Skocz do zawartości

Olej do mostów


wlyszkow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś może polecić olej przekładnioy do mostów? Wchodzi razem 2,5 L więc można sobie pozolić na coś porządnego.. Jedyne co podaje spec to GL-5 a jest tego dużo. Czy jest sens inwestować w 75w140 syntetyk? Podczas przeglądu mój fachowiec stwierdził, że olej jest dośc zanieczyszczony a długa trasa przede mną i rekomenduje wymianę twierdząc, że autko pewnie miało dłuższy postój - fakt, miesiąc na statku itp. Przebieg 18k mil.

 

[ Dodano: Pią Lip 24, 2009 10:33 pm ]

Nikt nie napisał więc sam odpowiem... nie nadaje się 75W-140 - załamka jedzie jak z dodatkową przyczepą, natomiast Castrol TAF-X 75W-90 - super odmiana - sam jedzie.. :-)

Mam również wrażenie, że TAF-X przyczynia się do oszczędności na połykaniu paliwa przez moją Tribecę.. Co do jego trwałości - na bagnecie z przodu jest OK czysty i nie ubywa, jak z tyłu - nie wiem, za jakiś czas wymienię to napiszę jak wyglądał/smakował itp. :-) może przetestuję coś innego... ale nie mam jeszcze żadnego typu, który wydawałby mi się lepszy o ww. klasie.

 

[ Dodano: Sro Wrz 16, 2009 11:44 pm ]

Sprawdziłem stan Castrola TAF-Xa po ok 10 tys mil i jest ok w obu dyfrach - bez śladów spalenia - czysty jak wódeczka ;-) no i leciutki, że autko samo jedzie nadal :-)

 

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 9:56 am ]

17 XI '09, po ok 12 tys mil i 4 miesiącach, zlałem olej z obu dyfrów (ww. Castrola TAF-Xa 75W-90 GL-4+ - zalecany do naszych aut przez Castrola) - trochę w obawie przed korozją (po lekturze testów, w których oleje Castrola nie wypadły najlepiej) i trochę dla testów innego oleju, który znalazłem - AMSOILa SVG 75W-90 GL-5 Severe Gear (o podwyższonej wytrzymałości temperaturowej i mechanicznej - może być nawet stosowany jako zamiennik 80W-90) czyli o dokładnie parametrach zalecanych przez producenta.

Po spuszczeniu całości oleju z dyfrów TAF-X nie był jednak tak idealnie klarowny jak pobrana 2 m-ce temu próbka (poprzez poluzowanie korka spustowego tylnego dyfra), delikatnie też sciemniał ale nie był w jakimś tragicznym stanie.

Moją uwagę po zalaniu nowego oleju do dyfrów (ww. SVG) zwróciła jednak praca 4x4 - pierwsze odczucia były takie jakby ktoś mi auto od spodu "podokręcał", zniknęły pewne drobne drgania (jakby spod fotela) do których już się przyzwyczajałem :wink: a także szum/gwizd podczas jazdy przy prędkości 65 mil (wcześniej nie kojarzyłem tego z dyframi) i mam wrażenie jakby auto pewniej prowadziło się w zakrętach pokonywanych dziś rano, dla testów, trochę szybciej niż zwykle :wink: (ale to może być jakaś autosugestia.. albo konsekwencja ww. odczucia "podokręcania").

Mimo różnicy w parametrach lepkości (TAF-X jest ok 15% mniej lepki w 100C od SVG i ok 40% mniej lepki w 40C od SVG) Tribeca nadal tak samo lekko jedzie jak poprzednio (nie odczuwam różnicy, spalanie porównam przy okazji). SVG, mimo tego, że jest minimalnie gęstszy i bardziej lepki od TAF-Xa ma jednak niższy/lepszy próg płynięcią (-50C) od TAF-Xa (-45C) więc raczej nie ma obaw przed wzrostem oporów toczenia zimą a z moich krótkich obserwacji wnioskuję, że TAF-X był jednak minimalnie zbyt rzadki do dyfrów Tribeki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

był Castrol SAF-X 75W-140 :roll: , Castrol TAF-X 75W-90 8) , AMSOIL SVG 75W-90 :D , Shell Gear SL :| , Motul 300 Gear 75W-90 :o a obecnie Quaker 80W-90 HP LS :) a przed zimą powrót do AMSOILa SVG ale tylko dlatego, że lepsza płynność bo Quaker działa OK.

 

Shella którego znalazłeś http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GT ... 75W-90.pdf

porównaj z tym:

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_ ... 6_180C.pdf

 

Wg mnie ten Shell to raczej do MT niż do dyfra - chyba, że do lekkiej/ekonomicznej jazdy zimą :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no właśnie że lekkiej jazdy zimą nie będzie, przebieram nogami czekając na śnieg... zresztą jak co roku. Wiedząc że przy każdej możliwej okazji będe się poruszał bokiem (nie potrafie inaczej, za bardzo lubię śnieg) oraz tyranie na podjazdach poza asfaltem chcę żeby ten olej był jak najlepszy. Czytając twoją wypowiedź (a raczej monolog) pomyślałem że będziesz miał doświadczenie w temacie...

 

-- Cz paź 21, 2010 3:18 pm --

 

Faktycznie quaker lepszy,

 

dzwonilem dzisiaj do serwisu powiedzieli że 75w90 leją mają cośtam za 50 pln za 1L

 

-- Cz paź 21, 2010 3:24 pm --

 

Gdzie zamawiasz AMSOIL SVG ? i jaką cene mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie zamawiasz AMSOIL SVG ? i jaką cene mają?

niestety obecnie UK lub NL tylko.. :| ale wg mnie ww. Quaker sobie poradzi:

http://www.tomsolsklep.pl/index.php?pro ... rod_id=187 :idea:

 

Który to dokładnie Forek :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester '98 2.0 bez turbo. Boję się o forka bo moj poprzedni legac z 92r dostał strasznie w dupsko odemnie,nie potrafię się w zimie kontrolowac i jechac normalnie na śniegu.. dlatego chcę zadbać o forka..

 

dzięki za link, już zamówiłem :)

 

p.s.

legac 2.2 bez remontu silnika zrobił 520tyś km ! jezdzi dalej puściła uszczela pod głowicą i dmuchał w układ chłodniczy, po wymianie dalej nie do zabicia ale już inny właściciel :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Kolego też wlałam 75w140 do tylnego dyfra, mam taki objaw jak wlyszkow, auto w niższych obrotach jakby miało przyczepę na haku.... przy 2.2 krpm czuć ok go puszcza i swobodnie przyspiesza. Zastanawiam się czy to nie wina oleju ? Co prawa w tylny dyfer włożyłem wisko z subaru sturbo i wzmocniłem ale to chyba nie to. Czytając twój post utwierdzam się w przekonaniu ze to chyba olej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Aga zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...