Skocz do zawartości

Poziom oleju w skrzyni manulanej subaru z silnikiem 2,0


Bjern

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, jak zmierzyc poziom oleju w skrzyni manualnej subaru z silnikiem 2,0 bez turbiny z 2006 roku a drugie pytanie: jak zmienic zarowki w przyciskach swiatel przeciwmgielnych ? jak sie do tego dobrac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zmierzyc poziom oleju w skrzyni manualnej

 

Rzucić okiem na bagnet ;)

 

Bagnet jest źółty i znajduje się po lewej stronie w komorze silnika (stojąc przodem do samochodu). Najłatwiejszy dostęp będziesz miał, stojąc przy prawym błotniku (prawy błotnik to ten od strony pasażera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydlubujesz wylocznik, ja robie to ostrzem scyzoryka, ale mozna uzyc dwoch cienkich paskow blachy, jeden wciska sie w szczeline nad drugi pod przyciskiem i wyciaga wylacznik do przodu. Z boku sa zaroweczki, trzeba przekreciec o 90 stopni w lewo i wyciagnac. Potem wkladsz nowa, przekrecasz delikatnie do oporu, wciaskasz wylacznik w gniazdo deski az zatrzaski zaskocza i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam Panowie i Panie :).

Potrzebuje pomocy.

Wrzucam zdjecie komory silnika.

Niech mi ktos proszę zaznaczy gdzie znajde bagnet do mierzenia poziomu oleju w skrzyni.

Zagladalem tam juz z 5 razy i za cholere nie mogę go znaleźć.

Prosze o zaznaczenie jakas strzałką lub kółkiem :)

Z gory dziekuje

IMG-20171212-WA0000.jpg

Zapomnialem dodac: Forester 2005. 2.0X 125km LPG skrzynia manualna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam SH, ale myślę, że bagnet powinien być w Twoim tak gdzie u mnie, tz. za silnikiem od strony podszybia, tam gdzie silnik łączy się ze skrzynią (bagnet podobny do tego od oleju w silniku). Trzeba się dobrze zgiąć żeby go zobaczyć, najlepiej podejść od strony pasażera.

skrzynia_LI.jpg

Edytowane przez Giresse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

tak jak przedmówcy zaznaczali, ale np. ja mimo, że miałem tą informację wymacałem ten bagnet dopiero chyba za 5-tym podejściem. I tak jak napisałem udało mi się go wymacać, bo a nic nie da się go zauważyć, zwłaszcza, że w tamtej okolicy posiadam trochę gratów od LPG. Ja nie zaryzykowałem samodzielnej wymiany oleju, bo nie wiem jakbym trafił z dolewką do tego otworku. Olej zmieniłem przy okazji wymiany łożysk i regeneracji wiskozy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na bagnet skrzyni w Forku trafiłem jakoś tak... pierwszego dnia:D Ale ja lubię szperać po samochodzie. Zajrzyj tam gdzie strzałka wskazuje (blisko grodzi) ale jak zejdziesz w dół to później udaj się trochę w przód samochodu. Szukaj koloru żółtego;)
Co do żaróweczek włączników to odszukaj w Forum Technicznym działu dotyczącego Forestera, a tam tematu ,,Wymiana żarówek podświetlenia wyłączników w SG'' (aktualnie 2 strona). Jest tam wszystko opisane, łącznie z tym jakie żarówki itd. Sam niedawno to przerabiałem;)

IMG-20171212-WA0000.thumb.jpg.751bb7eb6102d85f58ff63a82f26e9c1.jpg

Edytowane przez Daniel2.0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Daniel2.0 napisał:

Ja na bagnet skrzyni w Forku trafiłem jakoś tak... pierwszego dnia:D Ale ja lubię szperać po samochodzie. Zajrzyj tam gdzie strzałka wskazuje (blisko grodzi) ale jak zejdziesz w dół to później udaj się trochę w przód samochodu. Szukaj koloru żółtego;)
Co do żaróweczek włączników to odszukaj w Forum Technicznym działu dotyczącego Forestera, a tam tematu ,,Wymiana żarówek podświetlenia wyłączników w SG'' (aktualnie 2 strona). Jest tam wszystko opisane, łącznie z tym jakie żarówki itd. Sam niedawno to przerabiałem;)

IMG-20171212-WA0000.thumb.jpg.751bb7eb6102d85f58ff63a82f26e9c1.jpg

Tam gdzie strzałka to jest poziom płynu w dyfrze. W manualu jest zborniczek wyrównawczy  (z prawej strony plastikowej obudowy)

Edytowane przez Bart81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Bart81 napisał:

Tam gdzie strzałka to jest poziom płynu w dyfrze. W manualu jest zborniczek wyrównawczy  (z prawej strony plastikowej obudowy)

W manualu przedni dyfer i skrzynia biegów są smarowane tym samym olejem. Nie ma żadnego zbiorniczka wyrównawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa strona auta to ta od pasażera, ale pewnie chodzi Ci o foto, i tam nie wolno lać oleju skrzyniowego, bo to faktycznie zbiornik wyrównawczy, ale do układu sprzęgła i tam wlewamy płyny DOT4(przeważnie)

23 godziny temu, Daniel2.0 napisał:

W manualu przedni dyfer i skrzynia biegów są smarowane tym samym olejem. Nie ma żadnego zbiorniczka wyrównawczego.

Nawet sa w tej samej obudowie i jeszcze siedzi też centralny dyfer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...