Skocz do zawartości

Problemy z hamulcami...


AMI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

moze ktos ma jakies doswiadczenia albo pomysly na rozwiazanie nastepujacego problemu...

 

wciskam hamulec i miekko idzie, trzeba troche napompowac cisnienie i trzyma przez chwile, zeby potem znow mieknac.

OK - moznaby powiedziec, ze zapowietrzony uklad itp. ale byl z "pincet" razy odpowietrzany... a do tego tutaj zaczyna sie jazda... przy "pedalowaniu" hamulcem zaczynaja wahac sie obroty.

Zgaduje, ze ma to cos wspolnego z lewym powietrzem idacym do silnika...

 

Po odpieciu serwo i zaslepieniu wezyka podcisnienia idacego od kolektora (w RHD sa dwa, jeden po stronie kolektora, potem metalowy wezyk i rurka idaca znow do serwo) problem znika, ale oczywiscie nie ma wspomagania i kazde hamowanie to walka z pedalem :)

 

Sprawdzalem dwa serwo (wymiana to prawdziwa masakra) i ciagle to samo. Do tego wszyscy dokola twierdza, ze awaria serwo to rzecz prawie niespotykana...

 

Wymienilem tez wezyk idacy bezposrednio od serwo - w ktorym to wezyku jest zaworek.

Zalozylem strzalka z napisem ENG w strone silnika - jak mniemam to prawidlowy kierunek - i niestety problem nadal istnieje.

Moge oczywiscie wymienic drugi wezyk tez- ale jak mniemam jest to juz tylko sama rurka (jeszcze sprawdze dla pewnosci).

 

Jakies inne pomysly? Czy to ewentualnie mozliwe, ze przy pompowaniu hamulcem ciagnie lewe powietrze jakims innym wezykiem podcisnienia? Ale wydaje mi sie, ze powinien tez wowczas ciagnac i bez pompowania... Bo ja juz tu siwieje, samochod od miesiaca bez wspomagania hamulca... no tak byc nie moze :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A zapomnialem juz wczoraj napisac - problem czesciowo wyjasniony w temacie wahania obrotow itp.

Reszta niby ok, chociaz hamulce pracuja nieco inaczej, lapiac glebiej - ale nie wiem czy to nie ma zwiazku z kolei z tym, ze zaciski byly czyszczone niedawno, uszczelki wymieniane itp.

No tak czy inaczej druga czesc problemu wyglada juz ewentualnie na hydraulike a wahajace sie obroty na wolnych to kwestia chyba jednak ogolnie nieco za niskich po nagrzaniu wolnych obrotow oraz tego, ze w sumie to wjechalo o polowe lzejsze kolo zamoachowe, co byc moze razem do kupy sie sklada na objaw, ktorego wczesniej po prostu jakos nie obserwowalem...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI, z wpadaniem pedału hamulca to albo zapowietrzony układ (może jakaś drobna nieszczelność skoro był wielokrotnie odpowietrzony?) albo łożyska kół do wymiany - nic innego mi nie przychodzi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

dzieki - bede jeszcze raz odpowietrzal - na wszelki wypadek.

Niedawno byly zaciski zdejmowane na wymiane uszczelek, wiec moze jednak nie jest dobrze odpowietrzony...

Albo moze ew. jednak gdzies popuszcza nadal przez uszczelke ktoras - jakkolwiek poza tym cisnienia nie gubi w jakis dramatyczny sposob, jak to bylo przed wymiana uszczelek spowodowana wlasnie drobna nieszczelnoscia na jednej - hamulca w ogole nie bylo przy pierwszym nacisnieciu.

 

Tak czy siak, czesc problemu to jak sie okazalo tylko moja "projekcja" i falowanie przy czestym pompowaniu sie normalnie moze pojawic :)

 

Temat zamknijmy, bede walczyl dalej z odpowietrzaniem na razie :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, chyba najpierw przod jechal, a potem tyl, ale stron to sobie nie przypomne na mur beton.
No to źle. Najpierw koło najdalej od pompy i potem te coraz bliżej czyli w LHD najpierw prawy tył potem lewy tył, prawy przód i lewy przód. Jak masz ABS to się odpowietrza jeszcze inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie odpowietrza się w ten sposób ? (GT bez ABS,pompa z lewej strony) : lewy tył,prawy przód,prawy tył,lewy przód ?
Nie. Zawsze zaczynamy od zacisku najdalszego od pompy czyli w przypadku LHD prawy tył i potem po kolei zaciski coraz bliżej pompy tak jak napisałem wyżej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym powiedział że od najbliższego.

