Skocz do zawartości

Sprzęgła w subaru


toks

Rekomendowane odpowiedzi

Apal, dla pięknych Pań zawsze do usług! :mrgreen:

Zwłaszcza kierowniczek pojazdów słusznej marki. :razz:

 

A w temacie: mój subryk niedawno przekroczył 100k km i nie czuję potrzeby poprawiania sprzęgła (nie przypuszczam, żeby poprzedni właściciel kręcił go tak, jak ja, :twisted:, więc może za wcześnie się cieszę), ale i w sumie nie ma go czym przypalić w wolnossaku. Druga impreza ma przejechane 140k mil i już ewidentnie "ciągnące" sprzęgło, ciekawe, czy oryginalne :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Suba!! Ja wymieniałem tylko łożysko oporowe przy 150 000 tyś bo było przeciśnięte( ktoś dużo używał Hill- holdera) i świergotało.Tarczy ani docisku nie było trzeba wymieniać bo były jak nowe!! Szkoda że nie wiedziałem wtedy że koło dwumasowe robi takie cyrki bo też bym go wymienił( na jednomasowe) a miałem silnik wyciągnięty :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze dodać, że mój mechanik od razu po zakupie zwrócił mi uwagę, żeby uważać na sprzęgło, a chyba wie, co mówi, skoro sam ma podobne subaru. :razz: Jeżdżąc w górach i w zimie nie jest tak trudno przypalić ten element, mimo niedużej mocy silnika...

 

A może wspomniał o tym dopiero po tym, jak mnie zobaczył jeżdżacego slidem po rondzie :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim STI '03 oryginalne sprzęgło właśnie zaczeło się ślizgać przy ok. 70 tys.km przy 320kM i 450NM.

Jazda normalna (w przewadze asfalt plus II, III, IV i V zlot plejad - 2 razy trasa szosowa i dwa razy turystyczna), ale zanim nauczyłem się ruszać na światłach gdzie trzeba było łyknąć bejce kilka razy poczułem znany raczej wszystkim zapach.

 

P.S. Szukam sprzęgła i nie wiem na jakie zmienić. Proszę o porady na PW Z góry Dziękuję!!! :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechała dziś na moje osiedle jakaś ekipa (gazownicy), ładnym renault (chyba) master i z przyczepką, na której przywieźli mini-koparkę. I zamiast ustawić się, po zakończeniu pracy, przodem do wyjazdu pod górkę, załadowli kopareczkę i próbowali wyjechać tyłem (co samo w sobie nie jest łatwe przyczepką dwuosiową, z hamulcem najazdowym i na wąskiej drodze). I pokonała ich odrobina śniegu (nie więcej niż pół metra :mrgreen: ), z boku drogi. Było widać, jak dymi się spod maski, smród ciągnął się przez całą długość i szerokość mojej działki, tak pastwili się nad sprzęgłem. Czego się nie robi ze służbowym autem... :razz:

Przepraszam za ten OT, ale tak pięknie pasuje do tematu :mrgreen:

A żeby nie było całkiem OT: Korzystając z pięknej pogody odpaliłem moją imprezkę RHD i przewiozłem się po osiedlu (korzystając z tego śniegu, który upokorzył "gazowników" :twisted: ) i poholowałem kumpla scenika. Moje sprzęgło też śmierdzi okrutnie... Z drugiej strony może własnie dzięki temu udało mi się kupić Imprezkę tak tanio: poprzedni właściciel miał źle podkręconą linkę na takim łączniku pod maską i pewnie nie chciał się pakować w wydatki z naprawami, które podejrzewał :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniało sie wyłacznie te popiskujace koło dwumasowe ( gwarancja ) a nie wszystkie elementy ( chyba , ze klient zgłaszał chęc płacenia za nie )

U mnie przy przeglądzie 15000 wymienione zostało koło dwumasowe na jednomasowe razem ze sprzęgłem (oczywiście na gwarancji).

Panowie w serwisie powiedzieli, że to konieczne ze względu na inną konstrukcję.

Nie kłóciłem się :mrgreen: , ale nie musiałem za nic dodatkowo płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy przeglądzie 15000 wymienione zostało koło dwumasowe na jednomasowe razem ze sprzęgłem (oczywiście na gwarancji).

