Jump to content

SAABARU???


arno
 Share

Recommended Posts

Saab announces a cooperation with Fuji Heavy Industries Ltd. (Fuji) to produce a new performance-oriented all-wheel drive model — the Saab 9-2 — in Spring 2004. The new vehicle will provide Saab with a capable, dynamic entry below the new 9-3 Sport Sedan.

NEW YORK — Continuing with its biggest ever product offensive, Saab Automobile AB expands its product line further with the introduction of the new Saab 9-2. The 9-2 will be Saab’s entry offer and will help attract new, younger customers to the brand. It is targeted at customers looking for a distinctive, fun-to-drive car with the versatility to support an active lifestyle. As customers would expect from Saab, the 9-2 will feature excellent driving dynamics with its sophisticated all-wheel drive system and turbo performance as well as great versatility with its hatchback body style.

 

Leveraging the global resources of the GM Group, Saab Automobile AB is collaborating with Fuji of Japan to create the new Saab 9-2 model in cooperation with Subaru, Fuji’s automotive division.

 

“We see an emerging segment in the United States for a premium, small car below the Saab 9-3 Sport Sedan,” says Peter Augustsson, President and CEO of Saab Automobile AB.

“The Saab 9-2 is a result of collaboration between two like-minded brands. We both have a special aircraft heritage and a successful history in rallying, and our cars are known as dynamic, safe and fun-to-drive. It makes a lot of sense for us to combine our strengths in creating the next Saab and bring it to the market quickly,” says Augustsson.

 

Saab will offer two versions of the new 9-2, both five-door, all-wheel drive cars. The base Saab 9-2 will be equipped with a 2.5-liter four-cylinder engine, while the Aero version will feature a high performance, 2.0-liter, turbocharged four-cylinder engine.

Initially, the vehicle will only be offered in the United States and Canadian markets.

 

“Both brands have this special flair,” said Bob Lutz, GM’s Vice Chairman for Product Development. “It is such a natural fit for them to combine their talents and expertise to bring the first all-wheel-drive performance car into the Saab family — a car with great dynamic qualities and exhilarating performance."

 

The new Saab 9-2 will be produced in Fuji’s facilities in Japan, beginning in the spring of 2004.

Saab Automobile AB, based in Trollhättan, Sweden, is fully owned by GM, which has a 20 percent stake in Fuji.

 

STRONA http://home.swipnet.se/danny/

Link to comment
Share on other sites

Pewnie chodzi o kaske. General Motors ma 20% udzialow w Fuji, i jest wlascicielem Saaba ( Opla tez, ciekawe ile OPLA jest w Subaru, co? ;) ).

Bo ze nowy Saab 9-3 to prawie Vectra to wie kazdy. Bedzie material do tuningu opticznego.

Link to comment
Share on other sites

Stare 9-3 robione do niedawna mialo styl, charakter, pewne wady, ale cos w nim bylo. A nowe 9-3 wyglada jak seat toledo. A Toledem jezdzic....

 

 

quote="Wojtek"]Hmm, a mi się Saab podoba. Ale żeby od razu z Subaru...

Link to comment
Share on other sites

Normalnie sie nigdy nie zakladam, ale tym razem wyjatkowow:

 

Azrael, o ile sie zalozysz, ze sie nie zdziwie? GM ma prawo do korzystania z rozwiazan techn. Subaru, jednak nie moze ingerowac technike w samochodow tej marki. Czyli: w dalszym ciagu 0,00% Opla w Subaru.

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Link to comment
Share on other sites

Azrael, o ile sie zalozysz, ze sie nie zdziwie? GM ma prawo do korzystania z rozwiazan techn. Subaru, jednak nie moze ingerowac technike w samochodow tej marki. Czyli: w dalszym ciagu 0,00% Opla w Subaru.

 

Ponadto zapewnia dostęp FHI do niektórych b. kosztownych technologii (szczególnie dotyczących metod oczyszczania spalin etc).

 

Czyli ja bym się na przykład nie zdziwił, gdyby w Imprezie był katalizator z Vectry... Możesz przegrać ten zakład Than...

Link to comment
Share on other sites

ThanJu juz Ci Właściciel Browaru odpowiedział, niestety takie rzeczy jak Airbagi, katalizatory i milion innych urządzeń są drogie w projektowaniu i się może okazać że wiele tego typu elementów zawiera przynajmniej podzespoły identyczne w Oplu i w Subaru. Nie mówię że tak jest bo tego nie wiem ale generalnie Twoje upieranie się w tej kwestii jest bezpodstawne.

Link to comment
Share on other sites

Nie jest bezpodstawne. Zauwaz, ze Subaru zawsze bylo indywidualna marka, a ten uklad FHI-GM nie istnieje od dawien dawna. Owszem, moze za jakis czas Subaru bedzie korzystalo z takich czesci - narazie jednak malo prawdopodobnym jest, zeby tak bylo. Od razu, gwaltownie po wspolpracy z Gm przerzucic sie na wspolne czesci wydaje sie byc po prsotu niemozliwe.

