Szcze69Pan Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Witeczka! Przymierzam się do kupna opon letnich do mojego Outbacka (2000r., USA). Myślę o rozmiarze 225/55/R16. Teraz jeżdzę na Michelinach Pilot Primacy i nie jestem do końca z nich zadowolony. Co polecacie za w miarę rozsądną cenę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WJR Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z michelinów, ale mam w OBK zupełnie inny profil 215/65/16 i polecam kupować najwyższy indeks prędkości ja mam W i to już kolejny komplet zdecydowanie i niezaprzeczalnie lepsze od serii. ja bym na twoim miejscu powrócił do oryginalnego rozmaru opony pozdrawiam WJR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Mam w/w rozmiar na aucie w indeksie Y, opona ER300, dla mnie rewelacja (oczywiście jak na auto rodzinne ). na SJS instruktorzy "zarzucali mi" że mam dopompowane do 3,5 bara bo opona wogle się nie kładła . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szcze69Pan Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 ja bym na twoim miejscu powrócił do oryginalnego rozmaru opony pozdrawiam WJR Cze! w instrukcji do mojego furexa (wersja amerykanska) producent rekomenduje 225/60/R16. Ja wole troszke nizszy profil ze wzgledu na lepsze (moim zdaniem) wlasciwosci jezdne - w 99% uzywam autka na asfalcie....ale dzieki za rade! Pozdro! [ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 12:30 pm ] Mam w/w rozmiar na aucie w indeksie Y, opona ER300, dla mnie rewelacja (oczywiście jak na auto rodzinne ). na SJS instruktorzy "zarzucali mi" że mam dopompowane do 3,5 bara bo opona wogle się nie kładła . Wlasnie te Bridgestony znalazły sie na mojej short-liście. 3,5 bara? Jak kiedyś przepompowałem kółka (co prawda gumy były z troszkę niższej półki) nie skończyło się to dla nich dobrze...wysiadły po jakichś 2 tygodniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Mam w/w rozmiar na aucie w indeksie Y, opona ER300, dla mnie rewelacja (oczywiście jak na auto rodzinne ). na SJS instruktorzy "zarzucali mi" że mam dopompowane do 3,5 bara bo opona wogle się nie kładła . Wlasnie te Bridgestony znalazły sie na mojej short-liście. 3,5 bara? Jak kiedyś przepompowałem kółka (co prawda gumy były z troszkę niższej półki) nie skończyło się to dla nich dobrze...wysiadły po jakichś 2 tygodniach... Na tego typu imprezy ze względu na ranty,warto podbić trochę ciśnienie, mi starcza 2,4-2,6. Ale już parę razy razy widziałem jak goście podbijają powyżej trzech. Na co dzień oczywiści nikt tak nie jeździ, jeśli już to tylko kilka godzin upalania. Jeśli chodzi o ER300, to nastaw się że jest to opona stosunkowo głośna, w indeksie Y twarda, ale za to trwała i naprawdę super trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Po zmianie na 225 przygotuj się na mocniejsze ściąganie w koleinach i nieznacznie wyższe spalanie. W OBK MY06 2.5MT mam goodyear excellence http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So w porównaniu z fabrycznymi oponami to inny świat. Aczkolwiek wyglądają mało atrakcyjnie ( straszny balon na feldze ) to trzymają super na suchym i mokrym oraz są bardzo ciche. Innymi słowy dupowozu się nadają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wil3 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 W OBK MY06 2.5MT mam goodyear excellence Potwierdzam, mam te oponki w rozmiarze 215/60 R16 na swoim OBK H6, oponki świeżutkie, kupione dwa tygodnie temu. Co do ciszy, to u mnie buczą podczas jazdy, ale prowadzenie świetne, jak na moje amatorskie gusta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 W OBK MY06 2.5MT mam goodyear excellence Potwierdzam, mam te oponki w rozmiarze 215/60 R16 na swoim OBK H6, oponki świeżutkie, kupione dwa tygodnie temu. Co do ciszy, to u mnie buczą podczas jazdy, ale prowadzenie świetne, jak na moje amatorskie gusta. w porównaniu z seryjnymi to nie buczą i nie piszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wil3 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 w porównaniu z seryjnymi to nie buczą i nie piszczą Nigdy nie miałem seryjnych, więc nie mam porównania. Możliwe, że tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szcze69Pan Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Jeśli chodzi o ER300, to nastaw się że jest to opona stosunkowo głośna, w indeksie Y twarda, ale za to trwała i naprawdę super trzyma. Index Y? po co mi aż taki wysoki? i tak nie pojadę więcej niż 200 km/h.... a oponki z indeksem V są zdecydowanie tańsze... [ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 