 

Jak odpowietrzasz grzejniki w domu to idziesz od góry czy od dołu? :smile:

Adaś to może Ty odpowietrzaj grzejniki a układ hamulcowy zostaw innym :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rocznik tego Twojego bolida? I czy miał w życiu wymieniany płyn hamulcowy? Płyn jest higroskopijny, czyli po naszemu ,,pije" wodę (jak zwierzę :grin: ) czyli stary płyn zawiera wodę, a ta przy hamowaniu się gotuje i zamienia częściowo w parę. To powoduje mięknięcie pedału hamulca. Niektóre porządne warsztaty mają na wyposażeniu miernik do płynu hamulcowego, taki podobny do miernika gęstości płynu chłodniczego. Spróbuj to sprawdzić. Pozdro, E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powoduje mięknięcie pedału hamulca. Niektóre porządne warsztaty mają na wyposażeniu miernik do płynu hamulcowego, taki podobny do miernika gęstości płynu chłodniczego. Spróbuj to sprawdzić.
Wszystko prawda ale płyn hamulcowy jest tani - nie lepiej go po prostu wymienić zamiast się bawić w sprawdzanie gęstości?

 

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 11:12 pm ]

kashmere, Twój schemat dotyczy aut z ABS a AMI nie ma ABS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rocznik tego Twojego bolida? I czy miał w życiu wymieniany płyn hamulcowy? Płyn jest higroskopijny, czyli po naszemu ,,pije" wodę (jak zwierzę :grin: ) czyli stary płyn zawiera wodę, a ta przy hamowaniu się gotuje i zamienia częściowo w parę. To powoduje mięknięcie pedału hamulca. Niektóre porządne warsztaty mają na wyposażeniu miernik do płynu hamulcowego, taki podobny do miernika gęstości płynu chłodniczego. Spróbuj to sprawdzić. Pozdro, E

 

99 - i nie martw sie - plyn byl wymieniany... bylo pare okazji. Rzeklbym nawet, ze az za duzo :)

 

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 11:42 pm ]

AMI a robiłeś cos z pompą hamulcową?

Bo dla mnie to wygląda tak jakby przepuszczała między sekcjami. Wycieków nie będzie, ale objawy będą podobne do lekkiego zapowietrzenia.

 

Na razie sprobuje jeszcze raz odpowietrzyc w kolejnosci podanej przez Kruka i zobaczymy.

Jak nie pomoze, to bede myslal o wymianie pompy.

 

Pompa byla zdejmowana nie tak dawno do wymiany serwo - jak sie okazalo zreszta niezbyt potrzebnej... niekonczaca sie historia normalnie.

 

Czy w rachube wlasciwie wchodzi tylko wymiana pompy na nowa? czy ew. serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI, mam ten sam problem z hamulcem, odpowietrzane 5x w rożnych konfiguracjach. Teraz odpowietrzę jeszcze raz, jak nie zadziała spróbuje wymienić pompę. Jak wymiana nic nie da do wymienię łożyska.

 

[ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 9:57 am ]

Czy w rachube wlasciwie wchodzi tylko wymiana pompy na nowa? czy ew. serwis?

 

poszukaj kogoś kto ma na sprzedaż sprawną pompę, pożycz i jak będzie działało to odkup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz odpowietrzę jeszcze raz, jak nie zadziała spróbuje wymienić pompę. Jak wymiana nic nie da do wymienię łożyska.
Na Twoim miejscu zrobiłbym odwrotnie czyli napierw wymienił łożyska a jak nie pomoże to pompę bo pompy padają rzadko a łożyska znacznie częściej. Poza tym przy łożyskach powinieneś mieć bardzo charakterystyczne objawy czyli przy jeździe na wprost hamuje ok, a po paru skrętach pedał robi się miękki. Jeśli cały czas masz miękko pod pedałem bez różnicy czy skręcasz czy nie to raczej nie są łożyska tylko zapowietrzony układ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj kogoś kto ma na sprzedaż sprawną pompę, pożycz i jak będzie działało to odkup.

 

To moze nie byc proste- bo jak znam zycie najblizsza pompa do kupienia bedzie w UK ;)

Tzn. pewnie mozna u jakichs "brejkerow" tutaj znalezc, tylko musze sie przebujac i poszukac odpowiednia do "non-ABS"

 

Na szczescie wygladaja na relatywnie niedrogie... chociaz w sumie musze zapytac w serwisie ile nowa by kosztowala w razie czego... zeby sie potem nie ganiac jakby co z kolejna pompa...

 

Na razie odpowietrzanko i paciorek jesli nie pomoze, zeby sie w wielkanoc Bob Rawle z lokalnym "tuningmiszczem" nie uklepali w moim samochodzie przy okazji remapu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu dosłownie odpowietrzałem w GT-ku hamulce. Płyn był spuszczony do zera i wymienione wszystkie zaciski, nowe przewody elastyczne w oplocie. Wlałem płyn, kumpel popedałował i wg kolejności od najdalszego zacisku do najbliższego odpowietrzyłem układ w 10min. Potem trzeba pojeździć żeby serwo popracowało i wypchnęło resztkę powietrza i odpowietrzyć jeszcze raz i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...