Potem wprowadzono taka alternatywę . :idea: ...ale Ty nie możesz wiedziec , że ja wiem skąd/od kogo Apal ma OBK i kiedy to było..... :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W moim przypadku tarcza orginalna wytrzymała 200tys. a docisk był z Valeo kiedy go wymienili nie wiem forestera zakupiłem gdy miał na liczniku 150tys.

Znajomego forester "99 125PS ma już ponad 200tyś sprzęgło i amorki orginalne ,autko zawsze serwisowane w ASO :shock: i dość mocno przeciążane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przebieg (przeliczając z mil na km) około 90tysięcy km. WRX bugaj, sprzęgło seryjne było DORŻNIĘTE zupełnie... Pokrzywione koło zamachowe, a tarcza sprzęgła była zjechana do nitów. Wyczajone dopiero, jak się zaczęło ślizgać przejechało z postępującym, coraz większym poślizgiem jeszcze prawie 1000km. No ale wyrazu twarzy mechanika nie zapomnę :lol: Kto tym jeździł??!!

 

BTW toks zgodzę się że sprzęgła do subaru do tanich nie należą. No i nie wiem, jak jest w dieslu, ale w WRXach i w STi są sprzęgła typu ciągnionego, których Ci pierwszy lepszy pan Zdzisiu nie wymieni w garażu - warto o tym pamiętać rozważając wymianę gdzieś poza ASO. Chyba, że się ma niedaleko do zakładu innego niż ASO, gdzie znają się na subaru i części z robocizną wyjdą taniej, niż same części w ASO :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...mój Forester ma przejechane 79000km i niby wszysko jest ok. ze sprzęgłem, na pierwszy rzyt oka...nie szarpie przy ruszaniu, "bierze" w połowie skoku, nie ślizga się przy ostrych startach i dynamicznym przespieszaniu...jednak nie wiem dla czego :?: bardzo ciężko pracuje :sad: - kupiłem go niedawno i już tak ciężko pracowało...

...może mieliście podobne doświadczenia :?: jesli tak proszę o porady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przejechane dopiero 30tys i drazni mnie lekkie szarpanie przy zmianie biegu (podczas puszczania sprzegla). Czy to mozliwe ze powodem jest problem ze sprzeglem? Kiedys przy okazji wizyty w ASO Koper zapytalem jednego z ziomkow o ten dyskomfort - powiedzialem, ze plynna zmiana biegu jest mozliwa tylko jesli bardzo delikatnie puszczam sprzeglo (czytaj dluzej). W odpowiedzi uslyszalem ze tak to wlasnie trzeba robic.. Zgadzacie sie z taka opinia?

Jeszcze jedna kwestia - podczas spokojnego "kulania" sie na 2 biegu dodajac lub ujmujac gazu czuje sie czasami jakbym siedzial w traktorze, a nie w osobowce - furka dostaje lekkiej czkawki - czy to jest normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem go niedawno i już tak ciężko pracowało...

Trzeba zdjac skrzynie i przesmarowac element i bedzie OK

furka dostaje lekkiej czkawki - czy to jest normalne?

brak zwiazku ze sprzeglem....

dyskomfort - powiedzialem, ze plynna zmiana biegu jest mozliwa tylko jesli bardzo delikatnie puszczam sprzeglo (czytaj dluzej).

cos ktos pokrecil...chyba... :cool: ..prosze podjechac do mnie..przy okazji :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mój Forester ma przejechane 79000km i niby wszysko jest ok. ze sprzęgłem, na pierwszy rzyt oka...nie szarpie przy ruszaniu, "bierze" w połowie skoku, nie ślizga się przy ostrych startach i dynamicznym przespieszaniu...jednak nie wiem dla czego :?: bardzo ciężko pracuje :sad: - kupiłem go niedawno i już tak ciężko pracowało...

...może mieliście podobne doświadczenia :?: jesli tak proszę o porady...

 

 

Z tego co pamiętam, to w Foresterze 2.5XT właśnie jest takie fajne sprzęgło z twardym dociskiem 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

romans napisał/a:

kupiłem go niedawno i już tak ciężko pracowało...

 

Trzeba zdjac skrzynie i przesmarowac element i bedzie OK

Panie Andrzeju, czy to również pomaga na to "ćwierkanie", czy jest to cecha, jak ktoś wyżej pisał, koła dwumasowego?

:?: Czy Forester 2,5XT ma takie dwumasowe koło :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...