Jump to content

DIAGNOSTYKA


Abt
 Share

Recommended Posts

1.

czy krakowski serwis ma mozliwosc sprawdzania punktow

kontrolnych nadwozia, na specjalnej plycie pomiarowej

(jezeli tak czy zajmuje sie rowniez tzw naciaganiem) ??

 

2.

jakie informacje mozna uzyskac o jednostce napedowej,

poslugujac sie urzadzeniem diagnostycznym, oraz na ile daleko

mozna siegnac w historie funkcjonowania silnika (ew. komunikaty

o wystepujacych bledach/problemach/niedomaganiach) ??

 

3.

czy krakowski serwis moze rownie skutecznie przeprowadzic sprawdzenie

auta starszego niz sip i zakupionego w polskiej sieci dealerskiej (~1999 ?)

 

4.

czy sip w w/w ma ustalony jakis cennik, kazda czynnosc jest

wyszczegolniona jako osobna pozycja, czy moze kazdorazowo

kwestia finansowa szacowana jest indywidualnie ??

 

dziekuje,

Abt

 

 

 

ps. czy dzial techniczny ma zamiar dorzucic

cos nowego do tematu sprzegla... :?

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Witam po świątecznych wyjazdach :)

ad.1 Serwis w Krakowie nie prowadzi pomiarów płyty podłogowej. powazniejsze uszkodzenia samochodów dają sie jednak zazwyczaj stwierdzić równiez bez płyty (pomiary geometrii, grubości lakieru, oryginalej ochrony antykorozyjnej etc). Serwis w krakowie prowadzi b.uczciwą działalność i nie zajmuje się "naciąganiem" :twisted:

ad.2 komputer daje informacje na temat wszelkich błędów, które wystapiły w trakcie eksploatacji (silnik, ABS, skrzynia automatyczna, VDC, SRS, automatyczna klima, EBD, system oczyszczania spalin). Usterki są zapamiętywane aż do ich skasowania (manualne, lub automatyczne)

ad.3 tak

ad.4 sprawdzenie stanu technicznego samochodu uzywanego to standardowa czynność krakowskiego serwisu - nie pamiętam ceny, proszę o kontakt bezposrednio z serwisem.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

dziekuje za odpowiedz,

prosze jednak o rozwiniecie problemu. szanowna dyrekcja podala

na temat jakich podzespolow auta gromadzone sa informacje

natomiast ja prosilbym o przykladowe bledy.

(odnotowanie niewlasciwej mieszanki, przegrzewanie, przerwy w

zaplonie, sam nie wiem.... - chce wiedziec jakie daje to mozliwosci)

skasowanie danych moze odbyc sie na dwa sposoby.

ale czy jest to mozliwe do wykonania dla przecietnego kowalskiego ??

(przed sprzedaza mozliwosc nieuczciwego usuniecia z pamieci "brudow")

co do prowadzenia uczciwej dzialalnosci i "naciagania".

rozumiem ze jezeli moje subaru (to z 92 czy sti za prawie 200 tys zl)

zostanie uszkodzone i bedzie mialo "skrzywiona bude" to sip proponuje

2 wyjscia:

albo niech jakis kowal "na oko" wyklepie, bo punktow testowych nie

ma na czym sprawdzic,

albo odrazu zezlomowac uszkodzone subaru i kupic nowe

 

Abt

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Obawiam się, że nie zostałem właściwie zrozumiany.

Wyliczenie wszystkich możliwości wystąpienia błędu to temat na średniej długości książkę - ze zrozumiałych względów nie mam ani możliwości, ani woli jej opublikowania na forum.

Nie planuję także umieszczenia w tym miejscu instrukcji obsługi "jak kasować błędy"- sa to sprawy czysto serwisowe, zastrzeżone dla naszych autoryzowanych partnerów.

Interpretacja mojej wypowiedzi co do możliwości sprawdzenia płyty podłogowej świadczy albo o świadomej "prowokacji", albo o niezrozumieniu tematu. Serwis w Krakowie istotnie nie posiada płyty traserskiej. Nie oznacza to jednak, że - w razie konieczności - brak jest mozliwości dokonania tego typu pomiarów. Problem polega jednak na tym, że jak do tej pory nie było jeszcze takiej konieczności przy sprawdzaniu stanu technicznego samochodów. Doświadczenie w zakresie uprzednio opisanym do tej pory wystarczało do jednoznaczego stwierdzenia, czy samochód był uszkodzony bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Pozwolę sobie zauważyć, że wielokrotnie samochody pochodzące z prywatnego importu, sprowadzane jako uszkodzone, podlegały weryfikacji przez SIP. Weryfikacji tak pod względem stanu technicznego, jak i w razie konieczności prawnego (ze względu na ścisłe kontakty z naszymi przedstawicielstwami w innych państwach jesteśmy niejednokrotnie w stanie sprawdzić ew. wypadki jeszcze przed importem do Polski).

