

 

Nie mówię, że forek jest wzorowo prowadzącym się bolidem... Jest miękki fakt, stab pomógł trochę, ale jest to półśrodek, dobry na fabryczną moc... Jeżeli się mysli o podniesieniu mocy (a ja o tym myślę) to faktycznie wcześniej trzebaby coś z zawiasem zrobić...

 

Zastanawiam się czy ten patent ze sprężynami STIowymi dużo daje i czy podejdzie do S-turba może rozważyć tą opcję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no podłużnic wymieniac na pewno nie bede :razz:

 

[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 10:37 pm ]

najtansza opcja jest zalozenie stabow od GT i mysle ze zawiasu z STi - fajowo by to wygladalo

 

seryjne od GT beda pasowały do Forka???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no podłużnic wymieniac na pewno nie bede :razz:

 

[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 10:37 pm ]

najtansza opcja jest zalozenie stabow od GT i mysle ze zawiasu z STi - fajowo by to wygladalo

 

seryjne od GT beda pasowały do Forka???

 

 

ta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjne od GT beda pasowały do Forka???
Grzesiek_67 ma chyba tylni od GT

Przedni od MY01-02 też powinien pasować, bo z tego co się orientuję to Whiteline'owe mają ten sam nr. katalogowy w przypadku Forestera SG i Imprezy GD1 więc seryjne też powinny być takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem powinieneś zapodać grubszy tylny stabilizator np.whiteline

a potem rozpoznać się np w zawiasie KYB AGX + sprężyny STI ale to byś musiał skalkulować ile cię wyjdzie zakup wszystkich gratów bo może TEIN będzie porównywalny

 

agxy i sti wyjdzie raczej drozej. co do teina sie nie wypowiadam, bo ja akurat z roznych wzgledow nie poszedlem ta droga :>

 

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja mam KYB AGX + STi rozowe. Zawieszenie jest wyraznie twardsze (nastawy AGXow: 2p + 3t, albo odwrotnie), forek lezy nizej, ale nadal jest w miare komfortowo na dziurach. W zakretach wyraznie (zdecydowanie!) lepiej, dla mnie najwazniejszy brak nurka przy hamowaniu i stabilny w przyspieszeniu (bez ALK). Radekk widzial go dzisiaj i stwierdzil, ze nie jest obnizony, ale jest :>

 

Dlaczego sie nie zdecydowalem na Tein SS ? Bo jest podobno:

zdecydowanie twardszy nawet w 'miekkich' nastawach obu

bywa awaryjny

sa klopoty z gwarancja

 

A dlaczego rozwazalem Teina ? Jedyny zawias dedykowany do forestera, tani i kompletny (sprezyny i amortyzatory z jednej firmy).

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...