9:55 am ] Po zmianie na 225 przygotuj się na mocniejsze ściąganie w koleinach i nieznacznie wyższe spalanie. no właśnie....spalanie.... ale za to troszke lepiej się trzymają nawierzchni, no i szeroki kapeć zawsze lepiej wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Jeśli chodzi o ER300, to nastaw się że jest to opona stosunkowo głośna, w indeksie Y twarda, ale za to trwała i naprawdę super trzyma. Index Y? po co mi aż taki wysoki? i tak nie pojadę więcej niż 200 km/h.... a oponki z indeksem V są zdecydowanie tańsze... V są tańsze, kup takie jakie potrzebujesz. Wysoka prędkość oznacza duże przeciążenia, a wierz mi że przy np. 60kmh w zakręcie, te przeciążenia mogą być większe niż przy 200kmh jazda na wprost. Ja po prostu nie lubię jak mi się "miętka" opona "kładzie". U mnie ma być sztywna i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A mnie dziś oświecono i zaproponowano oponki Uniroyal Rallye 4x4 Street i sie waham :?: bo myślałem o Dunlopach SP 01 albo o Toyo Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A mnie dziś oświecono i zaproponowano oponki Uniroyal Rallye 4x4 Street i sie waham :?: bo myślałem o Dunlopach SP 01 albo o Toyo Tom Bliski byłem zakupu tych opon, opinie/w stosunku do ceny mają ok, ale zniechęcił mnie fakt, że najwyższy dostępny indeks to W. Jeśli się nie mylę to Olleo ujeżdża te oponki w forku S, zapytaj go o opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2009 A mnie dziś oświecono i zaproponowano oponki Uniroyal Rallye 4x4 Street i sie waham :?: bo myślałem o Dunlopach SP 01 albo o Toyo Tom Bliski byłem zakupu tych opon, opinie/w stosunku do ceny mają ok, ale zniechęcił mnie fakt, że najwyższy dostępny indeks to W. Jeśli się nie mylę to Olleo ujeżdża te oponki w forku S, zapytaj go o opinie. Mnie interesuje index H 210 km a ten jest dostępny Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 A mnie dziś oświecono i zaproponowano oponki Uniroyal Rallye 4x4 Street i sie waham :?: bo myślałem o Dunlopach SP 01 albo o Toyo Tom Bliski byłem zakupu tych opon, opinie/w stosunku do ceny mają ok, ale zniechęcił mnie fakt, że najwyższy dostępny indeks to W. Jeśli się nie mylę to Olleo ujeżdża te oponki w forku S, zapytaj go o opinie. Mnie interesuje index H 210 km a ten jest dostępny Tom Przejrzałem sobie korespondencje, rzeczywiści najwyższy dostępny indeks dla tych opon to H, coś mi się po... , no ale właśnie dlatego ich nie wziąłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szcze69Pan Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 A mnie dziś oświecono i zaproponowano oponki Uniroyal Rallye 4x4 Street i sie waham :?: Fajnie się nazywają, niezłą cenę mają...ale czy rzeczywiście są na asfalt? Najniższy profil to 65...bryka będzie się bujała na boki jak łajby na Mazurach podczas białego szkwału.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 A mnie dziś oświecono i zaproponowano oponki Uniroyal Rallye 4x4 Street i sie waham :?: Fajnie się nazywają, niezłą cenę mają...ale czy rzeczywiście są na asfalt? Najniższy profil to 65...bryka będzie się bujała na boki jak łajby na Mazurach podczas białego szkwału.... Właśnie zamówiłem 225/55/17 Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szcze69Pan Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Właśnie zamówiłem 225/55/17 szkoda, że nie mają takiej rozmiarówki dla r16... :sad: [ Dodano: Czw Kwi 16, 2009 3:57 pm ] A mnie dziś oświecono i zaproponowano oponki Uniroyal Rallye 4x4 Street i sie waham :?: bo myślałem o Dunlopach SP 01 albo o Toyo Tom Bliski byłem zakupu tych opon, opinie/w stosunku do ceny mają ok, ale zniechęcił mnie fakt, że najwyższy dostępny indeks to W. Jeśli się nie mylę to Olleo ujeżdża te oponki w forku S, zapytaj go o opinie. Mnie interesuje index H 210 km a ten jest dostępny Tom Kurcze....powiedzcie mi proszę! Index H powinien właściwie mi wystarczyć (mój furex jeździ max 200km/h). Czy warto płacić więcej za wyższy index? I jeszcze index nośności. Opony przystosowane do więszej masy pojadu (tj. z wyższym indexem, np. 99) są tańsze niż analogiczne opnki do lżejszych pojazdów... Nie powinno być odwrotnie? Czym, z perspektywy codziennego użytkowania, róznią się opony 95 i 99? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmus Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Witam, mam w moim Subaru Legacy Outback 2004 2.5 opony 215/60 R16 ,chcę kupić felgi 17calowe i z tego co się zorientowałem to odpowiada im rozmiar 235/50 R17. Czy ktoś ma taki rozmiar, czy nie będą za szerokie, może proponujecie inny zamiennik? I jeszcze jedno czy zmiana z 16 na 17 cali mocno będzie rzutować na komfort. Jeżdzę głównie po asfalcie. Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szcze69Pan Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Witam, mam w moim Subaru Legacy Outback 2004 2.5 opony 215/60 R16 ,chcę kupić felgi 17calowe i z tego co się zorientowałem to odpowiada im rozmiar 235/50 R17. Czy ktoś ma taki rozmiar, czy nie będą za szerokie, może proponujecie inny zamiennik? I jeszcze jedno czy zmiana z 16 na 17 cali mocno będzie rzutować na komfort. Jeżdzę głównie po asfalcie. 235 to szerokie kapcie..... Z pewnoscia wygladaja ok, ale skoczy Ci zuzycie paliwa.... Jesli chodzi o komfort - niski profil (tu: 50) z pewnoscia nie podniesie Ci komfortu. Auto bedzie sie lepiej trzymalo drogi, ale bedzie twardsze, a opony i felgi duzo bardziej narazone na uszkodzenia. Pozostaje pytanie - czy do OBK (ktory pretenduje do auta pól- czy ćwierć-terenowego) warto zakładać takie kapcie? Odpowiedź zostawiam Tobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 komfort i zabezpieczenie felgi będą podobne przy 235/50 jak przy seryjnych 215/55. Grubość balona ok. 11.8cm. Zwrotność jednak ucierpi i to bardzo. Ja mam 225/55/16 i czuć różnicę. Na koleinach ciągnie niemiłosiernie ale w zakrętach jest zdecydowanie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Witam, mam w moim Subaru Legacy Outback 2004 2.5 opony 215/60 R16 ,chcę kupić felgi 17calowe i z tego co się zorientowałem to odpowiada im rozmiar 235/50 R17. Czy ktoś ma taki rozmiar, czy nie będą za szerokie, może proponujecie inny zamiennik? I jeszcze jedno czy zmiana z 16 na 17 cali mocno będzie rzutować na komfort. Jeżdzę głównie po asfalcie. Pozdrawiam Tomek Z 17" OBW wystepuje jedynie z rozmiarem 215/55 R17 (lub 225/50 R17 w USA) i z takim rozmiarem samochod jest jedynie homologowany. 235 uwazam, za gruba przesada na naszych drogach pelnych kolein :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Witam, mam w moim Subaru Legacy Outback 2004 2.5 opony 215/60 R16 ,chcę kupić felgi 17calowe i z tego co się zorientowałem to odpowiada im rozmiar 235/50 R17. Czy ktoś ma taki rozmiar, czy nie będą za szerokie, może proponujecie inny zamiennik? I jeszcze jedno czy zmiana z 16 na 17 cali mocno będzie rzutować na komfort. Jeżdzę głównie po asfalcie. Pozdrawiam Tomek Z 17" OBW wystepuje jedynie z rozmiarem 215/55 R17 (lub 225/50 R17 w USA) i z takim rozmiarem samochod jest jedynie homologowany. 235 uwazam, za gruba przesada na naszych drogach pelnych kolein :roll: tak jest w serii a przepisy mówią , że opona nie może wystawiać poza obrys auta. moim zdaniem wszystko zależy od samochodu. Kiedyś założyłem 235/17 do nowej A4 i prowadzenie było o niebo lepsze. Uważam jednak ze w OBK będzie inaczej. Wskazuje na to sposób prowadzenia z 225/55/16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subuk Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Z 17" OBW wystepuje jedynie z rozmiarem 215/55 R17 (lub 225/50 R17 w USA) i z takim rozmiarem samochod jest jedynie homologowany. 235 uwazam, za gruba przesada na naszych drogach pelnych kolein :roll: Błąd, obecnie w USA rozmiar we wszystkich OBKach - poza najbardziej pasztetową wersją - to 225/55R17 :smile: http://www.subaru.com/vehicles/outback/ ... specs.html Na taki rozmiar właśnie zmieniłem z powodu braku wyboru w rozmiarze 215/55R17. Mogę o tej zmianie wypowiedzieć się jedynie w samych superlatywach , komfort jazdy jak i spalanie (zapewne przez mniejsze opory toczenia) bez zmian, natomiast trzymanie (czyt. kelejenie się do ... ) drogi zmieniło się i to niesamowicie :!: A na deszczu to już w ogóle szkoda gadać :wink: , OBK idzie przy największych ulewach jak ondraszek po szynach, zostawiając wszystkich na prawym pasie ... no chyba, że trafię na jakiegoś kozaka w mocniejszym subaru :wink: Zmiana na opony typowo szosowe - Good Year Eagle F1 GDS3 w indeksie W - niweluje to w jakimś stopniu wyższy balon, przez sztywność (im większy indeks tym opona powinna być mniej podatna na boczne "chodzenie") Opona mimo nieco większej wysokości, mniej wychyla się na zakrętach niż fabryczne Yokohamy. Jazda na Geolandarach była jak wyjście na lodowisko na boso - zamiast w łyżwach :wink:) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 no jeśli w deszczu lepiej Ci sie jeździ na 225 niz na 215 to obaliłeś prawa fizyki Stawiam, że to kwestia opon i odprowadzenia wody a nie rozmiaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się