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

szanowna dyrekcjo,

czy moglbym prosic o przeczytanie mojej pierwszej wiadomosci w tym temacie ?

jest tam stwierdzenie o bledach w przypadku jednostki napedowej.

bardzo sie ciesze, ze zostalem poinformowany o szerszym "zbieraniu"

informacji o aucie. chcialbym jednak uzyskac kilka przykladow bledow

dotyczacych silnika. nie oczekuje wyliczenia ich wszystkich, bo jest to

niemal awykonalne. czy istnieje mozliwosc podania takich przykladow ktore

(jak wynika z praktyki) bez diagnostyki w sip sa ciezkie do wychwycenia

(a moze zupelnie niemozliwe ?) ?

przepraszam bardzo, ale w moim zdaniu z "kowalskim" nie widze prosby

o podanie sposobu kasowania pamieci. chcialem sie TYLKO dowiedziec

czy jest to mozliwe poza autoryzowana stacja. innymi slowy czy kupujacy

jest narazony na oszustwo (w tej kwestii) sprzedajacego (wtedy nawet w przypadku

powaznych niedomagan diagnostyka nic nie poda).

czy nie bylo mozliwosci poinformowania, ze serwis krakowski nie posiada plyty,

jednak istnieje taka mozliwosc w ... to by wystarczylo

absolutnie nie moge sie natomiast zgodzic, ze ogledziny sa wystarczajace.

auto moze byc na tyle "wyprowadzone" ze z zewnatrz bedzie wygladalo

na bezwypadkowe, natomiast np podluznice, plyta beda poprzestawiane.

 

jezeli dyrekcje zdenerwowala moja poprzednia wiadomosc to przepraszam.

zapewniam, ze nie byla to "swiadoma prowokacja".

 

Abt ZadajacyNiewygodnePytania ?

Link to comment
Share on other sites

internet...

 

 

"... MTS - Jak zresetować moduł ECU

 

Uwaga !!! Sposób ten działa jedynie w Imprezach '93-'00 (model GCA).

 

Procedura czyszczenia pamięci modułu ECU w samochodach z ręczną i automatyczną skrzynią biegów jest następująca:

 

1. Wyłączyć silnik w zwykłej temperaturze jego działania. Ustawić dźwignię zmiany biegów w pozycji "Park" (samochody z automatyczną skrzynią biegów)

 

2. Odnaleźć dwa przewody testowe modułu ECU, w większości samochodów znajdują się one pod kolumną kierownicy i maja postać czarnego, plastikowego pustego wtyku męskiego i żeńskiego i zielonego wtyku męsko-żeńskiego. Miejsce umieszczenia tych przewodów może być różne w różnych samochodach, ale najczęściej są one pod kolumną kierownicy po stronie kierowcy.

 

UWAGA Czasem przewody są dodatkowo owinięte taśmą, ale trzeba cierpliwie szukać, na pewno tam są.

 

Przy WYŁĄCZONEJ stacyjce połączyć czarny przewód z czarnym, a zielony z zielonym.

 

3. Włączyć stacyjkę, ale nie włączać silnika (w samochodach z automatyczną skrzynią biegów wrzucić "Neutral" i z powrotem "Park"), nacisnąć do oporu pedał gazu, przytrzymać go przez kilka sekund, a następnie puścić

 

Włączyć silnik i jeździć przez kilka minut, utrzymując prędkość powyżej 11 km/h.

 

4. Moduł ECU jest zresetowany.

 

5. W tym momencie kontrolka testu silnika powinno zacząć świecić światłem przerywanym z 1/2 sekundową przerwą. Jeżeli kontrolka nie świeci się lub świeci się w inny sposób, oznacza to, że w systemie jest awaria. Należy zgłosić się do serwisu i przeprowadzić właściwą naprawę.

 

6. Zatrzymać samochód i wyłączyć silnik.

 

7. Rozłączyć przewody .

 

8. Koniec ..."

 

 

najbardziej podoba mi sie pkt 5 :lol:

 

Abt

Link to comment
Share on other sites

Uwaga !!! Sposób ten działa jedynie w Imprezach '93-'00 (model GCA).

 

 

To "pasi" do mojej :)

 

 

 

Ps. Siedze sobie dzisiaj grzecznie i słucham radia....(juz nie pamietam jakiego) jak tu nagle słysze :shock: ............Subaru Impreza cos tam cos tam.....Reklama Dawoja 8) Fajnie tak usłyszec o Subaru w radiu.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Praktycznie wszelkie usterki silnika (czy też innych elementów zawierających sterowanie elektroniczne) sa zapamiętywane. Jeżeli jest to usterka jednorazowa (np. jednorazowe "wypadnięcie" zapłonu na którymś cylindrze), to po pewnym czasie, przy braku powtórzenia objawu komputer sam może ją wykasować.

Ponieważ silnik w dalszym ciągu głównie jest elementem czysto mechanicznym dokładne jego sprawdzenie, z włączeniem metod klasycznych, praktycznie całkowicie eliminuje możliwość niezauważenie poważnej wady.

Podobnie ma się sprawa ze sprawdzeniem stanu nadwozia. Nawet najlepiej wykonana naprawa powypadkowa pozostawia ślady. Być może, gdy ma się do czynienia jednocześnie z różnymi markami jest to łatwiejsze do przeoczenia. Przy tak silnej specjalizacji i jednocześnie małej ilości modeli nie spotkalismy się jeszcze z przypadkiem, który wymagałby dodatkowej weryfikacji na płycie. Niektórzy z naszych klientów mieli już tego typu doświadczenia .....

Z tej też przyczyny tak trudno jest nam dokonać zakupu starszych modeli Subaru .... niestety :(

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

dziekuje za odpowiedz,

czy w sprawie diagnostyki samego silnika, dyrekcja jest w stanie udzielic informacji o cenie, czy niezbedne jest udanie sie do serwisu ?

czy prawda jest, ze w przypadku instalacji LPG (u mnie wtrysk sekwencyjny BRC)

badanie diagnostyczne mija sie z celem, bo "gazownicy" wprowadzaja za duzo "zamieszania"?

jaka jest kompresja jednostki 2,0 bez trubo (92) w nowym egzemplarzu

i jaki jest dopuszczalny jej spadek (np po przebiegu 200 tys km).

 

 

z gory dziekuje za pomoc:),

Abt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...