arno Opublikowano 19 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2003 Saab announces a cooperation with Fuji Heavy Industries Ltd. (Fuji) to produce a new performance-oriented all-wheel drive model — the Saab 9-2 — in Spring 2004. The new vehicle will provide Saab with a capable, dynamic entry below the new 9-3 Sport Sedan. NEW YORK — Continuing with its biggest ever product offensive, Saab Automobile AB expands its product line further with the introduction of the new Saab 9-2. The 9-2 will be Saab’s entry offer and will help attract new, younger customers to the brand. It is targeted at customers looking for a distinctive, fun-to-drive car with the versatility to support an active lifestyle. As customers would expect from Saab, the 9-2 will feature excellent driving dynamics with its sophisticated all-wheel drive system and turbo performance as well as great versatility with its hatchback body style. Leveraging the global resources of the GM Group, Saab Automobile AB is collaborating with Fuji of Japan to create the new Saab 9-2 model in cooperation with Subaru, Fuji’s automotive division. “We see an emerging segment in the United States for a premium, small car below the Saab 9-3 Sport Sedan,” says Peter Augustsson, President and CEO of Saab Automobile AB. “The Saab 9-2 is a result of collaboration between two like-minded brands. We both have a special aircraft heritage and a successful history in rallying, and our cars are known as dynamic, safe and fun-to-drive. It makes a lot of sense for us to combine our strengths in creating the next Saab and bring it to the market quickly,” says Augustsson. Saab will offer two versions of the new 9-2, both five-door, all-wheel drive cars. The base Saab 9-2 will be equipped with a 2.5-liter four-cylinder engine, while the Aero version will feature a high performance, 2.0-liter, turbocharged four-cylinder engine. Initially, the vehicle will only be offered in the United States and Canadian markets. “Both brands have this special flair,” said Bob Lutz, GM’s Vice Chairman for Product Development. “It is such a natural fit for them to combine their talents and expertise to bring the first all-wheel-drive performance car into the Saab family — a car with great dynamic qualities and exhilarating performance." The new Saab 9-2 will be produced in Fuji’s facilities in Japan, beginning in the spring of 2004. Saab Automobile AB, based in Trollhättan, Sweden, is fully owned by GM, which has a 20 percent stake in Fuji. STRONA http://home.swipnet.se/danny/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 19 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2003 To juz bylo wspomniane gdzies. Jak juz pisalem, uwazam, ze to jest CHORE Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 19 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2003 Dlaczego????? Mnie to sie bardzo podoba. Może z tego mariażu ładne dziecko wyjść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 19 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2003 Ale Subaru to Subaru a Saab to Saab. Dle mnie to tez jest dziwne :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 20 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2003 Pewnie chodzi o kaske. General Motors ma 20% udzialow w Fuji, i jest wlascicielem Saaba ( Opla tez, ciekawe ile OPLA jest w Subaru, co? ). Bo ze nowy Saab 9-3 to prawie Vectra to wie kazdy. Bedzie material do tuningu opticznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 20 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2003 Zeby innym sie w glowie nie pomieszalo: w Subaru jest dokladnie rzecz ujmujac 0,00% Opla. Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Hmm, a mi się Saab podoba. Ale żeby od razu z Subaru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Zeby innym sie w glowie nie pomieszalo: w Subaru jest dokladnie rzecz ujmujac 0,00% Opla. Wnioskując z postu Dyrekcji o dzieleniu się z GM drogimi technologiami to możesz być mocno zdziwiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Stare 9-3 robione do niedawna mialo styl, charakter, pewne wady, ale cos w nim bylo. A nowe 9-3 wyglada jak seat toledo. A Toledem jezdzic.... quote="Wojtek"]Hmm, a mi się Saab podoba. Ale żeby od razu z Subaru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Normalnie sie nigdy nie zakladam, ale tym razem wyjatkowow: Azrael, o ile sie zalozysz, ze sie nie zdziwie? GM ma prawo do korzystania z rozwiazan techn. Subaru, jednak nie moze ingerowac technike w samochodow tej marki. Czyli: w dalszym ciagu 0,00% Opla w Subaru. Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Właściciel Browaru Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Azrael, o ile sie zalozysz, ze sie nie zdziwie? GM ma prawo do korzystania z rozwiazan techn. Subaru, jednak nie moze ingerowac technike w samochodow tej marki. Czyli: w dalszym ciagu 0,00% Opla w Subaru. Ponadto zapewnia dostęp FHI do niektórych b. kosztownych technologii (szczególnie dotyczących metod oczyszczania spalin etc). Czyli ja bym się na przykład nie zdziwił, gdyby w Imprezie był katalizator z Vectry... Możesz przegrać ten zakład Than... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2003 ThanJu juz Ci Właściciel Browaru odpowiedział, niestety takie rzeczy jak Airbagi, katalizatory i milion innych urządzeń są drogie w projektowaniu i się może okazać że wiele tego typu elementów zawiera przynajmniej podzespoły identyczne w Oplu i w Subaru. Nie mówię że tak jest bo tego nie wiem ale generalnie Twoje upieranie się w tej kwestii jest bezpodstawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Nie jest bezpodstawne. Zauwaz, ze Subaru zawsze bylo indywidualna marka, a ten uklad FHI-GM nie istnieje od dawien dawna. Owszem, moze za jakis czas Subaru bedzie korzystalo z takich czesci - narazie jednak malo prawdopodobnym jest, zeby tak bylo. Od razu, gwaltownie po wspolpracy z Gm przerzucic sie na wspolne czesci wydaje sie byc po prsotu niemozliwe. Pozdrawiam, ThanJu P.S. Znowu powraca sprawa czytania ze zrozumieniem. Nigdzie nie pisalem, ze Subaru NIGDY nie bedzie korzystalo :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Widzicie, Than, sprawa jest taka, ze na calym swiecie jest tendencja do laczenia sie, wystarczy dla ulatwienia popatrzec na firmy narciarskie. To samo jest w autach. I naprawde nie ma co sie upierac przy swoim, tylko dlatego, ze jestes wielbicielem marki. Jedno z drugim ma niewiele wspolnego. Ale z drugiej strony moze TY masz wyjtakowo racje a nie my. Kto wie. Ale zeby tak sie upierac nie majac podstaw empirycznych. PANIE THANIE! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2003 Kiedy ja sie nie upieram. Przyznaje przeicez, ze, owszem, pewnie za jakis czas beda wspolne podzespoly, ale sadze, ze jeszcze po prostu nie teraz. A to, ze jestem fanem tej marki, to nie znaczy, ze fanatykiem 8) Pozdrawiam, ThanJu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Śnięta racja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Właściciel Browaru Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2003 Pewnie chodzi o kaske. General Motors ma 20% udzialow w Fuji, i jest wlascicielem Saaba ( Opla tez, ciekawe ile OPLA jest w Subaru, co? ).Bo ze nowy Saab 9-3 to prawie Vectra to wie kazdy. Bedzie material do tuningu opticznego. Dzisiaj widziałem nowego 9-3, przyjechał do mnie na osiedle. Szary, na niemieckich blachach, z wypasionymi alusiami, na oko 18''. Z profilu to nawet Opla trochę przypomina, ale któryś z wcześniejszych modeli. Zrobił się taki jakiś zwalisty... Wygląda w sumie jak coś zawieszone pomiędzy kołami, a nie znajdujące się na nich (mniejszy prześwit, przynajmniej optycznie). Dalej ładny, ale poprzednie modele chyba były bardziej stylowe i mniej "komercyjne", a przez to ciekawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 25 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2003 No wlasnie, ja mam teraz poprzednie 9-3 Aero, wypas fajny. Fajne auto, i ma styl i jest inne. A ten nowy jakis nietegi za bardzo. Taki jak wszystkie. To tak jak z prezenterkami w TV, niezaleznie od stacji, wszystkie takie same, bez wyrazu i blądynki. Raz sie mozna przejechac, ale byc z taka kilka lat? NUDA! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matt Opublikowano 28 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2003 ...kontynujac watek glowny na interii ( http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=373786 ) znalazlem wiecej informacji o saabaru 9-2, z tamtad tez pochadza te zdjecia: tyl wyraznie podobny do imprezy kombi :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 28 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2003 Tył to cała Impreza(kombi) Przód, wlot na masce....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 2 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2003 To juz bylo wspomniane gdzies. Jak juz pisalem, uwazam, ze to jest CHORE Pozdrawiam, ThanJu Osobiście zawsze podziwiałem tą markę, i nie widzę nic zdrożnego w połączeniu techniki tych dwóch firm. Wartości wizualne to kwesyia gustu (wyjątkiem jest Multrypra....Multrupla....sorry Multipla ), ostateczny wygląd i tak będzie zapewne odbiegał trochę od tych projektów. Moją osobistą klęską było by połaczenie z Bawarskim Muło Wozem, lub z Mercesedesem.( Kiedyś byłem bliski kupienia SAAB-a, ale wpadło mi SUBARU legacy ). Jako prosty przykład niemiecko-japońskiej współpracy, mogę jedynie przytoczyć........ II wojnę światową. Jeżeli ktoś uważa że to połączenie technik jest złem, to myślę że tzw. mniejszym. Siwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sub-fan Opublikowano 2 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2003 Ogólnie to rzeczywiście podobe auta, też mają po 4 koła + zapas, i mają dużą ilość szyb i na pewno są napędzane silnikami spalinowymi. Prawie identiko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 3 Maja 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2003 No tak, Ale tu bedzie wspolpraca Swensońsko Japońska. Brak humoru, nuda, ciemna przeszlosc historyczna, potop, polaczoony z okrucienstwem, skosnymi slepiami, sztucznymi usmiechami, chlaniem na umor dosc czestym, szlajaniem sie po lupanarach, ( cholera, moze te Japonsce nie maja zle pod sufiitem jednak). A na dodatek we wszystkim macza paluchy GM. Czyli znowu winni sa Amerykanie. A chyba nikt przy zdrowych zmyslach amerykanskiego auta osobowego by nie kupil. Jaki wniosek? Kupic subaru, chlac w czasie jazdy do najblizszej tirowki i sie glupio usmiechac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 28 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2003 To co w kwietniu pojawiło się na tym wątku, teraz jest podawane w numerze lipcowym jako nowinka w Auto Moto. Niegdysiejszy guru polskiego dziennikarstwa motoryzacyjnego, p. Sierpowski zastanawia się przy tej okazji, jakie silniki będą stosowane w SAABie 9-2. Bokser ? Rzędówka ? Mało tego - skomponował wizerunek Imprezy bazującej na nowo opracowywanym modelu. Wiadomo jednak, że 9-2 ma sie pojawić juz 2004, i że bazuje na Imprezie kombi. Sprzedawany będzie tylko w USA/Kanadzie. Silniki to 2,5l wolnossący i 2.0 turbo. Oczywiście boksery. Dywagacje te - "przecież SAAB ma 2 litrowe turbo, więc własny silnik też by pasował" ( :!: ) świadczy o absolutnej indolencji technicznej. Rekina z rzędem temu, kto wstawi rzędówkę do Imprezy Słyszał, że dzwonią . Ale w którym kościele :?: Korsarus contra-egus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 28 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2003 Brak humoru, nuda, ciemna przeszlosc historyczna, potop, polaczoony z okrucienstwem, skosnymi slepiami, sztucznymi usmiechami, chlaniem na umor dosc czestym Historia Polski w pigółce ????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się