 

Pozdrawiam,

ThanJu

 

P.S. Znowu powraca sprawa czytania ze zrozumieniem. Nigdzie nie pisalem, ze Subaru NIGDY nie bedzie korzystalo :roll:

Link to comment
Share on other sites

Widzicie, Than, sprawa jest taka, ze na calym swiecie jest tendencja do laczenia sie, wystarczy dla ulatwienia popatrzec na firmy narciarskie. To samo jest w autach. I naprawde nie ma co sie upierac przy swoim, tylko dlatego, ze jestes wielbicielem marki. Jedno z drugim ma niewiele wspolnego. Ale z drugiej strony moze TY masz wyjtakowo racje a nie my. Kto wie. Ale zeby tak sie upierac nie majac podstaw empirycznych. PANIE THANIE!

Link to comment
Share on other sites

Kiedy ja sie nie upieram. Przyznaje przeicez, ze, owszem, pewnie za jakis czas beda wspolne podzespoly, ale sadze, ze jeszcze po prostu nie teraz. :D

 

A to, ze jestem fanem tej marki, to nie znaczy, ze fanatykiem 8)

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Link to comment
Share on other sites

Pewnie chodzi o kaske. General Motors ma 20% udzialow w Fuji, i jest wlascicielem Saaba ( Opla tez, ciekawe ile OPLA jest w Subaru, co? ;) ).

Bo ze nowy Saab 9-3 to prawie Vectra to wie kazdy. Bedzie material do tuningu opticznego.

 

Dzisiaj widziałem nowego 9-3, przyjechał do mnie na osiedle. Szary, na niemieckich blachach, z wypasionymi alusiami, na oko 18''. Z profilu to nawet Opla trochę przypomina, ale któryś z wcześniejszych modeli. Zrobił się taki jakiś zwalisty... Wygląda w sumie jak coś zawieszone pomiędzy kołami, a nie znajdujące się na nich (mniejszy prześwit, przynajmniej optycznie). Dalej ładny, ale poprzednie modele chyba były bardziej stylowe i mniej "komercyjne", a przez to ciekawsze.

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie, ja mam teraz poprzednie 9-3 Aero, wypas fajny. Fajne auto, i ma styl i jest inne. A ten nowy jakis nietegi za bardzo.

Taki jak wszystkie. To tak jak z prezenterkami w TV, niezaleznie od stacji, wszystkie takie same, bez wyrazu i blądynki. Raz sie mozna przejechac, ale byc z taka kilka lat? NUDA!

Link to comment
Share on other sites

To juz bylo wspomniane gdzies. Jak juz pisalem, uwazam, ze to jest CHORE

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

 

Osobiście zawsze podziwiałem tą markę, i nie widzę nic zdrożnego w połączeniu techniki tych dwóch firm. Wartości wizualne to kwesyia gustu (wyjątkiem jest Multrypra....Multrupla....sorry Multipla ), ostateczny wygląd i tak będzie zapewne odbiegał trochę od tych projektów. Moją osobistą klęską było by połaczenie z Bawarskim Muło Wozem, lub z Mercesedesem.( Kiedyś byłem bliski kupienia SAAB-a, ale wpadło mi SUBARU legacy ). Jako prosty przykład niemiecko-japońskiej współpracy, mogę jedynie przytoczyć........ II wojnę światową. Jeżeli ktoś uważa że to połączenie technik jest złem, to myślę że tzw. mniejszym.

 

Siwy.

Link to comment
Share on other sites

No tak, Ale tu bedzie wspolpraca Swensońsko Japońska. Brak humoru, nuda, ciemna przeszlosc historyczna, potop, polaczoony z okrucienstwem, skosnymi slepiami, sztucznymi usmiechami, chlaniem na umor dosc czestym, szlajaniem sie po lupanarach, ( cholera, moze te Japonsce nie maja zle pod sufiitem jednak). A na dodatek we wszystkim macza paluchy GM. Czyli znowu winni sa Amerykanie. A chyba nikt przy zdrowych zmyslach amerykanskiego auta osobowego by nie kupil.

Jaki wniosek?

Kupic subaru, chlac w czasie jazdy do najblizszej tirowki i sie glupio usmiechac?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

To co w kwietniu pojawiło się na tym wątku, teraz jest podawane w numerze lipcowym jako nowinka w Auto Moto. Niegdysiejszy guru polskiego dziennikarstwa motoryzacyjnego, p. Sierpowski zastanawia się przy tej okazji, jakie silniki będą stosowane w SAABie 9-2. Bokser ? Rzędówka ? Mało tego - skomponował wizerunek Imprezy bazującej na nowo opracowywanym modelu. Wiadomo jednak, że 9-2 ma sie pojawić juz 2004, i że bazuje na Imprezie kombi.

Sprzedawany będzie tylko w USA/Kanadzie.

Silniki to 2,5l wolnossący i 2.0 turbo. Oczywiście boksery.

Dywagacje te - "przecież SAAB ma 2 litrowe turbo, więc własny silnik też by pasował" ( :!: ) świadczy o absolutnej indolencji technicznej. Rekina z rzędem temu, kto wstawi rzędówkę do Imprezy :evil:

 

Słyszał, że dzwonią .

Ale w którym kościele :?: :twisted:

 

Korsarus contra-egus

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...