Qba25 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Apal, dla pięknych Pań zawsze do usług! Zwłaszcza kierowniczek pojazdów słusznej marki. :razz: A w temacie: mój subryk niedawno przekroczył 100k km i nie czuję potrzeby poprawiania sprzęgła (nie przypuszczam, żeby poprzedni właściciel kręcił go tak, jak ja, , więc może za wcześnie się cieszę), ale i w sumie nie ma go czym przypalić w wolnossaku. Druga impreza ma przejechane 140k mil i już ewidentnie "ciągnące" sprzęgło, ciekawe, czy oryginalne :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Suba!! Ja wymieniałem tylko łożysko oporowe przy 150 000 tyś bo było przeciśnięte( ktoś dużo używał Hill- holdera) i świergotało.Tarczy ani docisku nie było trzeba wymieniać bo były jak nowe!! Szkoda że nie wiedziałem wtedy że koło dwumasowe robi takie cyrki bo też bym go wymienił( na jednomasowe) a miałem silnik wyciągnięty :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Zapomniałem jeszcze dodać, że mój mechanik od razu po zakupie zwrócił mi uwagę, żeby uważać na sprzęgło, a chyba wie, co mówi, skoro sam ma podobne subaru. :razz: Jeżdżąc w górach i w zimie nie jest tak trudno przypalić ten element, mimo niedużej mocy silnika... A może wspomniał o tym dopiero po tym, jak mnie zobaczył jeżdżacego slidem po rondzie :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 W OBKu wyjątkowo nie mam problemów ze sprzęgłem. W WRXie zrobiłem już 5k km i sprzęgło jeszcze żyje.... a powodów, żeby odmówić posłuszeństwa już nie liczę nawet :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 To i ja sie pochwale , pierwsze sprzegło starczyło mi do pierwszej wymiany silnika, czyli do 14 tys. km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosna Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 To i ja sie pochwale , pierwsze sprzegło starczyło mi do pierwszej wymiany silnika, czyli do 14 tys. km Gratuluje, dobry wynik :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarna perła Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 po 20 tys. sprzeglo smietnik no ale jezdzic to trza umic co nie 3 czy 4 upalania i po sprzegle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speeedyyy Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 W moim STI '03 oryginalne sprzęgło właśnie zaczeło się ślizgać przy ok. 70 tys.km przy 320kM i 450NM. Jazda normalna (w przewadze asfalt plus II, III, IV i V zlot plejad - 2 razy trasa szosowa i dwa razy turystyczna), ale zanim nauczyłem się ruszać na światłach gdzie trzeba było łyknąć bejce kilka razy poczułem znany raczej wszystkim zapach. P.S. Szukam sprzęgła i nie wiem na jakie zmienić. Proszę o porady na PW Z góry Dziękuję!!! :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Jeszcze nigdy w ruchu miejskim nie poczułem zapachu spalonego sprzęgła. Natomiast kiedyś, gdy cofałem pod stromy, ośnieżony podjazd oraz wjeżdżałem na bardzo wysoki krawężnik poczułem charakterystyczny zapaszek, zgniłe jabłka? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 wymieniam regularnie co 50 tys. teraz mam przebieg 114 tys i 3 sprzęglo wymienione kilka tys temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Przyjechała dziś na moje osiedle jakaś ekipa (gazownicy), ładnym renault (chyba) master i z przyczepką, na której przywieźli mini-koparkę. I zamiast ustawić się, po zakończeniu pracy, przodem do wyjazdu pod górkę, załadowli kopareczkę i próbowali wyjechać tyłem (co samo w sobie nie jest łatwe przyczepką dwuosiową, z hamulcem najazdowym i na wąskiej drodze). I pokonała ich odrobina śniegu (nie więcej niż pół metra ), z boku drogi. Było widać, jak dymi się spod maski, smród ciągnął się przez całą długość i szerokość mojej działki, tak pastwili się nad sprzęgłem. Czego się nie robi ze służbowym autem... :razz: Przepraszam za ten OT, ale tak pięknie pasuje do tematu A żeby nie było całkiem OT: Korzystając z pięknej pogody odpaliłem moją imprezkę RHD i przewiozłem się po osiedlu (korzystając z tego śniegu, który upokorzył "gazowników" ) i poholowałem kumpla scenika. Moje sprzęgło też śmierdzi okrutnie... Z drugiej strony może własnie dzięki temu udało mi się kupić Imprezkę tak tanio: poprzedni właściciel miał źle podkręconą linkę na takim łączniku pod maską i pewnie nie chciał się pakować w wydatki z naprawami, które podejrzewał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 wymieniało sie wyłacznie te popiskujace koło dwumasowe ( gwarancja ) a nie wszystkie elementy ( chyba , ze klient zgłaszał chęc płacenia za nie ) U mnie przy przeglądzie 15000 wymienione zostało koło dwumasowe na jednomasowe razem ze sprzęgłem (oczywiście na gwarancji). Panowie w serwisie powiedzieli, że to konieczne ze względu na inną konstrukcję. Nie kłóciłem się , ale nie musiałem za nic dodatkowo płacić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazi666 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 WRX 2001 po programie sprzegło zaczeło wariowac tak przy 65-70 tys wymiana na nowe Organ! Teraz bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 U mnie przy przeglądzie 15000 wymienione zostało koło dwumasowe na jednomasowe razem ze sprzęgłem (oczywiście na gwarancji). Potem wprowadzono taka alternatywę . ...ale Ty nie możesz wiedziec , że ja wiem skąd/od kogo Apal ma OBK i kiedy to było..... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 że ja wiem skąd/od kogo Apal ma OBK i kiedy to było..... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Brzeg Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 W moim przypadku tarcza orginalna wytrzymała 200tys. a docisk był z Valeo kiedy go wymienili nie wiem forestera zakupiłem gdy miał na liczniku 150tys. Znajomego forester "99 125PS ma już ponad 200tyś sprzęgło i amorki orginalne ,autko zawsze serwisowane w ASO :shock: i dość mocno przeciążane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuster Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 144k km bez wymiany.. specyficzny zapach chyba zna kazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr1 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Kupiłem jak miał ~200k, zrobiłem ~50k - problemów brak. Głównie po mieście. Coś tam grzebałem w skrzyni to zobaczyłem, że exedy, więc chyba daje radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 U mnie przebieg (przeliczając z mil na km) około 90tysięcy km. WRX bugaj, sprzęgło seryjne było DORŻNIĘTE zupełnie... Pokrzywione koło zamachowe, a tarcza sprzęgła była zjechana do nitów. Wyczajone dopiero, jak się zaczęło ślizgać przejechało z postępującym, coraz większym poślizgiem jeszcze prawie 1000km. No ale wyrazu twarzy mechanika nie zapomnę Kto tym jeździł??!! BTW toks zgodzę się że sprzęgła do subaru do tanich nie należą. No i nie wiem, jak jest w dieslu, ale w WRXach i w STi są sprzęgła typu ciągnionego, których Ci pierwszy lepszy pan Zdzisiu nie wymieni w garażu - warto o tym pamiętać rozważając wymianę gdzieś poza ASO. Chyba, że się ma niedaleko do zakładu innego niż ASO, gdzie znają się na subaru i części z robocizną wyjdą taniej, niż same części w ASO :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romans Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 ...mój Forester ma przejechane 79000km i niby wszysko jest ok. ze sprzęgłem, na pierwszy rzyt oka...nie szarpie przy ruszaniu, "bierze" w połowie skoku, nie ślizga się przy ostrych startach i dynamicznym przespieszaniu...jednak nie wiem dla czego :?: bardzo ciężko pracuje :sad: - kupiłem go niedawno i już tak ciężko pracowało... ...może mieliście podobne doświadczenia :?: jesli tak proszę o porady... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Forek 2000r 192kkm i wciąż to co japończyki w fabryce zalożyli Ale żeby nie było zbyt kolorowo to przed chwilą prawdopodobnie padła mi wiskoza. Pozdro z Pragi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazeee Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Ja mam przejechane dopiero 30tys i drazni mnie lekkie szarpanie przy zmianie biegu (podczas puszczania sprzegla). Czy to mozliwe ze powodem jest problem ze sprzeglem? Kiedys przy okazji wizyty w ASO Koper zapytalem jednego z ziomkow o ten dyskomfort - powiedzialem, ze plynna zmiana biegu jest mozliwa tylko jesli bardzo delikatnie puszczam sprzeglo (czytaj dluzej). W odpowiedzi uslyszalem ze tak to wlasnie trzeba robic.. Zgadzacie sie z taka opinia? Jeszcze jedna kwestia - podczas spokojnego "kulania" sie na 2 biegu dodajac lub ujmujac gazu czuje sie czasami jakbym siedzial w traktorze, a nie w osobowce - furka dostaje lekkiej czkawki - czy to jest normalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 kupiłem go niedawno i już tak ciężko pracowało... Trzeba zdjac skrzynie i przesmarowac element i bedzie OK furka dostaje lekkiej czkawki - czy to jest normalne? brak zwiazku ze sprzeglem.... dyskomfort - powiedzialem, ze plynna zmiana biegu jest mozliwa tylko jesli bardzo delikatnie puszczam sprzeglo (czytaj dluzej). cos ktos pokrecil...chyba... :cool: ..prosze podjechac do mnie..przy okazji :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 ...mój Forester ma przejechane 79000km i niby wszysko jest ok. ze sprzęgłem, na pierwszy rzyt oka...nie szarpie przy ruszaniu, "bierze" w połowie skoku, nie ślizga się przy ostrych startach i dynamicznym przespieszaniu...jednak nie wiem dla czego :?: bardzo ciężko pracuje :sad: - kupiłem go niedawno i już tak ciężko pracowało......może mieliście podobne doświadczenia :?: jesli tak proszę o porady... Z tego co pamiętam, to w Foresterze 2.5XT właśnie jest takie fajne sprzęgło z twardym dociskiem 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 romans napisał/a: kupiłem go niedawno i już tak ciężko pracowało... Trzeba zdjac skrzynie i przesmarowac element i bedzie OK Panie Andrzeju, czy to również pomaga na to "ćwierkanie", czy jest to cecha, jak ktoś wyżej pisał, koła dwumasowego? :?: Czy Forester 2,5XT ma takie dwumasowe koło :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się